Announcement

Collapse
No announcement yet.

525ix e34 m50b25 vanos.Lambdan lämmitys johdot??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tupelex
    Bimmer Rookie
    • Oct 2008
    • 153
    • --

    #16
    voe voe

    Nyt on testattu ehjällä maffillakin ja ei muutosta. Jotenki epäilyttää nuo tulpat että voisko olla jotain noissa boschin tulpissa jos vaikka vielä hakis ngk tulpat.
    F11 523i
    Ex: e61 530da , e21 320, e28 520, e34 525ix, e46 320d

    Comment

    • Tupelex
      Bimmer Rookie
      • Oct 2008
      • 153
      • --

      #17
      Osittain korjattu!

      Missä vika kun kylmänä toimii kuin unelma ja tyhjäkäynti hyvä aina mutta lämpimänä ei ole alavääntöa ja kiihtyy hieman nykimällä! Kun laittaa tallan pohjaan niin empimisen jälkeen kiihtyy niinkuin pitää mutta tasakaasullakin pikkasen nypyttää.
      Vaihdettu: lambda-anturi bocshin alkuperäisellä liitimellä, nokka-akselin asentotunnistin, kampiakselin asentotunnistin, tulpat bosch, bensasuodatin, puhdistettu tyhjäkäyntimoottori ja voideltu ase öljyllä, kokeiltu varmasti ehjillä puolilla mutta ei vaikutusta. lämpö-anturi käytetty irti ja ei toiminut irrotuksella ollenkaan eli kunnossa on. ilmamassamittarin pistoke käytetty irti ja kun laitto käynnissä takasin paikalleen niin rykäsee ja alkaa käymään sievästi eli kunnossa. Käytetty pistokkeen nokassa ei vikakoodeja.
      Montako sataa euroa vielä pitää laittaa että tulee kuntoon??
      Katsastuksessa tyhjäkäynnillä päästöt hc 338 liian korkealla ja co kierroksilla liian korkealla muuten arvot hyvät.

      NO NIIN Auto meni läpi katsastuksesta mutta tyhjäkäynnillä hc vieläkin temppuili vaikka vaihdoin uuden ruiskuboksin. Sai aika kauan huudattaa että meni kierroksilla sallituihin rajoihin. Oli tosi kiva maksaa kokonaan uusinta katsastuksen, kiitos tocar varaosa puljun koska lupas ja lupas toimittaa varaosia mutta ei koskaan niitä toimittanut mulle ja katsastus aika läheni loppuaan. Loppujen lopuksi sain tarvittavat osat KL-varaosan kautta. 2päivää meni yli sen jälkitarkastuksen ja joutui maksamaan koko uusinta katsastuksen, kiitos tocarin paskan asiakaspalvelun Olisivat edes kertoneet että emme sinulle saa/toimita haluamaasi osia.
      F11 523i
      Ex: e61 530da , e21 320, e28 520, e34 525ix, e46 320d

      Comment

      • Tupelex
        Bimmer Rookie
        • Oct 2008
        • 153
        • --

        #18
        ei toimi ei

        Nyt on vaihdettu kaasuläpän asentotunnisitin ja ei muutu.
        Mitkä on nuo arvot mitkä pitää mitata?
        Asiasta tietäjät kertovat että pitäs 1-4 ohmin väliin arvot mennä mutta osa taas kertoo että 1-2 ohmia läppä kiinni ja auki 4-5 ohmia??
        Tuosta mittasin niin läppä kiinni 1,33 ohm ja kiinni 4,4 ohm tasaisesti nousee tuohon.
        Testasin myö vanoksen solenoidin toiminnan ja toimii!!
        On se vaan kumma että kun laitan kylmänä käyntiin ja lähden ajamaan niin aina kun lähes kilometrin ajan niin tuntuu kaksi pientä nykäystä ja auto alkaa toimimaan huonosti. Kylmänä toimii AINA lähes kilometrin ja sitte toimii huonosti!!!!
        Venttiilikopan tiiviste on vaihdettu ja kokeiltu myös ngk bkr6ek tulpilla.
        Imusarjan tiiviste vaihdettu.
        Olen myös nuo vuodot katsonut ja ei alipaine vuotoja. Eikä voi ollakkaa koska jos olis alipaine vuoto niin pitäs käydä laihalla, nyt se käy rikkaalla koska hc 300-400.
        F11 523i
        Ex: e61 530da , e21 320, e28 520, e34 525ix, e46 320d

        Comment

        • tohelo
          Newbiemmer
          • Oct 2008
          • 11

          #19
          hc on palamattomia aineita,,,eli se ei kerro käykö kone liian rikkaalla...co kertoo enemmän...laitahan kaikki arvot näkyville,niin vois päätellä hieman enemmän..ja putkihan ei oo tukossa?esim: katit sökö?

          Comment

          • Tupelex
            Bimmer Rookie
            • Oct 2008
            • 153
            • --

            #20
            Tässä arvot

            Kävin katsatuksessa ja tässä kierroksilla päästöt:
            CO%: 0,3
            CO2: 14,4
            HC ppm: 75
            O2: 0,5
            Lambda: 1,01
            Noihin arvoihin piti kunnolla lämmittää ja pitää kierroksia että putos mutta sehän on normaalia näis bemuissa koska katit niin kaukana.
            Tyjäkäynnilla pomppas heti HC 300-400
            Muita arvoja en muista enään koska lapussa niitä ei lue, sen verran mitä muistan niin aika samanmoiset arvot muuten paitsi että tuo HC 300-400
            Sain kuitenki auton läpi katsastuksen, oli sen verran tuttu jotta hän tietää että laitan auton kuntoon
            Pakoputkea olen itekki miettinyt että onko tukossa, ainakin kun laitaa käden siihen pakoputken lähelle niin ei se paljon höngi.
            Luulis kattien olevan kunnossa koska kierroksilla meni sallittuihin rajoihin.
            Ihmetystä herättää se kun auto toimii kuin unelma sen kilometrin ja sitten kaksi peräkkäistä nykäystä ja auto alkaa toimimaan huonosti ja tämä pätee joka kerta kun lähden aamulla ajeleen.
            Ostin tuossa 6 boschin puolaa jotka varmasti kunnossa mutta ei vaikutusta. (edelliset bremin puolat ja niissäkään ei mitään vikaa koska vaihdolla ei muuttunut)
            Vaihtoin tuossa vielä bensapaineensäätimen ja ruiskusuuttimet, nämä kuunneltu että naksuu oikein. Bensapumppu sirittää oikein.
            Paikallaan kun antaa kierroksia niin ihan normaalisti ottaa ja tyhjäkäyntiä käy sievästi mutta ajossa nykii ja vääntää alhaalta sinne 3500 nykivästi ja huonosti. sen jälkeen kiihtyy ihan kivasti. Maadoituspisteet on puhdistettu. Kone ei huohota yhtään aikä syö öljyä, eli timmissä kunnossa.
            Last edited by Tupelex; 06-12-2008, 19:51.
            F11 523i
            Ex: e61 530da , e21 320, e28 520, e34 525ix, e46 320d

            Comment

            • K.S.
              Bimmer Fanatic
              • May 2006
              • 649
              • Espoo

              #21
              Kierroksilla menee arvoihin kyllä ilman kattiakin, mutta liikaa on noissa arvoissa palamatonta kierroksillakin, periaatteessa voi olla jo kattikin kaputt.
              Tarkista että katissa on sisuskalut tallella, jos on se on myös ehjä.

              Comment

              • Tupelex
                Bimmer Rookie
                • Oct 2008
                • 153
                • --

                #22
                kyllä kyllä

                Niin kyllä voi tietenki olla katit rikki mutta vaikuttaako se tuohon auton käyttäytymiseen tuollalailla että kilometrin toimii muta sen jälkeen tehoton ja nykimällä kiihtyy?
                Jonkin verran tässä pähkäillyt että miten tuo nakutuksenanturi säätelee niitä sytytyksiä että olisko jompikumpi nakutuksentunnistin rikki??
                Voiko joku kokeilla kuinka paljon pitäs tyhjäkäynnillä hönkiä putkenpäästä koska jos tuota hönkimistä vertaa esim. omega b 2,0 16v niin huomattava ero.
                Omegan taakse ku menee niin housun lahkeet lepattaa
                Voiko olla pakoputki tukossa?
                F11 523i
                Ex: e61 530da , e21 320, e28 520, e34 525ix, e46 320d

                Comment

                • K.S.
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2006
                  • 649
                  • Espoo

                  #23
                  Jos katin sisuskalut on irtonaisina katin sisällä saattaa hyvinkin aiheuttaa tommosia oireita, yleensä tosin epäsäännöllisiä. Eli jos aina juuri saman matkan ajettua alkaa piiputtaa on taas luultavammin sähkövikaa

                  Comment

                  • Tupelex
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2008
                    • 153
                    • --

                    #24
                    niinpä

                    Mutta eikö sähkövika pitäs näkyä vikakoodinluvussa? Jos siellä joku pätkii niin yleensä pitäs antaa heti vikakoodi!!
                    Tämä auto tekee aina sen että kun ajan suurinpiirtein kilsan niin kaksi kertaa nykäsee ja pelaa sen jälkeen huonosti. Juuri tämän takia vaikea uskoa siihen katti vikaan tai putki muuten tukossa.

                    NONNII Otin tuon nakutuksentunnistimen irti ja näytti siltä että ilmeisesti kiristetty liian kireelle koska oli kummaltakin puolelta halennut, oli myös alkavia halkeemia.
                    Eikä antanut mitään vastuksia kun ohmeja mittailin, taitaapi tuossa olla se kauan etsitty vika.
                    Last edited by Tupelex; 08-12-2008, 19:45.
                    F11 523i
                    Ex: e61 530da , e21 320, e28 520, e34 525ix, e46 320d

                    Comment

                    • Tupelex
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2008
                      • 153
                      • --

                      #25
                      Uutta tietoa

                      On se kumma kun otin akunkengän yöksi irti ja boxi nollaantuu(tein tämän useamman kerran) auto toimii lähes tuollaisen 20km. normaalisti. Ihan niin kuin boxi oppii huonoille tavoille kun ajelen tuon n.20km. ja alkaa pikkuhiljaa sen jälkeen toimimaan huonosti. Kylmä käynnistys on samanaista kuin ole aiemmissakin kirjoitellut mutta tuon boxi nollaamisen jälkeen toimii pitempään hyvin ennenkä boxi oppii huonoille tavoille, tästä vois päätellä että jokin sähkövika mutta miten tuon voi paikallistaa??
                      F11 523i
                      Ex: e61 530da , e21 320, e28 520, e34 525ix, e46 320d

                      Comment

                      • Tupelex
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2008
                        • 153
                        • --

                        #26
                        onhan tämä rasittavaa

                        Nyt laitettiin uusi nakutustunnistin ja irroitettiin yöksi akunkenkä.
                        Eikä kummempaa vaikutusta.
                        Vie bensiiniä aika paljon koska matka ajossa vie 10litraa sataselle mutta erikoisinta on se kun boxi nollaantuu tuolla akukengän irroituksella niin syö matkassa vähän aikaa 8litraa ja jopa allekkin sataselle. Pikkuhiljaa boxi oppii huonoille tavoille ja kulutus 10litraa sataselle.
                        Imuvuodot on tarkistettu ja kaikenvaralta uusia alipaineletkuja ja o-renkaita on uusittu.
                        Myös releet on tarkistettu että toimii ja niiden liitinpinnat putsattu.
                        Boxi kun nollaantuu niin vähän aikaa on todella mukava ajella koska tehoja löytyy aikas mukavasti.
                        Helkkari kun tietäs että tuo lambda on oikea ja ehjä kun jotenki vain siihen suuntaa tuntuu tuo vika menevän mutta ei vaan anna vikakoodia.
                        Onko tässä enään muuta mahdollisuutta että joka ilta irroittaa akunkenkä
                        F11 523i
                        Ex: e61 530da , e21 320, e28 520, e34 525ix, e46 320d

                        Comment

                        • Tupelex
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2008
                          • 153
                          • --

                          #27
                          Originally posted by K.S. View Post
                          Jos katin sisuskalut on irtonaisina katin sisällä saattaa hyvinkin aiheuttaa tommosia oireita, yleensä tosin epäsäännöllisiä. Eli jos aina juuri saman matkan ajettua alkaa piiputtaa on taas luultavammin sähkövikaa
                          Katti on kopisteltu kumivasaralla ja ei mitään ääniä kuulu ja on jämäkän tuntuinen.
                          F11 523i
                          Ex: e61 530da , e21 320, e28 520, e34 525ix, e46 320d

                          Comment

                          • marko84
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2008
                            • 1489
                            • Pori

                            #28
                            minkä väriset johdot sulla oli siinä lambdassa enne ku vaihdoit boschin lambdan sinne? jos siin oli samat ku nyt on ni sit se on oikea lambda joka sulla on...itel kans ongelmia lambda kans, mul ei vaa konee mukana tullu minkäälaista lambdaa ni en tied kumpu kuuluu... zirkonia vissii....
                            E34 535 twincharged 709hv & 851Nm

                            Comment

                            • Tupelex
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2008
                              • 153
                              • --

                              #29
                              siinäpä se

                              Originally posted by marko84 View Post
                              minkä väriset johdot sulla oli siinä lambdassa enne ku vaihdoit boschin lambdan sinne? jos siin oli samat ku nyt on ni sit se on oikea lambda joka sulla on...itel kans ongelmia lambda kans, mul ei vaa konee mukana tullu minkäälaista lambdaa ni en tied kumpu kuuluu... zirkonia vissii....
                              Joo mulla oli alkuperäiset auton omat johdot: keltainen, vihreä, musta ja ruskea.
                              Zirconi anturi tuossa nyt on, mutta motonet kertoo että vm-92 eteenpäin vois olla titaani anturi mutta ota nyt noistakin selvää koska aina jossakin lukee "jos titaani anturi"
                              Eikai motonet turhaan ole tuota tuonne laittanut koska kai noita titaani antureita noihin autoihin on mennyt! Tuntuu kyllä ihmeelliseltä jos omasta päästä ovat tuon keksineet. Onkohan jollakin titaani anturi paikallaa ja toimii tuon ikäisessä??
                              F11 523i
                              Ex: e61 530da , e21 320, e28 520, e34 525ix, e46 320d

                              Comment

                              • Tupelex
                                Bimmer Rookie
                                • Oct 2008
                                • 153
                                • --

                                #30
                                LAMBDAN LÄMMITYKSEN RELE??
                                Mistä löytyy ja minkälainen/millä numerolla/värinen??
                                Mittasin lambdan toiminnan ja lämmitykselle ei tule jännitettä, tässä taitaa olla se syy!!
                                Last edited by Tupelex; 12-01-2009, 15:04.
                                F11 523i
                                Ex: e61 530da , e21 320, e28 520, e34 525ix, e46 320d

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎