Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 M5 korin painosta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MM-5
    Bimmer Rookie
    • Mar 2006
    • 153
    • Askola

    E34 M5 korin painosta

    Onko totta että E34 M5 kori on sama kuin E34 535 kori, kuten olen aiemmin kuullut? M5Boardilla joku mainitsi että M5 kori olisi painavampi kuin muiden E34 mallien korit. Siis puhutaan ihan tyhjästä pelkästä korista. Tuolla mainittiin myös että M5:ssa olisi korin alaosassa "lead plates" eli ymmärrykseni mukaan lyijylevyjä ?? Ei kai tuo voi olla mahdollista? Kertokaas viisaammat onko M5:n kori samanpainoinen kuin 535:sen. Ainakin näiden linkkien mukaan näyttäisi olevan samanpainoiset:

    M5 kori:



    535 kori:



    Myös 520 käyttää samaa koria osanumeroiden mukaan, eli kaikissa E34 sedan-malleissa näköjään sama.

    Onko sinne E34 M5 koriin sitten Motorsportilla asennettu jälkikäteen korin alaosaan jotain lyijylevyjä painopisteen madaltamiseksi. Epäilen....

    T:Janne
    Pojat me ollaan hävitty tää peli...
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    #2
    Samat on. Kaikissa E34:ssä on sama kori. Myös alusta on 535-540-M5 käytännössä sama, toki jouset ja iskarit on urheilullisemmat mutta osat sopii ristiin. M5:n taka-apurungossa on aurauksen säätö epäkeskopultilla ja tukivarsissa laakerit puslien sijaan, muuten samaa tavaraa. Perässä eri välitys ja M5:ssä lukko vakiona, muuten sama (alkupään 535 oli pikkuperää). Etupäässä kaikki samaa, tosin M5:ssä alumiinitukivarret kun muissa ne ovat olleet lisävarusteen yhteydessä. Jarrut erit mutta vaihtokelpoiset.
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • Esko
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2002
      • 11685
      • Kouvola

      #3
      Originally posted by Cell View Post
      Samat on. Kaikissa E34:ssä on sama kori. Myös alusta on 535-540-M5 käytännössä sama, toki jouset ja iskarit on urheilullisemmat mutta osat sopii ristiin. M5:n taka-apurungossa on aurauksen säätö epäkeskopultilla ja tukivarsissa laakerit puslien sijaan, muuten samaa tavaraa. Perässä eri välitys ja M5:ssä lukko vakiona, muuten sama (alkupään 535 oli pikkuperää). Etupäässä kaikki samaa, tosin M5:ssä alumiinitukivarret kun muissa ne ovat olleet lisävarusteen yhteydessä. Jarrut erit mutta vaihtokelpoiset.
      Itse asiassa jos tota tarkennetaan vielä, niin facelift M5:ssa siirryttiin teräksisiin tukivarsiin.

      Comment

      • mrrk
        BTCF Member
        • Sep 2007
        • 515
        • Satakunta.

        #4
        V-8 e34 on erilainen verrattuna muihin.

        Konehuoneeseen tulee kiinnikkeitä ainakin 5-6 eri paikkoihin.

        Vaikka real tai fans näyttää että osat on samanlaisia niin ei se oikeasti ole VÄLTTÄMÄTTÄ niin.

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          #5
          Originally posted by mrrk View Post
          V-8 e34 on erilainen verrattuna muihin.

          Konehuoneeseen tulee kiinnikkeitä ainakin 5-6 eri paikkoihin.

          Vaikka real tai fans näyttää että osat on samanlaisia niin ei se oikeasti ole VÄLTTÄMÄTTÄ niin.
          Onhan toki konehuoneessa jotain pistehitsattuja kiinnityksiä eri kohdissa kun on erilaisia putsareita ym, muttei se silti sitä tarkoita että kori olisi erilainen.
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • mrrk
            BTCF Member
            • Sep 2007
            • 515
            • Satakunta.

            #6
            Osanumerot on eri jos vertaa 6 koneisia ja 8 koneella varustettuja.

            Palkki mihin koneet laitetaan kiinni, reikiä eri määrä vaikka edellä mainittujen sivujen mukaan sopii kaikkiin. Yms

            Myös vuosimallien kesken on eroja osien sopivuudessa.

            Painostahan oli kysymys (kevennys mielessä) mutta mulla DD eli käyttispirssi
            joten nostetaan tehoja..

            Isot pojat vieraissa maissa on jo ennen -96 mennyt alle 1300 kg mutta
            ei ehkä enää käyttiksiä

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16457
              • Asikkala

              #7
              Originally posted by mrrk View Post
              V-8 e34 on erilainen verrattuna muihin.

              Konehuoneeseen tulee kiinnikkeitä ainakin 5-6 eri paikkoihin.

              Vaikka real tai fans näyttää että osat on samanlaisia niin ei se oikeasti ole VÄLTTÄMÄTTÄ niin.
              Vasta vajaa 3 v. vanha aihe...

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎