Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 perän tunnistus? typ.210?mutta tässä ei ilmeisesti ole viskolukkoa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KingOnTheRoad
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2005
    • 573
    • Kemijärvi

    e34 perän tunnistus? typ.210?mutta tässä ei ilmeisesti ole viskolukkoa?

    onko kuvan perä typ188 vai typ210?

    Last edited by KingOnTheRoad; 10-11-2008, 18:00.
    E21 315 m10b20 TIC 420hp/500Nm @1.9bar
    E36 328i coupe -95 "UXI"
    Polaris RMK 800 Nordic edition-15
    Yamaha yz250 -02
  • Luntti
    2Wheel Driver
    • Jul 2003
    • 5021
    • Yka

    #2
    Mahdollisesti typ210.

    Muistaakseni 210:sa on vetoakseleiden lähtö laippojen reikä väli 94mm.
    Pienenmässä 86mm.

    Comment

    • KingOnTheRoad
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2005
      • 573
      • Kemijärvi

      #3
      Originally posted by luntti View Post
      Mahdollisesti typ210.

      Muistaakseni 210:sa on vetoakseleiden lähtö laippojen reikä väli 94mm.
      Pienenmässä 86mm.
      itselläkin on epävarmuus perän tyypistä, ostamassa olen ko. perää ja tulossa 535 typ210 tilalle enkä nyt realoemin avullakaan tätä saanut selvitettyä
      E21 315 m10b20 TIC 420hp/500Nm @1.9bar
      E36 328i coupe -95 "UXI"
      Polaris RMK 800 Nordic edition-15
      Yamaha yz250 -02

      Comment

      • zeneg
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2007
        • 1238
        • Oulu

        #4
        Niin ja perähän on peräisin E34 535i vm.-88.

        Comment

        • NCmotorsport
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2004
          • 645
          • Naantali

          #5
          Originally posted by zeneg View Post
          Niin ja perähän on peräisin E34 535i vm.-88.
          sithän se on 210. 530 on 188 jonka poskilaakeri on kuudella pultilla kii.
          Last edited by NCmotorsport; 10-11-2008, 00:45.

          Comment

          • KingOnTheRoad
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2005
            • 573
            • Kemijärvi

            #6
            Originally posted by NCmotorsport View Post
            sethän se on 210. 530 on 188 jonka paskilaakeri on kuudella pultilla kii.
            ja 188 perä on ilmeisesti e30 tyyliin kiinni päältä pulteilla?
            E21 315 m10b20 TIC 420hp/500Nm @1.9bar
            E36 328i coupe -95 "UXI"
            Polaris RMK 800 Nordic edition-15
            Yamaha yz250 -02

            Comment

            • NCmotorsport
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2004
              • 645
              • Naantali

              #7
              Originally posted by KingOnTheRoad View Post
              ja 188 perä on ilmeisesti e30 tyyliin kiinni päältä pulteilla?
              niitä on erillaisia jotkut ovat e30 tyyliin kiinni ja jotkut eivät

              itse olen purkanut -94 530i perän(typ188) pois ja oli samalla tavalla kiinni mitä esim m5 (typ210). mutta tosiaan noissa perissä on kardaanin laippakin erikokoinen.

              tässä kuva. tämä sopii e30:piin takakannen vaihdolla ja on myös ty188 http://www.realoem.com/bmw/showparts...57&hg=33&fg=10

              ja tässä tämä toinen http://www.realoem.com/bmw/showparts...46&hg=33&fg=10

              Comment

              • 325E
                Bimmer Enthusiast
                • May 2006
                • 1227
                • LAHTI

                #8
                Se on ns. Kehtomallinen Type 210 ,perä/kiinnitys

                Originally posted by KingOnTheRoad View Post
                ja 188 perä on ilmeisesti e30 tyyliin kiinni päältä pulteilla?
                Peräsi on Type 210 , ja kehtomallinen kiinnitys.todennäköisyys laskelmien mukaan vm-92 ja sitä uudempi.....katso perän takakopassa oleva tyyppikilppi joka on yhdellä takakannen pultilla kiinni, siitä näet perän välityksen ja onko peräsi mahdollisesti lukkoperä..

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16460
                  • Asikkala

                  #9
                  Originally posted by KingOnTheRoad View Post
                  onko kuvan perä typ188 vai typ210?

                  Lukoton 210.

                  Comment

                  • 325E
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2006
                    • 1227
                    • LAHTI

                    #10
                    Näin on

                    Originally posted by jr66 View Post
                    Lukoton 210.
                    Kuten jr66 toteaa ei lukkoa tosin kun olisit laittanut heti kuvaa perän sisästä olisi asia selvinnyt heti

                    Comment

                    • Leka
                      BTCF Member
                      • Sep 2003
                      • 7701
                      • Vilppula

                      #11
                      Originally posted by jr66 View Post
                      Lukoton 210.
                      Bingo. Laittakaa välitys niin kerrotaan missä se on ollut kiinni.

                      YLEENSÄ E34:ssa kiinni ollut typ.210 perä on lukollinen pl. EML vehkeet, tosin yhdessä semmoisessakin on ollut lukkoperä.
                      sigpic

                      BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                      Comment

                      • TeeDee
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2007
                        • 497
                        • Rovaniemi

                        #12
                        Nostetaanpas vanhaa ketjua lainatakseni.


                        Elikkä sigun mukainen auto. Hakusessa olis uus perä tän vanhan ulisevan tilalle. Nykyisessä on lukko ja sen mitä tunnistuslaatasta sain selvää, niin siinä lukee S 3,7* (viimeinen luku mahd. 4, mutta se on todella epäselvä). Kardaani oli kiinni kuudella pultilla. Kyseinen perä on vielä kehtomallisesti kiinnitetty. Kysymys sitten kuuluu.

                        Onko tämä nyt typ188 vai typ210, ja mistä sen nyt helpoiten selvittäisi?

                        Auto on tosiaan tehtaalta rullannut ulos 6/1990.
                        Tämän hetkinen ja ensimmäinen menopeli BMW 525i -90

                        Comment

                        • jr66
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 16460
                          • Asikkala

                          #13
                          Originally posted by TeeDee View Post
                          Nostetaanpas vanhaa ketjua lainatakseni.


                          Elikkä sigun mukainen auto. Hakusessa olis uus perä tän vanhan ulisevan tilalle. Nykyisessä on lukko ja sen mitä tunnistuslaatasta sain selvää, niin siinä lukee S 3,7* (viimeinen luku mahd. 4, mutta se on todella epäselvä). Kardaani oli kiinni kuudella pultilla. Kyseinen perä on vielä kehtomallisesti kiinnitetty. Kysymys sitten kuuluu.

                          Onko tämä nyt typ188 vai typ210, ja mistä sen nyt helpoiten selvittäisi?

                          Auto on tosiaan tehtaalta rullannut ulos 6/1990.
                          Poskilaakerin laipan pulttien lukumäärä 6 = 188. 8 = 210.
                          Ja välitys on 3,73 jos sinä 3,7x näkyy.
                          Ja katson kohta sen oman perän kardaanin pulttien määrän.

                          Comment

                          • Muumi
                            BTCF Member
                            • Oct 2002
                            • 1702
                            • Rovaniemi

                            #14
                            Originally posted by TeeDee View Post
                            Nostetaanpas vanhaa ketjua lainatakseni.


                            Elikkä sigun mukainen auto. Hakusessa olis uus perä tän vanhan ulisevan tilalle. Nykyisessä on lukko ja sen mitä tunnistuslaatasta sain selvää, niin siinä lukee S 3,7* (viimeinen luku mahd. 4, mutta se on todella epäselvä). Kardaani oli kiinni kuudella pultilla. Kyseinen perä on vielä kehtomallisesti kiinnitetty. Kysymys sitten kuuluu.

                            Onko tämä nyt typ188 vai typ210, ja mistä sen nyt helpoiten selvittäisi?

                            Auto on tosiaan tehtaalta rullannut ulos 6/1990.
                            Kuten tuhannesti aikaisemmin todettu. Onko perän poskilaakeri kuudella vai kahdeksalla pultilla kiinni?
                            8:lla -> 210
                            6:lla -> 188

                            Suurella todennäköisyydellä siinä on 188. Eikö ole sedan malli?

                            -hidas-
                            E24 635csi

                            Comment

                            • TeeDee
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2007
                              • 497
                              • Rovaniemi

                              #15
                              Originally posted by Muumi View Post
                              Kuten tuhannesti aikaisemmin todettu. Onko perän poskilaakeri kuudella vai kahdeksalla pultilla kiinni?
                              8:lla -> 210
                              6:lla -> 188

                              Suurella todennäköisyydellä siinä on 188. Eikö ole sedan malli?

                              -hidas-
                              Sedan malli. Näytti vaan ulkoisesti miltei samalta kuin kaverin tallissa ollut seiskasta peräisin oleva 210. Paha vaan sanoa ku auto on liikenteessä niin kehtaa purkaakaan vielä pois. Mutta nyt vähän kiire niin täytyy mennä.
                              Tämän hetkinen ja ensimmäinen menopeli BMW 525i -90

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎