ennen valo vain vilkahti.Auto oli myös korjaamossa ja yrittivät töpselin kautta saada tietoa mutta siellä on kuulemma joku koodi lukittu.eli eipä tullu korjattua vikaa.
ennen valo vain vilkahti.Auto oli myös korjaamossa ja yrittivät töpselin kautta saada tietoa mutta siellä on kuulemma joku koodi lukittu.eli eipä tullu korjattua vikaa.
Ilmaisu "koodi lukittu" on varsin mielenkiintoinen; vanhemmissa kolmenelosissa abs täytyy mitata manuaalisesti, uudempiin yksiköihin pääsee kiinni, mitään "lukituksia" ei ole.
Tuttu juttu monelle nuo ABS-ongelmat. Searchilla aiheesta lisää. Yleisimmät viat on anturiperäisiä, piuha poikki tai muuten vain kaput. Siitä kannattaa lähteä liikkeelle, voi yrittää mitata anturit yleismittarilla - >ehjä anturi noin 1,1kOhm luokkaa. (anturit jokaisessa pyörässä, jarrukilven takana, etuantureiden liittimet ovat konehuoneen puolella ja taka-antureiden liittimet takapenkin alla) Itsellä oli e34:ssä anturin piuha anturin juuresta murtunut ja yhdisti vain kosteuden ansiosta, eli märällä kelillä toimi hienosti, kuivalla kelillä paloi abs-valo ja absit oli poissa pelistä :think Yksi vaihtoehto on, että abs-kehältä on korroosio syönyt hampaat tai muuten vain täynnä paskaa.. taitaa kuitenkin olla harvinaisempi tapaus.
Ilmaisu "koodi lukittu" on varsin mielenkiintoinen; vanhemmissa kolmenelosissa abs täytyy mitata manuaalisesti, uudempiin yksiköihin pääsee kiinni, mitään "lukituksia" ei ole.
Mua on sitten kusetettukummallista toimintaa ja vielä Bmw merkkihuolto.
Tuttu juttu monelle nuo ABS-ongelmat. Searchilla aiheesta lisää. Yleisimmät viat on anturiperäisiä, piuha poikki tai muuten vain kaput. Siitä kannattaa lähteä liikkeelle, voi yrittää mitata anturit yleismittarilla - >ehjä anturi noin 1,1kOhm luokkaa. (anturit jokaisessa pyörässä, jarrukilven takana, etuantureiden liittimet ovat konehuoneen puolella ja taka-antureiden liittimet takapenkin alla) Itsellä oli e34:ssä anturin piuha anturin juuresta murtunut ja yhdisti vain kosteuden ansiosta, eli märällä kelillä toimi hienosti, kuivalla kelillä paloi abs-valo ja absit oli poissa pelistä :think Yksi vaihtoehto on, että abs-kehältä on korroosio syönyt hampaat tai muuten vain täynnä paskaa.. taitaa kuitenkin olla harvinaisempi tapaus.
Kumaran ja kiitän neuvoista.Taidankin lähteä katsomaan heti etuanturat ja kun on niin v:n mukava ilmakin
Osaako joku tarkemmin sanoa mistä löytyy liittimet mistä mitata abs anturit?
Ainakin edessä liitin löytyy, kun seuraat anturin johtoa ABS kehältä lähtien, niin pyöräkotelon kyljessä on muovineen läpivienti, joka lähtee irti (muistaakseni 90 astetta)pyöräyttämällä. Tuon kun irrotat, niin saat liittimen sinne pyöräkotelon puolelle. Onnistuu jopa ilman keulan nostamista ilmaan, mutta toki se nostaminen helpottaa.
Aika puusilimä kyllä oon. Edestä kun seurasi johtoa pellin läpi konehuoneeseen niin se menee johonkin johtonippuun niin onkohan siellä jossain liitin mistä sais mitattua? Ja takapenkin alla meni monta yksinäistä johtoa, liitän kuvan tähän jos joku osaa selventää mikä se niistä on ja onko siinäki liitin jossain kun ei sitäkään näkynyt?
Aika puusilimä kyllä oon. Edestä kun seurasi johtoa pellin läpi konehuoneeseen niin se menee johonkin johtonippuun niin onkohan siellä jossain liitin mistä sais mitattua? Ja takapenkin alla meni monta yksinäistä johtoa, liitän kuvan tähän jos joku osaa selventää mikä se niistä on ja onko siinäki liitin jossain kun ei sitäkään näkynyt?
Edessä ei tarvi mennä konehuoneen puolelle olleenkaan, vaan mittaaminen onnistuu siellä pyöräkotelon puolella. Se valkoinen, muovinen läpivienti on samalla liitin. Liitoskohta on läpiviennissä konehuoneen puolella. http://www.ultimategarage.com/shop/i...4521181491.jpg
Eikö tuossa takaa otetssa kuvassakin tuo valkoinen ole ABSin liitin?
Kaikki anturit saatu mitattua ja mittari antoi lukemaksi 0.95 kilo ohmia kaikilta antureilta niin eikös ne oo silloin ehjiä? Ja alkuperäisen threadin aloittajasta poiketen minulla valo ei pala jatkuvasti vaan silloin kun virrat päällä niin vähän aikaa niinkuin pitääkin mutta sitten syttyy kun ajaa pari kilometriä. Ja jostain joskus sain sellaisen mielikuvan että nopeustieto ja abs liittyy jotenkin toisiinsa ainakin e36 korimallissa. Tähän liittyen vaikuttaako vikaan se että nopeusviisari välillä nytkähtelee oikean nopeuden ali ja yli silloin tällöin vaikka ajaa tasaista nopeutta. Joten vaikuttaako abs:sään jos nopeustieto heittelee tai pätkäsee kerran hetkellisesti poikki niin lyökö heti vian päälle ja sytyttää valon? Vai mitä pitäisi seuraavaksi tutkia, käytänkö abs relen auki ja katson juotokset vai suoraan uusi tilalle?
Comment