juu, ostelin tuossa juur otsikon mukaisen bimmerin, johon juur vaihdettu kansi edellisen haljettua... auto sinällään toimii hyvin, kulkeekin jollainviisiin kohtuuhyvin, mutta muutamia propleemeja on...
eli auto lähtee kylmänä pirun huonosti käyntiin, ei käy kunnolla tyhjäkäyntiä, eikä ota kunnolla kierroksia... herkuttelemalla saa, mutta sammuu heti kun laskee kaasun irti... hehkut kenties..? vai voisko olla muutakin..?
kunhan lämpiää vähän niin käy kyllä, tyhjäkäynti vähän soutaa, mutta käy kuitenkin...
kone ei lämpiä oikeastaan ollenkaan, lämmöt ei koskaan käy yli sinisen viivan lämpömittarissa, ei koskaan... joten lämmintäkään ei hyttiin juur tule kuin lehmän henkäys... termaria en ole kattonut, mutta olettasin sen olevan siellä... toki voi olla, ettei ole, mites teillä muilla vastaavan koneen lämmöt??
Ja savu... kylmällä ilmalla ja kylmällä koneella aamutuimaan on koko piha ja lähitienoo harmaassa/vaaleansinisessä savussa kun lämmittelee kylmää konetta, ja raaka diiseli haisee nokkaan niin pirusti!!... lämpimänäkin "savuttaa" tyhjäkäynnillä, ei ajossa muuta kuin mustaa, mutta esim liikennevaloissa tuprauttelee harmaata naftankatkuista savua...
kaiken muun hyvän lisäksi kone "säksättää" terävästi, ei niinkuin nokka säksättää, mutta niinkuin ehkä suuttimissa olis jotain sanomista taikka pumppu päin persettä...
Koneeseen juur vaihdettu kansi/hihna/rulla/kiristäjät jne jne... ... Ahtopaineet kilossa...
diiseliäkin tuntuu maistuvan TODELLA liikaa... 100km kun kylänpyöritystä olen nyt ajellut, niin joku 15-20litraa on imeskellyt ainetta... minusta liikaa, vaikkakin pelkkää kylänpyöritystä...
Jeesikääs pikkusen jos kehtaatte, minulla ei näistä bemun diiseleistä ole niin tietoa, tämä on minun esikoinen
besabemuja sensijaan riittänyt aina -80 alusta saakka 
mites tuo kyseisen moottorin (m21d24) turbona näkyy olevan garret (liekö vakio?) ja turbo suoraan venakopan kyljessä samalla tasolla, melkein konepellissä kiinni, välijäähdytintä ei ole, eikä muutoinkaan minkäänlaisia virityksiä...
Miten tämmöisestä moottorista säädetään ahtopaineita/syöttöjä, en meinaa viritellä senkummemmin, mutta jotenkin tarviis saada säädeltyä kaikki arvot kohdalleen... ahtopaineet samaan suhteeseen syöttöjen kanssa jne jne...
P.S. jos jollain on kyseiseen koneeseen "viriosaa" (lähinnä sitä cooleria/letkuja), lastua(jos tähän malliin saa), isompaa ahdinta jne jne, niin privaa saapi laittaa ja tarjota
eli auto lähtee kylmänä pirun huonosti käyntiin, ei käy kunnolla tyhjäkäyntiä, eikä ota kunnolla kierroksia... herkuttelemalla saa, mutta sammuu heti kun laskee kaasun irti... hehkut kenties..? vai voisko olla muutakin..?
kunhan lämpiää vähän niin käy kyllä, tyhjäkäynti vähän soutaa, mutta käy kuitenkin...
kone ei lämpiä oikeastaan ollenkaan, lämmöt ei koskaan käy yli sinisen viivan lämpömittarissa, ei koskaan... joten lämmintäkään ei hyttiin juur tule kuin lehmän henkäys... termaria en ole kattonut, mutta olettasin sen olevan siellä... toki voi olla, ettei ole, mites teillä muilla vastaavan koneen lämmöt??
Ja savu... kylmällä ilmalla ja kylmällä koneella aamutuimaan on koko piha ja lähitienoo harmaassa/vaaleansinisessä savussa kun lämmittelee kylmää konetta, ja raaka diiseli haisee nokkaan niin pirusti!!... lämpimänäkin "savuttaa" tyhjäkäynnillä, ei ajossa muuta kuin mustaa, mutta esim liikennevaloissa tuprauttelee harmaata naftankatkuista savua...
kaiken muun hyvän lisäksi kone "säksättää" terävästi, ei niinkuin nokka säksättää, mutta niinkuin ehkä suuttimissa olis jotain sanomista taikka pumppu päin persettä...
Koneeseen juur vaihdettu kansi/hihna/rulla/kiristäjät jne jne... ... Ahtopaineet kilossa...
diiseliäkin tuntuu maistuvan TODELLA liikaa... 100km kun kylänpyöritystä olen nyt ajellut, niin joku 15-20litraa on imeskellyt ainetta... minusta liikaa, vaikkakin pelkkää kylänpyöritystä...
Jeesikääs pikkusen jos kehtaatte, minulla ei näistä bemun diiseleistä ole niin tietoa, tämä on minun esikoinen


mites tuo kyseisen moottorin (m21d24) turbona näkyy olevan garret (liekö vakio?) ja turbo suoraan venakopan kyljessä samalla tasolla, melkein konepellissä kiinni, välijäähdytintä ei ole, eikä muutoinkaan minkäänlaisia virityksiä...
Miten tämmöisestä moottorista säädetään ahtopaineita/syöttöjä, en meinaa viritellä senkummemmin, mutta jotenkin tarviis saada säädeltyä kaikki arvot kohdalleen... ahtopaineet samaan suhteeseen syöttöjen kanssa jne jne...
P.S. jos jollain on kyseiseen koneeseen "viriosaa" (lähinnä sitä cooleria/letkuja), lastua(jos tähän malliin saa), isompaa ahdinta jne jne, niin privaa saapi laittaa ja tarjota

Comment