Announcement

Collapse
No announcement yet.

Missä bensapumpun rele E34 M5? *VIKA KORJATTU, KAMPIAKSELIN ASENTOTUNNISTIN SÖKÖ*

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HILLOPAALLIKKO
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 241
    • Vantaa

    Missä bensapumpun rele E34 M5? *VIKA KORJATTU, KAMPIAKSELIN ASENTOTUNNISTIN SÖKÖ*

    EDIT: VIKA KORJATTU... KAMPIAKSELIN ASENTOTUNNISTIN HAJALLA, YLEISMITTARILLA SELVISI ETTEI OHMIT OLLEET OHJEARVOISSA

    Pitäisi testata hyppylangalla toimiiko pumppu kun auto ei lähde käyntiin vaikka kuinka sahaa... Korjausopas käsittelee muita E34 malleja ja siinä rele on sijoitettu e-boksiin, keskimmäiseksi kolmesta releestä. Itsellä on kuitenkin tuolla paikalla 5 "napainen" valkoinen rele eikä 4 "napainen". Kyllä kai virtaa voisi antaa suoraankin pumpun liittimelle, mutta pelottaa että annan virtaa vahingossa anturille...

    EDIT: Pumpun liittimen ja releen kautta annettu virtaa ja pumppu kuulostaisi toimivan

    Seuraavaksi työlistalla:

    Tuleeko pumpun liittimelle virtaa? Tulee
    Tuleeko releen kantaan virtaa?
    Missä kunnossa kampiakselin asentotunnistin on? (ilmeisesti voi testata yleismittarilla? Mitä pitäisi näyttää?)
    Onko maadoitus kunnossa? (Mistä kone on maadoitettu?)
    Toimiiko sytytys? Ei kipinää

    Mitäs muuta? Täytyy lisäillä threadiin miten homma on edistynyt.

    Auto selvästikkin tykkää kun sillä ajetaan kun tällaista ilmenee seisonnan jälkeen. Vika lähti liikkeelle siitä kun auto jäi seisomaan reilu kuukausi sitten ja pari viikkoa siitä eteenpäin täytyi sahailla useampaan kertaan että se lähti käyntiin. Nyt ei lähde eis useampaan kertaan sahatessa...
    Last edited by HILLOPAALLIKKO; 27-02-2009, 12:50. Reason: vikakoodit luettu
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    #2
    Heitetäänpä ulkomuistista, oranssi rele, bensapumpulle lähtee siitä vihreä piuha sinisellä raidalla. Käynnistys onnistuu myös diagnostiikkaliittimen kautta syöttämällä +12v pinniin 17, virallisesti tuo pinni on "not used" mutta haaroittuu tulipellin kohdalla myös diag. liittimelle. Tietysti kannattaa ensin mitata tuosta pinnistä 17 tuleeko sinne +12v, jos niin sitten relekin pelittää. Ja pumppuhan ei pyöri/rele vedä ilman kampuran pyörimistietoa.

    Toivottavasti nämä pätevät myös B38 mottiin joka sinulla ilmeisesti on.

    edit: noniin ja myöhässä näköjään
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • HILLOPAALLIKKO
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2006
      • 241
      • Vantaa

      #3
      Ei vastaus tullut ollenkaan myöhässä, mutta mulle pitää ilmeisesti vääntää rautalangasta missä se rele sijaitsee.

      Autossa on S38B38...

      Pinni 17 on tyhjä eli sieltä en saanut koukittua mitään virran arvoja. Enkä viitti diagnoosipistoketta alkaa sen enempää purkamaan... Toivottavasti ihmettelin oikeaa diagnostiikkapistoketta kun vierekkäin on kaksi melkein samanlaista pyöreää joissa on kymmeniä pinnejä...

      Mittasin pumpulle tulevasta liittimestä virran ja eihän sinne virtaa tule joten seuraavaksi epäilykset pitää kohdistaa asentotunnistimeen ja releeseen, vinkkejä?
      Last edited by HILLOPAALLIKKO; 26-09-2008, 16:00.

      Comment

      • Leka
        BTCF Member
        • Sep 2003
        • 7701
        • Vilppula

        #4
        Bensapumpun rele on tosiaan yleensä oranssi rele E-boksissa, mutta on sinisiäkin nähty. Valkoinen rele on Motronicin rele joka on 5-pinninen, bensapumpun rele on 4-pinninen.

        Tuossa hieman aiheesta lisää. Tiedän yhden tapauksen jossa E34 M5:sta oli mennyt b-pumpun virtajohto poikki ja tämän takia on hankittu uusi pumppu turhaan. Tarkasta yleismittarilla että johdot ovat ehjät, pumpun liittimen pinnikaavio löytyy E34 FAQ:n korjausaapisista.
        sigpic

        BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


        Comment

        • HILLOPAALLIKKO
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2006
          • 241
          • Vantaa

          #5
          Vikakoodit luettu

          Bensapumpun rele vaihdettu mutta ei lähde käyntiin... Kipinää ei ole tullut vielä tutkittua koska auto on talviseisonnassa niin ei ole ollut motivaatiota selvitellä vikaa sen enempää. Ehkä joululomalla sitten?

          Vikakoodit kuitenkin luettu ja tällaista löytyi:

          34 layering selector wheel
          40 water valve left
          46 water valve right
          48 rear window heater relay

          Mitä tuo ensimmäinen tarkoittaa vai liittyykö se poiskytkettyyn tasonsäätöön? Ilmeisesti noi vesiventtiilit liittyy lämppäriin? Ja takaikkunan lämmittimen rele löytyy takapenkin alta?

          Comment

          • Leka
            BTCF Member
            • Sep 2003
            • 7701
            • Vilppula

            #6
            Originally posted by HILLOPAALLIKKO View Post
            Vikakoodit kuitenkin luettu ja tällaista löytyi:

            34 layering selector wheel
            40 water valve left
            46 water valve right
            48 rear window heater relay

            Ilmeisesti noi vesiventtiilit liittyy lämppäriin?
            Jep, konehuoneessa kuskin puolella rintapellissä.

            Originally posted by HILLOPAALLIKKO
            Ja takaikkunan lämmittimen rele löytyy takapenkin alta?
            Bingo.
            sigpic

            BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


            Comment

            • arska84
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2006
              • 1356
              • Seinäjoki

              #7
              Ei löytyny tosta ämmäläisestä autodatasta oikein tietoja,mutta tuskimpa eroaa paljon 320 kammen ja nokan tunnistimiin. Eli tuolta http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...09&postcount=6

              Noihan ei välttämättä näytä vikakoodia vaikka olis paskana..
              BMW PREMIUM

              BMW E46 318

              Comment

              • HILLOPAALLIKKO
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2006
                • 241
                • Vantaa

                #8
                Homma edistynyt taas sen verran että pääsin toteamaan ettei kipinää tule. Alkaa vahvasti vaikuttamaan asentotunnistimen vialta... täytyy tässä loman aikaan hommata yleismittari ja mittailla nuo arvot.

                Ilmeisesti tässä kuvassa oleva osa 12 mittaa nokan asennon:



                Tämän ainakin putsailin kun oli niin kätevästi esillä...

                Ja mittaako tämä osa 15 kampiakselin asentoa vai mikä sen tekee?



                Tähän pääsee ilmeisesti alakautta paremmin käsiksi, mikäli tämä on oikea osa?

                Ikävää olla vähän pihalla näistä mut jos ei mitään yritä tehdä itse niin ei sit mitään opikkaan...

                Kiitos kaikille tähän mennessä auttaneille.

                Comment

                • hanes80
                  Newbiemmer
                  • Feb 2008
                  • 20

                  #9
                  kyllä vain

                  Comment

                  • HILLOPAALLIKKO
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2006
                    • 241
                    • Vantaa

                    #10
                    Originally posted by hanes80 View Post
                    kyllä vain
                    Ei ollut kovin informatiivinen viesti... selvennätkö?

                    Comment

                    • Leba
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2003
                      • 2101
                      • Espoo

                      #11
                      Originally posted by HILLOPAALLIKKO View Post
                      Homma edistynyt taas sen verran että pääsin toteamaan ettei kipinää tule. Alkaa vahvasti vaikuttamaan asentotunnistimen vialta... täytyy tässä loman aikaan hommata yleismittari ja mittailla nuo arvot.

                      Ilmeisesti tässä kuvassa oleva osa 12 mittaa nokan asennon:



                      Tämän ainakin putsailin kun oli niin kätevästi esillä...

                      Ja mittaako tämä osa 15 kampiakselin asentoa vai mikä sen tekee?



                      Tähän pääsee ilmeisesti alakautta paremmin käsiksi, mikäli tämä on oikea osa?

                      Ikävää olla vähän pihalla näistä mut jos ei mitään yritä tehdä itse niin ei sit mitään opikkaan...

                      Kiitos kaikille tähän mennessä auttaneille.
                      Juu, toi 15 on kampiakselin asentotunnistin. En itse lähtis alakautta yrittämään, menee vähän omasta mielestä hankalaksi. Yläkautta vaan, nappaset viskon pois tieltä, niin siinähän sulla sitten on kampurantunnistin nenän edessä
                      Lolvo - Exiä: 330xd M-Sport II, e39 M5 '00, e34 M5 3.6, E39 528i, E34 M5 3.8, E36 328i

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎