Kyseessä E34 540i manuaali. Auto kävi huollossa, jossa vaihdettiin mm. kytkinnesteet. Välittömästi huollon jälkeen kytkin alkoi luistamaan. Nyt, noin 200km autolla ajettuani jäin tien päälle, auto ei liiku enää metriäkään. Maanantaina toivon mukaan merkkiliike ottaa auton työn alle ja saadaan jotain selvyyttä asiaan. Mietin vaan että mikä meni vikaan huollossa, kytkin toimi helvetin hyvin ennen sitä. Oli melkein ainoa paikka autossa joka ei huolettanut. 
Käväisin Metro-Autolla kuulemassa tuomion. Kytkinpaketti, SISÄLTÄEN kaksoismassavauhtipyörän vaivaset 2100 euroa.
Auto viedään Lohjalle osaaviin käsiin, kytkimen osat tilataan vaikka hevonvitunkuusesta, talviauto on jo hommattu joten kaikessa rauhassa edetään. Laatikko lähtee voimansiirtopalveluun Ikaalisiin täysremppaan.Edelliset omistajat (lue runkkarit) olivat vatkanneet synkrot paskaksi joten tehdään samantien kunnon remppa. Suosittelen edelliselle omistajalle myös munanpidennystä kun oli laittanut jatkoa myöskin kytkimen työsylinterin varteen, näin kytkin oli saatu pitämään. Ja tästä johtuenhan tietysti kaksoismassavauhtipyörä oli ottanut myös kipeää ja pahasti.
(EI LIITY TÄHÄN!! Tuli mieleeni legendaarinen lause, joka oli aikoinaan GTI-lehdessä Cossu-Escon jutun yhteydessä, kun auto oli ollut määräaikaishuollossa ja harjoittelijapoika oli käynyt "koeajolla" (mm.kytkin paskana ym ym.) "mä hain vaan pullaa kaupasta". )
Kiitos phenolle hintatiedosta.

Käväisin Metro-Autolla kuulemassa tuomion. Kytkinpaketti, SISÄLTÄEN kaksoismassavauhtipyörän vaivaset 2100 euroa.
Auto viedään Lohjalle osaaviin käsiin, kytkimen osat tilataan vaikka hevonvitunkuusesta, talviauto on jo hommattu joten kaikessa rauhassa edetään. Laatikko lähtee voimansiirtopalveluun Ikaalisiin täysremppaan.Edelliset omistajat (lue runkkarit) olivat vatkanneet synkrot paskaksi joten tehdään samantien kunnon remppa. Suosittelen edelliselle omistajalle myös munanpidennystä kun oli laittanut jatkoa myöskin kytkimen työsylinterin varteen, näin kytkin oli saatu pitämään. Ja tästä johtuenhan tietysti kaksoismassavauhtipyörä oli ottanut myös kipeää ja pahasti.
(EI LIITY TÄHÄN!! Tuli mieleeni legendaarinen lause, joka oli aikoinaan GTI-lehdessä Cossu-Escon jutun yhteydessä, kun auto oli ollut määräaikaishuollossa ja harjoittelijapoika oli käynyt "koeajolla" (mm.kytkin paskana ym ym.) "mä hain vaan pullaa kaupasta". )
Kiitos phenolle hintatiedosta.

Comment