Eli tilanne on tämä:
Auto lämpee ihan normaalisti lämpömittarin mukaan keskelle pystysuoraan mutta heti sen jälkeen neula tippuu sinisen alueen reunalle ylimpään kohtaan & siellä pysyy kunnes käynnistää auton uudelleen täysin jäähtyneenä.
Ylä & alavesiletkut on lämpösiä (kättä saattaa pitää), alavesiletku hieman vähemmän
Mittailin tossa jäähdytinnesteen lämpötiloja paisuntasäiliöstä molempina ajankohtia, normilämmöillä näytti n. 83-84astetta & viisarin ollessa siniselle tippumisen jälkeen 3-4astetta vähemmän. Nestettä on riittävästi.
Prkl kun pitäis lähtee ko. autolla reissuun (600km) niin ei olisi kiinnostusta enää korjaamolla visitoida ennen sitä. Olisiko mahdollista että lämpömittarissa/mittarinanturissa olisi vikaa koska bensamittari on alkanut jo n.9kk sitte reistailemaan että täytyy olla yli 20litraa tankissa että neula liikahtaa oikeaan kohtaan, muuten lepää tyytyväisenä bensavalon loistaessa :think
Auto lämpee ihan normaalisti lämpömittarin mukaan keskelle pystysuoraan mutta heti sen jälkeen neula tippuu sinisen alueen reunalle ylimpään kohtaan & siellä pysyy kunnes käynnistää auton uudelleen täysin jäähtyneenä.
Ylä & alavesiletkut on lämpösiä (kättä saattaa pitää), alavesiletku hieman vähemmän
Mittailin tossa jäähdytinnesteen lämpötiloja paisuntasäiliöstä molempina ajankohtia, normilämmöillä näytti n. 83-84astetta & viisarin ollessa siniselle tippumisen jälkeen 3-4astetta vähemmän. Nestettä on riittävästi.
Prkl kun pitäis lähtee ko. autolla reissuun (600km) niin ei olisi kiinnostusta enää korjaamolla visitoida ennen sitä. Olisiko mahdollista että lämpömittarissa/mittarinanturissa olisi vikaa koska bensamittari on alkanut jo n.9kk sitte reistailemaan että täytyy olla yli 20litraa tankissa että neula liikahtaa oikeaan kohtaan, muuten lepää tyytyväisenä bensavalon loistaessa :think
Comment