Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 ABS vika

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kazee
    Newbiemmer
    • Aug 2008
    • 4
    • Vallis gratiae

    E34 ABS vika

    Mikä vikana kun ABS valo palaa joka toisella käynnistyksellä, kun valo palaa ABSit ei toimi, kun ei pala toimii ihan normaalisti. Auto 525i vm.-92
    E34 525i -92
  • duuk
    Moderator
    • Dec 2006
    • 10507
    • Saaressa

    #2
    Jääkö abs valo palamaan heti kun käännät virran päälle ja käynnistät auton, vai syttyykö palamaan vasta kun lähdet ajamaan?! Meinaten jos syttyy palamaan kun lähdet ajamaan vika on luultavimmin anturissa/antureissa tai vaihtoehtoisesti hämmäskehässä(kehissä). Jos jää palamaan heti auton käynnistyttyä vika on releessä, ohjainlaitteessa tms. Myös haku kertoo melko tavalla aiheesta!

    duke's garage:
    Suzuki R50
    E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & F11 520dA M-Sport
    M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
    S38 S54 S62

    instagram: _duuk

    Comment

    • kazee
      Newbiemmer
      • Aug 2008
      • 4
      • Vallis gratiae

      #3
      Valo jää palamaan heti kun kääntää virrat päälle ja releet vaihdoin.
      E34 525i -92

      Comment

      • vic
        Bimmer Rookie
        • Aug 2008
        • 43
        • Hki

        #4
        Itsellä samantapainen ongelma omassa -91 525i:ssä, jarrut hakkaa kevyesti kun abs on päällä. Hetken päästä abs valo syttyy ja jarrut ei enää hakkaa kun abs ei toimi.

        Anturit ovat huonot ja ne pitäisi vaihtaa, mutta olen mietiskellyt jos tämä johtuukin hämmäskehistä. Saako niitä ostettu erikseen vai joutuuko ostamaan koko jarrulaipan?
        e36 320iA ex:e34 520i Touring, e28 520i, e36 325i Coupe, e34 525i

        Comment

        • Kape30
          Bimmer Fanatic
          • May 2008
          • 509
          • Nokia

          #5
          Originally posted by vic View Post
          Itsellä samantapainen ongelma omassa -91 525i:ssä, jarrut hakkaa kevyesti kun abs on päällä. Hetken päästä abs valo syttyy ja jarrut ei enää hakkaa kun abs ei toimi.

          Anturit ovat huonot ja ne pitäisi vaihtaa, mutta olen mietiskellyt jos tämä johtuukin hämmäskehistä. Saako niitä ostettu erikseen vai joutuuko ostamaan koko jarrulaipan?
          Eipä taida erikseen saada pelkkiä kehiä, vaan joutuu koko navan vaihtamaan... Mutta kannattaa varmaan ensimmäisenä putsailla absikehät vaikkapa teräsharjalla...

          Ei vaan oikeen kuulosta anturivialta... Enneminkin jotain häikkää abs pumpulla, kun alkaa vasta kun jarruttelee...:think
          Aturivika / kehän likaisuus pitäis ilmetä heti n.10km vauhdeissa valon syttymisenä...
          E30 M50b28 -90 Cirrusblau
          E39 520d Touring -00 Sienarot II
          MB Sprinter
          Lynx Rave Re 600 -15
          Suzuki GSX-R1100 -95

          Comment

          • kazee
            Newbiemmer
            • Aug 2008
            • 4
            • Vallis gratiae

            #6
            Avasin tossan ton ABS:n boksin ja sieltä tuli semmonen palaneen paskan käry, eli vika on varmaan siellä. Täytyypä lähtee joku päivä Oili Jalosella käymään.
            E34 525i -92

            Comment

            • Ahro
              Newbiemmer
              • Aug 2012
              • 16
              • riihimäki

              #7
              Itsellä myös abs vikaa joka ilmeni pelkääjän puolen taka pyöränlaakerin vaihdon jälkeen. Valo syttyy ja sammuu samanlailla kun airbagin valo käynnistäessä mutta syttyy kun lähtee liikkeelle. hammaskehä putsattiin laakerin vaihdon yhteydessä voiko vaikuttaa asiaan jos edessä on edelleen ruosteinen/likainen?? :think

              Comment

              • Purtsi123
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2008
                • 1011
                • Kuopio

                #8
                Originally posted by Ahro View Post
                Itsellä myös abs vikaa joka ilmeni pelkääjän puolen taka pyöränlaakerin vaihdon jälkeen. Valo syttyy ja sammuu samanlailla kun airbagin valo käynnistäessä mutta syttyy kun lähtee liikkeelle. hammaskehä putsattiin laakerin vaihdon yhteydessä voiko vaikuttaa asiaan jos edessä on edelleen ruosteinen/likainen?? :think
                Näin äkkiseltään sanosin, että anturi tai anturin johto on vaurioitunut remontin yhteydessä.

                Ota takapenkin istuin osa irti ja mittaa anturin vastus. Penkin alla näkyvällä paikalla pitäisi olla sellainen valkea? liitin, josta kätevä mitata. Vastuksen pitäisi olla noin 1045 ohmia.
                E61 525xda -08

                Comment

                • Ahro
                  Newbiemmer
                  • Aug 2012
                  • 16
                  • riihimäki

                  #9
                  Originally posted by Purtsi123 View Post
                  Näin äkkiseltään sanosin, että anturi tai anturin johto on vaurioitunut remontin yhteydessä.

                  Ota takapenkin istuin osa irti ja mittaa anturin vastus. Penkin alla näkyvällä paikalla pitäisi olla sellainen valkea? liitin, josta kätevä mitata. Vastuksen pitäisi olla noin 1045 ohmia.
                  juu pitääkin tarkistaa tämä homma seuraavaksi.

                  Comment

                  • Ahro
                    Newbiemmer
                    • Aug 2012
                    • 16
                    • riihimäki

                    #10
                    joka nurkassa oli suunnilleen sama vastus siinä anturissa?? mistä päin pitäisi seuraavaksi ruveta vikaa etsimään :think?

                    Comment

                    • niko-77
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2009
                      • 200
                      • Espoo

                      #11
                      Terve!

                      Mulla -95 525i touring tekee sellaista, että virrat päälle laittaessa valot palavat normaalisti ja sammuvat normaalisti käynnistäessä. Jos on liukasta jossain niin ruksaa hetken aikaa ja sitten luistonestovalo jää päälle ja ruksailu loppuu. Mutta kun sammuttaa auton ni kaikki on taas kunnossa seuraavaan ruksaamiseen asti. Tein vas. takatukivarsi rempan jonkin aikaa sitten, meni kaikki uusiksi laakeria myöten. Kehä oli tosi ummessa ja ruosteinen, putsasin ja raavin sen puhtaaksi. Pitäskö muutkin kehät käydä läpi vai olisiko anturivika silti. Autossa on asc ja ennen ruksaamista nappi toimii oikein ja palautuu normaaliksi käynnistämisen jälkeen.
                      Saako tästä luettua vikakoodit ihan normaalisti jos paljastaisi anturivian vai onko vielä niin vanha että on vilkkukoodisysteemillä.:think

                      Comment

                      • duuk
                        Moderator
                        • Dec 2006
                        • 10507
                        • Saaressa

                        #12
                        Originally posted by niko-77 View Post
                        Terve!

                        Mulla -95 525i touring tekee sellaista, että virrat päälle laittaessa valot palavat normaalisti ja sammuvat normaalisti käynnistäessä. Jos on liukasta jossain niin ruksaa hetken aikaa ja sitten luistonestovalo jää päälle ja ruksailu loppuu. Mutta kun sammuttaa auton ni kaikki on taas kunnossa seuraavaan ruksaamiseen asti. Tein vas. takatukivarsi rempan jonkin aikaa sitten, meni kaikki uusiksi laakeria myöten. Kehä oli tosi ummessa ja ruosteinen, putsasin ja raavin sen puhtaaksi. Pitäskö muutkin kehät käydä läpi vai olisiko anturivika silti. Autossa on asc ja ennen ruksaamista nappi toimii oikein ja palautuu normaaliksi käynnistämisen jälkeen.
                        Saako tästä luettua vikakoodit ihan normaalisti jos paljastaisi anturivian vai onko vielä niin vanha että on vilkkukoodisysteemillä.:think
                        Ota takapenkki ylös ja anturin liittimet auki ja mittaa sähkömittarilla mitä ohmeja ne sieltä antaa. Sama edestä liittimet auki. Ota kaveri mukaan joka pyörittää rengasta.
                        Haulla löydät mikä on normi vastus arvo mitä eheän anturin kuuluisi antaa.

                        duke's garage:
                        Suzuki R50
                        E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & F11 520dA M-Sport
                        M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                        S38 S54 S62

                        instagram: _duuk

                        Comment

                        • Oxtar_
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2011
                          • 314
                          • Hämeenlinna

                          #13
                          Ja katso nyt ne kehät vielä. Omassa oli (-89 525i) hapertunut/lohkeillut/likaa täynnä. Puhdistamalla toimi vähän aikaa mutta vaati sitten uudet koska olivat niin heikossa hapessa.
                          E39 540iA Oxfordgrün

                          ex:
                          E39 528iA
                          E53 3.0dA
                          E34 530iA
                          E34 525i

                          Comment

                          • Ahro
                            Newbiemmer
                            • Aug 2012
                            • 16
                            • riihimäki

                            #14
                            Nyt menee jo oudoksi eilis iltana abs toimi muutamaan kertaan. kun auton käynnisti niin ne toimivat puolesta minuutista kahteen ja hävisivät taas ? ja antureista mittaamalla samat tulokse joka nurkasta

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎