Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 520i vm.89 Osien tunnistusta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Biimer_90
    Bimmer Rookie
    • Jun 2007
    • 169

    #16
    No nyt olisi taas joku ihme patikka joka ei sano mulle yhtikäs mitään.
    E: Sen verran vielä että ei heränny vaikka vaihdoin vanhat tulpat.
    Attached Files
    E34 520i vm.89 vikaa toisen perään edition
    E34 525i vm.89

    Comment

    • waudeville
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2006
      • 2089
      • Nokia

      #17
      eikös toi ole ...mikä se hieno sana oli...vesi venttiili tai joku tommonen??
      e34 540ia -94 Batmobile
      candy-king

      ex: e32 735i -89
      e34 525i -89

      Comment

      • Supa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 7597
        • Järvenpää

        #18
        Vesiventtiilit joo. Ohjaa lämmityslaitteen kennolle vettä jolla sitten saa ohjaamon lämpimäks jne. Näkyy olevan yks johto kokonaan poikki, tuskin toimii kunnolla, pitäs korjata tuo liitin. Vaikka tuo on katkennut ihan liittimen juuresta, saa tuon helposti juotettua kasaan kun purkaa liitinosan ja leikkaa tuota liittimen kumista kuorta vähänmatkaa pois. Sieltä paljastuu sitten johtoa lisää.

        Taikka tilaa ihan uuden liittimen laakkoselta, eikös näissä oo pätkä johtoa mihin tuon voi juottaa sitten. Samantyylisiä liittimiä on e34 konehuoneessa paljon, ja näistä yleensä menee johdot poikki juuri tuosta juuresta. Kannattaa tarkistaa esim kaikki valojen liittimet. Itse olen noita aikapaljon saanut korjailla omassa autossa.

        Edit: Ja samaa ihmettelen myös. Miksi haitarikumit on tolleen mytyssä? Onko moottorin paikka siirtynyt, onko tukikumit ehjät? Jos on pitkään ollu tolleen ni todennäkösesti haitarikumissa on jonkinasteen halkeamia mitkä aiheuttaa imuvuotoa ja nää taas vaikuttaa käyntiin. Onhan se mahdollista että jos on aivan halki alta esimerkiks niin ei käynisty ollenkaan. Kantsii tarkistaa kaikki imuletkut läpi ja tosiaan miks noi on tolleen mytyssä.
        Last edited by Supa; 08-08-2008, 23:49.
        - E90 320i LCI M-sport -09
        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

        Comment

        • Biimer_90
          Bimmer Rookie
          • Jun 2007
          • 169

          #19
          Originally posted by Supa View Post
          Vesiventtiilit joo. Ohjaa lämmityslaitteen kennolle vettä jolla sitten saa ohjaamon lämpimäks jne. Näkyy olevan yks johto kokonaan poikki, tuskin toimii kunnolla, pitäs korjata tuo liitin. Vaikka tuo on katkennut ihan liittimen juuresta, saa tuon helposti juotettua kasaan kun purkaa liitinosan ja leikkaa tuota liittimen kumista kuorta vähänmatkaa pois. Sieltä paljastuu sitten johtoa lisää.

          Taikka tilaa ihan uuden liittimen laakkoselta, eikös näissä oo pätkä johtoa mihin tuon voi juottaa sitten. Samantyylisiä liittimiä on e34 konehuoneessa paljon, ja näistä yleensä menee johdot poikki juuri tuosta juuresta. Kannattaa tarkistaa esim kaikki valojen liittimet. Itse olen noita aikapaljon saanut korjailla omassa autossa.

          Edit: Ja samaa ihmettelen myös. Miksi haitarikumit on tolleen mytyssä? Onko moottorin paikka siirtynyt, onko tukikumit ehjät? Jos on pitkään ollu tolleen ni todennäkösesti haitarikumissa on jonkinasteen halkeamia mitkä aiheuttaa imuvuotoa ja nää taas vaikuttaa käyntiin. Onhan se mahdollista että jos on aivan halki alta esimerkiks niin ei käynisty ollenkaan. Kantsii tarkistaa kaikki imuletkut läpi ja tosiaan miks noi on tolleen mytyssä.
          Sitä ollaan kans ihmetelty että miksihän ne on noin mytyssä, mutta eipä auta kuin lähteä tarkastelemaan kaikki putket.
          E34 520i vm.89 vikaa toisen perään edition
          E34 525i vm.89

          Comment

          • Biimer_90
            Bimmer Rookie
            • Jun 2007
            • 169

            #20
            Kävin tossa vertailemassa noita 520 ja 320. Kun laitoin virran päälle 320, niin lähti b-pumppu surisemaan, mutta niin ei käynyt tossa 520. Eli onkos mahdollista että on mennyt b-pumpun rele tai itse b-pumppu. Tossa olisi vielä kuva tosta sulake/rele rasiasta, jos vaikka joku viitsisi valaisemaan mikä noista on b-pumpun rele.
            Attached Files
            E34 520i vm.89 vikaa toisen perään edition
            E34 525i vm.89

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16501
              • Asikkala

              #21
              320 pumppu lähti surisemaan vai surahti kerran ? Jälkimmäinen niinkuin pitäisi tapahtua.

              Comment

              • Biimer_90
                Bimmer Rookie
                • Jun 2007
                • 169

                #22
                Originally posted by jr66 View Post
                320 pumppu lähti surisemaan vai surahti kerran ? Jälkimmäinen niinkuin pitäisi tapahtua.
                Niin siis surahti "one time", mutta 520 ei mitää eloa.
                E34 520i vm.89 vikaa toisen perään edition
                E34 525i vm.89

                Comment

                • Mikkomies84
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2005
                  • 1055
                  • Siilinjärvi

                  #23
                  B-pumpun rele on taas siellä toisessa boksissa, tuolla lekan laittamassa lukeekin.

                  Comment

                  • Meisseli
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2003
                    • 1003
                    • Kotka

                    #24
                    Miten mulla on semmonen mielikuva, ettei Motronicilla ohjattujen M20-pannujen bensapumppu pyöri ennenkuin oikeasti starttaa. L(E)-Jetronicin ohjaamissa se kyllä surahti kun virrat käänsi päälle.

                    Korjatkaapa jos meni väärin, mutta en lähtisi vielä noilla havainnoilla ristiinnaulitsemaan pumppua.
                    Eioo penaria alla enää.. :(

                    Comment

                    • Biimer_90
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2007
                      • 169

                      #25
                      Originally posted by Supa View Post
                      Edit: Ja samaa ihmettelen myös. Miksi haitarikumit on tolleen mytyssä? Onko moottorin paikka siirtynyt, onko tukikumit ehjät? Jos on pitkään ollu tolleen ni todennäkösesti haitarikumissa on jonkinasteen halkeamia mitkä aiheuttaa imuvuotoa ja nää taas vaikuttaa käyntiin. Onhan se mahdollista että jos on aivan halki alta esimerkiks niin ei käynisty ollenkaan. Kantsii tarkistaa kaikki imuletkut läpi ja tosiaan miks noi on tolleen mytyssä.
                      No joh, eipä ollu korvakko mitenkään kiinni kuskin puolelta nyt iltasella nostettiin tunkilla oikeaan asentoon ja huomenna pitäis jostain kehittää korvakot tohon. Alumiininen korvakko on paikallaan ja siitä ei passaa kuin yksi pultin reikä lohkoon ja runkoon, jos jollain olisi vaikka oulussa päin semmosia tarjolla halpaan hintaan niin privaa vaan.
                      E34 520i vm.89 vikaa toisen perään edition
                      E34 525i vm.89

                      Comment

                      • Biimer_90
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2007
                        • 169

                        #26
                        Mistähän tuohon saisi uuden motronic boxin jos se on pimeä? pitääkö sen olla samoilla numeroilla vai passaa jostain toisesta 520 boxi??
                        E34 520i vm.89 vikaa toisen perään edition
                        E34 525i vm.89

                        Comment

                        • Biimer_90
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2007
                          • 169

                          #27
                          Jälleen alkaa kysely

                          Elikkä joo, onko kellään e34 520:in moottorin kiinnitys neljällä pultilla lohkossa? Laitan tähän kaksi kuvaa joissa toisessa on tuon auton korvakot jotka EIVÄT passaa lohkoon, ja toinen kuva on lohkosta missä näkyy pulttijako mikä pitäisi olla korvakossa. Toivotaan että joku hoksasi pointin tästä selityksestä..
                          Attached Files
                          E34 520i vm.89 vikaa toisen perään edition
                          E34 525i vm.89

                          Comment

                          • jr66
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 16501
                            • Asikkala

                            #28
                            Originally posted by Biimer_90 View Post
                            Jälleen alkaa kysely

                            Elikkä joo, onko kellään e34 520:in moottorin kiinnitys neljällä pultilla lohkossa? Laitan tähän kaksi kuvaa joissa toisessa on tuon auton korvakot jotka EIVÄT passaa lohkoon, ja toinen kuva on lohkosta missä näkyy pulttijako mikä pitäisi olla korvakossa. Toivotaan että joku hoksasi pointin tästä selityksestä..
                            Laita korvakkeiden osanumerot tuonne niin näet mistä autosta ne on, vaikuttaa että ei tuosta lohkosta alunperin ?

                            Comment

                            • Biimer_90
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2007
                              • 169

                              #29
                              Originally posted by jr66 View Post
                              Laita korvakkeiden osanumerot tuonne niin näet mistä autosta ne on, vaikuttaa että ei tuosta lohkosta alunperin ?
                              Nii minne tuonne?:think
                              E34 520i vm.89 vikaa toisen perään edition
                              E34 525i vm.89

                              Comment

                              • jr66
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 16501
                                • Asikkala

                                #30
                                Originally posted by Biimer_90 View Post
                                Nii minne tuonne?:think
                                Heh, tark. siis tuonne : http://www.realoem.com/bmw/partxref.do
                                Rastita myös se euro-ruutu.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎