ennen valo vain vilkahti.Auto oli myös korjaamossa ja yrittivät töpselin kautta saada tietoa mutta siellä on kuulemma joku koodi lukittu.eli eipä tullu korjattua vikaa.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E34 Abs valo palaa jatkuvasti
Collapse
X
-
Originally posted by Jake525i View Postennen valo vain vilkahti.Auto oli myös korjaamossa ja yrittivät töpselin kautta saada tietoa mutta siellä on kuulemma joku koodi lukittu.eli eipä tullu korjattua vikaa.
-
-
Tuttu juttu monelle nuo ABS-ongelmat. Searchilla aiheesta lisää. Yleisimmät viat on anturiperäisiä, piuha poikki tai muuten vain kaput. Siitä kannattaa lähteä liikkeelle, voi yrittää mitata anturit yleismittarilla - >ehjä anturi noin 1,1kOhm luokkaa. (anturit jokaisessa pyörässä, jarrukilven takana, etuantureiden liittimet ovat konehuoneen puolella ja taka-antureiden liittimet takapenkin alla) Itsellä oli e34:ssä anturin piuha anturin juuresta murtunut ja yhdisti vain kosteuden ansiosta, eli märällä kelillä toimi hienosti, kuivalla kelillä paloi abs-valo ja absit oli poissa pelistä :think Yksi vaihtoehto on, että abs-kehältä on korroosio syönyt hampaat tai muuten vain täynnä paskaa.. taitaa kuitenkin olla harvinaisempi tapaus.Nyt: E39 530d 2002 m-sport
ex: E32 730, E36 325 coupe, E34 525, E30 316
Comment
-
-
Originally posted by WSE1 View PostIlmaisu "koodi lukittu" on varsin mielenkiintoinen; vanhemmissa kolmenelosissa abs täytyy mitata manuaalisesti, uudempiin yksiköihin pääsee kiinni, mitään "lukituksia" ei ole.E39 530d Touring -01
E39 540ia Touring -99
E34 525 -89 ex
Comment
-
-
Originally posted by grandpa-look View PostTuttu juttu monelle nuo ABS-ongelmat. Searchilla aiheesta lisää. Yleisimmät viat on anturiperäisiä, piuha poikki tai muuten vain kaput. Siitä kannattaa lähteä liikkeelle, voi yrittää mitata anturit yleismittarilla - >ehjä anturi noin 1,1kOhm luokkaa. (anturit jokaisessa pyörässä, jarrukilven takana, etuantureiden liittimet ovat konehuoneen puolella ja taka-antureiden liittimet takapenkin alla) Itsellä oli e34:ssä anturin piuha anturin juuresta murtunut ja yhdisti vain kosteuden ansiosta, eli märällä kelillä toimi hienosti, kuivalla kelillä paloi abs-valo ja absit oli poissa pelistä :think Yksi vaihtoehto on, että abs-kehältä on korroosio syönyt hampaat tai muuten vain täynnä paskaa.. taitaa kuitenkin olla harvinaisempi tapaus.E39 530d Touring -01
E39 540ia Touring -99
E34 525 -89 ex
Comment
-
-
Originally posted by BiltemaMotorWork View PostOsaako joku tarkemmin sanoa mistä löytyy liittimet mistä mitata abs anturit?
Comment
-
-
Aika puusilimä kyllä oon. Edestä kun seurasi johtoa pellin läpi konehuoneeseen niin se menee johonkin johtonippuun niin onkohan siellä jossain liitin mistä sais mitattua? Ja takapenkin alla meni monta yksinäistä johtoa, liitän kuvan tähän jos joku osaa selventää mikä se niistä on ja onko siinäki liitin jossain kun ei sitäkään näkynyt?
Comment
-
-
Originally posted by BiltemaMotorWork View PostAika puusilimä kyllä oon. Edestä kun seurasi johtoa pellin läpi konehuoneeseen niin se menee johonkin johtonippuun niin onkohan siellä jossain liitin mistä sais mitattua? Ja takapenkin alla meni monta yksinäistä johtoa, liitän kuvan tähän jos joku osaa selventää mikä se niistä on ja onko siinäki liitin jossain kun ei sitäkään näkynyt?
Eikö tuossa takaa otetssa kuvassakin tuo valkoinen ole ABSin liitin?
Comment
-
-
Kaikki anturit saatu mitattua ja mittari antoi lukemaksi 0.95 kilo ohmia kaikilta antureilta niin eikös ne oo silloin ehjiä? Ja alkuperäisen threadin aloittajasta poiketen minulla valo ei pala jatkuvasti vaan silloin kun virrat päällä niin vähän aikaa niinkuin pitääkin mutta sitten syttyy kun ajaa pari kilometriä. Ja jostain joskus sain sellaisen mielikuvan että nopeustieto ja abs liittyy jotenkin toisiinsa ainakin e36 korimallissa. Tähän liittyen vaikuttaako vikaan se että nopeusviisari välillä nytkähtelee oikean nopeuden ali ja yli silloin tällöin vaikka ajaa tasaista nopeutta. Joten vaikuttaako abs:sään jos nopeustieto heittelee tai pätkäsee kerran hetkellisesti poikki niin lyökö heti vian päälle ja sytyttää valon? Vai mitä pitäisi seuraavaksi tutkia, käytänkö abs relen auki ja katson juotokset vai suoraan uusi tilalle?
Comment
-
Comment