Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 M5:toseen kevyempi vauhtipyörä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • onyx
    Bimmer Rookie
    • Jul 2007
    • 101
    • Lahti

    E34 M5:toseen kevyempi vauhtipyörä?

    Nyt alkaa kytkin luistaa siihen mallii tossa S38B38:sissa että ajattelin pistää uutta kytkintä tilaukseen ja samalla mietin että jos ton vauhtipyörän vaihtas vähän kevyempää.

    Kysymys kuuluu että onko tosta keveemmästä vauhtipyörästä niin paljon hyötyä että siitä kannattaa maksaa yli 500euroa? :think

    Tämmöstä meinasin vauhtipyöräks:http://tunermotorsport.com/html/deta...ID=520-090-240
    ja tämmöstä kytkimeks:http://cgi.ebay.com/ebaymotors/F1-RA...mZ160224179575
  • The Other
    Bimmer Rookie
    • May 2004
    • 36
    • Welthauptstadt Germania

    #2
    Laita vp 3.6:sta muine hiluineen. On kohtuullisen paljon kevyempi kuin 3.8:n.
    F01 730d -09
    E34 M5 3.8 -93: Kesäauto.

    Comment

    • onyx
      Bimmer Rookie
      • Jul 2007
      • 101
      • Lahti

      #3
      Originally posted by The Other View Post
      Laita vp 3.6:sta muine hiluineen. On kohtuullisen paljon kevyempi kuin 3.8:n.

      Paljon noissa on tarkalleen ottaen paino eroa? Paljonkohan tommonen setti tulis suurinpiirtein maksamaan marmoritiskiltä? En kuitenkaan mitää käytettyä tonne laita kun kerran sen puran, ei oo mikää ihan pien homma..

      Comment

      • Spetke
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 3452
        • Janakkala

        #4
        -Jos meinaat autosi pitää ihan siviili pelinä niin tokkopa on tuollaisella moodauksella juurikaan merkitystä. Varmastikkin järkevintä olisi uusia pelkkä kytkin.
        ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

        Comment

        • onyx
          Bimmer Rookie
          • Jul 2007
          • 101
          • Lahti

          #5
          Originally posted by Spetke View Post
          -Jos meinaat autosi pitää ihan siviili pelinä niin tokkopa on tuollaisella moodauksella juurikaan merkitystä. Varmastikkin järkevintä olisi uusia pelkkä kytkin.

          Ok, eli taidan sitte vaihtaa pelkän kytkimen.. Onko kellää kokemusta tosta F1 RACING STAGE 2 kytkimestä? ei olis pahan hintanen ebayssa..

          Comment

          • jmp2002
            BTCF Member
            • Oct 2003
            • 5727
            • Rovaniemi

            #6
            miksi et laita m30 kovaa vauhtista, saahan sillä kierosherkkyyttä huomattavasti lisää jolla tuo enemmän sporttisuutta..
            E30 325i Touring -89
            E30 325i touring -88 m50tbo
            G20 330e M-Sport -20

            Comment

            • jannmann
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 5856
              • Joccis City

              #7
              Originally posted by onyx View Post
              Ok, eli taidan sitte vaihtaa pelkän kytkimen.. Onko kellää kokemusta tosta F1 RACING STAGE 2 kytkimestä? ei olis pahan hintanen ebayssa..
              Nimestä päätellen varmaan liki maailman paras. Mainitaanhan nimessä sentään F1 ja Racing
              Kyllä amerikan poika osaa markkinalauseet.

              Miten olisi vakio asetelma ja sachs:n parempi massalevy?
              Last edited by jannmann; 01-10-2008, 11:32.
              Aprilia RSV4

              Comment

              • onyx
                Bimmer Rookie
                • Jul 2007
                • 101
                • Lahti

                #8
                Originally posted by jannmann View Post
                Nimestä päätellen varmaan liki maailman paras. Mainitaanhan nimessä sentään F1 ja Racing
                Kyllä amerikan poika osaa markkinalauseet.

                Miten olisi vakio asetelma ja sachs:n parempi massalevy?

                Käykö tämä:http://cgi.ebay.com/ebaymotors/1987-...mZ350086076123

                Onko ihan sama kytkin tossa 3.6:sessa ku 3.8:sissa?

                Comment

                • HC91
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2007
                  • 999
                  • 29100/310053

                  #9
                  lisää kierrosherkkyyttä? kyllähän ehjä S38B38 kerää vakionakin jenkaa siihen malliin että kiirus tulee vaihtaa ennen rajoittajaa - tai sitten olen tullut wanhaksi ja hitaaksi

                  Original Teile-kytkin muuttui -93 mallivuoteen kevyemmäksi, tiedä sitten onko ainoa ero poljinvoimassa.
                  92' ///M5 3.8 individual
                  09' 320d xDrive
                  16' NIU N1 Sport
                  19' NIU U+ Sport

                  Comment

                  • Spetke
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 3452
                    • Janakkala

                    #10
                    Uskoisin ja väittäisin ettei myöskään alkuperäinen kytkin olisi yhtään sen huonompi vaihtoehto kuin mikään hieno nimihirviö kytkin.
                    edelleen jos autosi on ihan tuiki tavallisessa käytössä niin hukkaan menee jokainen euro mitä tollaisiin "erikoisuuksiin" sijoittaa.
                    Omalla alkuperäisellä kytkimellä pärjää aivan varmasti.
                    Niin ne insinöörit sen ovat suunnitelleet
                    ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                    Comment

                    • onyx
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2007
                      • 101
                      • Lahti

                      #11
                      Nyt saisin kohtuu hintaa ton sachsin 3.6 koneeseen tarkotetun kytkimen, mutta mitä ootte mieltä kestääkö se?

                      Comment

                      • Samppasika
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2004
                        • 769
                        • Kempele

                        #12
                        Eikös 3,6 ole kovalla vauhtipyörällä ja 3,8 kaksoismassalla?
                        Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
                        E61 530d M-sport -08
                        E39 528i Touring -97

                        Yhteydenotot: [email protected] !!

                        Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

                        Comment

                        • onyx
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2007
                          • 101
                          • Lahti

                          #13
                          Originally posted by Samppasika View Post
                          Eikös 3,6 ole kovalla vauhtipyörällä ja 3,8 kaksoismassalla?

                          Realoemin mukaan kummassakin on kaksoismassa.. :think

                          Comment

                          • Cell
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2004
                            • 7037
                            • Uusikaupunki

                            #14
                            Eipä kuitenkaan ole kaksoismassa vanhassa.

                            Ensin vauhtipyörääkin vaihtamassa ja nyt ei pysty ostamaan 3,8 kytkintä? Ei se nyt sen kalliimpi ole juuri kuin muutkaan. Hae luk tai sachs vakiokytkin sinne varaosaputkasta ja ajele onnellisena, mitään formula 1 race superduper megashit kytkimiä sinne kannata pistää """säästön""" toivossa.
                            325i -08
                            i3 REx -17
                            M5 -98 Imolarot
                            535i -90 N/A project (maatumassa)

                            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                            Comment

                            • Maza
                              BTCF Member
                              • Jul 2002
                              • 4321
                              • Kannus/Kokkola

                              #15
                              Originally posted by Spetke View Post
                              Uskoisin ja väittäisin ettei myöskään alkuperäinen kytkin olisi yhtään sen huonompi vaihtoehto kuin mikään hieno nimihirviö kytkin.
                              edelleen jos autosi on ihan tuiki tavallisessa käytössä niin hukkaan menee jokainen euro mitä tollaisiin "erikoisuuksiin" sijoittaa.
                              Omalla alkuperäisellä kytkimellä pärjää aivan varmasti.
                              Niin ne insinöörit sen ovat suunnitelleet
                              Näin juuri. Mikäli kaksoismassapyörä vaan on ehjä niin uusi kytkin vaan paikoilleen ja kovaa ajoa. Kovalla pyörällä saa 95% varmasti samalla rallattavan vaihdelaatikon. Jos meinaat pitää auton normi kuosissa ja normaalikäytössä niin aivan turhaan kovaa pyörää laittaa.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎