Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 535 EML /kaasuläppä ongelmaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rounders
    Bimmer Rookie
    • Dec 2005
    • 113
    • helsinki

    e34 535 EML /kaasuläppä ongelmaa

    no niin auto on siis -91

    vein auton säädettäväksi st-motorsille ,että saa leimasta läpi. ongelmana vaihdetut nokat jotka tuppaa vähän nostamaan yli sallittujen rajojen.
    noh. haen auton pois. päästöt on rajojen sisällä ja kaveri kertoo mulle et pari letkua on irti ,että pitää sit laittaa takas kun on leimassa. ihmettelen heti pajalta lähtiessä. kun EML ja luistoneston merkkivalo palaa. aattelin ,että varmaan menee kuntoon kun letkut laitetaan kiinni.
    siinä oli huohotin letku irti venakopasta ja sit joku toinen.
    itse en noiden päälle paljon ymmärrä.
    kävin leimalla ,laitoin letkut kiinni ja edelleen palaa valot.
    no toi eml tietysti rajoittaa tehoja ja ottaa pelistä pois vakkarin ja luistoneston.

    minähän vien auton takas st-motorsille ja kerron mikä vaivaa (oli muutenkin sinne aika varattu viskon vaihtoa varten) lupasivat kattoo asiaa.

    tuomio oli se ,et eivät kuulemma ehtineet kunnolla tutkia mutta diagnostiikka herjaa nopeustunnistinta?????

    tiedän ,että sellainen löytyy perämurikasta ,enkä ole sitä ehtinyt vielä tutkia.
    koska aattelin kerrankin helliä autoani ja tarjota sille parasta mitä rahalla saa.
    herttoniemen laakkosen. tilasin ajan ja kun vein auton pyysin myös tutkimaan kolinan etuoikealta , joka oli juuri ilmaantunut.

    keskipäivällä saan soiton.

    -laakkoselta terve . tilataanko osat?
    -mitä osia pitää tilata ?
    - no vähän tukivarsia ja sähköinen kaasuläppä.
    -paljonko ???
    -no pelkät osat. vähän päälle pari tonnii.
    - no ei tilata !!!!!!
    - no sit voit tulla hakee auton pois.


    lasku 240e. vikojen pelkkä tutkiminen. tukivarret mä ymmärrän. niitähän noi e34:set syö jatkuvasti. laakkoselta ne 2 pitkittäistukea ja se 1 muu . 700e !!!
    noh tilasin saksasta kaikki 8kpl. etupäähän. kuluineen 176e.

    sitten oli laakkosen mukaan kaasuläppä rikki. uusi maksaa heillä 1400e. eivätkä suositelleet käytetyn ostamista. miksihän ?

    no hommasin käytetyn 100e. ja vaihdoin. ongelma poistui 5 km. ajon ajaksi. ja palasi taas. tukin ilmavuodon väliaikaisesti teipillä kaasuläpän ja ilmamäärämittarin välissä olevasta ratkemasta. ei vaikutusta.

    ja nyt siis tarvitsisin neuvoja.

    onko ollut vastaavia ongelmia ?? ja miten niistä selvitty ??

    olen lueskellut täältä kaikkea mahdollista mitä searchillä löysin kaasuläpästä ja EML:stä . eikä mikään ole oikeen vastannut tätä mun keissiä.

    mutta esim. yhdessä jutussa puhuttiin ,että tässä mallissa olisi mahdollisesti 2 nopeustunnistinta. ja mikäli nämä alkavat antaa eri lukemia. vetää EML päälle.
    pitääkö paikkaansa ??

    mahdollisimman halvalla pitäis tietenkin päästä. olen kyllä ihan valmis viemään liikkeeseenkin jos tietävät mitä tekevät . laakkoselle en kuitenkaan meinaa mitään 1400e maksaa uudesta osasta kun en usko ,että se vika on siinä kaasuläpässä. vaan jostain muualta tulee nyt tietokoneelle syy miksi se laittaa ton EML:län päälle

    kattelen muutaman päivän mitä tää kysely tuottaa tulosta ja sit aattelin soittaa tuusulaan bemu oy:lle ja kysellä sieltä apuja. meneehän tässä nyt aikaa noita tukivarsia vaihdellessakin tällaselta noviisilta muutama ilta


    kiitos etukäteen kaikille
    ex: 323i -99
    ex: 535i -91
    ex: 525i -89
    ex: 316i -88
  • bmw e34
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2002
    • 633
    • raahe

    #2
    Originally posted by rounders View Post
    sitten oli laakkosen mukaan kaasuläppä rikki. uusi maksaa heillä 1400e. eivätkä suositelleet käytetyn ostamista. miksihän ?

    on meinaan "pikkuisen suolaiset" hinnat , liekköhän puoti-puksu on entinen apteekkari .

    Comment

    • rounders
      Bimmer Rookie
      • Dec 2005
      • 113
      • helsinki

      #3
      eikö keneltäkään tule mitään ideoita. ??

      tukivarret vaihdetaan loppuun viikonloppuna ja otin nyt varuiksi akun irti jos sieltä tietokoneesta pitäis jotain nollata. mutta pelkään kyllä ,että se ei tule
      riittämään.:think
      pikkasen alkaa riepoo , kun tollaset kelit ulkona eikä saa kattoikkunan kautta nauttia auringosta
      ex: 323i -99
      ex: 535i -91
      ex: 525i -89
      ex: 316i -88

      Comment

      • herja
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 1649

        #4
        Pura se kaasuläppä ja putsaat kunnolla + akseliin uudet rasvat. Netistä löytyy ohjeet hommaan ja pitäs auttaa vikoihin.

        edit. mulle kerrottiin länsiautossa saman osan hinnaksi samaan autoon joku aika tasan 1000e ja tietysti se pitää ohjelmoida sitten vielä lisäksi. Paskan marjat, takuupurkuosa kiinni ja ajoa, ei tarvinnut ohjelmoida yhtään mitään.
        Retard Member

        Comment

        • rounders
          Bimmer Rookie
          • Dec 2005
          • 113
          • helsinki

          #5
          epäilen kovasti ,että vika ei ole itse läpässä.
          vaan jossain muualla.
          miksi se muuten olisi edelleen sama vika vaikka läppä on vaihdettu :think
          mut eihän tosta läpän "huoltamisessakaan" ole mitään haittaa. nyt kun niitä on 2 kpl. niin saa kestää pidempäänkin jos niikseen tulee.

          haluaisin vaan kuulla ,et syttyykö toi EML valo muistakin syistä kun kaasuläpästä. ja mitkä ne on jengillä ollut.

          mittarissa mulla ei ole se vika. siit olen aika varma ehkä kai
          ex: 323i -99
          ex: 535i -91
          ex: 525i -89
          ex: 316i -88

          Comment

          • rounders
            Bimmer Rookie
            • Dec 2005
            • 113
            • helsinki

            #6
            päivityksiä

            no niin

            nyt on tukivarret vaihdettu.
            ja samalla pidin akun irti toivoen ,että sillä olisi jotain vaikutusta EML
            ongelmaan. ------ei ollut.

            vein romun aurauskulmien säätöön ja sanoin ,että vaihtavat samalla sen nopeustunnistimen. käytin tämänkin jälkeen akun irti ------ ei vaikutusta !!

            kävin eilen TEFLONin luona ja yritettiin lukea vikakoodeja. mutta kun tuo on niin vanha niin ei päästänyt sillä ohjelmalla mikä oli käytettävissä.
            yritetään saada viikon kuluessa vanhempi ohjelma ja kokeillaan sitten sillä.

            nyt kun eilen oltiin ajelemassa niin moottoritielle kun pääsee ilman ,että sytyttää EML valon ja laittaa vakkarin päälle niin silloin pääsee pitkälle tehot tallella.
            ja takaisinpäin tullessa pääsin kotiin asti lohjalta itä-pasilaan ilman ,että valo syttyi edes stadiin tultaessa ja vakkari sammutettuna.
            valo on syttynyt aina ajoon lähdön jälkeen tilanteessa jossa kierrokset tippuu tyhjäkäynnille. (esim valoihin tultaessa ).

            muutenkin tuntuu ,että tyhjäkäynti olisi todella alhaalla. n.750-800rpm.

            mietittiin eilen mikä on mahdollisuus ,että lastu oireilisi. tai kun nokat on vaihdettu. niin vika juontaisi välillisesti siitä.
            alkulähtökohtana kuitenkin oli se ,että valohan syttyi säätämisen yhteydessä
            ST-motorsilla.

            alan epäilee ,että siellä ei ole suoranaista vikaa vaan säädöt on nokkien vaihdon takia oltava niin tarkalla . muuten herjaa.

            tai sitten esim lambda aiheuttaa tän. mutta kun ei pääse omatoimisesti vikakoodeihin niin eipä noita viitsi kokeilumielessä ostella ja vaihtaa.


            apua kaivataan siis edelleen
            ex: 323i -99
            ex: 535i -91
            ex: 525i -89
            ex: 316i -88

            Comment

            • Cell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7037
              • Uusikaupunki

              #7
              Se itse kaasuläppä on todella yksinkertainen laitos, pistä sähköpuoli osiksi ja putsaa nyt aluksi.
              325i -08
              i3 REx -17
              M5 -98 Imolarot
              535i -90 N/A project (maatumassa)

              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

              Comment

              • rounders
                Bimmer Rookie
                • Dec 2005
                • 113
                • helsinki

                #8
                onpas outoa. nyt ei vikaa ole ilmennyt viimeisen 70km ajon aikana.
                tänään kävin ihan espoossa asti. eikä valo syttynyt kertaakaan. taidan ottaa ton vanhan käsittelyyn ja puran sen osiksi ja hoidan ton putsauksen. varmuuden vuoksi.
                ex: 323i -99
                ex: 535i -91
                ex: 525i -89
                ex: 316i -88

                Comment

                • rounders
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2005
                  • 113
                  • helsinki

                  #9
                  onnistuinko

                  no nyt kun noita läppiä siis on kaksi niin päätin noudattaa neuvoa.
                  ohje löytyi helposti netistä. hidasteena vaan se ,että ei pysty testaamaan irti autosta kun ei ole virtalähdettä.
                  aloitin tiistaina iltapäivällä. purin sen vanhan - laitoin kiinni -ei toimi yhtään.
                  otin irti putsasin uudelleen -laitoin kiinni ja huomasin ,että eihän se saatana voi toimia kun on unohtanut ilmamäärämittarista piuhan irti
                  no tätä sitten jatkoin 4 kertaa uudella ja vanhalla. ja tänään aloin laittaa niistä osia ristiin ja kokeilin vielä kummallakin. lopptuloksena vanhalla rungolla ja uudemman sähköpaloilla pääsin ainakin kotiin ilman valon syttymistä.
                  nyt ajellaan sitten jonkun aikaa munat ristissä ,että ei syty


                  voin muuten haastaa kenet vaan kisaan ,et kumpi vaihtaa kaasuläpän nopeemmin
                  ex: 323i -99
                  ex: 535i -91
                  ex: 525i -89
                  ex: 316i -88

                  Comment

                  • rounders
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2005
                    • 113
                    • helsinki

                    #10
                    prkle stna jumlta

                    ei se vaan saatana toimi. näiden ongelmien kanssa on nyt pianittu koko kevät.
                    mullaon nyt ostettu 2 kaasuläppää ja 1 motronic boksi. eikä se vaan toimi.
                    eilen sekos sit kokonaan kun päästin kiihdytyksessä kierrokset 6000 niin pätkäs samalla lailla kun kierroksen rajottimen kuuluu. ( tässä uudemmassa boksissa ei ole lastua) ja sytytti EML valon. sit alko hypyttää kierroksia kiivaaseen tahtiin
                    1500-2500 välillä ja bensa haisee niin vitusti.

                    hain duunista vanhan motronicin ja laitoin kiinni . pidin myös akkua irti sen aikaa ja ei mitään vaikutusta.
                    ilmeisesti toi boksi nyt sit toimii ???

                    onko kellään pk- seudulla tiedossa semmoista pajaa jossa osattais oikeesti korjata,säätää ja tutkia .
                    tää on pakko saada äkkiä kuntoon vaikka rahalla. muuten mä vielä potkin ton rusinaks kohta. ja sit vit.... viel enemmän.

                    Robilta jo kuulin yhen vinkin mut sinne ei ole tullut tilattua BMW Testeriä. joten eivät ainakaan vielä voi tehä mitään.

                    nyt ois neuvot tarpeen
                    Last edited by rounders; 03-08-2008, 18:22.
                    ex: 323i -99
                    ex: 535i -91
                    ex: 525i -89
                    ex: 316i -88

                    Comment

                    • rounders
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2005
                      • 113
                      • helsinki

                      #11
                      uppaan vähän jos sattuis jonku tietävän silmiin.
                      auto ollu hallissa seisomassa nyt 2 viikkoa
                      ex: 323i -99
                      ex: 535i -91
                      ex: 525i -89
                      ex: 316i -88

                      Comment

                      • Cell
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 7037
                        • Uusikaupunki

                        #12
                        Vinkki: Vaijerikaasun saa muutamalla kympillä.

                        Onko EML-boksi kunnossa? Muistaakseni Motronic ja EML eivät ole naitettuna yhteen juurikaan :think

                        Toisaalta koska ne eivät juurikaan ole yhdessä, pitäisi auton periaatteessa toimia vaikka kaasuläppä miten pyörisi, onko ilmamäärämittari kunnossa?
                        325i -08
                        i3 REx -17
                        M5 -98 Imolarot
                        535i -90 N/A project (maatumassa)

                        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                        Comment

                        • WSE1
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 3242
                          • Suomusjärvi

                          #13
                          Originally posted by rounders View Post
                          onko kellään pk- seudulla tiedossa semmoista pajaa jossa osattais oikeesti korjata,säätää ja tutkia .
                          tää on pakko saada äkkiä kuntoon vaikka rahalla. muuten mä vielä potkin ton rusinaks kohta. ja sit vit.... viel enemmän.
                          Noh, ei kannata vaipua epätoivoon. Aina ne kuntoon tulevat, ennemmin tai myöhemmin; mutta jos ei apuja löydy niin soittele tännepäin.

                          Comment

                          • Radon
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2003
                            • 463
                            • Suomi-Finland

                            #14
                            Vähän kyllä viittais eml boksin suuntaan, oletko sen kaasun potentiometrin todennut ehjäksi, ongelmat tosin ei kyllä sinne päin viittaisi mutta kannattaa sekin vilkasta jos ideat on loppu.

                            Comment

                            • rounders
                              Bimmer Rookie
                              • Dec 2005
                              • 113
                              • helsinki

                              #15
                              kaasun potentiometri todettu ehjäksi laakkosella.
                              tosin siellähän todettiin myös toi ,että vika on kaasuläpässä :think
                              eli tiedä nyt häntä sitten.

                              privaan sainkin jo vihjeen elektromekasta.
                              jos tämän hetkinen kehittämäni suunnitelma ei toimi saapuu autoni sinne ennen joulua. tavalla tai toisella

                              vaihdan tänään siihen jonkun noista vanhoista kaasuläpistä ja katson jos sais taas edes ajokuntoon. niin sais sen tohon espooseen pajalle .
                              ex: 323i -99
                              ex: 535i -91
                              ex: 525i -89
                              ex: 316i -88

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎