Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 General Module/Relay Module eli keskuslukko-, kattoluukku-, s-lasi-vika.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mattij
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2004
    • 197
    • Rankkula

    E34 General Module/Relay Module eli keskuslukko-, kattoluukku-, s-lasi-vika.

    Klassinen E34 ongelma,
    keskuslukitus, sähkölasit, kattoluukku ja pyyhkijöiden pienemmät nopeudet kateissa.
    On kokeiltu toista GM:ä, K15 'electric power protection relay':tä, maadoitukset takapenkin alta tarkistettu, ns. 'fusible linke' ok yms. patenttilääkkeet koetettu.
    Kun akku on pari minuuttia irti ja kytketään uudestaan toimii kaikki kuin ajatus, mutta vaihtelevan ajan n.1h kuluttua taas pimenee.
    Kapineessa on iänikuinen LaserLine hälytin, joka on kytketty lukon ohjauksiin. Tätä ei ole vielä poistettu, mutta on kai se seuraava askel, jos muuta ei keksitä.
    Hyviä ehdotuksia otetaan vastaan....
    Last edited by mattij; 14-09-2008, 18:24.

    2002ti -75, 1502 -75, M3 -15, X1 25d -17, 330e -17
    projektit
    1800TI -64, 1800 -65, 1800TI -65, 2002 -69, 2002ti (20-4) -73
    ex
    EMW 327 -55, 2002tii -73, 320i -82, 520iA -84, M535i -85, 520iA -87, 535i -88, 520i -90, 525iA -90, 525iAXT -90, 320iCabrio -90, M5 -91, 325iAXT -92, 325iCabrio -92, 323iACabrio -00, 525iAT -01, C1 -01, 325iACabrio -03, M3 Cabrio -03, 525iAT -04, 118i -05, M3 Cabrio -05, M5 Touring -07, Z4 M Roadster -08, E90 M3 -09, 116i -10, 530GT -10, 1M -11, 1M -12, 118iA -12

    sigpic
  • ongelmalapsi
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 1063
    • Hämeenlinna

    #2
    Onko kyseessä 525i alunperin punainen nykyään metallivihreä? jos tämä kyseessä, niin tunkin paikkojen kohdilta johdot helmakotelon sisältä paskana... kaverin vanha auto.
    -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
    -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
    -Voimaa.com Ohjelmoinnit
    -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
    -Ilmastointi huolto alkaen 69€
    Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
    GMC Topkick C6500 rollback -95
    Ford F-350 4X4 Wrecker -97
    E46 330xiA -02
    Chrysler neon -99

    Comment

    • mattij
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2004
      • 197
      • Rankkula

      #3
      Originally posted by ongelmalapsi View Post
      Onko kyseessä 525i alunperin punainen nykyään metallivihreä? jos tämä kyseessä, niin tunkin paikkojen kohdilta johdot helmakotelon sisältä paskana... kaverin vanha auto.
      Nope, muuten ehjä peli. Johtosarjassa sisällä vielä alkuperäinen savu.
      Ongelma kulminoituu siihen että jostain syystä GM päättää, jättää 'power protection relay':n nastan 86 maadoittamatta (tarjoaa siihen koko ajan 12V).
      Nastalle 87 tulee sen sijaan 5,2V jonkun aikaa, kun jotakin GM:n ohjaamaa vekotinta on käytetty, putoaa nollaan pienen (sisävalo)viiveen jälkeen.

      2002ti -75, 1502 -75, M3 -15, X1 25d -17, 330e -17
      projektit
      1800TI -64, 1800 -65, 1800TI -65, 2002 -69, 2002ti (20-4) -73
      ex
      EMW 327 -55, 2002tii -73, 320i -82, 520iA -84, M535i -85, 520iA -87, 535i -88, 520i -90, 525iA -90, 525iAXT -90, 320iCabrio -90, M5 -91, 325iAXT -92, 325iCabrio -92, 323iACabrio -00, 525iAT -01, C1 -01, 325iACabrio -03, M3 Cabrio -03, 525iAT -04, 118i -05, M3 Cabrio -05, M5 Touring -07, Z4 M Roadster -08, E90 M3 -09, 116i -10, 530GT -10, 1M -11, 1M -12, 118iA -12

      sigpic

      Comment

      • waudeville
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2006
        • 2089
        • Nokia

        #4
        tosta vois olla kanssa vähän apuja

        e34 540ia -94 Batmobile
        candy-king

        ex: e32 735i -89
        e34 525i -89

        Comment

        • mattij
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2004
          • 197
          • Rankkula

          #5
          Originally posted by waudeville View Post
          tosta vois olla kanssa vähän apuja

          http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=36731
          Valitettavasti ei tuolla ratkennut, sulakkeet ja pääsulake ovat ehjiä.

          2002ti -75, 1502 -75, M3 -15, X1 25d -17, 330e -17
          projektit
          1800TI -64, 1800 -65, 1800TI -65, 2002 -69, 2002ti (20-4) -73
          ex
          EMW 327 -55, 2002tii -73, 320i -82, 520iA -84, M535i -85, 520iA -87, 535i -88, 520i -90, 525iA -90, 525iAXT -90, 320iCabrio -90, M5 -91, 325iAXT -92, 325iCabrio -92, 323iACabrio -00, 525iAT -01, C1 -01, 325iACabrio -03, M3 Cabrio -03, 525iAT -04, 118i -05, M3 Cabrio -05, M5 Touring -07, Z4 M Roadster -08, E90 M3 -09, 116i -10, 530GT -10, 1M -11, 1M -12, 118iA -12

          sigpic

          Comment

          • KiD
            Bimmer Fanatic
            • May 2003
            • 445
            • Pudasjärvi

            #6
            Takapenkin alla olevien modulien alta löytyy iso nippu johtoja jotka yhdistyy ennen moduleille menoa. Kuskin puolen takamatkustajan jalkatilassa siis. Siellä oli omassa vikaa jotka korjaamalla keskulukko, sähköpeilit ja sisävalot heräsi henkiin.
            Kannattaa tarkistaa!!
            Be My Woman

            Comment

            • mattij
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2004
              • 197
              • Rankkula

              #7
              Originally posted by KiD View Post
              Takapenkin alla olevien modulien alta löytyy iso nippu johtoja jotka yhdistyy ennen moduleille menoa. Kuskin puolen takamatkustajan jalkatilassa siis. Siellä oli omassa vikaa jotka korjaamalla keskulukko, sähköpeilit ja sisävalot heräsi henkiin.
              Kannattaa tarkistaa!!
              Tarkoitat ilmeisesti huputettua nippua jossa virta jaetaan ?
              Miltä vika näytti vai teitkö vain avaus/purku operaation ?

              2002ti -75, 1502 -75, M3 -15, X1 25d -17, 330e -17
              projektit
              1800TI -64, 1800 -65, 1800TI -65, 2002 -69, 2002ti (20-4) -73
              ex
              EMW 327 -55, 2002tii -73, 320i -82, 520iA -84, M535i -85, 520iA -87, 535i -88, 520i -90, 525iA -90, 525iAXT -90, 320iCabrio -90, M5 -91, 325iAXT -92, 325iCabrio -92, 323iACabrio -00, 525iAT -01, C1 -01, 325iACabrio -03, M3 Cabrio -03, 525iAT -04, 118i -05, M3 Cabrio -05, M5 Touring -07, Z4 M Roadster -08, E90 M3 -09, 116i -10, 530GT -10, 1M -11, 1M -12, 118iA -12

              sigpic

              Comment

              • KiD
                Bimmer Fanatic
                • May 2003
                • 445
                • Pudasjärvi

                #8
                Originally posted by mattij View Post
                Tarkoitat ilmeisesti huputettua nippua jossa virta jaetaan ?
                Miltä vika näytti vai teitkö vain avaus/purku operaation ?
                Avasin vaan kääröt teipeistään ja katkoin huonot osat ja yhdistelin johdot uudestaan. Hapettumaa oli ja joitain johtoja oli murtunut poikki.
                Päällepäin ei mitään näkynyt, mutta kun availi teippejä niin totuus paljastui..
                Be My Woman

                Comment

                • waudeville
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2006
                  • 2089
                  • Nokia

                  #9
                  Originally posted by mattij View Post
                  Valitettavasti ei tuolla ratkennut, sulakkeet ja pääsulake ovat ehjiä.
                  ja otit pääsulakkeen kokonaan irti ja tutkailit sen kädessäsi?? se voi olla murtunut niin ettei sitä näe irroittamatta
                  e34 540ia -94 Batmobile
                  candy-king

                  ex: e32 735i -89
                  e34 525i -89

                  Comment

                  • zener
                    Moderator
                    • Oct 2004
                    • 14446
                    • Oulu

                    #10
                    Originally posted by KiD View Post
                    Takapenkin alla olevien modulien alta löytyy iso nippu johtoja jotka yhdistyy ennen moduleille menoa. Kuskin puolen takamatkustajan jalkatilassa siis. Siellä oli omassa vikaa jotka korjaamalla keskulukko, sähköpeilit ja sisävalot heräsi henkiin.
                    Kannattaa tarkistaa!!
                    Jeps, nuo kannattaa tarkistaa.
                    E65 730dA '04 klick
                    F10 520dA '11 klick
                    E34 520iA (2.8l) '91 klick

                    Instagram


                    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                    Comment

                    • mattij
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2004
                      • 197
                      • Rankkula

                      #11
                      Originally posted by KiD View Post
                      Avasin vaan kääröt teipeistään ja katkoin huonot osat ja yhdistelin johdot uudestaan. Hapettumaa oli ja joitain johtoja oli murtunut poikki.
                      Päällepäin ei mitään näkynyt, mutta kun availi teippejä niin totuus paljastui..
                      Tarkistettu, ei hapettumista tms. tietoakaan. Ja se pääsulake on ehjä, samoin kuin kaikki muutkin sulakkeet ja releet. Eli nämä tyypilliset maadoitus- ja virransyöttöongelmat on suljettu pois. Kaikkihan toimii siis jonkin aikaa kun akku kytketään. Eli jostain syystä GM joutuu tilaan, jossa se ei suostu maadoittamaan virtasuojarelettä K15. Haku siis jatkuu....

                      2002ti -75, 1502 -75, M3 -15, X1 25d -17, 330e -17
                      projektit
                      1800TI -64, 1800 -65, 1800TI -65, 2002 -69, 2002ti (20-4) -73
                      ex
                      EMW 327 -55, 2002tii -73, 320i -82, 520iA -84, M535i -85, 520iA -87, 535i -88, 520i -90, 525iA -90, 525iAXT -90, 320iCabrio -90, M5 -91, 325iAXT -92, 325iCabrio -92, 323iACabrio -00, 525iAT -01, C1 -01, 325iACabrio -03, M3 Cabrio -03, 525iAT -04, 118i -05, M3 Cabrio -05, M5 Touring -07, Z4 M Roadster -08, E90 M3 -09, 116i -10, 530GT -10, 1M -11, 1M -12, 118iA -12

                      sigpic

                      Comment

                      • jani73
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2004
                        • 4328
                        • Turku

                        #12
                        Originally posted by mattij View Post
                        Kaikkihan toimii siis jonkin aikaa kun akku kytketään. Eli jostain syystä GM joutuu tilaan, jossa se ei suostu maadoittamaan virtasuojarelettä K15. Haku siis jatkuu....
                        Ehkä se menee jostain syystä jonkinlaiseen suojatilaan. Kenties jossain oikkari tai joku laite on haukkaamassa liikaa virtaa muusta syystä.

                        Comment

                        • Arnolds
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2005
                          • 3310
                          • Kajjjaani

                          #13
                          Koodien lukuun niin selviää.:think
                          F26 xDrive20d TwinPower

                          EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                          Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                          Comment

                          • mattij
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2004
                            • 197
                            • Rankkula

                            #14
                            Originally posted by 540iAV8 View Post
                            Koodien lukuun niin selviää.:think
                            Kuinkahan tarkkaan tuon ikäistä ZKE:stä voi tutkia, en ole löytänyt listaa mahdollisista vikakoodeista, tai ETM:ssä viitatuista komennoista jolla ZKE:tä voisi testata. Jos saatava koodi tarkoittaa, että ei tule ohjausvirtaa, niin se ei paljon vielä auta.

                            2002ti -75, 1502 -75, M3 -15, X1 25d -17, 330e -17
                            projektit
                            1800TI -64, 1800 -65, 1800TI -65, 2002 -69, 2002ti (20-4) -73
                            ex
                            EMW 327 -55, 2002tii -73, 320i -82, 520iA -84, M535i -85, 520iA -87, 535i -88, 520i -90, 525iA -90, 525iAXT -90, 320iCabrio -90, M5 -91, 325iAXT -92, 325iCabrio -92, 323iACabrio -00, 525iAT -01, C1 -01, 325iACabrio -03, M3 Cabrio -03, 525iAT -04, 118i -05, M3 Cabrio -05, M5 Touring -07, Z4 M Roadster -08, E90 M3 -09, 116i -10, 530GT -10, 1M -11, 1M -12, 118iA -12

                            sigpic

                            Comment

                            • pahakarma
                              Newbiemmer
                              • Feb 2008
                              • 2

                              #15
                              hmm... tänää katos multakin keskuslukko, pyyhkijät(paitsi täysillä) ja sähkölasit.. kaikki sulakkeet ehjiä tai yks oli ehkä poikki(hapettunut) mutta nyt vaihdettu... fusible link ei kai voi olla kun sisävalo toimii ja soitin(sen sulakkeen kun ottaa pois niin sammuu sisävalokin) gm pitäs kyllä sisältää sisävalokin kaavioiden mukaan mut kai se voi olla muilta osin sitten rikki...
                              mitään eloa ei tullut akun irrotuksellakaan
                              :S mitenkähän kauheesti tollanen palikka sitten maksais?

                              auto on 535i vm90

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎