Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 ruskeaa ainetta paisunsäiliössä NYT PARI KUVAA!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Aspoi
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2006
    • 222
    • Ylöjärvi

    #16
    Originally posted by JaHu85 View Post
    ei näköjään auta muu kuin hommata toinen kansi ja vaihtaa...
    Eikai sitä kantta vielä kannata alkaa hommaamaan? Luultavasti pelkkä kannentiiviste riittää?
    Nyt: E36 323i M-Sport
    Ex: 1x E30,E31,E61 2xE46 3xE32 6xE34 6xE36 8xE39

    Comment

    • jonne
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2006
      • 248
      • Rusko

      #17
      huuhtele ensin

      Originally posted by JaHu85 View Post
      ei näköjään auta muu kuin hommata toinen kansi ja vaihtaa..
      tai no ensi pitää kokeilla putsata syylärit ym. niin näkee tuleeko lisää mönjää..

      jos jollain on m50b20 (ei vanos kansi) ylimääräisenä niin voi tarjota privaan..


      Tee nyt ihmeessä ensin jäähdytysjärjestelmän huuhtelu jollain siihen tarkoitetulla aineella. Aineet/jauhot ylävesiletkusta sisään, ei paisariin.

      Sitten sisään uudet vedet glykolilla höystettynä ja seuraat mitä tapahtuu.

      Jos esim. koneeseen on heitetty Bars Leak(sikäli fiksu aine, ettei se tuki mitään) paikkausainetta, jättää se ruskeaa möhnää paikkoihin ja tuntuu vieläpä öljymäiseltä koska siinä ON öljyä seassa.

      Tosin hiukan hämmästelen, että möhnää on korkissa saakka kuviesi mukaan.
      Mikä laulaen tulee, se tulee.

      BMW E39 M5, vm. 2002

      Comment

      • JaHu85
        BTCF Member
        • Dec 2005
        • 607
        • vaasa

        #18
        nyt on ensimmäisen kerran yritetty vähä putsailla jäähdytys järjestelmää.
        letkuissa näkyi myös ruskeaa ainetta. ei ollu klimppejä vaan ihan tasainen ohut kerros eikä tuntunu kovin tahmealta.
        ja ei menny montaa minuuttia kun tuo aina oli kokonaan kuivunu..

        tänään pitää jossain vaiheessa mennä tekee pieni kierros autolla niin näkee tuleeko vielä lisää mönjää..

        millä aineella olis hyvä putsata tuo koko jäähdytys järjestelmä??
        E30 318i M43 -88

        Comment

        • jonne
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2006
          • 248
          • Rusko

          #19
          Originally posted by JaHu85 View Post
          nyt on ensimmäisen kerran yritetty vähä putsailla jäähdytys järjestelmää.
          letkuissa näkyi myös ruskeaa ainetta. ei ollu klimppejä vaan ihan tasainen ohut kerros eikä tuntunu kovin tahmealta.
          ja ei menny montaa minuuttia kun tuo aina oli kokonaan kuivunu..

          tänään pitää jossain vaiheessa mennä tekee pieni kierros autolla niin näkee tuleeko vielä lisää mönjää..

          millä aineella olis hyvä putsata tuo koko jäähdytys järjestelmä??

          Itse heitin sisään ylävesiletkusta Bar's Nural -jauhot. Löysin motonetista.
          Ajelin jonkin aikaa ohjeiden mukan ja päästin ulos likaiset liemet.
          Puhdasta tuli eikä mikään kenno alkanut vuotamaan
          Varmaan löytyy muitakin hyviä aineita.
          Tämä toimi minulla.
          Itse järjestelmän ilmaaminen uusien nesteiden jälkeen oli se suurin työ....

          Mikä laulaen tulee, se tulee.

          BMW E39 M5, vm. 2002

          Comment

          • Tomppa12345
            Bimmer Rookie
            • Apr 2007
            • 30
            • Ylivieska

            #20
            Mää veikkaisin kansi halki.. Itellä oli just samanlaista mönjää syylärissä, letkuisssa, koneessa... Joka helvetin vesijärjestelmässä toisin sanottuna

            Mottina oli m20b20 kansivikaiseksihan nuo isot pojat sitä haukkuu :think

            Mut tiedä häntä sun tapauksessa.. Yritä ensin puhistella se järjestelmä oikein hyvin ja jos ei tunnu helpottavan niin kato se kannen tiiviste ettei ole kovin kärähtäny.. ja samalla kannattaa käydä koeponnistaan se kansikin siittä ettei vain ole halennut se.. Sittenkun saat romppeet takasi kasaan niin muista ilmata hyvin ettei vaan pääse uusiutumaan
            525 - 88 (3/4 puhaltimella sierra jättää sen)

            ex:
            325 -92
            525 -92
            535 -90
            525TDS -95
            520i -89
            316(ei hajuakaa mikä kummajainen)<RaiTaHirMu>
            318iS -90

            Comment

            • Masinol
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2003
              • 988
              • "Turku"

              #21
              Ei toi kyllä ihan öljymönjältä näytä... ennenminkin just joltain paikkausaineelta tai ruosteelta.
              Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring

              Comment

              • tepi_
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2003
                • 2185
                • TKu

                #22
                Originally posted by Masinol View Post
                Ei toi kyllä ihan öljymönjältä näytä... ennenminkin just joltain paikkausaineelta tai ruosteelta.
                Ja jos vielä tuo mömmö kovettuu nopeasti,niin veikkaisin kanssa jotain paikkaustahnaa..Tuskin öljyvesi seos kovettuu ulkoilmassa? :think

                Comment

                • Samee
                  BTCF Member
                  • Mar 2006
                  • 888
                  • Valkeakoski

                  #23
                  Originally posted by tepi_ View Post
                  Ja jos vielä tuo mömmö kovettuu nopeasti,niin veikkaisin kanssa jotain paikkaustahnaa..Tuskin öljyvesi seos kovettuu ulkoilmassa? :think
                  En itsekään usko että öljyvesimaitokahvi mitenkään nopeasti kuivuisi, ja lisäksi mielestäni sen pitäisi olla hieman vaaleampaa ja "tasaisempaa". Eli ei tuo ainakaan omaan silmään näytä siltä että vedenseassa olisi öljyä, vaan pikemminkin jotakin paikkaustahnaa.

                  Itselläni oli samanlaisen syylärin kanssa lämpö-ongelmia ja ratkaisuksi selvisi pitkän tutkinnan jälkeen huono visco sekä lämpenemisen tuloksena haljennut syyläri. Syyläri ei tiputtanut nestettä maahan asti vaan vuosi tuosta paisuntasäiliön ja syylärin päädyn välistä, halkeaman huomasi vain ottamalla paisuntasäiliön irti syylärin kyljestä. Järjestelmää ei tuolloin saanut ilmattua kunnolla, ja sen takia ilmeni ihan vastaavia lämpöongelmia kuin sinulla.
                  E30 325i Cabriolet M-Tech2 ´91 M52 projekti
                  E30 316 4d '89
                  E36 M3 Coupe '93
                  F30 318d '13

                  Ex e21:316´81 e30:325´89, 316i´88, 316i´89, 318i´89, 320i´86 e34:M5´90 e36:328i Touring M-Sport ´96 e38:740iA ´94 E39 530da Touring '00 e91: 320d ´06 M-Sport

                  Comment

                  • Supa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 7597
                    • Järvenpää

                    #24
                    Kannattaa varmaan tarkastaa syylari ja vesiletkujen liitokset mistä olis mahdollisesti voinut ennen vuotaa. Mikäli löytyy joku vaurio syylaristakin niin olis aika todennäköstä että tuo on paikkausainetta. Siinä tapauksessa kaikki jäähdytysjärjestelmän osat irti, putsaus ja puhdasta vettä reilusti koneen läpi, en tiiä oisko toho jotain puhdistuslitkuu ihan olemassa?
                    - E90 320i LCI M-sport -09
                    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                    Comment

                    • turbopuusti
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2005
                      • 826
                      • Helsinki

                      #25
                      Originally posted by jannel View Post
                      Maalaampa piruja seinille... Syylärinkorjaustöhnällä yritetty peitellä kansivikaa. Eli ei sitä huonosti ilmattu ole vaan kansi vuotaa ja lämmöt heittelee! Ja sitä korjausainetta se ruskea mönjä on. Tuleekohan lämppäristä enää kovin kuumaa ilmaa?
                      Joo tosiaan kannattaa tosiaan vielä putsata ennenku lähtee kantta repimää irti. Ihan ei vaan munkaan silmää vaikuttas siltä öljyt veden sekaan- paskalta. Mutta tosiaan jos huuhtelun jälkee vaan mönjää riittää niin haistelen itekki vähä tommosta mitä jannel
                      Last edited by turbopuusti; 15-07-2008, 12:23.
                      e60 535d -07 Monacoblau, e46 325ia cab -01, VW Golf 1.9tdi e39 540i -99, e34 540iA -93, e34 525i luxorbeige -89, talvipommi saab 9000cd 2.0t, e36 320i Bmw-Schwarz -91, e34 525i -91 Sterlingsilber metallic, e34 518i -90 Alpinweiß II, e21 315 -83 Diamantschwarz

                      Comment

                      • joenbimmeri
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2006
                        • 203

                        #26
                        Kyl miekin öljyn kannalla aluksi oisin. Mutta helpompi ekaksi vaihtaa uudet nesteet ja katsoo tosiaan alkaako uudestaan pukkaamaan kuraa.

                        Yks vaihtoehto tuli viel mieleen: Mitä jos laittaa kahta eri merkkistä jäähdytysnestettä sekaisin jäähdytysjärjestelmään. Eikös siitä synny ajan mittaan ruskeaa puuroa? Eli oisko käynyt silleen...?

                        Comment

                        • Kape30
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2008
                          • 509
                          • Nokia

                          #27
                          Originally posted by joenbimmeri View Post
                          Kyl miekin öljyn kannalla aluksi oisin. Mutta helpompi ekaksi vaihtaa uudet nesteet ja katsoo tosiaan alkaako uudestaan pukkaamaan kuraa.

                          Yks vaihtoehto tuli viel mieleen: Mitä jos laittaa kahta eri merkkistä jäähdytysnestettä sekaisin jäähdytysjärjestelmään. Eikös siitä synny ajan mittaan ruskeaa puuroa? Eli oisko käynyt silleen...?
                          Kyllähän siinä niin voi käydä jos laittaa punasta ja vihreetä nestettä sekaisin... Mutta en kyllä usko että siitä ihan noin julman näköstä tulis, en tosin oo koskaan nähny...:think
                          E30 M50b28 -90 Cirrusblau
                          E39 520d Touring -00 Sienarot II
                          MB Sprinter
                          Lynx Rave Re 600 -15
                          Suzuki GSX-R1100 -95

                          Comment

                          • Janzki
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2005
                            • 4947
                            • Lohja

                            #28
                            Onpas erikoinen, on kyllä ihan siinä rajoille kummalle kallistuisin mutta sanoisin kyllä olevan ruostetta / jotain paikkausmömmöä..Kunnon huuhtelu järjestelmälle ja tarkkailua..Samoten öljyjenväriä ja määrää kannattaa tarkkailla.

                            Mutta, lämmöt eivät ole autossasi kyllä normaalit, sen viisarin kuuluu pysähtyä viivasuoraan siihen keskikohtaan, ei senttiäkään yli, ei paikallaan tai liikkeessä..Eli vesipumppu ja termostaatti akselille myös tsekkailua onko kaikki kondiksessa..Samoin visko voinee vedellä viimeisiään.
                            Sähköposti.
                            IG: janzki_

                            Comment

                            • peto2
                              BTCF Member
                              • Jan 2007
                              • 8262
                              • Järvikylä (Nakkila)

                              #29
                              Originally posted by Janzki View Post
                              Mutta, lämmöt eivät ole autossasi kyllä normaalit, sen viisarin kuuluu pysähtyä viivasuoraan siihen keskikohtaan, ei senttiäkään yli, ei paikallaan tai liikkeessä..
                              ei ole aivan absoluuttinen totuus tämäkään.. uudella anturilla kyllä pitää olla viisari keskellä mutta vanhemmissa kotteroissa anturin arvot on muuttunu ja viisari osottaa viisarin leveyden keskikohdan yli vaikka lämmöt on normaalit
                              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                              ex:
                              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                              Nakkaa privaa jos tarvetta.

                              Comment

                              • JaHu85
                                BTCF Member
                                • Dec 2005
                                • 607
                                • vaasa

                                #30
                                nyt on nesteet kerran valutettu pihalle. enää ei näytä yhtä paljon tulevan tota ruskeaa mönjää. mutta hieman ruskeaa se neste on. ja näyttäis omaan silmään myös joltain paikkaus aineelta..

                                lämmöt meinaa vielä pikkasen karata käsistä jos lämmityslaite ei puhalla kuumaa..
                                viisari nousee puolivälin-3/4 osan puoleen väliin

                                ilmaus tuntuu olevan todella haasteellinen..

                                viskosta sen verran että sen saa lämpöisellä koneella aika helposti pysäytettyä..

                                niin joo mittarissa tossa on 306tkm niin ei varmaankaa enää ole alkuperäinen vesipumppu kiinni.. eikös noi siinä 200tkm tapaa hajota??
                                E30 318i M43 -88

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎