Vesiventtiilit joo. Ohjaa lämmityslaitteen kennolle vettä jolla sitten saa ohjaamon lämpimäks jne. Näkyy olevan yks johto kokonaan poikki, tuskin toimii kunnolla, pitäs korjata tuo liitin. Vaikka tuo on katkennut ihan liittimen juuresta, saa tuon helposti juotettua kasaan kun purkaa liitinosan ja leikkaa tuota liittimen kumista kuorta vähänmatkaa pois. Sieltä paljastuu sitten johtoa lisää.
Taikka tilaa ihan uuden liittimen laakkoselta, eikös näissä oo pätkä johtoa mihin tuon voi juottaa sitten. Samantyylisiä liittimiä on e34 konehuoneessa paljon, ja näistä yleensä menee johdot poikki juuri tuosta juuresta. Kannattaa tarkistaa esim kaikki valojen liittimet. Itse olen noita aikapaljon saanut korjailla omassa autossa.
Edit: Ja samaa ihmettelen myös. Miksi haitarikumit on tolleen mytyssä? Onko moottorin paikka siirtynyt, onko tukikumit ehjät? Jos on pitkään ollu tolleen ni todennäkösesti haitarikumissa on jonkinasteen halkeamia mitkä aiheuttaa imuvuotoa ja nää taas vaikuttaa käyntiin. Onhan se mahdollista että jos on aivan halki alta esimerkiks niin ei käynisty ollenkaan. Kantsii tarkistaa kaikki imuletkut läpi ja tosiaan miks noi on tolleen mytyssä.
Vesiventtiilit joo. Ohjaa lämmityslaitteen kennolle vettä jolla sitten saa ohjaamon lämpimäks jne. Näkyy olevan yks johto kokonaan poikki, tuskin toimii kunnolla, pitäs korjata tuo liitin. Vaikka tuo on katkennut ihan liittimen juuresta, saa tuon helposti juotettua kasaan kun purkaa liitinosan ja leikkaa tuota liittimen kumista kuorta vähänmatkaa pois. Sieltä paljastuu sitten johtoa lisää.
Taikka tilaa ihan uuden liittimen laakkoselta, eikös näissä oo pätkä johtoa mihin tuon voi juottaa sitten. Samantyylisiä liittimiä on e34 konehuoneessa paljon, ja näistä yleensä menee johdot poikki juuri tuosta juuresta. Kannattaa tarkistaa esim kaikki valojen liittimet. Itse olen noita aikapaljon saanut korjailla omassa autossa.
Edit: Ja samaa ihmettelen myös. Miksi haitarikumit on tolleen mytyssä? Onko moottorin paikka siirtynyt, onko tukikumit ehjät? Jos on pitkään ollu tolleen ni todennäkösesti haitarikumissa on jonkinasteen halkeamia mitkä aiheuttaa imuvuotoa ja nää taas vaikuttaa käyntiin. Onhan se mahdollista että jos on aivan halki alta esimerkiks niin ei käynisty ollenkaan. Kantsii tarkistaa kaikki imuletkut läpi ja tosiaan miks noi on tolleen mytyssä.
Sitä ollaan kans ihmetelty että miksihän ne on noin mytyssä, mutta eipä auta kuin lähteä tarkastelemaan kaikki putket.
E34 520i vm.89 vikaa toisen perään edition E34 525i vm.89
Kävin tossa vertailemassa noita 520 ja 320. Kun laitoin virran päälle 320, niin lähti b-pumppu surisemaan, mutta niin ei käynyt tossa 520. Eli onkos mahdollista että on mennyt b-pumpun rele tai itse b-pumppu. Tossa olisi vielä kuva tosta sulake/rele rasiasta, jos vaikka joku viitsisi valaisemaan mikä noista on b-pumpun rele.
Attached Files
E34 520i vm.89 vikaa toisen perään edition E34 525i vm.89
Miten mulla on semmonen mielikuva, ettei Motronicilla ohjattujen M20-pannujen bensapumppu pyöri ennenkuin oikeasti starttaa. L(E)-Jetronicin ohjaamissa se kyllä surahti kun virrat käänsi päälle.
Korjatkaapa jos meni väärin, mutta en lähtisi vielä noilla havainnoilla ristiinnaulitsemaan pumppua.
Edit: Ja samaa ihmettelen myös. Miksi haitarikumit on tolleen mytyssä? Onko moottorin paikka siirtynyt, onko tukikumit ehjät? Jos on pitkään ollu tolleen ni todennäkösesti haitarikumissa on jonkinasteen halkeamia mitkä aiheuttaa imuvuotoa ja nää taas vaikuttaa käyntiin. Onhan se mahdollista että jos on aivan halki alta esimerkiks niin ei käynisty ollenkaan. Kantsii tarkistaa kaikki imuletkut läpi ja tosiaan miks noi on tolleen mytyssä.
No joh, eipä ollu korvakko mitenkään kiinni kuskin puolelta nyt iltasella nostettiin tunkilla oikeaan asentoon ja huomenna pitäis jostain kehittää korvakot tohon. Alumiininen korvakko on paikallaan ja siitä ei passaa kuin yksi pultin reikä lohkoon ja runkoon, jos jollain olisi vaikka oulussa päin semmosia tarjolla halpaan hintaan niin privaa vaan.
E34 520i vm.89 vikaa toisen perään edition E34 525i vm.89
Elikkä joo, onko kellään e34 520:in moottorin kiinnitys neljällä pultilla lohkossa? Laitan tähän kaksi kuvaa joissa toisessa on tuon auton korvakot jotka EIVÄT passaa lohkoon, ja toinen kuva on lohkosta missä näkyy pulttijako mikä pitäisi olla korvakossa. Toivotaan että joku hoksasi pointin tästä selityksestä..
Attached Files
E34 520i vm.89 vikaa toisen perään edition E34 525i vm.89
Elikkä joo, onko kellään e34 520:in moottorin kiinnitys neljällä pultilla lohkossa? Laitan tähän kaksi kuvaa joissa toisessa on tuon auton korvakot jotka EIVÄT passaa lohkoon, ja toinen kuva on lohkosta missä näkyy pulttijako mikä pitäisi olla korvakossa. Toivotaan että joku hoksasi pointin tästä selityksestä..
Laita korvakkeiden osanumerot tuonne niin näet mistä autosta ne on, vaikuttaa että ei tuosta lohkosta alunperin ?
Comment