Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 tyhjäkäynti / palautuminen kierroksista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tuuliviiri
    Newbiemmer
    • Mar 2016
    • 12
    • Oulu

    E34 tyhjäkäynti / palautuminen kierroksista

    Tehtaan mukaan tyhjäkäynti pitäisi olla n. +/- 80 rpm, mutta reippailun jälkeen jää seilaamaan sadoilla kierroksilla, ennen kuin vakiintuu, mutta saattaa yllätten heitellä, ja jää jonkinlaiseen ECUn ajamaan looppiin.
    Sitten kierrokset saattaa käydä yht´äkki'ä kyykyt alhaalla, mutta ECU se kait korjaa menon.
    Imuvuodot on omasta mielestä poissuljettu ja tutkittu.Kukaan ei ole löytänyt siltä osastolta mitään.
    Lambda on uusi ja sitä ennen oli samanlaisia ongelmia.
    Eilen kiihdytin motarin rampista, niin n. 4000 rpm, tuli hetken miettimistauko, mutta eipä sen jälkeen tullut vastaan.
    Se Navos on uusi myös, niin ehkä se vaan tykkää, että kaasutetaan ja pahahenki lähtee pois.
    Tai sitten pitää löytää täältä Härmästä joku manajaa joka osaa M50B25TU sielun.
    Last edited by tuuliviiri; 11-05-2024, 05:01.
  • Urpo_rotta
    BTCF Member
    • May 2012
    • 5149
    • Pirkkala

    #2
    Herkisteleppä ja öljyä se tyhjäkäyntisäädin tai jos voit niin vaihda se.
    sekun takeltelee niin ecun korjausliikkeet on myöhässä jatkuvasti.
    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
    E34 525i -90 twinturbo 427/519

    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
    Kysy jos tarvetta

    Comment

    • tuuliviiri
      Newbiemmer
      • Mar 2016
      • 12
      • Oulu

      #3
      Ok, kiitos vinkistä ja pistetään voitelua siihen!

      Sen vaihdoin 3 v sitten (BMW 13411744713, nyk. sama Bosch 0 280 140 545) ja entisessä oli karstaa vähän, että toki sen olisi saanut karstoiltaan kuntoon, mutta mistä tietää miten sitten sen servo-moottori olisi toiminut oikein.
      Ehkä enemmän syyttäisin mätää ECUa, koska omasta mielestä ne randomi päätökset tulee sieltä.
      No, tutkitaan ja tutkikaan ja erehdytään ja hassataan rahaa lissää.

      E24 oli ongelma puhtaasti moisiin, että ECU oli saanut talonmiehen aivot kosteuden takia ja ostin jenkeistä (https://www.programainc.com/) tehdaskorjatun ECU:n ja nythän se nakuttaa, kuin entinen serkkutyttö.
      Ongelma oli muiden Härmän ja Euroopan purku ECU:jen kanssa, etteivät ne alkaneet kovin hyvään yhteistyöhön US mallin kanssa.
      Pystyi ajamaan, mutta mutta jotenkin ne jenkki optimoinnit ym. on koodattu aikoinaan Boschilla ECU:ssa, että jos tuo ZF 4HP22 EH, ei puhu meitä moottorilla, niin ei me puhata myöskään niitä ECU:n kanssa.
      Kuka tietää Motronic M1.3 aivot, kun en edes tiedä
      omiani!
      Attached Files

      Comment

      • tuuliviiri
        Newbiemmer
        • Mar 2016
        • 12
        • Oulu

        #4
        Ok, kiitos vinkistä ja pistetään voitelua siihen!

        Sen vaihdoin 3 v sitten (BMW 13411744713, nyk. sama Bosch 0 280 140 545) ja entisessä oli karstaa vähän, että toki sen olisi saanut karstoiltaan kuntoon, mutta mistä tietää miten sitten sen servo-moottori olisi toiminut oikein.
        Ehkä enemmän syyttäisin mätää ECUa, koska omasta mielestä ne randomi päätökset tulee sieltä.
        No, tutkitaan ja tutkikaan ja erehdytään ja hassataan rahaa lissää.

        E24 oli ongelma puhtaasti moisiin, että ECU oli saanut talonmiehen aivot kosteuden takia ja ostin jenkeistä (https://www.programainc.com/) tehdaskorjatun ECU:n ja nythän se nakuttaa, kuin entinen serkkutyttö.
        Ongelma oli muiden Härmän ja Euroopan purku ECU:jen kanssa, etteivät ne alkaneet kovin hyvään yhteistyöhön US mallin kanssa.
        Pystyi ajamaan, mutta mutta jotenkin ne jenkki optimoinnit ym. on koodattu aikoinaan Boschilla ECU:ssa, että jos tuo ZF 4HP22 EH, ei puhu meitä moottorilla, niin ei me puhata myöskään niitä ECU:n kanssa.
        Kuka tietää Motronic M1.3 aivot, kun en edes tiedä
        omiani!
        Attached Files

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎