Originally posted by JaHu85
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e34 ruskeaa ainetta paisunsäiliössä NYT PARI KUVAA!
Collapse
X
-
huuhtele ensin
Originally posted by JaHu85 View Postei näköjään auta muu kuin hommata toinen kansi ja vaihtaa..
tai no ensi pitää kokeilla putsata syylärit ym. niin näkee tuleeko lisää mönjää..
jos jollain on m50b20 (ei vanos kansi) ylimääräisenä niin voi tarjota privaan..
Tee nyt ihmeessä ensin jäähdytysjärjestelmän huuhtelu jollain siihen tarkoitetulla aineella. Aineet/jauhot ylävesiletkusta sisään, ei paisariin.
Sitten sisään uudet vedet glykolilla höystettynä ja seuraat mitä tapahtuu.
Jos esim. koneeseen on heitetty Bars Leak(sikäli fiksu aine, ettei se tuki mitään) paikkausainetta, jättää se ruskeaa möhnää paikkoihin ja tuntuu vieläpä öljymäiseltä koska siinä ON öljyä seassa.
Tosin hiukan hämmästelen, että möhnää on korkissa saakka kuviesi mukaan.Mikä laulaen tulee, se tulee.
BMW E39 M5, vm. 2002
Comment
-
-
nyt on ensimmäisen kerran yritetty vähä putsailla jäähdytys järjestelmää.
letkuissa näkyi myös ruskeaa ainetta. ei ollu klimppejä vaan ihan tasainen ohut kerros eikä tuntunu kovin tahmealta.
ja ei menny montaa minuuttia kun tuo aina oli kokonaan kuivunu..
tänään pitää jossain vaiheessa mennä tekee pieni kierros autolla niin näkee tuleeko vielä lisää mönjää..
millä aineella olis hyvä putsata tuo koko jäähdytys järjestelmä??E30 318i M43 -88
Comment
-
-
Originally posted by JaHu85 View Postnyt on ensimmäisen kerran yritetty vähä putsailla jäähdytys järjestelmää.
letkuissa näkyi myös ruskeaa ainetta. ei ollu klimppejä vaan ihan tasainen ohut kerros eikä tuntunu kovin tahmealta.
ja ei menny montaa minuuttia kun tuo aina oli kokonaan kuivunu..
tänään pitää jossain vaiheessa mennä tekee pieni kierros autolla niin näkee tuleeko vielä lisää mönjää..
millä aineella olis hyvä putsata tuo koko jäähdytys järjestelmä??
Itse heitin sisään ylävesiletkusta Bar's Nural -jauhot. Löysin motonetista.
Ajelin jonkin aikaa ohjeiden mukan ja päästin ulos likaiset liemet.
Puhdasta tuli eikä mikään kenno alkanut vuotamaan
Varmaan löytyy muitakin hyviä aineita.
Tämä toimi minulla.
Itse järjestelmän ilmaaminen uusien nesteiden jälkeen oli se suurin työ....
Mikä laulaen tulee, se tulee.
BMW E39 M5, vm. 2002
Comment
-
-
Mää veikkaisin kansi halki.. Itellä oli just samanlaista mönjää syylärissä, letkuisssa, koneessa... Joka helvetin vesijärjestelmässä toisin sanottuna
Mottina oli m20b20 kansivikaiseksihan nuo isot pojat sitä haukkuu :think
Mut tiedä häntä sun tapauksessa.. Yritä ensin puhistella se järjestelmä oikein hyvin ja jos ei tunnu helpottavan niin kato se kannen tiiviste ettei ole kovin kärähtäny.. ja samalla kannattaa käydä koeponnistaan se kansikin siittä ettei vain ole halennut se.. Sittenkun saat romppeet takasi kasaan niin muista ilmata hyvin ettei vaan pääse uusiutumaan525 - 88 (3/4 puhaltimella sierra jättää sen)
ex:
325 -92
525 -92
535 -90
525TDS -95
520i -89
316(ei hajuakaa mikä kummajainen)<RaiTaHirMu>
318iS -90
Comment
-
-
Ei toi kyllä ihan öljymönjältä näytä... ennenminkin just joltain paikkausaineelta tai ruosteelta.Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring
Comment
-
-
Originally posted by tepi_ View PostJa jos vielä tuo mömmö kovettuu nopeasti,niin veikkaisin kanssa jotain paikkaustahnaa..Tuskin öljyvesi seos kovettuu ulkoilmassa? :think
Itselläni oli samanlaisen syylärin kanssa lämpö-ongelmia ja ratkaisuksi selvisi pitkän tutkinnan jälkeen huono visco sekä lämpenemisen tuloksena haljennut syyläri. Syyläri ei tiputtanut nestettä maahan asti vaan vuosi tuosta paisuntasäiliön ja syylärin päädyn välistä, halkeaman huomasi vain ottamalla paisuntasäiliön irti syylärin kyljestä. Järjestelmää ei tuolloin saanut ilmattua kunnolla, ja sen takia ilmeni ihan vastaavia lämpöongelmia kuin sinulla.E30 325i Cabriolet M-Tech2 ´91 M52 projekti
E30 316 4d '89
E36 M3 Coupe '93
F30 318d '13
Ex e21:316´81 e30:325´89, 316i´88, 316i´89, 318i´89, 320i´86 e34:M5´90 e36:328i Touring M-Sport ´96 e38:740iA ´94 E39 530da Touring '00 e91: 320d ´06 M-Sport
Comment
-
-
Kannattaa varmaan tarkastaa syylari ja vesiletkujen liitokset mistä olis mahdollisesti voinut ennen vuotaa. Mikäli löytyy joku vaurio syylaristakin niin olis aika todennäköstä että tuo on paikkausainetta. Siinä tapauksessa kaikki jäähdytysjärjestelmän osat irti, putsaus ja puhdasta vettä reilusti koneen läpi, en tiiä oisko toho jotain puhdistuslitkuu ihan olemassa?- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Originally posted by jannel View PostMaalaampa piruja seinille... Syylärinkorjaustöhnällä yritetty peitellä kansivikaa. Eli ei sitä huonosti ilmattu ole vaan kansi vuotaa ja lämmöt heittelee! Ja sitä korjausainetta se ruskea mönjä on. Tuleekohan lämppäristä enää kovin kuumaa ilmaa?Last edited by turbopuusti; 15-07-2008, 12:23.e60 535d -07 Monacoblau, e46 325ia cab -01, VW Golf 1.9tdie39 540i -99, e34 540iA -93, e34 525i luxorbeige -89, talvipommi saab 9000cd 2.0t, e36 320i Bmw-Schwarz -91, e34 525i -91 Sterlingsilber metallic, e34 518i -90 Alpinweiß II, e21 315 -83 Diamantschwarz
Comment
-
-
Kyl miekin öljyn kannalla aluksi oisin. Mutta helpompi ekaksi vaihtaa uudet nesteet ja katsoo tosiaan alkaako uudestaan pukkaamaan kuraa.
Yks vaihtoehto tuli viel mieleen: Mitä jos laittaa kahta eri merkkistä jäähdytysnestettä sekaisin jäähdytysjärjestelmään. Eikös siitä synny ajan mittaan ruskeaa puuroa? Eli oisko käynyt silleen...?
Comment
-
-
Originally posted by joenbimmeri View PostKyl miekin öljyn kannalla aluksi oisin. Mutta helpompi ekaksi vaihtaa uudet nesteet ja katsoo tosiaan alkaako uudestaan pukkaamaan kuraa.
Yks vaihtoehto tuli viel mieleen: Mitä jos laittaa kahta eri merkkistä jäähdytysnestettä sekaisin jäähdytysjärjestelmään. Eikös siitä synny ajan mittaan ruskeaa puuroa? Eli oisko käynyt silleen...?E30 M50b28 -90 Cirrusblau
E39 520d Touring -00 Sienarot II
MB Sprinter
Lynx Rave Re 600 -15
Suzuki GSX-R1100 -95
Comment
-
-
Onpas erikoinen, on kyllä ihan siinä rajoille kummalle kallistuisin mutta sanoisin kyllä olevan ruostetta / jotain paikkausmömmöä..Kunnon huuhtelu järjestelmälle ja tarkkailua..Samoten öljyjenväriä ja määrää kannattaa tarkkailla.
Mutta, lämmöt eivät ole autossasi kyllä normaalit, sen viisarin kuuluu pysähtyä viivasuoraan siihen keskikohtaan, ei senttiäkään yli, ei paikallaan tai liikkeessä..Eli vesipumppu ja termostaatti akselille myös tsekkailua onko kaikki kondiksessa..Samoin visko voinee vedellä viimeisiään.Sähköposti.
IG: janzki_
Comment
-
-
Originally posted by Janzki View PostMutta, lämmöt eivät ole autossasi kyllä normaalit, sen viisarin kuuluu pysähtyä viivasuoraan siihen keskikohtaan, ei senttiäkään yli, ei paikallaan tai liikkeessä..F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
nyt on nesteet kerran valutettu pihalle. enää ei näytä yhtä paljon tulevan tota ruskeaa mönjää. mutta hieman ruskeaa se neste on. ja näyttäis omaan silmään myös joltain paikkaus aineelta..
lämmöt meinaa vielä pikkasen karata käsistä jos lämmityslaite ei puhalla kuumaa..
viisari nousee puolivälin-3/4 osan puoleen väliin
ilmaus tuntuu olevan todella haasteellinen..
viskosta sen verran että sen saa lämpöisellä koneella aika helposti pysäytettyä..
niin joo mittarissa tossa on 306tkm niin ei varmaankaa enää ole alkuperäinen vesipumppu kiinni.. eikös noi siinä 200tkm tapaa hajota??E30 318i M43 -88
Comment
-
Comment