Announcement

Collapse
No announcement yet.

525 TDS E34 -95 moottori/voimansiirto-ongelmia???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Voimasavu
    Bimmer Rookie
    • Feb 2007
    • 47
    • Tyrwää City

    525 TDS E34 -95 moottori/voimansiirto-ongelmia???

    Varsinkin pidemmän matka-ajon jälkeen, kun pysähtyy ja kierrokset laskee tyhjäkäynnille, niin alkaa moottori täristämään. Ikkunasta kun kuuntelee, niin käy kuin vanha bensakone, eli varmaan vajailla pytyillä. Ongelma katoaa, kun vaihtaa vapaalle, nostaa kytkimen ja antaa hieman kaasua. Tämän jälkeen tyhjäkäynti on normaali. Voimansiirrossa on pientä välystä, joka kuluu kun kaasulla pumppaa ja autoa nyittää. Missäköhän olisi vika? En löytänyt searchilla ihan vastaavia ongelmia.
    Niin ja pari päivää sitten lähdin risteyksestä ja kakkoselle vaihdon jälkeen katos veto sekä alkoi kuluua läpättävä hankausääni, kuin joku hihna olisi mennyt poikki. Sammutin auton ja tsekkasin alusta sekä konehuoneen, eikä mitään näkyvää. Laitoin auton käymään ja alkoi taas pelittämään normisti, kytkinkö... ?
    Lisäksi perästä kuuluu rytinää, kuin rengas hankaisi, kun autoa kääntää pitävällä alustalla. Renkaat eivät kuitenkaan ota kiinni kaariin. Ääni kovenee mitä enemmän perä lämpenee. Rytinä katoaa kun painaa kytkintä. Korjaamolla meinasivat, että on väärät öljyt, jolloin lukko puree liiaksi kiinni käännettäessä. Ongelmaa oli kuitenkin jo edellisellä omistajalla ja öljyt pitäisi olla Castrollin taulukon mukaiset. Myös kaikki taka-akselin puslat on vaihdettu. Osaako joku sanoa, onko vika öljyissä vai onko kitkalukko sökönä?
    Ei huvittaisi kustantaa koko voimansiirron läpikäymistä
    sigpicSavu on voiman merkki!
  • Voimasavu
    Bimmer Rookie
    • Feb 2007
    • 47
    • Tyrwää City

    #2
    Eikö kukaan osaa neuvoa tahi auttaa???

    Auttakee ny miestä mäessä
    sigpicSavu on voiman merkki!

    Comment

    • Voimasavu
      Bimmer Rookie
      • Feb 2007
      • 47
      • Tyrwää City

      #3
      "Läpätys hihnavialle" löytyi selitys

      Eli toi vika ei vaikuta tohon käymisongelmaan. Osaiskohan joku kertoa apuja tohon vajaa pytyillä tyhjäkäynti ongelmaan? Vika siis häviää, kun laittaa vaihteen vapaalle ja antaa hieman kierroksia. Kun kierrokset laskee uudestaan tyhjäkäynnille ongelmaa ei enää ole...
      sigpicSavu on voiman merkki!

      Comment

      • kartsan
        Bimmer Rookie
        • Jan 2004
        • 187
        • Kiukainen

        #4
        Originally posted by Voimasavu View Post
        Lisäksi perästä kuuluu rytinää, kuin rengas hankaisi, kun autoa kääntää pitävällä alustalla. Renkaat eivät kuitenkaan ota kiinni kaariin. Ääni kovenee mitä enemmän perä lämpenee. Rytinä katoaa kun painaa kytkintä. Korjaamolla meinasivat, että on väärät öljyt, jolloin lukko puree liiaksi kiinni käännettäessä. Ongelmaa oli kuitenkin jo edellisellä omistajalla ja öljyt pitäisi olla Castrollin taulukon mukaiset. Myös kaikki taka-akselin puslat on vaihdettu. Osaako joku sanoa, onko vika öljyissä vai onko kitkalukko sökönä?
        Ei huvittaisi kustantaa koko voimansiirron läpikäymistä
        Kokemuksesta voin sanoa että väärät öjyt tekee just tuota. Kannattaisi kokeilla ainakin koettaa vaihtaa uudet lukkoperäöljyt. Tosin se ei ole kovin halpaa ainetta että niitä huvikseen vaihtelis...

        Tuo tyhjäkäynnin kolina kuulostaa musta vialliselta kaksoismassavauhtipyörältä sen perusteella mitä olen täällä juttuja lueskellut mutta mullapa ei ole manuaalivaihteista autoa joten en ole asiaa tarkemmin tutkinut.
        Yamaha XJ750 ja XJ900
        E32 730iA
        ex E32 750iAL
        ex E34 525tdsA Touring

        Comment

        • Voimasavu
          Bimmer Rookie
          • Feb 2007
          • 47
          • Tyrwää City

          #5
          Öljyjen vaihto auttoi perän narinaan

          Mutta olisko kellään ideoita tosta käyntiongelmasta. Oon huomannu, että kun antaa aivan hiukan kierroksia normaalin tyhjäkäynnin päälle niin kone alkaa täristään ja käymään epäsäännöllisesti. Periaatteessahan tuo vois tapahtua myös ajossa, kun on enemmän ajanu jolloin tyhjäkäynti saattaa olla käydä hieman korkeammalla kuin normaalisti paikallaan ollessa. Olis hyvä olla vähän ideaa, mikä on vikana, kun esim. uusi kaksoismassavahtipyörä maksanee lähemmäs tonnia. Ei oikein viittis vaan kokeilla auttaako se. Miten tuon vauhtipyörän toimivuuden voisi muuten selvittää?
          sigpicSavu on voiman merkki!

          Comment

          • njassu
            Bimmer Rookie
            • Feb 2007
            • 45
            • Sotkamo

            #6
            4.suutin voisi olla yksi vaihtoehto, siis neulatunnistin viallinen. Tyhjäkäynnillä joskus tuntui käyvän vajailla ja karmea tärinä. Neulasuutin vuotikin valmiiksi niin ei tarvinnut paljon miettiä uusinko vaiko en, johtokin oli katkottu joskus ja liitokset huonot.

            273€ löytyi uusi suutin pienellä kilpailuttamisella ja tyhjäkäynti kuin uudessa, käyntiäänikin muuttui!
            E34 525tds -92 osina maailmalla...

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎