Varsinkin pidemmän matka-ajon jälkeen, kun pysähtyy ja kierrokset laskee tyhjäkäynnille, niin alkaa moottori täristämään. Ikkunasta kun kuuntelee, niin käy kuin vanha bensakone, eli varmaan vajailla pytyillä. Ongelma katoaa, kun vaihtaa vapaalle, nostaa kytkimen ja antaa hieman kaasua. Tämän jälkeen tyhjäkäynti on normaali. Voimansiirrossa on pientä välystä, joka kuluu kun kaasulla pumppaa ja autoa nyittää. Missäköhän olisi vika? En löytänyt searchilla ihan vastaavia ongelmia.
Niin ja pari päivää sitten lähdin risteyksestä ja kakkoselle vaihdon jälkeen katos veto sekä alkoi kuluua läpättävä hankausääni, kuin joku hihna olisi mennyt poikki. Sammutin auton ja tsekkasin alusta sekä konehuoneen, eikä mitään näkyvää. Laitoin auton käymään ja alkoi taas pelittämään normisti, kytkinkö... ?
Lisäksi perästä kuuluu rytinää, kuin rengas hankaisi, kun autoa kääntää pitävällä alustalla. Renkaat eivät kuitenkaan ota kiinni kaariin. Ääni kovenee mitä enemmän perä lämpenee. Rytinä katoaa kun painaa kytkintä. Korjaamolla meinasivat, että on väärät öljyt, jolloin lukko puree liiaksi kiinni käännettäessä. Ongelmaa oli kuitenkin jo edellisellä omistajalla ja öljyt pitäisi olla Castrollin taulukon mukaiset. Myös kaikki taka-akselin puslat on vaihdettu. Osaako joku sanoa, onko vika öljyissä vai onko kitkalukko sökönä?
Ei huvittaisi kustantaa koko voimansiirron läpikäymistä
Niin ja pari päivää sitten lähdin risteyksestä ja kakkoselle vaihdon jälkeen katos veto sekä alkoi kuluua läpättävä hankausääni, kuin joku hihna olisi mennyt poikki. Sammutin auton ja tsekkasin alusta sekä konehuoneen, eikä mitään näkyvää. Laitoin auton käymään ja alkoi taas pelittämään normisti, kytkinkö... ?
Lisäksi perästä kuuluu rytinää, kuin rengas hankaisi, kun autoa kääntää pitävällä alustalla. Renkaat eivät kuitenkaan ota kiinni kaariin. Ääni kovenee mitä enemmän perä lämpenee. Rytinä katoaa kun painaa kytkintä. Korjaamolla meinasivat, että on väärät öljyt, jolloin lukko puree liiaksi kiinni käännettäessä. Ongelmaa oli kuitenkin jo edellisellä omistajalla ja öljyt pitäisi olla Castrollin taulukon mukaiset. Myös kaikki taka-akselin puslat on vaihdettu. Osaako joku sanoa, onko vika öljyissä vai onko kitkalukko sökönä?
Ei huvittaisi kustantaa koko voimansiirron läpikäymistä
Comment