Mikä vikana kun ABS valo palaa joka toisella käynnistyksellä, kun valo palaa ABSit ei toimi, kun ei pala toimii ihan normaalisti. Auto 525i vm.-92
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E34 ABS vika
Collapse
X
-
Jääkö abs valo palamaan heti kun käännät virran päälle ja käynnistät auton, vai syttyykö palamaan vasta kun lähdet ajamaan?! Meinaten jos syttyy palamaan kun lähdet ajamaan vika on luultavimmin anturissa/antureissa tai vaihtoehtoisesti hämmäskehässä(kehissä). Jos jää palamaan heti auton käynnistyttyä vika on releessä, ohjainlaitteessa tms. Myös haku kertoo melko tavalla aiheesta!
duke's garage:
Suzuki R50
E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & F11 520dA M-Sport
M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
S38 S54 S62
instagram: _duuk
-
-
Itsellä samantapainen ongelma omassa -91 525i:ssä, jarrut hakkaa kevyesti kun abs on päällä. Hetken päästä abs valo syttyy ja jarrut ei enää hakkaa kun abs ei toimi.
Anturit ovat huonot ja ne pitäisi vaihtaa, mutta olen mietiskellyt jos tämä johtuukin hämmäskehistä. Saako niitä ostettu erikseen vai joutuuko ostamaan koko jarrulaipan?e36 320iA ex:e34 520i Touring, e28 520i, e36 325i Coupe, e34 525i
Comment
-
-
Originally posted by vic View PostItsellä samantapainen ongelma omassa -91 525i:ssä, jarrut hakkaa kevyesti kun abs on päällä. Hetken päästä abs valo syttyy ja jarrut ei enää hakkaa kun abs ei toimi.
Anturit ovat huonot ja ne pitäisi vaihtaa, mutta olen mietiskellyt jos tämä johtuukin hämmäskehistä. Saako niitä ostettu erikseen vai joutuuko ostamaan koko jarrulaipan?
Ei vaan oikeen kuulosta anturivialta... Enneminkin jotain häikkää abs pumpulla, kun alkaa vasta kun jarruttelee...:think
Aturivika / kehän likaisuus pitäis ilmetä heti n.10km vauhdeissa valon syttymisenä...E30 M50b28 -90 Cirrusblau
E39 520d Touring -00 Sienarot II
MB Sprinter
Lynx Rave Re 600 -15
Suzuki GSX-R1100 -95
Comment
-
-
Itsellä myös abs vikaa joka ilmeni pelkääjän puolen taka pyöränlaakerin vaihdon jälkeen. Valo syttyy ja sammuu samanlailla kun airbagin valo käynnistäessä mutta syttyy kun lähtee liikkeelle. hammaskehä putsattiin laakerin vaihdon yhteydessä voiko vaikuttaa asiaan jos edessä on edelleen ruosteinen/likainen?? :think
Comment
-
-
Originally posted by Ahro View PostItsellä myös abs vikaa joka ilmeni pelkääjän puolen taka pyöränlaakerin vaihdon jälkeen. Valo syttyy ja sammuu samanlailla kun airbagin valo käynnistäessä mutta syttyy kun lähtee liikkeelle. hammaskehä putsattiin laakerin vaihdon yhteydessä voiko vaikuttaa asiaan jos edessä on edelleen ruosteinen/likainen?? :think
Ota takapenkin istuin osa irti ja mittaa anturin vastus. Penkin alla näkyvällä paikalla pitäisi olla sellainen valkea? liitin, josta kätevä mitata. Vastuksen pitäisi olla noin 1045 ohmia.E61 525xda -08
Comment
-
-
Originally posted by Purtsi123 View PostNäin äkkiseltään sanosin, että anturi tai anturin johto on vaurioitunut remontin yhteydessä.
Ota takapenkin istuin osa irti ja mittaa anturin vastus. Penkin alla näkyvällä paikalla pitäisi olla sellainen valkea? liitin, josta kätevä mitata. Vastuksen pitäisi olla noin 1045 ohmia.
Comment
-
-
Terve!
Mulla -95 525i touring tekee sellaista, että virrat päälle laittaessa valot palavat normaalisti ja sammuvat normaalisti käynnistäessä. Jos on liukasta jossain niin ruksaa hetken aikaa ja sitten luistonestovalo jää päälle ja ruksailu loppuu. Mutta kun sammuttaa auton ni kaikki on taas kunnossa seuraavaan ruksaamiseen asti. Tein vas. takatukivarsi rempan jonkin aikaa sitten, meni kaikki uusiksi laakeria myöten. Kehä oli tosi ummessa ja ruosteinen, putsasin ja raavin sen puhtaaksi. Pitäskö muutkin kehät käydä läpi vai olisiko anturivika silti. Autossa on asc ja ennen ruksaamista nappi toimii oikein ja palautuu normaaliksi käynnistämisen jälkeen.
Saako tästä luettua vikakoodit ihan normaalisti jos paljastaisi anturivian vai onko vielä niin vanha että on vilkkukoodisysteemillä.:think
Comment
-
-
Originally posted by niko-77 View PostTerve!
Mulla -95 525i touring tekee sellaista, että virrat päälle laittaessa valot palavat normaalisti ja sammuvat normaalisti käynnistäessä. Jos on liukasta jossain niin ruksaa hetken aikaa ja sitten luistonestovalo jää päälle ja ruksailu loppuu. Mutta kun sammuttaa auton ni kaikki on taas kunnossa seuraavaan ruksaamiseen asti. Tein vas. takatukivarsi rempan jonkin aikaa sitten, meni kaikki uusiksi laakeria myöten. Kehä oli tosi ummessa ja ruosteinen, putsasin ja raavin sen puhtaaksi. Pitäskö muutkin kehät käydä läpi vai olisiko anturivika silti. Autossa on asc ja ennen ruksaamista nappi toimii oikein ja palautuu normaaliksi käynnistämisen jälkeen.
Saako tästä luettua vikakoodit ihan normaalisti jos paljastaisi anturivian vai onko vielä niin vanha että on vilkkukoodisysteemillä.:think
Haulla löydät mikä on normi vastus arvo mitä eheän anturin kuuluisi antaa.
duke's garage:
Suzuki R50
E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & F11 520dA M-Sport
M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
S38 S54 S62
instagram: _duuk
Comment
-
Comment