Juu, morot! Ostin eilen tommosen -89 mallisen M-look 535i:n,211 voimanen ollut joskus vuonna miekka ja kilpi... Ja perä ikäänkuin pompottaa kun painaa sinkkiä kireelle. Siis aina kiihdyttäessä täryttää perä. Mut ei ajossa...Kuittien mukaan on huollot tehty peräänkin, eli öljyt ja tarkastus. Vähän tuo täryttää myös mutkassa, ja tulikin mieleen että ei kai vaan olisi joku lukkoperä, tai että onko noissa sellasia alunperin, siis en tarkoota kemppimallisia.. Tää on mun eka pemu, eikä siis kokemusta ole, mutta vaikuttaisi että paijerilaiset osaa tehdä autoja isolla BEELLÄ(jos vertaa stukkarttilaisiin...), siis meinaan että on hyvä peli ajaa ja myös kulkee kotiloksi melko kivasti.:think Ei kyllä ole mikään talousihme, mutta onneksi "itäsuomesta" saa soppaa edukkaasti
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e34 535iA täryttää lähdössä
Collapse
X
-
Originally posted by jopeh View PostMyös kardaanin kumikiekko olisi hyvä tsekata.
Tuli ajettua muutama kuukausi kun taas alkoi kolisemaan. Tällä kertaa oli löystynyt ne pultit jotka kiinnittävät sen kannatinlaakerin auton koriin. Pultit kunnolla kiinni ja taas häipyivät kolinat.
Jos vaihdat sen kannatinlaakerin, niin kannattaa tarkastaa/vaihtaa myös ne kardaanin ristinivelet.Saattavat olla jumissa.E91 320d M-Sport
Comment
-
-
itellä ollut tuo samainen ongelma siitälähtien kun auton hommasin. toistaiseksi ei ole saanut aikaseksi ruveta kardaanin rättiniveltä ja kannatinlaakeria vaihtamaan mutta näistä jommasta kummasta kuvittelisin tuon johtuvan.. itelläkin oli tuo perä ekana mielessä mutta siinä ei kyllä ole mitään vikaa ainakaan meikäläisellä.. kiihdyttäessä vaan sellanen pehmeä "molotus" hetken ja sitten loppuu.BMW M535iA -86
Volvo V90 -18
Comment
-
-
Kardaanin puolelle kääntyisin. Ite vaihdoin kardaanin tukilaakerin tossa pari kuukautta sitten. Noh, 2 viikkoa ja oli uudestaan paskana. Epäilin, että ristikon väljyys rikkonut sen ja kardaania irrottaessa huomasin, että vaihdelaatikon tukikumeista ei ollut jäljellä yhtään mitään -> Ne vaihtoon ja johan alko pelittää.
Comment
-
-
525 -92 m50b25 manuaali
Mistä johtuu että kun kiihdyttää kunnolla niin 1-vaihteella alkaa jyristämään 4500 rpm jälkeen, ihan kunnolla tärisee/tutisee. Vähänkuin ei meinaisi rengas pitää mutta siitä ei tässä tapauksessa ole kysymys. Itse ajattelin että vika voisi olla vauhtipyörässä tai kytkimessä?? Laatikko ei rutise tms. eikä perä. Voisiko kardaanin tukilaakeri aiheuttaa kyseisen äänen, ehkä pienenpientä tärinää havaittavissa ajoittain myös maantienopeuksissa (80-100).M550d
Comment
-
-
Vika paikallistettu kierrosalueelle 4500 - 6000 rpm, ja jostain kohtaa kardaania tulee jurina, myös vaihdekeppi lämpenee pienen paikallaan olon jälkeen. Etulimpusta, kannatinlaakerista vai juurikin tuosta keskiliitoksesta:think torstaina selviää enemmin... kuitenkin kardaanitunnelissa tuntuu eniten kun kädellä koittaa se tutinaLast edited by jumbo; 17-06-2008, 22:38.M550d
Comment
-
Comment