Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 m5 s38b38 -95 Nykii?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KingOnTheRoad
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2005
    • 573
    • Kemijärvi

    e34 m5 s38b38 -95 Nykii?

    eli mikä mahtaisi aiheuttaa tasakaasulla matkaa ajettaessa olevan nykimisen alle 4000r/min? kovemmilla vedoilla pelaa ja vetää kunnolla aj.164tkm, sähköpuolella tuntuu olevan, ei vikakoodeja mutta tulpilla ajettu~~12tkm. Ostoaikeissa olisin autoa mutta kun en tiedä uskaltaako ostaa jos on jokin suurempi vika.
    E21 315 m10b20 TIC 420hp/500Nm @1.9bar
    E36 328i coupe -95 "UXI"
    Polaris RMK 800 Nordic edition-15
    Yamaha yz250 -02
  • Leba
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 2101
    • Espoo

    #2
    Lähetään nyt veikkaamaan tuonne puolien suuntaan. Yleinen ongelma mielestäni, että puola pettää jossain välissä tai toimii vajaasti. Itselläni meni aikoinaan pari kappaletta tuossa 3.8 koneisessa. Maksaa muistaakseni 60-70 € kpl ja suosittelen uusimaan kaikki kuusi kerralla Tämä nyt oli veikkaus, noita nykimis ongelmien aiheuttajia voi olla lukuisia, että pitäis olla melkein ite paikanpäällä niin pääsisi paremmin "tunnustelemaan."
    Lolvo - Exiä: 330xd M-Sport II, e39 M5 '00, e34 M5 3.6, E39 528i, E34 M5 3.8, E36 328i

    Comment

    • Juhanik
      BTCF Member
      • Mar 2003
      • 531
      • Oulu

      #3
      Toinen vaihtoehto on viallinen Lamda.
      -Raha ei tuo kateutta, kateus pitää ansaita...-

      Bmw E36 328 ///M-sport Cabrio http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=156450

      http://www.jk-import.net

      -Member of BTCF-Sauna Team-

      Vikakoodin lukua Oulussa

      Comment

      • KingOnTheRoad
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2005
        • 573
        • Kemijärvi

        #4
        Originally posted by Juhanik View Post
        Toinen vaihtoehto on viallinen Lamda.
        eli ei vaikuta ostopäätökseen, lambda ~100€..
        puolat 360-420€ eli ei mitään radikaalia vikaa, miten nuo tulpat voisiko aiheuttaa tuota? entä jos tankkaisi 98oktaanista, vai kumpaa tässä kannattaisi käyttää.
        E21 315 m10b20 TIC 420hp/500Nm @1.9bar
        E36 328i coupe -95 "UXI"
        Polaris RMK 800 Nordic edition-15
        Yamaha yz250 -02

        Comment

        • HILLOPAALLIKKO
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2006
          • 241
          • Vantaa

          #5
          Olen käyttänyt 95 ja 98 eikä mainittavaa eroa ole. Tulpat voivat olla hyvinkin tiensä päässä noilla kilometreillä. Käykö auto tyhjäkäyntiä normaalisti ja normaaleilla 920 +-60 kierroksilla?

          Comment

          • Petteri75
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2005
            • 2540
            • Kirkkonummi

            #6
            Omalla kohdalla puolavika tuli kyllä läpi kierrosalueen ja eteni nopeasti niin, että irroittamalla sytytysvirtajohdon puolasta joutokäynnillä, viallinen puola löytyi suht. nopeasti. 95E taitaa olla valmistajankin suositus, omalla kohdalla toimi aivan OK. Paitsi että paljonhan sitä aina meni per 100km..

            - Tulpat
            - Puolat
            - Sytytysjohtimet
            - Lambda-anturi

            jne.. Nuo ovat vielä helposti vaihdettavia (lambdakin?), mutta hintaa tulee jokaiselle.
            BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

            Comment

            • KingOnTheRoad
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2005
              • 573
              • Kemijärvi

              #7
              Originally posted by HILLOPAALLIKKO View Post
              Käykö auto tyhjäkäyntiä normaalisti ja normaaleilla 920 +-60 kierroksilla?
              Tämän selvitän tänään, mitä jos käy YLI tai ALLE?
              E21 315 m10b20 TIC 420hp/500Nm @1.9bar
              E36 328i coupe -95 "UXI"
              Polaris RMK 800 Nordic edition-15
              Yamaha yz250 -02

              Comment

              • EPDM
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2005
                • 4621
                • Lahti.

                #8
                IMM vois myös aiheuttää nykimistä...
                Viviendo en Lahiti
                BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                Vw Corrado vr6

                Comment

                • Leba
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2003
                  • 2101
                  • Espoo

                  #9
                  Originally posted by KingOnTheRoad View Post
                  Tämän selvitän tänään, mitä jos käy YLI tai ALLE?
                  Sitten on jotain jossain vialla Esimerkiksi alipaineletku/letkuja huonossa kunnossa, IMM, TPS, tyhjäkäyntiventtiili rikki ym. Tiedä sitten mikä noista, plus voi olla jotain muutakin, mitä en nyt juuri muistanut mainita. Mutta se on varman, että ei ole normaalia jos käy alle ~900 tai päälle 1000 kierroksen. Normaalisti pitäisi olla n. 970 ja ilmastointi päällä n. 950 kierrosta.
                  Last edited by Leba; 14-08-2008, 20:01.
                  Lolvo - Exiä: 330xd M-Sport II, e39 M5 '00, e34 M5 3.6, E39 528i, E34 M5 3.8, E36 328i

                  Comment

                  • Yltti
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2002
                    • 2792
                    • Kuopio suamen texas

                    #10
                    Originally posted by Juhanik View Post
                    Toinen vaihtoehto on viallinen Lamda.
                    Ääni tälle
                    1st Gen Chevrolet Monte Carlo 383cid SS
                    F10 525d Xdrive comfort sitte
                    Kerran kysyttiin pahin pelkosi Vastasin: Pelkään että sotkeennun omaan näppäryyteeni.Kerran luulin olleeni väärässä,mutta onneksi erehdyin.
                    www.rotator.fi

                    Comment

                    • wtr
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2007
                      • 112
                      • Turku

                      #11
                      Lainataas topikia hiukan...omalla kohdalla siis s38b38:lla tyhjäkäynnillä kierrokset yleensä n. 750-900 paikkeilla (ei kuitenkaan seilaa), ja välillä koneen tärinä tuntuu penkeissä asti. Tasakaasulla tuntuu myös välillä pientä nykimistä ja joskus kone lähtee käyntiin raskaasti. Jotenkin kone tuntuu myös laiskalta alakierroksilla. Lambda vaihdettu, vikakoodeja ei ilmennyt, ilmavuotoja ei löytynyt starttispraylla ja resonanssiläppä toimii normaalisti. Tulpilla ajattelin lähteä liikkeelle seuraavaksi. Pystyisikö joku muuten näyttämään realoemista nuo kaasuläpän-, nokka-akselin ja kampiakselin asentotunnistimet? Muistaakseni olen lukenut että noillakin voisi jotain tekemistä olla nykimis- ja tyhjäkäyntiongelmien kanssa..:think
                      Last edited by wtr; 08-09-2008, 19:46.
                      myydään:
                      - E34 M5 putkiston osia

                      Comment

                      • KingOnTheRoad
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2005
                        • 573
                        • Kemijärvi

                        #12
                        Originally posted by wtr View Post
                        Lainataas topikia hiukan...omalla kohdalla siis s38b38:lla tyhjäkäynnillä kierrokset yleensä n. 750-900 paikkeilla (ei kuitenkaan seilaa), ja välillä koneen tärinä tuntuu penkeissä asti. Tasakaasulla tuntuu myös välillä pientä nykimistä ja joskus kone lähtee käyntiin raskaasti. Jotenkin kone tuntuu myös laiskalta alakierroksilla. Lambda vaihdettu, vikakoodeja ei ilmennyt, ilmavuotoja ei löytynyt starttispraylla ja resonanssiläppä toimii normaalisti. Tulpilla ajattelin lähteä liikkeelle seuraavaksi. Pystyisikö joku muuten näyttämään realoemista nuo kaasuläpän-, nokka-akselin ja kampiakselin asentotunnistimet? Muistaakseni olen lukenut että noillakin voisi jotain tekemistä olla nykimis- ja tyhjäkäyntiongelmien kanssa..:think
                        Niin tosiaan, itsellä nykiminen yms loppui kun laitoin kosteudenpoistajaa siihen isoon pyöreään liittimeen josta menee suuttimille ja kaikille antureille johdot. Se on siinä vesiventtiilin etupuolella konehuoneessa.
                        E21 315 m10b20 TIC 420hp/500Nm @1.9bar
                        E36 328i coupe -95 "UXI"
                        Polaris RMK 800 Nordic edition-15
                        Yamaha yz250 -02

                        Comment

                        • wtr
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2007
                          • 112
                          • Turku

                          #13
                          Tulpat vaihdettu ja nyt käy paljon tasasemmin, myös alavääntöä tuntuis tulleen lisää vielä kun saisi nuo tyhjäkäyntikierrokset tuonne 900-1000 joka kerta. Nyt siis tuntuu, että tyhjäkäyntikierrokset ovat milloin 750, milloin 950, kuitenkin niin, että ne asettuvat aina johonkin yhteen kohtaan, eivätkä seilaa. Mitenköhän ton saisi korjatuksi?:think
                          myydään:
                          - E34 M5 putkiston osia

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎