Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 takapään tuennasta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ockelbo4500
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2007
    • 924
    • Sotkamo--Oulu

    E34 takapään tuennasta

    Olen pikkuhiljaa vaihtanut tuohon omaan touringiini uusia palikoita alustaan. Taasen tässä keväällä(vielä talvirenkailla) alkoi kolista melko lailla ja pahimman vian paikallistin etupään reaktiotankoihin. No kolinat hävisi edestä ja ajettavuuskin parani. Nyt kuitenkin tuntuu että etupään hiljettyä takana kolahtelee jokin kun esim. ajaa teräviin kuoppiin. Olen kuitenkin vaihtanut taakse apurungon isot kumityynyt ja lisäksi vaihdoin ne "pitman arm" niveltangot parempiin uusien puuttuessa.
    Varsinainen kysymys liittyy kuitenkin niihin pusliin joilla "alatukivarsi" kiinnittyy apurunkoon. Noin pikaisella rengasrauta vääntelyllä eivät vaikuttaneet kovin vetkuilta, mutta onko joku vaihtanut niitä ja missä kunnossa ovat olleet?
    Lisäksi vois kertoa miten vaikuttavat auton ajettavuuteen, koska toi oma on edelleen hieman outo ajettava(reaktiotankojen vaihto vaikutti paljon). Saattaa mennä pitkiä matkoja suoraan, mutta yhtäkkiä ikään kuin nykäisee ja lähtee vetämään oikealle tai vasemmalle.


    Vanhoissa topiceissa näytti olevan aika vähän juttua näihin pusliin liittyen.
    BMW E84 X1 18dXdrive -14

    Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
    Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
    Ex, E46 320 d Touring -01
    Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special
  • mutis
    Bimmer Rookie
    • Apr 2007
    • 76
    • Åbo Kickel

    #2
    Originally posted by ockelbo4500 View Post
    Saattaa mennä pitkiä matkoja suoraan, mutta yhtäkkiä ikään kuin nykäisee ja lähtee vetämään oikealle tai vasemmalle.
    Tuollaista tuli minunkin bemariin nyt kun vaihdoin eka kertaa 17 tuuman kesänakit. Aiemmilla renkailla mitkä on ollu 15 ja 16 tuumasia ei ole moista ilmennyt. On aiheuttanut pari jännää hetkeä moottoritiellä nuo yllättävät tempomiset suuntaan jos toiseen
    Minä olen sen kyllä pistänyt renkaitten piikkiin?
    E34 525

    Comment

    • Erska
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2005
      • 439
      • Tuusula

      #3
      tai alustan välykset tulee esiim matalemmalla kumilla kuten itsellä kävi 225/40/18 eikun puslaremonttiin!
      Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

      Nyt: VOLVO S60 D5 -03

      EX: 523iA -99, 530DA touring -03, 520i -03 E60, 528iA -96 518i -90, 518i -85, 518i -86, 525i -88 ,730iA -88, 525i -89 ,518i -90, 518i -87, 518i -86, 528i -84

      Comment

      • ockelbo4500
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2007
        • 924
        • Sotkamo--Oulu

        #4
        Tarkoitin siis että mulla on vieläkin ne pallomaiset talvirenkaat alla kun ei oo joutanu vaihtamaan. Ei oo kyllä ollu vielä liioin tarviskaan kun välillä tulee liikuttua tuolla Kainuun suunnalla jossa luntakin oli vielä reilu puoli metriä(tosin ei tiellä).
        Toki kunhan saan 17" kesänakit alle niin tuntuma voi vaihtua joko huonompaan tai parempaan.
        Lähinnä siis kiinnostais myös voiko niiden kysymieni puslien kuntoa mitenkään helposti havainnoida(ainakaan vajaa vuosi sitten katsastuksessa ei sanonut mitään mistään puslasta). Olen toki huomannut että painavampien autojen puslat menevät harvoin ihan palasiksi, pusla vain hiljalleen pehmenee ja ajo-ominaisuudet huononee, vaikka kaikki näyttää ehjältä.

        Tietysti tästäkin "ongelmasta" selviäisi vaihtamalla ne puslat suosiolla sinne, mutta näytti aika työläältä.
        BMW E84 X1 18dXdrive -14

        Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
        Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
        Ex, E46 320 d Touring -01
        Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

        Comment

        • ockelbo4500
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2007
          • 924
          • Sotkamo--Oulu

          #5
          Lisäksi voisin lisätä että mulla ne tempomiset ei oo mitenkään voimakkaita, mutta aiheuttavat tympeää ohjailun tarvetta. Vika voi toki olla muuallakin tai sitten tuo on jopa osittainen auton ominaisuus. Koska ei tuolla mikään mahdottoman huono ole ajaa, mutta parempiakin autoja olen ajanut.
          BMW E84 X1 18dXdrive -14

          Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
          Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
          Ex, E46 320 d Touring -01
          Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

          Comment

          • pheno
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2006
            • 1996
            • Tampere

            #6
            Elikkäs puhutaan osasta nro 2 ?

            Comment

            • ockelbo4500
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2007
              • 924
              • Sotkamo--Oulu

              #7
              Juurikin siitä on kyse. Ja Osan numero 6 vaihdoin molemmille puolille parempiin. Tosin ei noikaan ihan priimat kyllä ole.
              BMW E84 X1 18dXdrive -14

              Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
              Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
              Ex, E46 320 d Touring -01
              Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

              Comment

              • Scitso
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2002
                • 2816
                • Kuusankoski

                #8
                Itelläni e34 touring vetelee urasta poistuttaessa välillä aika voimakkaastikkin. Rengastus edes 235/45/17 ja takana 265/40/17. Menee osittain varmaan renkaiden syyksikin, mut ois hauska tietää onks joku saanut toimenpiteillä vetelyä vähemmäksi. Itselläni helpotti vähän ku alatukivarsi meni vaihtoon.
                E34 525i Touring -96 "Iris"
                E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
                E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
                E46 328ia Sedan -98 "HOI"
                E61 530d Touring -04

                ex. E39 520ia Touring -98
                ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
                ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
                ex. E28 520i -82

                Comment

                • pheno
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2006
                  • 1996
                  • Tampere

                  #9
                  Originally posted by ockelbo4500 View Post
                  Juurikin siitä on kyse. Ja Osan numero 6 vaihdoin molemmille puolille parempiin. Tosin ei noikaan ihan priimat kyllä ole.
                  Tuo rikkinäinen osa 6 tosiaan aiheuttaa vaeltelua.

                  Voisi kuvitella ,että jos nuo puslat nr 2 on finaalissa, niin aiheuttaisi tutinaa.
                  Last edited by pheno; 26-04-2008, 15:12.

                  Comment

                  • zener
                    Moderator
                    • Oct 2004
                    • 14449
                    • Oulu

                    #10
                    Onkos nuo kettumaiset vaihtaa? Jos tuohon omaankin kesällä varulta vaihtas. Tuo takakynkkä irti ja helat vaihtoon?
                    Last edited by zener; 26-04-2008, 10:37.
                    E65 730dA '04 klick
                    F10 520dA '11 klick
                    E34 520iA (2.8l) '91 klick

                    Instagram


                    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                    Comment

                    • Kimmo_Vehmas
                      Newbiemmer
                      • Nov 2006
                      • 8

                      #11
                      BMW:n vetely ja kolahtelu.

                      Kurkatkaapa sieltä hattuhyllyn alta niiden iskunvaimentimien yläpäiden kunto.
                      Iselläni oli se kumiin sulatettu metalliholkki irronnut ja vaimentimen yläpää sai uutta liikettä montuissa. Kolahteli ja aiheutti rasittavaa vetelyä etenkin motarilla. Oli se iskarin varsi täysin irti ja heilui miten sattui sen yläpään kumin sisällä.
                      恐水病 - Do i have a problem.....?



                      Bmw 750ial e32
                      Volvo 240GL
                      Bmw 520i Varaosat e34

                      Comment

                      • pheno
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2006
                        • 1996
                        • Tampere

                        #12
                        Originally posted by Kimmo_Vehmas View Post
                        Kurkatkaapa sieltä hattuhyllyn alta niiden iskunvaimentimien yläpäiden kunto.
                        Iselläni oli se kumiin sulatettu metalliholkki irronnut ja vaimentimen yläpää sai uutta liikettä montuissa. Kolahteli ja aiheutti rasittavaa vetelyä etenkin motarilla. Oli se iskarin varsi täysin irti ja heilui miten sattui sen yläpään kumin sisällä.
                        Touringissa joutuu kai purkamaan vähän enemmän

                        Comment

                        • pheno
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2006
                          • 1996
                          • Tampere

                          #13
                          Originally posted by zener View Post
                          Onkos nuo kettumaiset vaihtaa? Jos tuohon omaankin kesällä varulta vaihtas. Tuo takakynkkä irti ja helat vaihtoon?
                          Eikös se riittäisi jos ottaisi vaan renkaan poies?? Pitäis päästä sitten käsiksi tohon puslaan nr 2.

                          Comment

                          • Guest's Avatar

                            #14
                            Mulla auttoi eniten kans iskarien yläpäitten vaihto.

                            Comment

                            • zener
                              Moderator
                              • Oct 2004
                              • 14449
                              • Oulu

                              #15
                              Originally posted by pheno View Post
                              Eikös se riittäisi jos ottaisi vaan renkaan poies?? Pitäis päästä sitten käsiksi tohon puslaan nr 2.
                              Eikai noita molempia saa vaihdettua takakynkkä paikallaan?
                              E65 730dA '04 klick
                              F10 520dA '11 klick
                              E34 520iA (2.8l) '91 klick

                              Instagram


                              "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎