Announcement

Collapse
No announcement yet.

525ix e34 m50b25 vanos.Lambdan lämmitys johdot??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tupelex
    Bimmer Rookie
    • Oct 2008
    • 153
    • --

    525ix e34 m50b25 vanos.Lambdan lämmitys johdot??

    Lambdan releelle ei tule sitä jatkuvaa virtaa jonka rele ohjaa lambdan lämmitykselle ja johdon värihän on vihreä joka tulee lambdalle releeltä.
    Nyt sinne releelle ei tule jatkuvaa virtaa ja sen johdon väri on punainen valkealla raidalla. rele ohjaa nyt tältä johdolta siihen vihreään johtoon virran.
    Elikkä kysymys: saako tuohon punainen valkealla raidalla ohjata suoran virran jos laitan siihen sulakkeen väliin???
    Koska mahdottomuus tietää mistä tuo punainen valkealla raidalla johto tulee, koska se menee paksuun johtosarjaan ja sitä ei oikein voi seurata.
    Toisaalta tuleeko se sulakkeelta, olen kyllä sulakkeet tarkistanut ja ehjät ovat, voihan siinä sulakkeella olla kosketus häiriö mutta mikä on se sulake??
    Last edited by Tupelex; 13-01-2009, 13:51.
    F11 523i
    Ex: e61 530da , e21 320, e28 520, e34 525ix, e46 320d
  • gubbe89
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2008
    • 314
    • Mouhijärvi

    #2
    Sytkän ajoitus pielessä, ellei ole nakuttamaan päässyt? Sitä ei vikakoodeista näe. Oletko tsekannut, että kaikki puolat on ehjät? Jäähdytysveden lämpötila-anturi voi toimia virheellisesti, vaikka näyttäisikin jotain arvoa. Muinoin omistamassamme Citroën Xantiassa ei näkynyt varsinaisesti mitään vikakoodeja, mutta kävi rikkaalla. Syy: Rikkinäinen jäähdytysveden lämpötila-anturi, näytti ECU:lle koko ajan, että moottori kävisi 52-asteisena. Tämäkin tieto sieltä johdon päästä löytyi, muttei varsinainen vikakoodi.
    nyk. Mercedes-Benz S124 230TE -89
    nyk. Yamaha XJR 1200 -98
    nyk. E28 520i -87 a.k.a ikuisuusprojekti
    ex. E34 525 TDS Touring -93
    ex. Volvo 740 GLE B230F -90 x2
    ex. Yamaha YZF 1000R -02
    ex. Skoda Felicia 1.9D Lx -97
    ex. Volvo 245 D6 2.4 -89
    ex. E34 535i -88
    ex. Toyota Corolla 1.6 AE101 -94
    ex. Mazda 626 GE 1.8 -93

    Comment

    • Tommy T
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2004
      • 268

      #3
      Ootko kattonu kumisen imuilmaputken, ettei oo halki?
      ix---xi

      Comment

      • alspe
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2004
        • 3399
        • Tre

        #4
        Originally posted by gubbe89 View Post
        Sytkän ajoitus pielessä, ellei ole nakuttamaan päässyt? Sitä ei vikakoodeista näe.
        Ei kai M50-koneessa sytkä voi olla pielessä kun on Motronic-ohjaus? Vai voiko muka?


        En välttämättä uskoisi, että lämpötila-anturi on ehjä vaikka toimii sillä. Jos siellä on kylmämoodi päällä lämpimänä.

        Mulla on kanssa ihan tehoton auto nyt, aion vaihtaa lämpötila-anturin ihan just. Olen vaihtanut tulpat juuri ja tarkastanut imuhaitarin.
        G30 520d xDrive
        EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          #5
          Ennen osien vaihtelua kannattaa huvikseen kokeilla josko jo tuon ikäisestä autosta pääsisi lukemaan livedataa. Siitä näkee suoraan lämpöanturien, kaasuläpän asentoanturin jne toiminnan, eikä tarvitse mitään vaihtaa summissa.
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • Masahi
            Bimmer Rookie
            • Mar 2008
            • 46
            • Siilinjärvi

            #6
            Originally posted by gubbe89 View Post
            Sytkän ajoitus pielessä, ellei ole nakuttamaan päässyt? Sitä ei vikakoodeista näe. Oletko tsekannut, että kaikki puolat on ehjät? Jäähdytysveden lämpötila-anturi voi toimia virheellisesti, vaikka näyttäisikin jotain arvoa. Muinoin omistamassamme Citroën Xantiassa ei näkynyt varsinaisesti mitään vikakoodeja, mutta kävi rikkaalla. Syy: Rikkinäinen jäähdytysveden lämpötila-anturi, näytti ECU:lle koko ajan, että moottori kävisi 52-asteisena. Tämäkin tieto sieltä johdon päästä löytyi, muttei varsinainen vikakoodi.
            Samaa mieltä tuosta lämpöanturista.. Nuo lämpöanturit ei välttämättä jätä vikakoodia kun niiden resistanssin lineaarisuus voi anturin ikääntyessä loiventua eli anturi tulisi mitata kylmänä ja mahdollisimman kuumana ja verrata saatuja resistanssi lukemia taulukko arvoihin korjaamokäsikirjassa tms tietolähteessä.. Kylmänähän niiden resistanssi on yleensä kilo ohmeja ja kuumana satoja-kymmeniä ohmeja..

            Comment

            • WSE1
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 3242
              • Suomusjärvi

              #7
              Originally posted by Cell View Post
              Ennen osien vaihtelua kannattaa huvikseen kokeilla josko jo tuon ikäisestä autosta pääsisi lukemaan livedataa. Siitä näkee suoraan lämpöanturien, kaasuläpän asentoanturin jne toiminnan, eikä tarvitse mitään vaihtaa summissa.
              Kyllä tuosta mallista muistaakseni joitakin arvoja taitaa saada irti.

              Comment

              • joopajoo
                Newbiemmer
                • Feb 2008
                • 19

                #8
                tarkista että suuttimet ei oo tukossa itse luin foorumia puol vuotta ja koitin kaikkea mahdollista. Sitten vaihdettiin suuttimet ja vika hävis.Kulutus väheni n.2l/100km.Päästötkin meni kohdalleen kun kaikki pytyt saa kunnolla bensaa.Itse havaitsin suutin vian kun käytin autoa bosch:in testerissä millä päästiin kokeilee kuinka ne suuttimet naksuu,niin kolme suutinta napsui todella vaimeasti niin siitä pääteltiin vika.

                Comment

                • Tupelex
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2008
                  • 153
                  • --

                  #9
                  Joo

                  Uusi imuputki on laitettu ja puolat on katsottu läpi ehjällä!
                  Vois tietenki uusia sen lämpötila anturin. Laitoin juuri uuden ilmalämpöanturin.
                  Tuosta lämpötila anturista että kun nykäsee johdon pois niin alkaa käydä tosi huonosti ja melkein sammuu. Voiko tuo anturi tosiaan olla sillalailla rikki että on pikkusen rikkinäinen.
                  Sytkä viasta se katsastusmieskin sano, noitten pakokaasu arvojen takia mutta mistä tuota vikaa sitten etsis?
                  F11 523i
                  Ex: e61 530da , e21 320, e28 520, e34 525ix, e46 320d

                  Comment

                  • alspe
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2004
                    • 3399
                    • Tre

                    #10
                    Vaihdoin lämpötila-anturin kun tehottomuusoireita oli joskus, joskus ei. Kyllä kai se siitä hiukan parani, tosin vaihdoin kesänakit (235/40/17) talvirenkaisiin (225/50/16). Kyllä se nyt menee alle 10 l/100km viisarin asennolla.
                    G30 520d xDrive
                    EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                    Comment

                    • Norden
                      Newbiemmer
                      • Sep 2006
                      • 22

                      #11
                      Lämpötila anturist...

                      Itsellä (kts. nykimisviat topikki, vika tai tokavika sivu.) ainakin lämpötila- anturista johtu nykiminen lämpimänä. Anto testerissä selvää pulssia eli ei vikakoodia, mutta sanoivat että vastusarvot heitteli. Mulla riitti pelkkä putsaus..
                      Nykiminen oli niin suurta et ei pystyny oikein ajaan ollenkaan. Alus samanlaista pikku nypytystä, mut sitten yks kuuma päivä alko kunnolla. Nyt ajettu varmaa 3000km eikä ainakaan viel mitään vastaavaa.

                      Comment

                      • Tupelex
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2008
                        • 153
                        • --

                        #12
                        Onhan tämä merkillistä.

                        Katsottiin kaikilla mahdollisilla ohjelmilla läpi vikakoodit niin ei vikakoodeja, yritettiin lukea live dataa onnistumatta siinä.
                        Vaihdoin tuossa kaasuläpän asentotunnistimen ja varmasti kunnossa olevat ruiskusuuttimet niin ei vaikutusta. PAINAJAINEN JATKUU!!!
                        F11 523i
                        Ex: e61 530da , e21 320, e28 520, e34 525ix, e46 320d

                        Comment

                        • Cojootti
                          Bimmer Rookie
                          • May 2007
                          • 155

                          #13
                          Voi se olla silti se maffikin.

                          Comment

                          • Tupelex
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2008
                            • 153
                            • --

                            #14
                            Enään se mahdollisuus

                            Että olis tuo maf rikki tai ainakin osittain.
                            Vaihdettiin tuossa lämpötila anturi uuteen eikä vaikutusta. Nyt on kyllä lähes kaikki tehty. Pitää kokeilla vielä tuo maf. Toisaalta voisko olla tuo boksi rikki? Kyllä kai se pitäs näkyä vikakoodin luvussa jos boksissa otain vikaa olisi???
                            F11 523i
                            Ex: e61 530da , e21 320, e28 520, e34 525ix, e46 320d

                            Comment

                            • Tupelex
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2008
                              • 153
                              • --

                              #15
                              Voiko

                              Tuota ilmamassamittaria mitata esim. omhi arvoja että onko kunnossa?
                              Tässä on sellainen kuuma filmi mittari? Mitä arvoja ehjä antaa tyhjäkäynnillä koska tyhjäkaynnillä se HC oli 338 niin sillähän se selviäis jos tietäs noi tyhjäkäynti arvot ilmamassamittarilta?
                              F11 523i
                              Ex: e61 530da , e21 320, e28 520, e34 525ix, e46 320d

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎