Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 535 -90 Nokka-akseli asiaa, neuvoja kaipailee..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Haju69
    Administrator
    • Nov 2005
    • 16344
    • Leppävirta

    E34 535 -90 Nokka-akseli asiaa, neuvoja kaipailee..

    Eli kertokaas mistä ootte hommaillu uuden nokka-akselin(siis mistä edullisimmin?) Ja jos on jollain ylimääräistä nokka-akselia(ehyttä) kyseiseen autoon niin olisin vailla ja halukas ostamaan. Ja sit vielä... Mistäs sitä hommaa jos meinaa vaikka laittaa jyrkemmän nokan? Tää on nyt uusi asia mulle jota ei oo aikasemmin tullu turattua muissa autoissa niin on pikkusen neuvoja vailla... Eli kertokaas mistä saa jyrkemmän nokan, ja mistä kannattaa kysyä vaikka sitä vakio mallistakin ja ne keinuvivutkinhan kait samalla pitää hommailla..:think
    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
  • Alpina E34
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2005
    • 1122
    • Masku

    #2
    Päästöjen kanssa on jo vakionokallakin hommaa päästä läpi. Ex 535:teen laitoin Catcamssin miedoimmasta päästä olevan kepin. Katsastuksesta meni läpi tyyliin tuttu inssi + kossupullo. Vetoja tuli mukavasti lisää kulutuksen silti kovinkaan paljon kasvamatta. Moottorinohjaukselle kannattaa miettiä päivitystä, jos kovinkaan kovan nokan meinaa laittaa. Kansi virtaa vakionakin katuautoon suht hyvin.
    Kts -> http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=28236

    Onko vakionokka kulunut? Keinut on n. 14-16€/kpl ja vakionokka 200-300€ paikasta riippuen. Siihen vielä yläpään tiivistesarja päälle.

    Edit: nokan tilasin autoracingilta, ja muut osat tuli Ilmari Mäkinen Oy:stä Porista.
    Last edited by Alpina E34; 16-05-2008, 21:13.
    E34 Lenz 536ds -89

    E34 osille tarve:
    https://www.btcf.fi/forum/showthread...14#post4283214

    Ex: E46 316 Touring -04, E39 530DA Touring M-Sport -02, E34 535i M-Technic -90, E34 525 Tds Touring Executive -96, E28 518i "Bavaria" -87, E34 535i -89
    Originally posted by T3
    BMW ei ole valmistanut muita MOOTTOREITA, kuin M10 ja sen johdannaiset.
    'Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer' (Walter Röhrl)

    Comment

    • Haju69
      Administrator
      • Nov 2005
      • 16344
      • Leppävirta

      #3
      On joo nokka kärsinyt, se "voitelu" putki joka siinä nokan päällä on, niin siitä oli se toinen pultti irti(pultti jossa reikiä jonka läpi öljy virtaa), joten voitelu on ollu mitä on... Ja yhessä välissä oli melkonen rantu siinä akselissa..Stana! Eli onko suositus nyt sitten uus vakio nokka vai? Kiinnostas tosin kun sen joutuu kuitenkin vaihtamaan niin laittaa vähän jyrkempää...
      LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
      E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
      B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

      Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
      Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
      Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

      Comment

      • Haju69
        Administrator
        • Nov 2005
        • 16344
        • Leppävirta

        #4
        Ei oo siitäkään käsitystä että mites se sit päästöihin vaikuttaa...? Mulla on ainakin tähän asti ollu huippu arvot tähän 3,5 vuoteen mitä auto ollut, nekös muuttuu kun nokka vaihtuu vai? uuteen vakioonkin vai "viriviri" nokkaan vaihdettaessa ainoastaan....
        LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
        E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
        B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

        Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
        Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
        Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

        Comment

        • vesu
          Bimmer Rookie
          • Jul 2007
          • 122
          • Lahti

          #5
          jos kuiten päädyt vakioon ja meinaat teettää sen remontin jossain nyrkkipajalla niin kannattaa kysyä mihin hintaan se saa sen nokka-akselin!
          ite teetin kansirempan ja samalla piti uusia nokka-akseli niin asentaja sano että saa halvemmalla jos se asentaja tilaa sen nokka-akselin!
          E91 320d M-Sport

          Comment

          • Haju69
            Administrator
            • Nov 2005
            • 16344
            • Leppävirta

            #6
            On se kansi tullu otettua irti jo aiemminkin ja nokka siitä irti että ite se tehdään, on kavereilla sen verta älliä että se onnistuu mutta mistä ne osat hommais..? Onko niissä vakio ja viri nokissa hintaero minkälainen?
            LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
            E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
            B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

            Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
            Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
            Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

            Comment

            • Cell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7037
              • Uusikaupunki

              #7
              Hintaero ei ole järjetön (catcamsia taitaapi saada 300-400e). Ilman säätämistä et saa hirveästi iloa virinokasta, lähinnä muuttuneen tehoalueen reaalisuorituskyvyn kuitenkin pysyessä samana, mutta tuntuuhan se tehokkaammalta. Säädättämällä hinta taas nousee aika lailla ja edelleen tilanne on se että sait sen 10-15hp. Hyöty jää aika pieneksi bensankulutuksen noustessa samalla, voi olla että menee seokset sen verran pieleen ettei meinaa enää päästötesteistä mennä virinenällä.

              Suuremman hyödyn saat joka suhteessa vaihtamalla moottorinohjausta (vaikkei kieltämättä ole yhtä simppeli homma), se läppämallin ilmamäärämittari on perseestä. Myös Millerin tms. valmistajan MAF-paketti tuo jo parannusta, kulutus laskee ja voimaa tulee lisää koko kierrosalueelle.
              325i -08
              i3 REx -17
              M5 -98 Imolarot
              535i -90 N/A project (maatumassa)

              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

              Comment

              • MGT
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2007
                • 360
                • Mynämäki-

                #8
                Itse vaihdoin viimevuoden puolella nokka-akselin. Nokaksi tuli US-Parts:lta catcamssin 284 asteinen ja hintaa oli 317e keinut tilasin KL-Varaosista joiden kpl hinta oli 10,25e ja vent.saadön epäkesko kpl hinta 3,28e. Yläpään tiivistesarjan hintana ol 135e ja sekin tuli KL-Varaosista.

                Auto käytiin remontin jälkeen katsastamassa ja päästöjen kanssa ei ollut mitään ongelmia, mutta jos auto olisi ollut vähäpäästöinen olisi ylittänyt karvanverran sallitun rajan.
                Last edited by MGT; 17-05-2008, 10:42.

                Comment

                • Haju69
                  Administrator
                  • Nov 2005
                  • 16344
                  • Leppävirta

                  #9
                  Ymmärtääkseni helpoimmalla pääsee kun laittaa uuden vakio mallisen nokan niin ei tule ongelmia vai???? :think
                  LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                  E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                  B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                  Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                  Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                  Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                  Comment

                  • Cell
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7037
                    • Uusikaupunki

                    #10
                    Originally posted by vog-527 View Post
                    Ymmärtääkseni helpoimmalla pääsee kun laittaa uuden vakio mallisen nokan niin ei tule ongelmia vai???? :think
                    Jep. Helpoimmalla pääsee siten.
                    325i -08
                    i3 REx -17
                    M5 -98 Imolarot
                    535i -90 N/A project (maatumassa)

                    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                    Comment

                    • Haju69
                      Administrator
                      • Nov 2005
                      • 16344
                      • Leppävirta

                      #11
                      Niin kait se on sit tehtävä... Kiitoksia neuvoista
                      LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                      E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                      B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                      Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                      Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                      Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎