Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 takavalojen vaihdosta ongelmia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ralliperuna
    Bimmer Rookie
    • Oct 2005
    • 128

    e34 takavalojen vaihdosta ongelmia

    ostin tuninki valot taakse In pro:n "lexus"valot ja laitoin kiinni (töpselit vaan kiinni) ja sitten valoja testatessa ihmeteltiin kun yhtäkkiä jarruvalot katosivat ja sitten kärähti sulakkeet mittaristolta ja jostain muusta ( sulakkeet 1 ja 17)

    Kävin kysymässä neuvoa Hartikaiselta Bmw huollosta mutta ei mitään vinkkiä tai apua osanneet sanoa-> vaihdoin takas orggis valot ja vaihdoin rikkoutuneet sulakkeet uusiin -> kaikki näytti toimivan kunnes rupesin laittaa ovia lukkoon avaimen kaukosäätimellä jolloin alko hälytin huutamaan ja sitä ei saanu sammutettua kuin akusta johot irti ja sitten vekslasin virtalukkoa avaimella jolloin suostu kuin taikaiskusta sammumaan, oli vielä yks sulake rikki -> vaihdoin sen, häly ei huuda enää mutta keskuslukitus ei toimi kaukosäätimellä ollenkaan.

    Kaikki tämä vain sen takia että vaihdoin uudet takavalot, vähän arveltiin että kun uudet valot oli varustettu kahdella sumuvalolla ja mulla ei ole kuin yks noissa vanhoissa että oisko aiheuttanut jotain virtapiikkiä vai mikä lie..
    Sitäpaitsi vanhoilla valoilla sumuvalo lakkasi toimimasta joskus puolvuottasitten, mutta uusilla palo molemmilla puolin. Takavaloissa oli jotkut sulakkeet mitä ei orggisvaloissa ole.
    kaikenlisäksi niissä ei ollut heijastinpeilejä ollenkaan jolloin ois joutunu liimaa irtoheijastimet puskuriin

    Saisko tuon keskuslukon vielä jotenkin toimimaan kaukosäätimellä(toimii avaimella ovasta käsin) ja mitenkä suurta vahinkoa siellä on voinut tapahtua, #aatana jos tuo hälytinkin rupee vielä soimaan vahingossa, ei muuten heti sammu vaik akusta ottaa kengät irti.
    Autossa on vetokoukku, voisko olla siellä johtosarjassa olla jotain oikkarin poikasta

    Auto ei varmaan tykännyt niistä valoista :think
    Vitutus------- Se ei lopu ikinä.
  • Leka
    BTCF Member
    • Sep 2003
    • 7701
    • Vilppula

    #2
    Originally posted by Ralliperuna View Post
    ...Auto ei varmaan tykännyt niistä valoista :think
    Ei varmaan, en muuten tykkää minäkään...

    Katoitko takapenkin alta sulakkeet, siellä on keskuslukitukseen liittyviä sulakkeita.
    sigpic

    BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


    Comment

    • Ralliperuna
      Bimmer Rookie
      • Oct 2005
      • 128

      #3
      No ei ollut tietoakaan että sieltä löytyisi sulakkeita, iso kiitos Lekalle
      täytyypä kurkkasta
      Vitutus------- Se ei lopu ikinä.

      Comment

      • Axum
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 4416
        • Kuopio

        #4
        Mulla poltti Depon tarvikevaloilla sulaketta, ratkaisuksi auttoi valojen kaikkien sähköliitosten eristäminen.
        - E30 325i M52B28TU Cabriolet
        - E39 528ia
        - KUOPION PUTKIMIEHET -team
        - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

        Puretaan 520ia -97
        https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

        Comment

        • Ralliperuna
          Bimmer Rookie
          • Oct 2005
          • 128

          #5
          Ei perskele ollut kuin 1(30amp) palanut sulake takapenkin alla, eikä vaihto tuonut keskuslukitusta takaisin :(
          Pahin on jos tuo hälytin alkaa soimaan kun viimeksi sitä ei saanut sitten millään sammutettua joten...

          Saisiko tuon hälyttimen pois käytöstä mitenkä helposti??

          Takaluukun johtosarja ja "koukunliitinrasia" on varmaan aika huonokuntoiset, kun takakontista löytyy yksi "töpseli" jolle ei ole virkaa ja sitten löytyy maadoituspiuha joka sekin on ollut kiinni ja irti(alunperin irti) eikä mitään tietoa mikä niiden virka on:think

          Keskuslukko toimi avainta kääntämällä mutta ekalla ei mene lukkoon vaan palauttaa samantien, vasta toisella menee lukkoon. Tämä ei haittaa jos se ei tuosta pahene enää, pelottaa vaan tuo hälytin,että jos sille vois jotain tehdä niin..??
          Vitutus------- Se ei lopu ikinä.

          Comment

          • Ralliperuna
            Bimmer Rookie
            • Oct 2005
            • 128

            #6
            Siis onko ne kaksi mustaa "moduulia" sieltä takapenkin alta siitä kannen alta juurikin hälyttimen ja keskuslukituksen joitain modduleja??? Että saisko sen hälyttimen sieltä hitoille jos repis sen irti ?

            Viddu vai onko se nyt sitten helpompaa koettaa ammattilaisilla korjata koko paska vetokoukunliittimiä myöten???

            Oli muuten viimenen kerta kun mitään lamppuja tai vastaavaa rupeen vaihtelee mihinkään TOIMIVAAN vekottimeen
            Vitutus------- Se ei lopu ikinä.

            Comment

            • Harri G
              BTCF Member
              • Jul 2005
              • 9042
              • Iisalmi

              #7
              Onko sulla alkuperäinen hälytin vai joku muu? Itsellä on muu kuin alkuperäinen ja siinä on katkaisin josta sen saa pois päältä. Takakontin johtosarjan kuntoa et pysty päättelemään joistain töpseleistä tai roikkuvista johdoista vaan johtosarjassa on "eristysnauhaa/kudistesukkaa" päällä, jonka avaamalla näet sen todellisen kunnon. Johtosarjan korjaukseenhan löydät ohjeet tämän foorumin FAQ-osiosta, minkä varmaan tiesitkin. Se on helppo ja rento hommeli, onnistuu iltapuhteina, suosittelen. Takaluukun johtosarjan oireisiinhan kuuluu mm. se että keskuslukko ei mene kerrasta kiinni/auki.

              Toimiviin vekotuksiin voit edelleen vaihtaa lamppuja varman päälle esim. Hellan laadukkailla tuotteilla, kun taas inpro tuntuu olevan laadukkuuden irvikuva.
              E39 ja E91

              Comment

              • jani73
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2004
                • 4320
                • Turku

                #8
                Originally posted by Ralliperuna View Post
                Siis onko ne kaksi mustaa "moduulia" sieltä takapenkin alta siitä kannen alta juurikin hälyttimen ja keskuslukituksen joitain modduleja??? Että saisko sen hälyttimen sieltä hitoille jos repis sen irti ?
                Mä veikkaan että hälylle on kokonaan oma boksinsa. Nuo kaksi mustaa boksia ohjaa sitten kaikkea mahdollista, keskuslukitusta, kattoluukkua, ikkunoita, sisävaloja ja varmaan jotain muutakin, mutten jaksa muistaa kaikkea mahdollista. Eli niitä ei kannata repiä irti.

                Comment

                • Ralliperuna
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2005
                  • 128

                  #9
                  Joo tulin siihen tulokseen että kun ei ole mitää hajua missä ne hälyt ja lukot tarkalleen on, ja jos vielä haluaa tosta toimivan vehkeen niin parempi käyttää ammattilaisella ja purra huulta taas marmoritiskillä

                  Samalla kattoovat sen vetokoukun liittimet, kun ne ruuvit olivat niin ruosteessa että ei noi anttilan joulutinaruuvimeisselit purreet
                  Ja hälytin on tosiaan alkuperäinen kuten keskuslukituskin.

                  Tosiaan niistä lampuista -> ei aina kannata tosiaan ottaa ehkä niitä halvimpia, vitjat niissä ollut ees heijastinpintoja, ois pitäny laittaa irtoheijastimet puskuriin

                  kiitos kuitenkin vinkeistä ja pistämpä sitten viestiä että mikä siellä mätti jos nyt saadaan sitä ikinä selville.
                  Vitutus------- Se ei lopu ikinä.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎