Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 TDS moottorin lämpö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ockelbo4500
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2007
    • 924
    • Sotkamo--Oulu

    E34 TDS moottorin lämpö

    Eli autossani on ehkä jokin ongelma liittyen koneen lämpöihin. Kun lähtee ajamaan kylmällä autolla niin lämmöt nousee normaalisti, mutta viisarin nousu pysähtyy vasta noin viisarin verran yli puolenvälin kohtaan. Pysyy siinä kunnes ajaa muutaman kymmenen kilometriä(nesteet kiertää siis hiljalleen termarin kautta), ja tipahtaa sitten hiljalleen ns. normaaliin eli siihen keskelle.

    Eli onko tuollainen normaalia TDS:lle vai ei? Ilmennyt autossani ainakin 4kk tai kauemmin( ei muista).
    Eikä näytästä olevan suurta merkitystä ajaako ihan hissukseen vai normaalisti.

    Taustatietoina sen verran, että termostaatti vaihdettu uuteen BMW osaan vuosi sitten ja vesipumppu nyt viikonloppuna(vaihdettu varmuuden vuoksi), mutta sillä ei ollut asiaan mitään vaikutusta. Voiko ongelmat johtua esim. paisuntasäiliöstä. Toisaalta autossa on jo pitkään(ainakin vuoden) tuoksunut sisällä pieni nesteen haju, mutta koska ei huurra ikkunoita niin en kennoa ole jaksanut alkaa vaihtamaan. Se ei mielestäni kuitenkaan näkyvästi vuoda, ainakaan vielä
    BMW E84 X1 18dXdrive -14

    Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
    Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
    Ex, E46 320 d Touring -01
    Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special
  • h3ba
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2007
    • 334
    • Oulu

    #2
    Originally posted by ockelbo4500 View Post
    Eli onko tuollainen normaalia TDS:lle vai ei? Ilmennyt autossani ainakin 4kk tai kauemmin( ei muista).
    Eikä näytästä olevan suurta merkitystä ajaako ihan hissukseen vai normaalisti.
    Itellä ei ainakaan oma TDS tehny niin..
    MB S210 320CDI Avantgarde -00
    xXx:
    MB S124 300TDT -92

    MB C124 300CE 24V Sportline -91
    MB W124 300D -93
    BMW E34 525tdsA Touring 147hk++ -92
    MB W201 190D -84
    BMW E32 735iA -89

    Comment

    • peto2
      BTCF Member
      • Jan 2007
      • 8262
      • Järvikylä (Nakkila)

      #3
      meillä tds ei nosta lämpöjä puoleenväliin kuin reippaassa matka-ajossa ja kun tullaan taajamaan niin tipahtaa lämmöt johonkin 1/4 ja 2/4 puoleenväliin
      (lue: termari vetää viimisiään)
      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
      ex:
      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
      Nakkaa privaa jos tarvetta.

      Comment

      • ockelbo4500
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2007
        • 924
        • Sotkamo--Oulu

        #4
        Joo. Eikös kuitenkin Bemareissa pitäs aina olla se "normaali" asento sille mittarille siinä keskellä. Joskus jostain muistan näin lukeneeni.
        BMW E84 X1 18dXdrive -14

        Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
        Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
        Ex, E46 320 d Touring -01
        Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

        Comment

        • h3ba
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2007
          • 334
          • Oulu

          #5
          Joo no mä vastaan uudestaan vähän selvemmin eli itellä nousi tds:ssä hyvinki pikaisesti lämmöt puoleen väliin ja pysyi siinä kiltisti kokoajan..
          MB S210 320CDI Avantgarde -00
          xXx:
          MB S124 300TDT -92

          MB C124 300CE 24V Sportline -91
          MB W124 300D -93
          BMW E34 525tdsA Touring 147hk++ -92
          MB W201 190D -84
          BMW E32 735iA -89

          Comment

          • tmth
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 2194
            • Kangasala

            #6
            Enpä moisesta asiasta viitsisi huolestua. Voihan se vika olla näiden luotettavissa ja toimintavarmoissa mittaristoissakin Ohjekirjan mukaanhan kaikki sinisen ja punaisen välillä on liki normaalia

            F10 & R55
            ex:
            E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

            Comment

            • Peltsii
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2007
              • 7061
              • Turenki

              #7
              Originally posted by tmth View Post
              Enpä moisesta asiasta viitsisi huolestua. Voihan se vika olla näiden luotettavissa ja toimintavarmoissa mittaristoissakin Ohjekirjan mukaanhan kaikki sinisen ja punaisen välillä on liki normaalia
              Ja lämpömittari saa nousta punaisen rajalle rasittavassa ajossa
              DUCATI 1098 RACING EVO

              Comment

              • 525 TD
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2005
                • 281
                • IISALMI

                #8
                itselläni tarviketermostaatin vaihdon jälkeen viimeiset 4 vuotta mittari näyttänyt normaalilämpöisenä n.2 millin verran yli "klo 12"

                Comment

                • ockelbo4500
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2007
                  • 924
                  • Sotkamo--Oulu

                  #9
                  Kiitos hyvistä vastauksista. No pitää toivoa ettei tuo ole mitään vakavaa. Pitääpä antaa olla tuolleen ja seurata tilannetta.

                  Meinas vaan tuo asia huolestuttaa kun itsellä ollut sellaisiakin autoja(erimerkkisiä) joissa lämpömittarin noustua pari viisarin vertaa normaalilämmöistä kone keittää ja punarajaan matkaa reilusti.
                  BMW E84 X1 18dXdrive -14

                  Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
                  Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
                  Ex, E46 320 d Touring -01
                  Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎