Loppupään E34:set tuntuvat olevan yllättävän hyvin hintansa pitäviä. Mikä olisi tuohon koriin se paras bensamoottorivaihtoehto. Eli luotettava ja taloudellinen. Ja siis sellainen jossa pitää olla ketjulla jakopää. Minä vuonna ketju tuli jakopäähän? Mitä moottoria pitää välttää? Vai onko se E39 niin paljon parempi auto, että muutama tonni kannattaa enemmän maksaa?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Mikä on E34:seen luotettavin/taloudellisin moottori?
Collapse
X
-
Luotettavia moottoreita ovat M50-, M30- ja M60-sarjan moottorit. Samoin M20 on kohtuu varma kulkija, jakopää tosin on remmillä (joka poistui E34 keulalta 12/90 jälkeen). M50 moottori kaiketi taloudellisin noista.
M20 ja M30 moottorit ovat tosin alkupään E34:ssa. Jos tarkoitus on loppupään E34:sta katsella niin oikeastaan ainoa hyvän teho/kulutus suhteen omaa M50B25 moottori. Oma touring menee matkassa 8,5l ja kaupungissa n. 12l.
Moottori jota välttäisin E34 korissa on M40B18, eli nelipyttynen.
-
-
Kyllähän taloudellisin on varmasti 1.8 litrainen nelimukinen. Ns. järkimoottori.
Pääsin tuossa koittamaan 12-venttiilistä 525:sta ja täytyy sanoa että tuntui käsittämättömän laiskalta. Olen tottunut omaan 540:seen tässä ja kyllähän minä sen tiesin että se on laiskempi mutta ero oli suurempi kuin odotin.
Oma valinta saattaisi olla juurikin 518 ja 540 kesken. 10-11l keskikuluts on realistinen jälkeenmainitulle jos ajaa rauhallisesti. Maantiellä mennään alle 9litran kutosvaihteella.
520 voisi olla hyvä kone pehmeän käynnin ja äänien takia. Suorituskyvyssä ei varmaan mainitsemisen arvoista eroa nelimukiseen koneeseen.
Comment
-
-
M50B25 on modernein kone, M30B34 taas "pomminvarma" ja mukava vääntökone.
Nelipyttyistä kannattaa välttää, ei se jaksa noin isoa autoa viedä. Kasikone toki olisi todella pätevä, mutta ylläpito kalliimpaa kuin kutosissa.
Helpointa käydä ajamassa ja ostaa sen mikä tuntuu parhaalta, valinta kuitenkin ehdottomasti M30-M50-M60 haarukasta- E34 M5 Diamantschwarz restoration project-
ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
ex. Alpina D10 Touring #33/94
... and many more
Comment
-
-
Terno
m30 on nytkuitenkin noista ainoa moottori, että se inne keulalle, niin luotettavuutta löytyy! BMW ja taloudellisuus, ei taida ihan kuulua yhteen....
Comment
-
Originally posted by niina-s View PostLoppupään E34:set tuntuvat olevan yllättävän hyvin hintansa pitäviä. Mikä olisi tuohon koriin se paras bensamoottorivaihtoehto. Eli luotettava ja taloudellinen. Ja siis sellainen jossa pitää olla ketjulla jakopää. Minä vuonna ketju tuli jakopäähän? Mitä moottoria pitää välttää? Vai onko se E39 niin paljon parempi auto, että muutama tonni kannattaa enemmän maksaa?
ja E34 --> http://www.nettiauto.com/1899658
Hintaeroa 1t€!
Toinen museokaudelta, ja toinen kivikaudelta
Comment
-
-
Originally posted by Terno View PostBMW ja taloudellisuus, ei taida ihan kuulua yhteen....
Itse vannon M50B25 nimeen kun E34 puhutaan.
Volvo V70 2.4T -02
E30 323i -84 (taas)
Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84
Comment
-
-
Originally posted by Exami View Postmites nää E34 td / tds koneet? eikös nää olis ne talous moottorit? kestävyydestä en tiedä mut en koommin kuullut että olis laukeillu.. ?X5 E53 3.0d
Comment
-
-
Originally posted by zener View PostJos lukee tarkkaan ekan viestin, niin huomaa että puhuttiin bensamoottoreista.sigpic
Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)
Comment
-
-
Originally posted by zener View PostNo, M50B20 taitaa kuluttaa aikalailla saman mitä B25.
M50b25 uskoisin olevan kaikin puolin järkevä vaihtoehto: jakopää ketjulla, kohtuulliset suoritusarvot, järkevä kulutus. Ei kyllä omasta M20b25:stakaan mitään pahaa sanottavaa ole, kunhan muistaa aina joskus remmiä vaihtaa. Tuota tosin tehtiin 80-luvun puolella, joten se ei ole vaihtoehto jos etsit loppupään E34:sta. M60-koneista ei ole kokemuksia, lienee yleisesti pidetty hyvänä koneena. Eikä nekään hirveitä taida kuluttaa, tosin 540:n hinta on hieman korkeampi. Entäs 530i 8-koneella?E39 ja E91
Comment
-
Comment