Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mikä on E34:seen luotettavin/taloudellisin moottori?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • niina-s
    Bimmer Rookie
    • Jun 2006
    • 32

    Mikä on E34:seen luotettavin/taloudellisin moottori?

    Loppupään E34:set tuntuvat olevan yllättävän hyvin hintansa pitäviä. Mikä olisi tuohon koriin se paras bensamoottorivaihtoehto. Eli luotettava ja taloudellinen. Ja siis sellainen jossa pitää olla ketjulla jakopää. Minä vuonna ketju tuli jakopäähän? Mitä moottoria pitää välttää? Vai onko se E39 niin paljon parempi auto, että muutama tonni kannattaa enemmän maksaa?
  • zener
    Moderator
    • Oct 2004
    • 14353
    • Oulu

    #2
    Luotettavia moottoreita ovat M50-, M30- ja M60-sarjan moottorit. Samoin M20 on kohtuu varma kulkija, jakopää tosin on remmillä (joka poistui E34 keulalta 12/90 jälkeen). M50 moottori kaiketi taloudellisin noista.

    M20 ja M30 moottorit ovat tosin alkupään E34:ssa. Jos tarkoitus on loppupään E34:sta katsella niin oikeastaan ainoa hyvän teho/kulutus suhteen omaa M50B25 moottori. Oma touring menee matkassa 8,5l ja kaupungissa n. 12l.

    Moottori jota välttäisin E34 korissa on M40B18, eli nelipyttynen.
    E65 730dA '04 klick
    F10 520dA '11 klick
    E34 520iA '91 klick

    Instagram


    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

    Comment

    • Peltsii
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2007
      • 7061
      • Turenki

      #3
      Oiskohan varmin toi m30 maamoottori? Tosin taloudellisin se ei ole.. Oiskohan taloudellisin m50b20?:think
      DUCATI 1098 RACING EVO

      Comment

      • zener
        Moderator
        • Oct 2004
        • 14353
        • Oulu

        #4
        No, M50B20 taitaa kuluttaa aikalailla saman mitä B25.
        E65 730dA '04 klick
        F10 520dA '11 klick
        E34 520iA '91 klick

        Instagram


        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

        Comment

        • BMW
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2004
          • 3822
          • California

          #5
          Kyllähän taloudellisin on varmasti 1.8 litrainen nelimukinen. Ns. järkimoottori.

          Pääsin tuossa koittamaan 12-venttiilistä 525:sta ja täytyy sanoa että tuntui käsittämättömän laiskalta. Olen tottunut omaan 540:seen tässä ja kyllähän minä sen tiesin että se on laiskempi mutta ero oli suurempi kuin odotin.

          Oma valinta saattaisi olla juurikin 518 ja 540 kesken. 10-11l keskikuluts on realistinen jälkeenmainitulle jos ajaa rauhallisesti. Maantiellä mennään alle 9litran kutosvaihteella.

          520 voisi olla hyvä kone pehmeän käynnin ja äänien takia. Suorituskyvyssä ei varmaan mainitsemisen arvoista eroa nelimukiseen koneeseen.
          P
          R
          N
          D

          Comment

          • Jonsku
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2002
            • 4645
            • Tuusula

            #6
            M50B25 on modernein kone, M30B34 taas "pomminvarma" ja mukava vääntökone.

            Nelipyttyistä kannattaa välttää, ei se jaksa noin isoa autoa viedä. Kasikone toki olisi todella pätevä, mutta ylläpito kalliimpaa kuin kutosissa.

            Helpointa käydä ajamassa ja ostaa sen mikä tuntuu parhaalta, valinta kuitenkin ehdottomasti M30-M50-M60 haarukasta
            - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

            ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
            ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
            ex. Alpina D10 Touring #33/94
            ... and many more

            Comment

            • Guest's Avatar

              #7
              m30 on nytkuitenkin noista ainoa moottori, että se inne keulalle, niin luotettavuutta löytyy! BMW ja taloudellisuus, ei taida ihan kuulua yhteen....

              Comment

              • gangsta
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2004
                • 521
                • Nurmijärvi

                #8
                Originally posted by niina-s View Post
                Loppupään E34:set tuntuvat olevan yllättävän hyvin hintansa pitäviä. Mikä olisi tuohon koriin se paras bensamoottorivaihtoehto. Eli luotettava ja taloudellinen. Ja siis sellainen jossa pitää olla ketjulla jakopää. Minä vuonna ketju tuli jakopäähän? Mitä moottoria pitää välttää? Vai onko se E39 niin paljon parempi auto, että muutama tonni kannattaa enemmän maksaa?
                En tiedä paremmuudesta mutta alle 7t€ saa jo E39:jä--> http://www.nettiauto.com/1915401

                ja E34 --> http://www.nettiauto.com/1899658

                Hintaeroa 1t€!

                Toinen museokaudelta, ja toinen kivikaudelta

                Comment

                • zener
                  Moderator
                  • Oct 2004
                  • 14353
                  • Oulu

                  #9
                  Jokainen voi sitten miettiä onko 415tkm ajettu E39 yhtä hyvä kuntoinen kuin 126tkm ajettu E34. Kun ei yleensä sitä halvinta kannata ostaa.
                  E65 730dA '04 klick
                  F10 520dA '11 klick
                  E34 520iA '91 klick

                  Instagram


                  "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                  Comment

                  • 525iiäxä
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2005
                    • 1842
                    • Lappeenranta, Finland

                    #10
                    Originally posted by Terno View Post
                    BMW ja taloudellisuus, ei taida ihan kuulua yhteen....
                    Mielestäni E30 325 on tehojen ja kulutuksen suhteen varsin hyvä paketti, mutta se nyt ei taas liity tähän tarinaan... Penkin ja ratin välistä löytyy useimmiten suurimmat erot kulutuksissa.

                    Itse vannon M50B25 nimeen kun E34 puhutaan.

                    Volvo V70 2.4T -02
                    E30 323i -84 (taas)

                    Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

                    Comment

                    • Exami
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2004
                      • 986
                      • Hyvinkää, Tuusula

                      #11
                      mites nää E34 td / tds koneet? eikös nää olis ne talous moottorit? kestävyydestä en tiedä mut en koommin kuullut että olis laukeillu.. ?
                      sigpic
                      Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)

                      Comment

                      • Hene
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2002
                        • 399
                        • Joensuu

                        #12
                        Originally posted by Exami View Post
                        mites nää E34 td / tds koneet? eikös nää olis ne talous moottorit? kestävyydestä en tiedä mut en koommin kuullut että olis laukeillu.. ?
                        525 tiisseli farkku muutettuna pakettiautoksi - sen halvempaa bmw autoilua tuskin on 6-sylinteristen joukossa Ja se moottori kestää isältä pojalle - tietysti oikein käytettynä.
                        X5 E53 3.0d

                        Comment

                        • zener
                          Moderator
                          • Oct 2004
                          • 14353
                          • Oulu

                          #13
                          Jos lukee tarkkaan ekan viestin, niin huomaa että puhuttiin bensamoottoreista.
                          E65 730dA '04 klick
                          F10 520dA '11 klick
                          E34 520iA '91 klick

                          Instagram


                          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                          Comment

                          • Exami
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2004
                            • 986
                            • Hyvinkää, Tuusula

                            #14
                            Originally posted by zener View Post
                            Jos lukee tarkkaan ekan viestin, niin huomaa että puhuttiin bensamoottoreista.
                            Aijjaa no ei se mitään tommoset pointit voi olla ihan eteviä niidenki silmissä jotka kaitaa diselveroa..
                            sigpic
                            Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)

                            Comment

                            • Harri G
                              BTCF Member
                              • Jul 2005
                              • 9042
                              • Iisalmi

                              #15
                              Originally posted by zener View Post
                              No, M50B20 taitaa kuluttaa aikalailla saman mitä B25.
                              juu, voi olla jopa enemmän. En muista miten välitykset meni E34:ssä, mutta esim E36:ssa B20 kuluttaa enemmän tiheämmän välityksen vuoksi.

                              M50b25 uskoisin olevan kaikin puolin järkevä vaihtoehto: jakopää ketjulla, kohtuulliset suoritusarvot, järkevä kulutus. Ei kyllä omasta M20b25:stakaan mitään pahaa sanottavaa ole, kunhan muistaa aina joskus remmiä vaihtaa. Tuota tosin tehtiin 80-luvun puolella, joten se ei ole vaihtoehto jos etsit loppupään E34:sta. M60-koneista ei ole kokemuksia, lienee yleisesti pidetty hyvänä koneena. Eikä nekään hirveitä taida kuluttaa, tosin 540:n hinta on hieman korkeampi. Entäs 530i 8-koneella?
                              E39 ja E91

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎