Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 525 (-91) lämmöt nousee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VIIV
    Newbiemmer
    • Jun 2008
    • 3

    E34 525 (-91) lämmöt nousee

    En ole mikään mekaanikko, enkä kauheasti autojen kanssa pelannut... Autossa lämmöt nousee reippaasti. Huomasin eilen ensimmäisen kerran, kun ajoin kotoa pari kilsaa ja toppasin niin tiputti vettä. Tutkailin ja huomasin ylävesiletkun revenneen. Vaihdoin sen ja lähdin tänä aamuna ajolle, mutta lämmöt nousi taas. Taisi repeytyminen ollakin oire eikä syy...

    Mistä tiedän johtuuko keittäminen termarista vai vesipumpusta, vai onko kyseessä joku muu ongelma?

    Syyläri on vaihdettu viime vuonna ja tuuletin pyöri vesiletkun vaihdon jälkeen.
  • Muppe
    BTCF Member
    • May 2006
    • 1866
    • Östermyra

    #2
    Originally posted by VIIV View Post
    En ole mikään mekaanikko, enkä kauheasti autojen kanssa pelannut... Autossa lämmöt nousee reippaasti. Huomasin eilen ensimmäisen kerran, kun ajoin kotoa pari kilsaa ja toppasin niin tiputti vettä. Tutkailin ja huomasin ylävesiletkun revenneen. Vaihdoin sen ja lähdin tänä aamuna ajolle, mutta lämmöt nousi taas. Taisi repeytyminen ollakin oire eikä syy...

    Mistä tiedän johtuuko keittäminen termarista vai vesipumpusta, vai onko kyseessä joku muu ongelma?

    Syyläri on vaihdettu viime vuonna ja tuuletin pyöri vesiletkun vaihdon jälkeen.
    Ilmasitko kunnolla vesiletkun vaihdon jälkeen?
    E61 530dA M-Sport
    E39 520iA Touring

    ex. E34 525iA
    ex. E34 535iA
    ex. E34 520i
    ex. E34 520i
    ex. E36 320i

    Comment

    • zener
      Moderator
      • Oct 2004
      • 14509
      • Oulu

      #3
      M50 moottorissa on kyllä tuo vesipumppu se heikoin lenkki. 200tkm kohilla taitaa paukkua yleensä.
      E65 730dA '04 klick
      F10 520dA '11 klick
      E34 520iA (2.8l) '91 klick

      Instagram


      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

      Comment

      • -Bastardo-
        Bimmer Rookie
        • Dec 2006
        • 84
        • Joensuu/Mikkeli

        #4
        Kuullostaa kyllä siltä että letkun vaihtamisen jälkeen on unohdettu ilmata järjestelmä...

        Comment

        • VIIV
          Newbiemmer
          • Jun 2008
          • 3

          #5
          Originally posted by -Bastardo- View Post
          Kuullostaa kyllä siltä että letkun vaihtamisen jälkeen on unohdettu ilmata järjestelmä...
          riittääkö ilmaus siitä ruuvista syylärin päältä, vai vaatiiko muitakin toimia??

          Comment

          • Cell
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 7037
            • Uusikaupunki

            #6
            Ennen muita toimenpiteitä ja turhaa käyttelyä, kannen säästämiseksi tarkista se vesipumppu. Sieltä voi olla siivapyörä revennyt irti akselista, 200tkm molemmin puolin niitä paukkuu ja ihan vakiovika.

            Vaatii muitakin toimia ilmaamiseen, etsi hemin topic jossa ohjeet kunnon ilmaamiseen. Ainoa tapa jolla se oikeasti onnistuu...
            325i -08
            i3 REx -17
            M5 -98 Imolarot
            535i -90 N/A project (maatumassa)

            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

            Comment

            • arzi
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2005
              • 453
              • Vantaa

              #7
              Originally posted by VIIV View Post
              riittääkö ilmaus siitä ruuvista syylärin päältä, vai vaatiiko muitakin toimia??
              Tässä sulle Hemin ohjeet http://www.btcf.fi/forum/showthread....ghlight=ilmaus

              Comment

              • VIIV
                Newbiemmer
                • Jun 2008
                • 3

                #8
                Kiitoksia avusta. Ongelma ratkesi sitten ilmauksella, vaikka usko meinasi kyllä loppua.

                Puristelin ohjeen mukaan lähemmäs tunnin, eikä mitään tapahtunut. Alko viikonloppu lähestymään ja oli sitten pakko käydä ostamassa varmuuden vuoksi vesipumppu, kun ajoa oli tiedossa. Kun tulin takaisin kauppareissulta päätin vielä kokeilla. Käynnistin auton, puristelin letkua vielä muutamia kertoja ja lämppäri rupesikin yhtäkkiä puskemaan kuumaa. Ilmeisesti oli joku ilmalukko auennut. Lisäsin vielä nestettä minkä meni ja avot...

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎