Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 iskarin yläpään eroavaisuudet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jaska.T
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 1536
    • TaNpere

    #16
    Voi ollakkin sopiva mutta kiitos ei tuohon hintaan

    G30 530e Msport
    -------------------------------------------------
    F30 330e Msport
    E60 525d Msport LCI
    E39 530d Touring
    Ex E46 320i coupé
    Ex AC Schnitzer S5 3.0d
    Ex ALPINA B6
    Ex E34 525i Touring
    Ex E36 328i Coupe
    Ex E38 740iA INDIVIDUAL x2
    Ex E39 530d Touring, 530d Sedan, 530d Msport
    Ex E21 315, 315 "ämmäläinen"
    Ex E30 Cabrio, E30 316i, E30 325i, 318i Touring jne...
    Never Drive Faster Than
    Your GuardianAngel Can Fly

    Comment

    • aakoo
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2008
      • 777
      • Espoo

      #17
      Originally posted by Jaska.T View Post
      Voi ollakkin sopiva mutta kiitos ei tuohon hintaan
      Tuohan on puolet Suomen hinnasta...
      E34 535i -91 ikuisuusprojekti

      Comment

      • Tikkunen85
        BTCF Member
        • Mar 2006
        • 892
        • Paltamo

        #18
        Originally posted by aakoo View Post
        Tuohan on puolet Suomen hinnasta...
        vasta kävin KL-varaosilta moiset hakemassa 60€/kpl

        Comment

        • Jaska.T
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 1536
          • TaNpere

          #19
          Juu saahan niitä niinkin kalliilla hankittua, mutta nyt kelpasi halvempikin ja 49€:lla löytyi tällä kertaa. Tilaan kaiken schmiedmannilta kun saa kaiken samasta paikkaa kohtuu hintaan.

          G30 530e Msport
          -------------------------------------------------
          F30 330e Msport
          E60 525d Msport LCI
          E39 530d Touring
          Ex E46 320i coupé
          Ex AC Schnitzer S5 3.0d
          Ex ALPINA B6
          Ex E34 525i Touring
          Ex E36 328i Coupe
          Ex E38 740iA INDIVIDUAL x2
          Ex E39 530d Touring, 530d Sedan, 530d Msport
          Ex E21 315, 315 "ämmäläinen"
          Ex E30 Cabrio, E30 316i, E30 325i, 318i Touring jne...
          Never Drive Faster Than
          Your GuardianAngel Can Fly

          Comment

          • pheno
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2006
            • 1996
            • Tampere

            #20
            Originally posted by Jaska.T View Post
            Voi ollakkin sopiva mutta kiitos ei tuohon hintaan
            Nojuu.. marmorilla tosiaan n. 2x tuo hinta.

            Ite laitoin noi meyle hd:t, erittäin vahvantuntuiset. Meylen sivuilla on kuva siittä, miten on vahvistettu verrattuna originelliin. En itse jaksaisi vaivautua laittamaan mitään "kiinan" tavaraa, jotka tod.näk. on alle vuodessa hajalla. Toki jos budjetti on tiukka, niin kyllähän sen ymmärtää..

            Comment

            • Roisto
              BTCF Member
              • Nov 2010
              • 2542
              • Kajaani

              #21
              Just tilasin TA Technixin 60/40 setin E34:een. Minkälaista iskarin yläpäätä tuohon pitäs sovitella? Ois lysti jos kaikki oikeat osat olis käsissä ku rupeaa parin viikon päästä vaihtamaan.
              2001 E39 525iA
              1992 E34 "540i/5"

              Comment

              • zener
                Moderator
                • Oct 2004
                • 14448
                • Oulu

                #22
                Originally posted by Roisto View Post
                Just tilasin TA Technixin 60/40 setin E34:een. Minkälaista iskarin yläpäätä tuohon pitäs sovitella? Ois lysti jos kaikki oikeat osat olis käsissä ku rupeaa parin viikon päästä vaihtamaan.
                Takapään kanssahan tuskin ongelmaa tulee, mutta etupää riippuu siitä millä ne sun tulevat iskarit on. FAQ osiossa on tietoa tuosta etuyläpään eroista.
                E65 730dA '04 klick
                F10 520dA '11 klick
                E34 520iA (2.8l) '91 klick

                Instagram


                "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                Comment

                • KanaDimmy
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2007
                  • 398
                  • Kalanti

                  #23
                  Originally posted by Roisto View Post
                  Just tilasin TA Technixin 60/40 setin E34:een. Minkälaista iskarin yläpäätä tuohon pitäs sovitella? Ois lysti jos kaikki oikeat osat olis käsissä ku rupeaa parin viikon päästä vaihtamaan.
                  Omat meni ainakin heittämällä eteen ja taakse juurikin kyseinen sarja.
                  EDIT: Niin joo silloin ku oli jarrurempassa niin pyysin kaveria katsomaan iskarista mitat mutta antoin vaan jonku tuote/valmiste numeron ja sen laitoon emaililla firmaan mistä tilasit sarjan. Ei ainakaa vanhasta iskarista näkynyt mitään numeroita joten löytyy varmaan jostain muualta sieltä

                  Itsellä oli ainaki takaiskareidein ylätukilaakerit ihan paskana kumi osista. Kannattaa uusia ne samalla 20€/kpl motonetistä
                  Last edited by KanaDimmy; 03-07-2012, 20:44.
                  e34 525ia -93

                  Comment

                  • stume
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2009
                    • 66
                    • Espoo

                    #24
                    Originally posted by Roisto View Post
                    Just tilasin TA Technixin 60/40 setin E34:een. Minkälaista iskarin yläpäätä tuohon pitäs sovitella? Ois lysti jos kaikki oikeat osat olis käsissä ku rupeaa parin viikon päästä vaihtamaan.
                    Muistelen että tuon sarjan tiedoissa on annettu tuo tolpan koko, ainakin ebayssä oli näin.
                    Laitettiin juuri viikko sitten kaverin E34 tuo sama sarja ja taisi olla tuolla isomalla tolpalla eli 16mm jos nyt oikein muistan (oliko pienempi halkasija 14.5mm?)

                    Comment

                    • Bode86
                      BTCF Member
                      • Aug 2009
                      • 569
                      • Kajaani

                      #25
                      Originally posted by Roisto View Post
                      Just tilasin TA Technixin 60/40 setin E34:een. Minkälaista iskarin yläpäätä tuohon pitäs sovitella? Ois lysti jos kaikki oikeat osat olis käsissä ku rupeaa parin viikon päästä vaihtamaan.
                      Mulle piti laittaa 540:n yläpäät, kun ei 520:n käyny. Tämä tietohan tuli vasta vaihtovaiheessa kun oli auto jo liikkeessä purettu,
                      vaikka kysyin tuota yläpää hommaa ennen remonttia ja yläpäiden tilausta alustan ostopaikasta vastaus oli, että vakiot käy mut eipä vaan passannu.
                      Ta Technixin yläpäiden mittoja sitten vertailtiin E34:n eri yläpäiden mittoihin ja päädyttiin 540:n tilamaan ja ne sinne sitten passasivat.
                      Suosittelen mittaamaan tulevan alusta iskareiden yläpäät ja sitten vasta tilailla uudet yläpäät niihin.
                      nyk.: BMW X5 E70 3.0d vm.07, BMW E39 530d manuaali toukka vm99, BMW E39 528iA toukka vm00. Audi A4 b5 2.6 V6 quattro, Ford Focus 3d 1.6, Audi A4 b5 1.8T, Peugeot 205 vm.89 137tkm ajettu prokkis lelu
                      ex.: BMW E39 523iA toukka vm.98, BMW E34 530 touring vm92 , BMW E34 520i vm94 , Audi 100 2.3e, Ford Taunus 1.6GX automatic vm82, Ford Sierra 2.0DOHC vm89, Ford Orion 1.6 vm89, VW Caravelle 2.5tdi retkuiluauto
                      Sotkamo connection

                      Comment

                      • V W
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2009
                        • 335
                        • Salo

                        #26
                        Originally posted by KanaDimmy View Post
                        Itsellä oli ainaki takaiskareidein ylätukilaakerit ihan paskana kumi osista. Kannattaa uusia ne samalla 20€/kpl motonetistä
                        Omasta seiskasta tuli pari viikkoa aikaa vaihdettua kyseiset motonet-varaosat. Olivat antautuneet,vielä ei sentään iskari kurkannut selkänojan läpi,eivät kestäneet kahta vuotta/20tkm
                        Uudet tuli paikallisesta varaosaliikkeestä ja näyttivät olevan febit,tiedä sit oliko hinnaneroa marmoritiskin osiin.

                        Velipojan vitoseen tarvis vaihtaa uudet iskarit taa,saa nähä miten siellä on kestäneet :think Siinä kuitenkin originellit näkivät yli 300tkm ja 20v maailmaa ja kumiosat olisi vielä menetelleet,ei vaan ollut peltiä enää ympärillä.
                        Ford 4500 :think Nuffield
                        Volvo 264 GLE,Toyota BJ40x3,Toyota BJ45(avolava),Toyota HJ60, E24 635CSi

                        Kawasaki ZX-12R
                        Borat

                        Comment

                        • Roisto
                          BTCF Member
                          • Nov 2010
                          • 2542
                          • Kajaani

                          #27
                          Originally posted by zener View Post
                          Takapään kanssahan tuskin ongelmaa tulee, mutta etupää riippuu siitä millä ne sun tulevat iskarit on. FAQ osiossa on tietoa tuosta etuyläpään eroista.
                          Originally posted by KanaDimmy View Post
                          Itsellä oli ainaki takaiskareidein ylätukilaakerit ihan paskana kumi osista. Kannattaa uusia ne samalla 20€/kpl motonetistä
                          Originally posted by stume View Post
                          Muistelen että tuon sarjan tiedoissa on annettu tuo tolpan koko, ainakin ebayssä oli näin.
                          Laitettiin juuri viikko sitten kaverin E34 tuo sama sarja ja taisi olla tuolla isomalla tolpalla eli 16mm jos nyt oikein muistan (oliko pienempi halkasija 14.5mm?)
                          Originally posted by Bode86 View Post
                          Mulle piti laittaa 540:n yläpäät, kun ei 520:n käyny. Tämä tietohan tuli vasta vaihtovaiheessa kun oli auto jo liikkeessä purettu,
                          vaikka kysyin tuota yläpää hommaa ennen remonttia ja yläpäiden tilausta alustan ostopaikasta vastaus oli, että vakiot käy mut eipä vaan passannu.
                          Ta Technixin yläpäiden mittoja sitten vertailtiin E34:n eri yläpäiden mittoihin ja päädyttiin 540:n tilamaan ja ne sinne sitten passasivat.
                          Suosittelen mittaamaan tulevan alusta iskareiden yläpäät ja sitten vasta tilailla uudet yläpäät niihin.
                          Eli siis takapäästä on uusittu jousia lukuunottamatta kaikki noin vuoden sisään, kai niistä nuo yläpäät vielä menee. Motonetin takaiskarit menee jonnekki varaston perukoille varalle.

                          MS-tuonnilta kun tilasin ni lisätietoihin laitoin pyynnön että selvittää minkälainen yläpää etuiskareissa on, vastaus on M14/D16. Kai tuolla osaa jo jotain ostaa
                          2001 E39 525iA
                          1992 E34 "540i/5"

                          Comment

                          • Roisto
                            BTCF Member
                            • Nov 2010
                            • 2542
                            • Kajaani

                            #28
                            Originally posted by V W View Post
                            Omasta seiskasta tuli pari viikkoa aikaa vaihdettua kyseiset motonet-varaosat. Olivat antautuneet,vielä ei sentään iskari kurkannut selkänojan läpi,eivät kestäneet kahta vuotta/20tkm
                            Uudet tuli paikallisesta varaosaliikkeestä ja näyttivät olevan febit,tiedä sit oliko hinnaneroa marmoritiskin osiin.
                            30tkm tulee vuoteen ja vielä ei oo hirveämpää kolkatusta takaa kuulunu, saatto kyllä olla että takayläpäät tilattiin serkun kans kimpassa Schmiedmannilta. Liekkö noissa sitte laatueroja motonetin ja Schmiedmannin rojujen välillä...
                            2001 E39 525iA
                            1992 E34 "540i/5"

                            Comment

                            • maanmittaaja
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2012
                              • 111
                              • Salo

                              #29
                              Originally posted by gangsta View Post
                              e34 touring m-sport alustalla -93, jossa edestä jousi poikki.

                              Meinasin tilata eteen uudet etujouset+iskarit.
                              Kuulemma niitä on iskarin yläpään eroavaisuuksia.
                              Kysymys kuuluu voinko selvittää, millä kiinnikkeillä omassa on ilman että iroottaa iskareita?

                              kts. saamani vastaus meili liikkeestä:
                              __________________________________
                              vvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvv

                              E34-mallin kanssa on yksi asia tarkistettava aina
                              ennen kuin tavara laitetaan toimitukseen.

                              Tarkka paikka on etuiskarin tyyppi. BMW on vaihtanut näihin autoihin
                              systemaattisesti sekä iskarin että iskarin yläpään aina kun iskarit on
                              vaihdettu merkkihuollossa. Lopputulemana E34:ssa on sekaisin neljää
                              erilaista mallia iskarista. Vuosimallit, moottorin koot, korimallin
                              tunnukset, joita yleensä käytetään iskarin määrittelemiseen autoissa
                              eivät päde E34:n kohdalla.

                              Erottava tekijä löytyy iskarin yläpään mitoista.

                              Kokemuksemme mukaan (yli sata E34-mallista autoa vuoden sisään), BMW ei
                              ikinä ole laittanut auton papereihin tai huoltokirjaan merkintään jos
                              iskari ja iskarin yläpää on vaihdettu. Ilman visuaalista tarkastusta on
                              50% riski, että iskari tulee ensimmäisellä yrityksellä väärin. Ainoa
                              varma keino saada oikea tieto iskarin tyypistä on ottaa etutolppa alas,
                              avata se ja mitata iskarin yläpään osien pituudet työntömitalla.

                              Katso oheinen kuva. Pyytäsin ottamaan tolpan alas ja katsomaan mitan
                              kanssa mitä kuvan iskaria autossasi oleva iskari vastaa.

                              Pahoittelen, että joudun pyytämään lisätyötä, mutta tämä on todettu
                              parhaaksi tavaksi hoitaa toimitus.



                              "Toki tuurillahan ne laivatkin seilaa..."
                              Erittäin myöhäinen vastaus, mutta jos joku painii tämän asian kanssa, niin tässä mahdollinen ratkaisu. Itse kanssa mietin, että pitääkö nähä liian paljon turhaa vaivaa ja avata ensin katsoakseen tuo malli ja sitten uudestaan kun vaihtaa sen. Mutta aika helpolla selviää. Eli ensin katsoo sen kierteen paksuuden, kuten oli jo mainittukin. Se karsii vaihtoehdot kahteen. Sitten vain avaa sen iskarin mutterin. Autohan nojaa iskarin varteen, joten mutterin pitäisi nousta ihan ok pois ja sen jälkeen mahdollisesti näkee mitata joustintuen reiän tai iskarin varren paksuuden kierteen alapuolelta. Ja eiköhän sen kahden millin pykälän halkaisijassa erota perssilmälläkin, jos pykälää on...

                              Tarttee vaan itellä sinällään varovasti mutteria availla ja jättää vaikkapa "huulille", kun on iskari todellakin aivan loppu, niin ei pääse tipahtamaan reiästä alas. Vittumainen varmasti sitten kaivella, jos tipahtaa
                              Eiköhän siihen sen verran väliä jää, että näkee onko pykälää vai ei..

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎