Juu saahan niitä niinkin kalliilla hankittua, mutta nyt kelpasi halvempikin ja 49€:lla löytyi tällä kertaa. Tilaan kaiken schmiedmannilta kun saa kaiken samasta paikkaa kohtuu hintaan.
G30 530e Msport
-------------------------------------------------
F30 330e Msport
E60 525d Msport LCI
E39 530d Touring
Ex E46 320i coupé
Ex AC Schnitzer S5 3.0d
Ex ALPINA B6
Ex E34 525i Touring
Ex E36 328i Coupe
Ex E38 740iA INDIVIDUAL x2
Ex E39 530d Touring, 530d Sedan, 530d Msport
Ex E21 315, 315 "ämmäläinen"
Ex E30 Cabrio, E30 316i, E30 325i, 318i Touring jne...
Never Drive Faster Than
Your GuardianAngel Can Fly
Voi ollakkin sopiva mutta kiitos ei tuohon hintaan
Nojuu.. marmorilla tosiaan n. 2x tuo hinta.
Ite laitoin noi meyle hd:t, erittäin vahvantuntuiset. Meylen sivuilla on kuva siittä, miten on vahvistettu verrattuna originelliin. En itse jaksaisi vaivautua laittamaan mitään "kiinan" tavaraa, jotka tod.näk. on alle vuodessa hajalla. Toki jos budjetti on tiukka, niin kyllähän sen ymmärtää..
Just tilasin TA Technixin 60/40 setin E34:een. Minkälaista iskarin yläpäätä tuohon pitäs sovitella? Ois lysti jos kaikki oikeat osat olis käsissä ku rupeaa parin viikon päästä vaihtamaan.
Just tilasin TA Technixin 60/40 setin E34:een. Minkälaista iskarin yläpäätä tuohon pitäs sovitella? Ois lysti jos kaikki oikeat osat olis käsissä ku rupeaa parin viikon päästä vaihtamaan.
Takapään kanssahan tuskin ongelmaa tulee, mutta etupää riippuu siitä millä ne sun tulevat iskarit on. FAQ osiossa on tietoa tuosta etuyläpään eroista.
Just tilasin TA Technixin 60/40 setin E34:een. Minkälaista iskarin yläpäätä tuohon pitäs sovitella? Ois lysti jos kaikki oikeat osat olis käsissä ku rupeaa parin viikon päästä vaihtamaan.
Omat meni ainakin heittämällä eteen ja taakse juurikin kyseinen sarja.
EDIT: Niin joo silloin ku oli jarrurempassa niin pyysin kaveria katsomaan iskarista mitat mutta antoin vaan jonku tuote/valmiste numeron ja sen laitoon emaililla firmaan mistä tilasit sarjan. Ei ainakaa vanhasta iskarista näkynyt mitään numeroita joten löytyy varmaan jostain muualta sieltä
Itsellä oli ainaki takaiskareidein ylätukilaakerit ihan paskana kumi osista. Kannattaa uusia ne samalla 20€/kpl motonetistä
Just tilasin TA Technixin 60/40 setin E34:een. Minkälaista iskarin yläpäätä tuohon pitäs sovitella? Ois lysti jos kaikki oikeat osat olis käsissä ku rupeaa parin viikon päästä vaihtamaan.
Muistelen että tuon sarjan tiedoissa on annettu tuo tolpan koko, ainakin ebayssä oli näin.
Laitettiin juuri viikko sitten kaverin E34 tuo sama sarja ja taisi olla tuolla isomalla tolpalla eli 16mm jos nyt oikein muistan (oliko pienempi halkasija 14.5mm?)
Just tilasin TA Technixin 60/40 setin E34:een. Minkälaista iskarin yläpäätä tuohon pitäs sovitella? Ois lysti jos kaikki oikeat osat olis käsissä ku rupeaa parin viikon päästä vaihtamaan.
Mulle piti laittaa 540:n yläpäät, kun ei 520:n käyny. Tämä tietohan tuli vasta vaihtovaiheessa kun oli auto jo liikkeessä purettu,
vaikka kysyin tuota yläpää hommaa ennen remonttia ja yläpäiden tilausta alustan ostopaikasta vastaus oli, että vakiot käy mut eipä vaan passannu.
Ta Technixin yläpäiden mittoja sitten vertailtiin E34:n eri yläpäiden mittoihin ja päädyttiin 540:n tilamaan ja ne sinne sitten passasivat.
Suosittelen mittaamaan tulevan alusta iskareiden yläpäät ja sitten vasta tilailla uudet yläpäät niihin.
nyk.: BMW X5 E70 3.0d vm.07, BMW E39 530d manuaali toukka vm99, BMW E39 528iA toukka vm00. Audi A4 b5 2.6 V6 quattro, Ford Focus 3d 1.6, Audi A4 b5 1.8T, Peugeot 205 vm.89 137tkm ajettu prokkis lelu
ex.: BMW E39 523iA toukka vm.98, BMW E34 530 touring vm92 , BMW E34 520i vm94 , Audi 100 2.3e, Ford Taunus 1.6GX automatic vm82, Ford Sierra 2.0DOHC vm89, Ford Orion 1.6 vm89, VW Caravelle 2.5tdi retkuiluauto Sotkamo connection
Itsellä oli ainaki takaiskareidein ylätukilaakerit ihan paskana kumi osista. Kannattaa uusia ne samalla 20€/kpl motonetistä
Omasta seiskasta tuli pari viikkoa aikaa vaihdettua kyseiset motonet-varaosat. Olivat antautuneet,vielä ei sentään iskari kurkannut selkänojan läpi,eivät kestäneet kahta vuotta/20tkm
Uudet tuli paikallisesta varaosaliikkeestä ja näyttivät olevan febit,tiedä sit oliko hinnaneroa marmoritiskin osiin.
Velipojan vitoseen tarvis vaihtaa uudet iskarit taa,saa nähä miten siellä on kestäneet :think Siinä kuitenkin originellit näkivät yli 300tkm ja 20v maailmaa ja kumiosat olisi vielä menetelleet,ei vaan ollut peltiä enää ympärillä.
Muistelen että tuon sarjan tiedoissa on annettu tuo tolpan koko, ainakin ebayssä oli näin.
Laitettiin juuri viikko sitten kaverin E34 tuo sama sarja ja taisi olla tuolla isomalla tolpalla eli 16mm jos nyt oikein muistan (oliko pienempi halkasija 14.5mm?)
Mulle piti laittaa 540:n yläpäät, kun ei 520:n käyny. Tämä tietohan tuli vasta vaihtovaiheessa kun oli auto jo liikkeessä purettu,
vaikka kysyin tuota yläpää hommaa ennen remonttia ja yläpäiden tilausta alustan ostopaikasta vastaus oli, että vakiot käy mut eipä vaan passannu.
Ta Technixin yläpäiden mittoja sitten vertailtiin E34:n eri yläpäiden mittoihin ja päädyttiin 540:n tilamaan ja ne sinne sitten passasivat.
Suosittelen mittaamaan tulevan alusta iskareiden yläpäät ja sitten vasta tilailla uudet yläpäät niihin.
Eli siis takapäästä on uusittu jousia lukuunottamatta kaikki noin vuoden sisään, kai niistä nuo yläpäät vielä menee. Motonetin takaiskarit menee jonnekki varaston perukoille varalle.
MS-tuonnilta kun tilasin ni lisätietoihin laitoin pyynnön että selvittää minkälainen yläpää etuiskareissa on, vastaus on M14/D16. Kai tuolla osaa jo jotain ostaa
Omasta seiskasta tuli pari viikkoa aikaa vaihdettua kyseiset motonet-varaosat. Olivat antautuneet,vielä ei sentään iskari kurkannut selkänojan läpi,eivät kestäneet kahta vuotta/20tkm
Uudet tuli paikallisesta varaosaliikkeestä ja näyttivät olevan febit,tiedä sit oliko hinnaneroa marmoritiskin osiin.
30tkm tulee vuoteen ja vielä ei oo hirveämpää kolkatusta takaa kuulunu, saatto kyllä olla että takayläpäät tilattiin serkun kans kimpassa Schmiedmannilta. Liekkö noissa sitte laatueroja motonetin ja Schmiedmannin rojujen välillä...
e34 touring m-sport alustalla -93, jossa edestä jousi poikki.
Meinasin tilata eteen uudet etujouset+iskarit.
Kuulemma niitä on iskarin yläpään eroavaisuuksia.
Kysymys kuuluu voinko selvittää, millä kiinnikkeillä omassa on ilman että iroottaa iskareita?
E34-mallin kanssa on yksi asia tarkistettava aina
ennen kuin tavara laitetaan toimitukseen.
Tarkka paikka on etuiskarin tyyppi. BMW on vaihtanut näihin autoihin
systemaattisesti sekä iskarin että iskarin yläpään aina kun iskarit on
vaihdettu merkkihuollossa. Lopputulemana E34:ssa on sekaisin neljää
erilaista mallia iskarista. Vuosimallit, moottorin koot, korimallin
tunnukset, joita yleensä käytetään iskarin määrittelemiseen autoissa
eivät päde E34:n kohdalla.
Erottava tekijä löytyy iskarin yläpään mitoista.
Kokemuksemme mukaan (yli sata E34-mallista autoa vuoden sisään), BMW ei
ikinä ole laittanut auton papereihin tai huoltokirjaan merkintään jos
iskari ja iskarin yläpää on vaihdettu. Ilman visuaalista tarkastusta on
50% riski, että iskari tulee ensimmäisellä yrityksellä väärin. Ainoa
varma keino saada oikea tieto iskarin tyypistä on ottaa etutolppa alas,
avata se ja mitata iskarin yläpään osien pituudet työntömitalla.
Katso oheinen kuva. Pyytäsin ottamaan tolpan alas ja katsomaan mitan
kanssa mitä kuvan iskaria autossasi oleva iskari vastaa.
Pahoittelen, että joudun pyytämään lisätyötä, mutta tämä on todettu
parhaaksi tavaksi hoitaa toimitus.
"Toki tuurillahan ne laivatkin seilaa..."
Erittäin myöhäinen vastaus, mutta jos joku painii tämän asian kanssa, niin tässä mahdollinen ratkaisu. Itse kanssa mietin, että pitääkö nähä liian paljon turhaa vaivaa ja avata ensin katsoakseen tuo malli ja sitten uudestaan kun vaihtaa sen. Mutta aika helpolla selviää. Eli ensin katsoo sen kierteen paksuuden, kuten oli jo mainittukin. Se karsii vaihtoehdot kahteen. Sitten vain avaa sen iskarin mutterin. Autohan nojaa iskarin varteen, joten mutterin pitäisi nousta ihan ok pois ja sen jälkeen mahdollisesti näkee mitata joustintuen reiän tai iskarin varren paksuuden kierteen alapuolelta. Ja eiköhän sen kahden millin pykälän halkaisijassa erota perssilmälläkin, jos pykälää on...
Tarttee vaan itellä sinällään varovasti mutteria availla ja jättää vaikkapa "huulille", kun on iskari todellakin aivan loppu, niin ei pääse tipahtamaan reiästä alas. Vittumainen varmasti sitten kaivella, jos tipahtaa
Eiköhän siihen sen verran väliä jää, että näkee onko pykälää vai ei..
Comment