Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kytkin-ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bayer69
    Bimmer Rookie
    • Nov 2004
    • 102
    • 90850

    E34 kytkin-ongelma

    Kyseessä E34 540i manuaali. Auto kävi huollossa, jossa vaihdettiin mm. kytkinnesteet. Välittömästi huollon jälkeen kytkin alkoi luistamaan. Nyt, noin 200km autolla ajettuani jäin tien päälle, auto ei liiku enää metriäkään. Maanantaina toivon mukaan merkkiliike ottaa auton työn alle ja saadaan jotain selvyyttä asiaan. Mietin vaan että mikä meni vikaan huollossa, kytkin toimi helvetin hyvin ennen sitä. Oli melkein ainoa paikka autossa joka ei huolettanut.

    Käväisin Metro-Autolla kuulemassa tuomion. Kytkinpaketti, SISÄLTÄEN kaksoismassavauhtipyörän vaivaset 2100 euroa.
    Auto viedään Lohjalle osaaviin käsiin, kytkimen osat tilataan vaikka hevonvitunkuusesta, talviauto on jo hommattu joten kaikessa rauhassa edetään. Laatikko lähtee voimansiirtopalveluun Ikaalisiin täysremppaan.Edelliset omistajat (lue runkkarit) olivat vatkanneet synkrot paskaksi joten tehdään samantien kunnon remppa. Suosittelen edelliselle omistajalle myös munanpidennystä kun oli laittanut jatkoa myöskin kytkimen työsylinterin varteen, näin kytkin oli saatu pitämään. Ja tästä johtuenhan tietysti kaksoismassavauhtipyörä oli ottanut myös kipeää ja pahasti.

    (EI LIITY TÄHÄN!! Tuli mieleeni legendaarinen lause, joka oli aikoinaan GTI-lehdessä Cossu-Escon jutun yhteydessä, kun auto oli ollut määräaikaishuollossa ja harjoittelijapoika oli käynyt "koeajolla" (mm.kytkin paskana ym ym.) "mä hain vaan pullaa kaupasta". )



    Kiitos phenolle hintatiedosta.
    Last edited by bayer69; 29-09-2008, 12:38. Reason: Homma bueno
    E30 x 3, E36 x 2, E46, E91, E34 x 2, E39 x 3
  • Yltti
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 2792
    • Kuopio suamen texas

    #2
    Kytkin siitä on mennyt....Sehän luisti jo villen aikaan...
    1st Gen Chevrolet Monte Carlo 383cid SS
    F10 525d Xdrive comfort sitte
    Kerran kysyttiin pahin pelkosi Vastasin: Pelkään että sotkeennun omaan näppäryyteeni.Kerran luulin olleeni väärässä,mutta onneksi erehdyin.
    www.rotator.fi

    Comment

    • bayer69
      Bimmer Rookie
      • Nov 2004
      • 102
      • 90850

      #3
      Ja kas kummaa, ei luistanut enää kun yksi omistaja käväisi välissä...

      Sen vaan sanon, että jos ei ole rahaa ylläpitää ja korjata bemareita niinkuin kuuluu, kannattaa suosiolla ostaa joku japsipaska johon purkaa sisäistä Pelle Pelotontaan..
      Jää moni vitutus kokematta...
      E30 x 3, E36 x 2, E46, E91, E34 x 2, E39 x 3

      Comment

      • Yltti
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 2792
        • Kuopio suamen texas

        #4
        Orggis osana veikkaisin 600-800€

        Linkki,jossa näkyy "euroopan" hinta tähän yleensä lisää n.20-25%:http://bmwfans.info/original/E34/Lim...1/ill-21_0008/
        1st Gen Chevrolet Monte Carlo 383cid SS
        F10 525d Xdrive comfort sitte
        Kerran kysyttiin pahin pelkosi Vastasin: Pelkään että sotkeennun omaan näppäryyteeni.Kerran luulin olleeni väärässä,mutta onneksi erehdyin.
        www.rotator.fi

        Comment

        • pheno
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2006
          • 1996
          • Tampere

          #5
          Viime vuonna kun vaihdoin niin maksoi hieman reilu 400,-. Sachsin tarrat asetelmassa ja levyssä. Levyssä luki myös LuK.

          Comment

          • bayer69
            Bimmer Rookie
            • Nov 2004
            • 102
            • 90850

            #6
            Ok, hommasitko pheno mistäpäin osat?
            E30 x 3, E36 x 2, E46, E91, E34 x 2, E39 x 3

            Comment

            • pheno
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2006
              • 1996
              • Tampere

              #7
              Liike oli Porin Alkuperäistuonti

              Comment

              • tmth
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 2194
                • Kangasala

                #8
                Originally posted by bayer69 View Post
                Ja kas kummaa, ei luistanut enää kun yksi omistaja käväisi välissä...

                Sen vaan sanon, että jos ei ole rahaa ylläpitää ja korjata bemareita niinkuin kuuluu, kannattaa suosiolla ostaa joku japsipaska johon purkaa sisäistä Pelle Pelotontaan..
                Jää moni vitutus kokematta...
                No eipä kuitenkaan ole mun tekemä patentti siinä Mä en tehnyt sille autolle muuta kuin vaihdoin termostaattikotelon, syylärin ja kiristin öljypumpun.

                Syyllinen sen kytkimen tuhoutumiseen ja ihmeellisiin patentteihin löytyy kyllä jo ajalta ennen villeä. Loppuhan se kytkin oli kuitenkin, otti ihan ylhäällä kiinnikkin vasta.
                Last edited by tmth; 29-09-2008, 20:05.

                F10 & R55
                ex:
                E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎