Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 520i keskuslukituksen hetkellinen toimiminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KiD
    Bimmer Fanatic
    • May 2003
    • 445
    • Pudasjärvi

    E34 520i keskuslukituksen hetkellinen toimiminen

    Elikkä puolisen vuotta sitten ostin tämän auton ja oli ostettaessa keskuslukitus rikki.
    Eilen yhtä-äkkiä yllättäin toimi k.lukko ja poistumisvalo.
    Rämppäsin hulluna ja huusin että jes ja totesin toimivan. Illalla sitten kun töistä lähdin niin eipäs enää toiminut. Onko kenelläkään pienintäkään hajua missä vika voisi olla??
    Eilen aamusta satoi vettä ku esterin hanasta. voisko olla jotain vaikutusta? Tuskinpa..
    No joo jeesatkaa jos jotain tulee mieleen..
    Be My Woman
  • Nora
    BTCF Member
    • Jan 2006
    • 353
    • Tuusula

    #2
    Meillä melkeimpä samainen homma. Ruvennut pelleilemään tuo keskuslukitus. Enään ei aukea kuskin puolelta. Kartturin puolelta kun laittaa lukkoon, hyppää auki, ja menee kiinni. Kuskin ovi jää auki. Se puolestaan lukittuu kun vääntää tappiin n. 10-20sek.. Tässä varmaan joutuu ovipahvit taas repimään auki ja tutkimaan.. :think Minä kun niistä en sitten tiedä hölkäsen pöläystä

    Tämäpä ei tainnut sinua auttaa, mutta jos joku viisaampi vois kertoa missä mättää..

    -Nora-
    Tallissa:
    BMW E39 535iA
    BMW E36 325i
    Porsche Cayenne 4.8l V8 twinturbo

    Ex
    E36 318is
    E36 325i
    E46 320d
    E38 735 V8
    E61 530d
    E61 535d
    F11 535d

    Comment

    • KiD
      Bimmer Fanatic
      • May 2003
      • 445
      • Pudasjärvi

      #3
      No niin, nyt näyttäis toimivan keskuslukitus.
      Muuta en tehnyt kuin irroitin ovipahvit ja suhuuttelin joka paikkaan voitelu öljyä(crc).

      Tarkkailla ettämitäs se sanoo jatkossa..
      Be My Woman

      Comment

      • tomiy
        Bimmer Rookie
        • Sep 2005
        • 78
        • Vantaa

        #4
        sama ongelma on täälä eli kuskin ovi pimennyt, se on tietysti se mitä eniten räpätään.. mulla on vika lukkomoottorissa joka on jumissa tai siis suomeksi paskana. tulee virta kyllä(kuuluu napsahdus) mut ei tapahtu mitää.. eli se on se pienempi moottori joka painaa sen oven lukkoon. näin sen tossa totesin ja epäilen et se on se.. pitäis vain saada aikaseksi tilata se =) täältä foorumilta varmaa löytyy käytettyjä !
        sigpic
        520 e12 -78
        318iS e36 -93
        318i e30 -88
        520i e34 -90
        525iA e34 -92
        728iA e38 -97
        530dA e39 -01
        530dA m-sport touring e39 -02
        530dA m-sport touring e61 -08
        116i e87 -10
        530dA x-drive touring f11 -11
        X5 eDrive40 f15 -16

        Comment

        • KiD
          Bimmer Fanatic
          • May 2003
          • 445
          • Pudasjärvi

          #5
          Jaahas, tänäaamuna ei keskuslukko enää toiminutkaan. Mutta sisävalot oven avattua syttyi, nämä myöskään ei ole ennen toimineet. Että ottaa pattiin..
          Tuntuis että joku ei niin suuri vika siellä jossain on mikä vaikuttaa näihin.
          Be My Woman

          Comment

          • osilpi
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2003
            • 486
            • Espoo

            #6
            FAQ:ssa on juttua E34 keskuslukituksen temppuilusta. Eli takaluukun johtosarjassa johtoja poikki.

            Itselläni tekee seuraavaa: ovet lukitessa ei ole ongelmia, sulkeutuu joka avaimenreiästä normaalisti ja samoin Cobran hälyttimen kauko-ohjaimella.

            Kun ovet avaa kauko-ohjaimella, menee hälytin toki pois päältä ja ovet aukeaa, mutta menee heti lukkoon takaisin. Samoin käy kun avaa avaimella.

            Joskus jos pitää avainta aukaisuasennossa pidempään, saa kaikki ovet pysymään auki, toisinaan taas lukitsee ovet, vaikka pitäisi avainta koko ajan aukaisuasennossa. Esim autoa tankatessa pitää olla nopea, kun avaa apparin ovesta avaimella ovet ja säntää salamana tankin korkkia avaamaan, ennen kuin lukitus menee taas päälle...

            Ostin auton alle viikko sitten, ja myyjän mukaan tekee näin "joskus lämpimällä tai oikein kylmällä kelillä". Joka kerta on tähän mennessä lukot renannut...

            Kävin siis takakontin johtosarjan kimppuun. Siellä oli joku aiemminkin korjaillut tökerösti niitä johtoja, ja puolet johdoista oli aika kärsineitä. Korjasin huonot johdot kunnon liitoksin, mutta ei auttanut tähän ongelmaan millään tavalla.

            Ovipahveja en vielä ole irroitellut, onko jotain vinkkejä niiden irroittamiseen, että saa ehjänä??
            E34 525i 12v 1990
            Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T 4.0td, SOA, 100% lukot

            ex-BMW:t
            E28 520iA 1983
            E28 520iA 1985

            Comment

            • Night-Wind
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2006
              • 1534
              • 02

              #7
              Tuo että se lyö ovet uudestaan auki lukkoon laittamisen jälkeen viittaa todennäköisesti siihen, että joku ovi ei mene lukkoon ja/tai lukkomoottori on mäsänä. Moni sanonut että takaluukun johtosarja olisi syypää, mutta harvemmilla vaan on kumminkaan ollut. Itsellä ei johtojen korjaamisenkaan jälkeen vika häipynyt vaan pysyi samanlaisena. Itse päädyin joskus siihen tulokseen että jonkun oven (omassa tapauksessa todennäköisesti apparin puoleisen etuoven) lukkomoottori on rikki. Tyyppivika taitaa olla E34 korisissa tämä paska keskuslukitus.
              Last edited by Night-Wind; 14-07-2008, 00:04. Reason: .
              ex: BMW E38 735iA -97
              ex: MB W211 E200CDI -03
              ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
              ex: BMW E39 528iA -96
              ex: MB W126 300SE -89
              ex: BMW E34 525iAT -95
              ex: BMW E36 316iA -91

              Comment

              • KiD
                Bimmer Fanatic
                • May 2003
                • 445
                • Pudasjärvi

                #8
                Originally posted by osilpi View Post
                FAQ:ssa on juttua E34 keskuslukituksen temppuilusta. Eli takaluukun johtosarjassa johtoja poikki.

                Itselläni tekee seuraavaa: ovet lukitessa ei ole ongelmia, sulkeutuu joka avaimenreiästä normaalisti ja samoin Cobran hälyttimen kauko-ohjaimella.

                Kun ovet avaa kauko-ohjaimella, menee hälytin toki pois päältä ja ovet aukeaa, mutta menee heti lukkoon takaisin. Samoin käy kun avaa avaimella.

                Joskus jos pitää avainta aukaisuasennossa pidempään, saa kaikki ovet pysymään auki, toisinaan taas lukitsee ovet, vaikka pitäisi avainta koko ajan aukaisuasennossa. Esim autoa tankatessa pitää olla nopea, kun avaa apparin ovesta avaimella ovet ja säntää salamana tankin korkkia avaamaan, ennen kuin lukitus menee taas päälle...

                Ostin auton alle viikko sitten, ja myyjän mukaan tekee näin "joskus lämpimällä tai oikein kylmällä kelillä". Joka kerta on tähän mennessä lukot renannut...

                Kävin siis takakontin johtosarjan kimppuun. Siellä oli joku aiemminkin korjaillut tökerösti niitä johtoja, ja puolet johdoista oli aika kärsineitä. Korjasin huonot johdot kunnon liitoksin, mutta ei auttanut tähän ongelmaan millään tavalla.

                Ovipahveja en vielä ole irroitellut, onko jotain vinkkejä niiden irroittamiseen, että saa ehjänä??
                Ovipahvit irti: ikkunanveivi pois, ovenaukaisuläpän alta ruuvi veke, samoin peilien säätönapin alta. Sitten vain sievästi repimällä tinksit irti ja nostaa vähän ovipahvia niin tulee sievästi pois.
                Be My Woman

                Comment

                • zeneg
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2007
                  • 1238
                  • Oulu

                  #9
                  lainataas topiccia.

                  oma ongelma:

                  Päivällä keskuslukitus pelasi normaalisti. Illalla menin kotiin, ja parin tunnin päästä olin lähdössä niin kas, keskuslukitus ei virko mitään! peräkontti kyllä aukee, mutta kuskin tai vänkärin ovi ei vaikka kuinka pieksää avainta pesässä. :think ei kuulu mitään ääniä edes keskuslukituksesta. akussa kyllä on virtaa,se on varma. Eli mites lähden asiaa ratkaisemaan/vikaa etsimään? Autona E34 vm-89 520i.

                  Comment

                  • zener
                    Moderator
                    • Oct 2004
                    • 14357
                    • Oulu

                    #10
                    Onko porukka tarkistanu sen päävirtasulakkeen? Toinen mikä edellisessä Touringissa oli se, että sieltä takapenkin alla olevien modulien alta löytyy iso nippu johtoja jotka yhdistyy ennen moduleille menoa. Sieltä löyty hapettumaa useammastakin liitoksesta ja ongelmaa alkoi syntyä.

                    Kannattaa myös tarkastaa siis ne. Joutuu toki irrottaan sen modulien muovikehikon edestä sekä vähän purkaan lattiamattoa edestä.
                    E65 730dA '04 klick
                    F10 520dA '11 klick
                    E34 520iA '91 klick

                    Instagram


                    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                    Comment

                    • zeneg
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2007
                      • 1238
                      • Oulu

                      #11
                      Originally posted by zener View Post
                      Onko porukka tarkistanu sen päävirtasulakkeen? Toinen mikä edellisessä Touringissa oli se, että sieltä takapenkin alla olevien modulien alta löytyy iso nippu johtoja jotka yhdistyy ennen moduleille menoa. Sieltä löyty hapettumaa useammastakin liitoksesta ja ongelmaa alkoi syntyä.

                      Kannattaa myös tarkastaa siis ne. Joutuu toki irrottaan sen modulien muovikehikon edestä sekä vähän purkaan lattiamattoa edestä.
                      Pääsis nyt ihan ensin autoon sisälle!

                      Comment

                      • Jusaus
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2004
                        • 1124
                        • Kajaani

                        #12
                        Originally posted by zeneg View Post
                        Pääsis nyt ihan ensin autoon sisälle!
                        Pääseehän sinne vaikka akkukin olis loppu, kuskin tai vänkärinpuolen ovesta kahva ylös ja väännät avaimella normaali aukaisukohdan yli jolloin lukon pitäisi aueta mekaanisesti ilman moottoria.
                        Nyk: GSX1300R -00
                        Ex:E61 525ia -06, E39 528i -00 M-Sport, E34 540ia -92, E30 Cabrio M50B25, E34 535i, E30 325i Cabrio, E34 520i 24V-
                        ---------------------------------------------
                        -Official member of BTCF-Sauna Team-
                        ---------------------------------------------

                        Comment

                        • Lakeson
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2004
                          • 649
                          • Jyväskylä

                          #13
                          Meneekö kellään ovet itsekseen lukkoon kun lähtee liikkeelle?
                          Ei mopolla mahottomia..

                          Comment

                          • cba
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2006
                            • 3464
                            • Ylivieska

                            #14
                            Kannattaa tsekata kyllä se johtosarja sieltä kontin luukun saranan kohdilta. Itsellä on nyt kahdesta autosta korjautunut keskuslukon viat sillä. Minulla yleisin oire oli, että lukot pomppivat ylös itsekseen tai sitten eivät toimineet ollenkaan.

                            Edit: Ja tosiaan se päävirtasulake voi tehdä myös temppujaan.

                            Comment

                            • zeneg
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2007
                              • 1238
                              • Oulu

                              #15
                              Originally posted by Jusaus View Post
                              Pääseehän sinne vaikka akkukin olis loppu, kuskin tai vänkärinpuolen ovesta kahva ylös ja väännät avaimella normaali aukaisukohdan yli jolloin lukon pitäisi aueta mekaanisesti ilman moottoria.
                              Juurikin näin autoon pääsin sisään..itse en tätä tiennyt, tuli soitettua hartikaisen bemuhuoltoon ja siellä kertovat ton. Nyt ainoastaan kuskin ovi menee lukkoon, muut jää auki..pitää alkaa tutkimaan

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎