Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 takatukivarren puslat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pheno
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 1996
    • Tampere

    E34 takatukivarren puslat

    Onkos kukaan vaihtanut näitä, kaksi kappaletta per puoli ? Eli osa 2 http://bmwfans.info/original/E34/tou...3/ill-33_0221/

    Lähinnä kiinnostaa saisko tuon etummaisen puolen alas, siis sen missä ne puslat on kiinni, irroittamalla vain pikkukoiranluut/niveltangot (osa 6) ja sitten itse puslien läpi tulevat pultit. Ei jaksaisi nimittäin irrottaa kokonaan tuota vartta. Riittäisi että puslat tulisi senverran alas että saisi ne siitä irrotettua.

    Samalla vois vaihtaa vaikka epäkeskopuslat
    Last edited by pheno; 19-10-2008, 11:27.
  • kuukankorpi
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2004
    • 634

    #2
    Menee melkoiseksi väkästämiseksi jos meinaat kuvaamallasi tavalla vaihtaa.Ei se tukivarsien kokonaan pois otto ole mikään paha rasti.Ja kun ne puslat on todennäköisesti niin tiukassa,että joudut sahalla ottaan ne pois,helpompi pöydällä tehdä kun auton alla.

    Comment

    • pheno
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2006
      • 1996
      • Tampere

      #3
      Niin, ehkä sittenkin helpompi ottaa koko varsi pois.

      Mitäs se sitten vaatisi, ainakin iskarin alapää ja vetari. Ei kai muuta

      Comment

      • kuukankorpi
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2004
        • 634

        #4
        Originally posted by pheno View Post
        Niin, ehkä sittenkin helpompi ottaa koko varsi pois.

        Mitäs se sitten vaatisi, ainakin iskarin alapää ja vetari. Ei kai muuta
        Käsijarruvaijeri pitää lisäksi päästää irti.

        Comment

        • Supa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 7597
          • Järvenpää

          #5
          Joo jarruletkut, vaijerit, abs+kulumisanturin johto, kaliistuksenvakaajan koiranluut, "kahdeksikot" mitkä yhdistää ton tukivarren apurunkoon. Ei se iso homma ole jos on ennenki purkanu tota.

          Oikeenlaisella ulosvetäjällä saa vanhat pois, taikka sitten sahalla. Huomioitavaa tietty kasaamisessa että osat kiristetään vasta kun auton paino on päällä. Eli nuo puslien mutterit ja iskarin alapää ainakin vasta kun auto on maassa.
          - E90 320i LCI M-sport -09
          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

          Comment

          • pheno
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2006
            • 1996
            • Tampere

            #6
            Kovaa tekoa nuo puslat tuntuu olevan, mutta yli 10 vuotta vaihtelevia sääolosuhteita jättää jälkensä, kumiin kuin kumiin...

            Mites, millaisia vaikutuksia on ollut puslien vaihdon jälkeen ?

            Comment

            • Radon
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2003
              • 463
              • Suomi-Finland

              #7
              Originally posted by pheno View Post
              Onkos kukaan vaihtanut näitä, kaksi kappaletta per puoli ? Eli osa 2 http://bmwfans.info/original/E34/tou...3/ill-33_0221/

              Lähinnä kiinnostaa saisko tuon etummaisen puolen alas, siis sen missä ne puslat on kiinni, irroittamalla vain pikkukoiranluut/niveltangot (osa 6) ja sitten itse puslien läpi tulevat pultit. Ei jaksaisi nimittäin irrottaa kokonaan tuota vartta. Riittäisi että puslat tulisi senverran alas että saisi ne siitä irrotettua.

              Samalla vois vaihtaa vaikka epäkeskopuslat
              Kannattaa harkita noiden epäkeskopuslien sijaan tehdä camper ja aurauskulma säädöt takapäähän, täälläkin ollut juttua miten onnistuu M5 epäkesko pulteilla, pitää tehdä (tai ostaa joku niitä tuolla markkinapalstalla myy) ainoastaan aluslevyt jotka sitten hitsaa kiinni noiden puslien korvakkeisiin.

              Itsellä on aikomus tuo homma tehdä kun kerkeää, tahtoo renkaat kulua sisäsyrjästä kun autoa madallettu jonkin verran ja renkaat 40-sarjaa.

              Comment

              • SushiX
                BTCF Member
                • Apr 2008
                • 2109
                • ǝɓuᴉʌʎH

                #8
                E34 ohjaus

                Laitetaan tämä kyssäri tähän kun ei ollut parempaakaan aihetta mihin laittaa, jonne olisi jtn kirjoitettu parin vuoden sisällä.

                Tuli mieleen, että jos vaihtaa etupäähän ohjaukseen liittyvät kuten etusimpukan, raidetangot, koiranluut jne ja käy säätämässä aurauskulmat. Myöhemmin jos vaihtaa perään kallistuksenvakaajan tangot siis ne pienet niin tarviiko enää sen jälkeen käydä aurauskulmat säädättämässä eli meneekö entiset aurauskulmat vituilleen?

                Autona on sigun E34 92vm, 540iA M60.
                Last edited by SushiX; 04-08-2011, 14:26.
                E90 07 335D
                Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎