Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 täristää liikkellelähdöissä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ockelbo4500
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2007
    • 923
    • Sotkamo--Oulu

    #16
    Liittyykö muilla toi nytkyttäminen kosteaan ulkoilmaan. Minusta ainakin tuntuu omalla kohdalla siltä. Jos keli sopivan kuiva niin nytkytystä ei ole tai on pientä, mutta kostealla ilmalla nytkyttää kunnes kytkin/kone lämpenee. Ja mulla kytkin vaihdettu noin 40-50tkm sitten, tosin kaksoimassavp. on ollut siellä jo 360tkm.
    BMW E84 X1 18dXdrive -14

    Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
    Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
    Ex, E46 320 d Touring -01
    Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

    Comment

    • Carbonfiber
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 5226
      • Hki 43

      #17
      Pintapuolisesti ei pohjassa näy öjyvuotoja eikä sitä muutenkaan pahemmin koneesta häviä. Omat epäilykseni ovat kääntyneet voimansiirrosta moottorin:

      -Ennen tärinä lähtöä kierrokset laskevat hieman tyhjäkäynnillä ja jos silloin painaa kaasua auto hieman tärähtää paikkallaankin

      -Noin 10 tkm. ajetut tulpat ovat tosi nokiset jokaisessa pytyssä

      Eli seoksissa varmaankin jotain häikkää? Päästöistä meni läpi. Oisko ilmamassamittari sanonut sopimuksen irti? Voiko sen toimintaa jotenkin testata?
      Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
      Z3 Roadster 2.8 '98
      isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
      ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
      Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
      Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



      - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

      Comment

      • blacjack2
        Bimmer Rookie
        • Nov 2007
        • 172
        • Helsinki

        #18
        Originally posted by Harri G View Post
        No mulla se kesäisin silloin tällöin joskus tekee sitä, että se kytkintä nostettaessa nytkyttää. Olen pistänyt sen kytkimen piikkiin kun kuitenkin 354tkm ajettu ja vain herra tietää milloin vaihdettu. Toisaalta kytkin ei kyllä juurikaan luista.
        Mulla on ihan sama ongelma eli juurikin kytintä nostaessa alkaa nytkyttää.
        Onko kukaan käyttänyt pajalla ja mitähän maksanu:think itellä ei mahollisuutta/osaamista tohon ole joten jos joku tietää neuvoa niin kerro pois
        E38 728iA -97
        EX- E34 518 -90
        It's all about BMW

        Comment

        • Jusaus
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 1124
          • Kajaani

          #19
          Joskus 520i teki samaa, ja ongelmaksi osoittautui takakelkan isot puslat, jotka oli ihan finaalissa.
          Nyk: GSX1300R -00
          Ex:E61 525ia -06, E39 528i -00 M-Sport, E34 540ia -92, E30 Cabrio M50B25, E34 535i, E30 325i Cabrio, E34 520i 24V-
          ---------------------------------------------
          -Official member of BTCF-Sauna Team-
          ---------------------------------------------

          Comment

          • Carbonfiber
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 5226
            • Hki 43

            #20
            Otetaas ylöspäin. Eli onko jollain tapaa millä voisi mitata ilmamassamittarin toimivuutta/seoksia kätevästi?
            Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
            Z3 Roadster 2.8 '98
            isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
            ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
            Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
            Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



            - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

            Comment

            • awwwshit
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2006
              • 559
              • Vantaa

              #21
              Itelläni on vastaavanlainen ongelma. Autoon (E34) istutettiin rikkoutuneen m20 koneen tilalle m50 ja sen jälkeen kun kaikki oli tehty niin autolla kun lähti kiihdyttää 1, 2, 3: lla niin pitää hirvittävää ääntä. Sellaista et metalli osuu metallia vastaan eli vissiin kardaani. Jännä tässä on se kun ulos ääni ei kuulu vaan sisälle etupenkille istuville ja kuuluu kepin alapuolelta. Nostettiin auton ylös kosturilla, renkaat ilmaan-> vaihde pääle ja kaasua mutta mitää ylimääräistä ääntä ei tällöin kuulu. ei sitten mitään... Kardaani näyttöis pyörivän hyvin eikä mikään ota mihinkään. Mutta auto kun on maassa ja lähtee kiihdyttää nopeesti ni tuntuu että auto hajoaa käsiin.

              Moottoritiellä auto pysyy tiellä kuin juna, ei mitään tärinöitä mihinkään eikö ylimääräistä ääntä.. Kuullostaako tutulta kenellekkään?
              Nykyiset:

              Opel Insignia OPC line sedan -15
              e61 520D -08
              Chevrolet Sportside -89 4,3L V6

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎