Tuossa pariviikkoa sitten tuli ostettua taloon ensimmäinen BMW.
Malli 525 tds touring vm. 94, ja 2 tkm "oman sisäänajon" jälkeen tuli sitten koitettua kuinka kulkee. Hyvinhän se ampui..
Mutta siihen se leikki sitten loppui.
Täydestä vauhdista sitten kaasua hölläillessä lämmöt muutaman sekunnin jälkeen tappiin...
Moottorijarrulla ja kevyellä kaasulla himmailtiin pitkään pari kilometriä.
Heti ongelman huomattua lämppärit täysille, mutta ei tahtonu tulla lämmintä puhaltimista.
No kone kävi normaalisti ja hitaasti hilutellen 50-60 levähdysalueelle. Kone meni tässä vaiheessa varmaan kovimpaan vikatilaan kierroksia sai vain 1500.
Parkkiin ja annoin koneen hetken pyöriä, pelti ylös ja tarkastella tuliko öljyt/vesi tai jotain muuta mäkeen. Kaikki koneessa.
Sammutin ja kuulostelin kun nesteet todennäköisesti kiehui/ilma liikkui putkissa. Lämppärit pyöri edelleen täysillä kabiinissa.
Nyt lämmöt alkoivat tasaantua lämpömittarissa.
Laitoin koneen käyntiin ja tyhjäkäynnillä lämmöt laskivat ihan normaaliin puoliväliin. Huokaistiin helpotuksesta.
No matkaa 15km vielä kotiin 13km huoltamolle. Ajeleskelin hiljakseltaan. Moottori tuntui vetävän hienosti, mutta lämmöt alkoivat heti nousta uudelleen. Pysyivät aisoissa kun ajoi n. 50km/h ihan pintakaasulla. Heti kuormalla nousivat.
Jätin suosiolla huoltamolle odottamaan ongelman ratkaisua.
Voisiko olla että vain kannentiiviste olisi palanut? Riemu repeää jos kansi halki jostain kohtaa. 1 pytty syyläriltäpäin kupli hieman suuttimen juuresta? Ei ennemmin ollut tehnyt sitä.
Hyviä vinkkejä nyt kaivataan
Malli 525 tds touring vm. 94, ja 2 tkm "oman sisäänajon" jälkeen tuli sitten koitettua kuinka kulkee. Hyvinhän se ampui..
Mutta siihen se leikki sitten loppui.
Täydestä vauhdista sitten kaasua hölläillessä lämmöt muutaman sekunnin jälkeen tappiin...
Moottorijarrulla ja kevyellä kaasulla himmailtiin pitkään pari kilometriä.
Heti ongelman huomattua lämppärit täysille, mutta ei tahtonu tulla lämmintä puhaltimista.
No kone kävi normaalisti ja hitaasti hilutellen 50-60 levähdysalueelle. Kone meni tässä vaiheessa varmaan kovimpaan vikatilaan kierroksia sai vain 1500.
Parkkiin ja annoin koneen hetken pyöriä, pelti ylös ja tarkastella tuliko öljyt/vesi tai jotain muuta mäkeen. Kaikki koneessa.
Sammutin ja kuulostelin kun nesteet todennäköisesti kiehui/ilma liikkui putkissa. Lämppärit pyöri edelleen täysillä kabiinissa.
Nyt lämmöt alkoivat tasaantua lämpömittarissa.
Laitoin koneen käyntiin ja tyhjäkäynnillä lämmöt laskivat ihan normaaliin puoliväliin. Huokaistiin helpotuksesta.
No matkaa 15km vielä kotiin 13km huoltamolle. Ajeleskelin hiljakseltaan. Moottori tuntui vetävän hienosti, mutta lämmöt alkoivat heti nousta uudelleen. Pysyivät aisoissa kun ajoi n. 50km/h ihan pintakaasulla. Heti kuormalla nousivat.
Jätin suosiolla huoltamolle odottamaan ongelman ratkaisua.
Voisiko olla että vain kannentiiviste olisi palanut? Riemu repeää jos kansi halki jostain kohtaa. 1 pytty syyläriltäpäin kupli hieman suuttimen juuresta? Ei ennemmin ollut tehnyt sitä.
Hyviä vinkkejä nyt kaivataan
Comment