Announcement

Collapse
No announcement yet.

remmiahdin m20b20 e34 -89

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mekaanikko
    Bimmer Rookie
    • Apr 2006
    • 168
    • Seinäjoki

    remmiahdin m20b20 e34 -89

    elikkä otsikon mukaiseen moottoriin (motronic) pitäis tehdä budjetti moottori ja laittaa eaton reammiahdin mutta jos katsastan 170hv (525i) lukemilla niin pitääkö autossa olla abs jarrut? vai löytyykö sellaisia 525i e34:a joissa ei ole abs jarruja?
    E60 525iA -04
    EX: E39 523i -97
    EX: e32 735i -87
    EX: e30 325IX -89 touring
    EX: e34 520i -89
    EX: e30 316 1,8 -85
    EX: e36 325i -91 sedan
    Power2Drift team
  • Jonsku
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2002
    • 4645
    • Tuusula

    #2
    Halvempaa olisi pistää sinne vaikka M30B34, joudut kuitenkin vaihtamaan akselistot ja jarrut. Varmasti halvempi tuollainen M30 tekniikka kuin remmittäminen.

    Kaikista fiksuinta olisi ostaa suoraan 535 jota alkaa sitten kutittelemaan
    - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

    ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
    ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
    ex. Alpina D10 Touring #33/94
    ... and many more

    Comment

    • Mekaanikko
      Bimmer Rookie
      • Apr 2006
      • 168
      • Seinäjoki

      #3
      joo kaveri tos on kaupitellu jo jonku aikaa sen 535i:tä mut se on niin ruostees ettei oikein kiinnostais ruveta hitsailemaan! olis vaan mielenkiintoista rakentaa tommonen m20b20 ja siihen tommonen eaton m45/m62 kylkeen ja ottaa tommonen hillitty +200hv vaan! Mutta jos tarvii ruveta jarruja, akseleita tai abs osia vaihtelemaan niin se ei oikein onnistu ku on ainoa auto tällä hetkellä!
      Ellei sitte homma jonku 316:n siksi aikaa!:think
      E60 525iA -04
      EX: E39 523i -97
      EX: e32 735i -87
      EX: e30 325IX -89 touring
      EX: e34 520i -89
      EX: e30 316 1,8 -85
      EX: e36 325i -91 sedan
      Power2Drift team

      Comment

      • Jonsku
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2002
        • 4645
        • Tuusula

        #4
        Vaihdappa siitä 535:stä kaikki alustan hilut ja kone nykyiseen autoosi, niin saat sen +200hp jota voi vielä kutitella toodella paljon.
        - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

        ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
        ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
        ex. Alpina D10 Touring #33/94
        ... and many more

        Comment

        • Mekaanikko
          Bimmer Rookie
          • Apr 2006
          • 168
          • Seinäjoki

          #5
          nykyään se kaverin 535 ei lähe käyntiin ja tuli sit mieleen että se on vielä automaatti mut muuten siinä oliski sitte kaikkia herkkuja! se kaveri just tänään kyseli et vaihdettaisko autoja... ei oikein noi ruoste hommat kiinnostais! olis hyvä jos sais ostettua jonku moottorin ja sit rakentaa sitä rauhas ja ajan kans pajalla ja sitte ku on moottori valmis niin sit sen ei tarvis ku laittaa autoon!
          E60 525iA -04
          EX: E39 523i -97
          EX: e32 735i -87
          EX: e30 325IX -89 touring
          EX: e34 520i -89
          EX: e30 316 1,8 -85
          EX: e36 325i -91 sedan
          Power2Drift team

          Comment

          • Scyber
            Bimmer Fanatic
            • May 2006
            • 686
            • Hyvinkää

            #6
            Multa M62 halvalla, integroidulla bypassilla laita yv:tä jos kiinnostaa.
            -Jarno
            Napalmi Tietotekniikka Oy - Tietokonehuolto ja kauppa Hyvinkäällä
            www.napalmi.com

            Comment

            • turbobliz
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2003
              • 1002
              • e-suomi

              #7
              Enemiltä taitaa löytyä M20 moottoreihin valmis "kitti" Lysholm/Autorotor-ahtimille.

              Comment

              • Mekaanikko
                Bimmer Rookie
                • Apr 2006
                • 168
                • Seinäjoki

                #8
                Originally posted by Scyber View Post
                Multa M62 halvalla, integroidulla bypassilla laita yv:tä jos kiinnostaa.
                -Jarno
                tottahan toki kiinnostaa!

                Originally posted by turbobliz View Post
                Enemiltä taitaa löytyä M20 moottoreihin valmis "kitti" Lysholm/Autorotor-ahtimille.
                kaveri osti hetkisitte omegaan lysholmin kitti sarjan ja sai aika paljonki muokkailla että sopi sinne!

                ite työskentelen tällähetkellä metallialalla ja pystyn tehdä aika paljon osia töissäkin! kuten plasmalla laippoja ja koneistus keskuskin löytyy!
                E60 525iA -04
                EX: E39 523i -97
                EX: e32 735i -87
                EX: e30 325IX -89 touring
                EX: e34 520i -89
                EX: e30 316 1,8 -85
                EX: e36 325i -91 sedan
                Power2Drift team

                Comment

                • turbobliz
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2003
                  • 1002
                  • e-suomi

                  #9
                  nojuu jos on metallimies, niin kannattaa koneistaa kaikki kiinnikkeet ja hihnapyörät itse. Noiden "kittien" hinnat on aina palkansaajalle aika suolaisia.

                  Jenkki-ebaysta saa peruskorjattuja eaton-rootseja aika edukkaasti. Ei ole omia kokemuksia moisista, mutta ei ne kaikki jenkitkään voi huijareita olla

                  Comment

                  • Mekaanikko
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2006
                    • 168
                    • Seinäjoki

                    #10
                    kuinkas ne abs jarrut pitääkö niitä olla jos on alle 170hv?

                    Ja nyt olis kaverilla myynnis m50b20 tekniikka aika halvalla!
                    E60 525iA -04
                    EX: E39 523i -97
                    EX: e32 735i -87
                    EX: e30 325IX -89 touring
                    EX: e34 520i -89
                    EX: e30 316 1,8 -85
                    EX: e36 325i -91 sedan
                    Power2Drift team

                    Comment

                    • LiLHezz
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2005
                      • 647
                      • Pilpala / Riihimäki

                      #11
                      ostat siitä kaverin autosta runkonumeron ja paperit omaas...
                      Vanha viidakon laki "jos etuveto olis parempi ku takaveto ni vormulatki vetäis eestä.. ne on nääs haitekkiä"

                      E30 325iXA Touring
                      Lizzy - '82
                      Jättiprojekti

                      Comment

                      • TheLate
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2006
                        • 418

                        #12
                        Originally posted by Mekaanikko View Post
                        kuinkas ne abs jarrut pitääkö niitä olla jos on alle 170hv?

                        Ja nyt olis kaverilla myynnis m50b20 tekniikka aika halvalla!
                        Se riippuu täysin onko 520i M50 ollut vakiona ABS:ät. Mikäli pelkkä lisävaruste(taitaapi olla, mutta tarkista) niin on tulkinnan varaista pitääkö olla vai ei. Kysy lähimmältä konttorilta asiasta, jos tuntuvat olevan jo puhelimesssa: "ei kiinnosta, kai siinä pitää olla en oo ihan varma" = vaihda konttoria.

                        Olikos se nyt niin että vuoden 87- jälkeen kaikissa yli 150hv(?)(vai yli 170?) autoissa ollut vakiona ABS:it? Korjatkaa ihmeessä kun luultavasti on väärin.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎