Announcement

Collapse
No announcement yet.

Etuskarin sopivuus E34:ssä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pheno
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 1985
    • Tampere

    Etuskarin sopivuus E34:ssä?

    Eli kumpikohan iskari sopii omaani, perän tasonsäätö löytyy.

    Noissa on se ero, kun seuraa sopivuuksia osanumeron perusteella, että eka sopii vain 540 Touringiin ja jälkimmäinen taas 520i-540i. Mitä ihmeen eroa noilla on ?



    02 Shock absorber-insert 2,538 147,00 € 31 32 1 091 556


    02
    Shock absorber-insert for vehicles with sport susp.+low-slung+ride-height ctrl.
    2,596 138,00 € 31 32 1 138 833


    Jotain muuta kuin OEM:ää saa kans suositella.
    Last edited by pheno; 21-10-2008, 22:35.
  • pheno
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 1985
    • Tampere

    #2
    No, selvisi tuolta sachsin webbikataloogista (http://webcat.zf-trading.com/) että tähän autoon alkuperäinen Sachs iskari "Super touring" on numero 290 778,vastaava BMW-nr. 31 32 1 138 833 ja Boge nr. 36-C43-A
    korvattu: 36-E31-A



    Attached Files
    Last edited by pheno; 23-10-2008, 15:52.

    Comment

    • zener
      Moderator
      • Oct 2004
      • 14353
      • Oulu

      #3
      Perän tasonsäädöllä ei ole mitään tekemistä etuiskareiden kanssa. Sulla on etuiskareissa BM518 yläpää: http://memer.shelli.fi/Thumbsup/iskarit.jpg

      Muutenhan noissa on iskarit samat, mutta yläpäät on erit.
      E65 730dA '04 klick
      F10 520dA '11 klick
      E34 520iA '91 klick

      Instagram


      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

      Comment

      • pheno
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2006
        • 1985
        • Tampere

        #4
        Kiitoksia! Hieman sekavaa ensikertalaiselle. Vaihtuuko nuo yläpäät valmistuskuukauden/vuoden mukaan ?

        Comment

        • zener
          Moderator
          • Oct 2004
          • 14353
          • Oulu

          #5
          Originally posted by pheno View Post
          Kiitoksia! Hieman sekavaa ensikertalaiselle. Vaihtuuko nuo yläpäät valmistuskuukauden/vuoden mukaan ?
          Kyllä. Ja pienikoneisissa on vielä eri (518i-520i).

          9/92 jälkeen on ollu tuo BM518.
          Last edited by zener; 23-10-2008, 18:02.
          E65 730dA '04 klick
          F10 520dA '11 klick
          E34 520iA '91 klick

          Instagram


          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

          Comment

          • pheno
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2006
            • 1985
            • Tampere

            #6
            Originally posted by zener View Post
            Kyllä. Ja pienikoneisissa on vielä eri (518i-520i).

            9/92 jälkeen on ollu tuo BM518.
            Jees, eikun saksit 290 778 ostoslistalle...
            Last edited by pheno; 23-10-2008, 18:33.

            Comment

            • jörö
              Newbiemmer
              • Jul 2006
              • 11

              #7
              Reilu kuukausi sitten haeskelin tietoa E43:n etuiskareista, mutta juuri tätä ketjua joka olisi selventänyt asian en löytänyt.

              Sen verran on ajat muuttuneet että Sachsin korvikeiskarin osanumero on nykyään 312 392, BMW:n numerolle 31 32 1 138 833.


              Alla omat ihmettelyt jos ne vaikka jotain jelppaisivat.

              BMW E34 525tds touring -94
              S227A (sport susp. + low-slung +ride-heiht ctrl.) (tämäkin antaa BMW:n numeroksi 31 32 1 138 833)

              Paikaallaan olleissa etuiskareista löytyneet tekstit:
              Boge
              1 0201 36 784 A (=ZF compare number)
              BMW 31 32 1 138 833 (=BMW part number)

              Iskarin sisällä on rebound stop spring, mikä vetää männänvartta sisäänpäin. Vapaana ollessaan iskarit eivät siis ole täydessä mitassaan ja asennettaessa jouset pitää puristaa aikalailla kasaan.

              ZF Sachs numerolla 1 0201 36 784 A antaa iskareiksi:
              Boge: 36-E31-A
              Sachs: SA312 392 (Vanha numero 290 778)

              Joten iskariksi tuli Sachs 312 392, ovh. 247€ ja valmistetaan tilauksesta. Toimitusaika oli tasan 3 viikkoa. Ilmeisesti lisämaksusta rahdin saa pikana, mikä olisi vähän ehkä nopeuttanut toimitusta.


              Eräässä tarvike liikeessä tarjottiin:
              Kyb 366 007 (3cm liian pitkä männänvarsi, jousilautasen olake sorvattu eritavalla ja ei sisällä rebound stop jousta. Runko ohuempi ja iskarin mukana tulee holkki jolla sovitettaisiin tolppaan) En uskaltanut ottaa, vaikka halpa hinta houkuttelikin.

              Motonetissakin tiskille tuotiin "varmasti oikea iskari", mikä ei ollut sinnepäinkään.

              Onneksi yhdessä liikkeessä uskoivat Sachs 312 392 olevan sopiva, muissa tarjosivat varmasti oikeana Sachsiltakin vaikka mitä, siltikin vaikka ensimmäisenä aina sanoin että autossa on madallettu sportti alusta ja Sachsin sivuilta olen arponut sopivaksi iskariksi 312 392:n. Monilla tuntui olevan Sachsilta vanhat katalookit jotka tunsivat kyllä 290 778:n kun erikseen asiaa kysyi.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎