Announcement

Collapse
No announcement yet.

M5 e34 hankinnassa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • joni88
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2008
    • 308

    M5 e34 hankinnassa

    Koitin haulla etsiä mutta aiheesta löytyy huonosti infoa...

    eli hankinnassa on otsikon mukainen auto, kysymyksiä herääkin muutamia...

    1. mitä olis hyvä tietää autosta/mihin kannattaa kiinnittää huomiota moista ostaessa?

    2. onko tekniikanvaihdolla varustettu m5 huono ratkaisu?

    3. Paljonko tollaseen maksaa esim. sähköikkunat, ilmastointi vak. nop säädin jne... kun ei tekniikan vaihto m5:sissä aina noita ole...

    4. yleisesti, vikoja joita voi ilmenee mahdollisesti, millanen ajaa jne...
    G11 740e

    Ex: Ford Probe, Vw Golf, Mitsubishi Galant, Vw Golf, Peugeot 205, Honda CRX, Volvo 360, Ford Taunus, Dodge Aspen, Ford Taunus, Ford Probe, Audi S4, Volvo 850, Audi A6, Toyota Aristo, Seat Leon, 540 e39, Fiat Coupé, Alfa Romeo 156, 750 e38, MB CLK, MB SLK, VW Jetta, Seat Ibiza, 118d e87, Z4 e85, Audi A5, Alfa Romeo Mito, 530da e60, MB CLS, Porsche Cayenne, Audi A6, Maserati QP, Range Rover, M3 e93, M6 e64, MB S600L, 750iL xDrive F02, Maserati QP, MB CLS, F13 640d, Tesla Model S 85d
  • Matula
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2007
    • 1706

    #2
    Linkin topicissa hieman keskustelua, http://www.btcf.fi/forum/showthread....=ostamassa+e34

    Comment

    • ^Tonix^
      BTCF Member
      • Sep 2005
      • 641
      • Vaasa

      #3
      Tekniikan vaihtoa en ostaisi koska ei ne niin paljo halvempia ole kuin aidot.
      Ja vakuutus yhtiön mielestä esim tv 520/M5 voi olla sen 520 arvoinen jos se esim poltetaan, kolaroidaan tai varastetaan..
      e30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
      E30 318is
      E36 M3 Coupe

      Comment

      • dumppi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 4351
        • sotkamo

        #4
        Originally posted by ^Tonix^ View Post
        Tekniikan vaihtoa en ostaisi koska ei ne niin paljo halvempia ole kuin aidot.
        Ja vakuutus yhtiön mielestä esim tv 520/M5 voi olla sen 520 arvoinen jos se esim poltetaan, kolaroidaan tai varastetaan..
        eihän tuo nyt VOI pitää paikkaansa:think kyllähän vakuutusyhtiö maksaa autosta YKSILÖLLISESTI varusteiden ym. mukaan niin miks ei sitte tekniikankin mukaan?! ite sain lunastus arvoa huomattavasti nostettua varusteiden mukaisesti vaikka ensin yrittikin kitistä vastaan että ei sillä ole muka väli onko autossa ilmastointi, kattoluukkku, täysnahat ym. herkkuja vaan olipa kuitenkin väliä kun asiasta uudelleen keskusteltiin ja oonpa kuullu semmosenki homman että jos on esim. juuri tehty koneremontti tai vastaavaa, maalattu auto yli tms. niin jos näistä on kuitit tai voi todistaa jollain muulla tavalla nämä, että on tehty niin saa lunastus arvoa nostettua yleisesti siis: autot ovat lunariin mennessään yksilöitä.

        mutta kyllä siltiki itse ottaisin sen aidon ämmäläisen
        Last edited by dumppi; 15-11-2008, 17:52.
        Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
        e36 325i coupé R.I.P
        e30 316 2d
        e36 318is coupé
        e36 323i 4d ac schnitzer replica


        Käyttis: e39 523i 4d
        Originally posted by rizzo
        Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
        |Sotkamo Connection|

        Comment

        • ^Tonix^
          BTCF Member
          • Sep 2005
          • 641
          • Vaasa

          #5
          No ei yhtiöt varmaankaan mitään "aidon" M5:sen hintaa siitä hyvitä..
          Ja eihän niistä tv/kv autoista ikinä oikeen tiedä minkälaisia "härveleitä" ne loppujen lopuks on..
          Oon nähny muutamia tv/kv autoa joissa oli kyllä esim sähköjen johdotus sellast että
          e30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
          E30 318is
          E36 M3 Coupe

          Comment

          • Petteri75
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2005
            • 2540
            • Kirkkonummi

            #6
            Itse kun mälläsin ex-M5:ni (nyyh), niin loppujen lopuksi se IFin maksama korvaus oli kohtuullisen markkinahintainen. Vähemmän tietenkin kuin auto oli tullut minulle maksamaan, mutta sillä olisi juuri ja juuri saanut ehkä ostettua M5:en, mutta ei niillä km-lukemilla, vollederillä ja muilla varusteilla. Tekniikanvaihdon arvo ei koskaan ole aidon kanssa samalla tasolla ja tämä on hyvä pitää mielessä autoja valittaessa.

            Alkup. ketjun aloittajan kannattaa kokeilla hakua, sattuneesta syytä E34 M5 on ollut ilmeisesti kohtuullisen pitkään yleisen mielenkiinnon kohteena

            1. Ajomäärällä on vaikutusta. S38B3x on korkeasti viritetty ja kun 200tkm lähestyy, on moottoriremontti myöskin näköpiirissä. Jos autossa on EDC, niin pidä totta vieköön huoli siitä, että se toimii. Kaikki nitinät, natinat, kolinat ja muut epätäsmällisyydet alustassa maksavat oikeasti rahaa, mutta eivät välttämättä suhteessa kovin paljoa enempää kuin E34 518 saattaminen ajokuntoiseksi.

            2. On. Unohda tekniikanvaihdot, ellei hyvälaatuista tule puoli-ilmaiseksi vastaan.

            3. Aidoissa muu kuin vakionopeudensäädin tulee aika usein mukana. Niiden toimivuus voi olla vain jotain mielenkiintoista, kannattaa kokeilla kaikki. Ilmastoinninkin pitää alkaa puskemaan kylmää, jos auto on ollut esim. hallissa jonkin aikaa ja joutokäynnillä moottori hohkaa kaiken lämpöiseksi.

            4.
            - Kaksoismassa-vauhtipyörä voi alkaa kolisemaan.
            - Vaihteiston synkronointi on saattanut kärsiä aikojen saatossa.
            - Moottoriin voi tulla vaikka mitä vikoja, mutta henk. koht. olin hieman vaikuttunut paketin laadusta, M5 on tosiaan tehty nopeaan ajoon. Sytytyspuolia, -tulppia, MAFeja, antureita, läppäjärjestelmän alipaineletkuja yms kuluvaa voi joutua vaihtamaan. Vihjeenä, jos mikä tahansa kohta jäähdytysletkuissa vuotaa, vaihda suosiolla kaikki. Kysy vain miksi..
            - Kulutus on 10-12l/100km maantiellä, mutta sinun pitäisi päästä noihin vaikka lasissa olisi pidemmän aikaa 140km/h. Isompi kulutus voi merkitä ongelmia.
            - Alustasta tuli mainittuakin, M5 painaa 1600kg ja kulkineen luonteesta johtuen, rasitusvammojen todennäköisyys on huima.
            - EDC. Kova alusta, ilmoitukset CC:ss tai että napista ei saa pehmeää kyytiä on merkki siitä, että hinnasta pitää tulla useita kiloeuroja/harrastusyksiköitä alaspäin.
            - Renkaat. Laadukas rengaskerta Nürburgring-alustalle voi maksaa yli tonnin. Jos säästät, voi se lähteä joku kaunis päivä käsistä ja sitten harmittaa pitkään. Itseäni on harmittanut nyt kohta 1.5v.

            E34 M5 on hyvä valinta taloudelliseen perheajoon, se on mukava ja tavaratilaa löytyy suureenkin tarpeeseen. BMW:n tapaa autojen vakiovarustus on jo hyvää ja varsinkin vanhempiin vuosikertoihin löytyy edullisia varaosia, erityisesti Motorsport-osat ovat niin halpoja että niitä ostaa jo mielellään varastoon. M5:lla leppoisesti kruisaillessa 60-80km/h vauhdissa voitkin jo hyvin huomata, kuinka suosittu ja yleinen vaihtoehto se on.
            BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

            Comment

            • dumppi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 4351
              • sotkamo

              #7
              Originally posted by ^Tonix^ View Post
              No ei yhtiöt varmaankaan mitään "aidon" M5:sen hintaa siitä hyvitä..
              Ja eihän niistä tv/kv autoista ikinä oikeen tiedä minkälaisia "härveleitä" ne loppujen lopuks on..
              Oon nähny muutamia tv/kv autoa joissa oli kyllä esim sähköjen johdotus sellast että
              tämä vakuutus homma menee nyt kyllä vähän asian vierestä mut eli en itsekään jaksa usko että saa lunariin mennessä saman mitä aidosta.. sehän kannattais polttaa jo ite jos siitä muutaman tonnin voiton sais mutta multa ainaki kysyivät lunastus summasta keskulteltaessa viime kevättalvella et mitä oon autosta ite maksanu ja milloin (kannattaa sanoo tietty vähän yläkanttiin.. ei paljon mutta uskottavasati), paljon oon sen jälkeen ajanu, onko ollut isoja remontteja lähiaikoina(kuitteja pyysi jos on), ja sanoi katsovansa nettiautosta ja liikkeiden hintoja, että missä hinnoissa ne pyörii ja löytyi suunnilleen samoilla varusteilla ja suunnilleen samaan kilometri haarukkaan osuvia autoja vaikka kuinka. niistä sitten keskihinta suurinpiirtein, joka ei mulle riittänyt ja esitin oman ehdotukseni jonka se vakuutusyhtiön kaveri aika helposti hyväksyikin sain autostani saman mitä siitä maksoinkin puoli vuotta aikaisemmin (ois vaan pitäny tajuta pyytää enempi) ja pidin vielä itse yhet aluvanteet talvirenkaineen ja auton mukana tulleet musavehkeet ym. ym. ja kyllä osa tekniikanvaihto pommeista on todellakin pommeja mutta oon semmosenkin tekniikan vaihdon nähny missä on oikeesti tehty hommat kunnolla ja johto sarjat vedetty niinkuin niiden kuuluu mennäkin.. täm ko. tekniikan vaihto oli kylläkin tehty alkuperäiseen M-sport koriin ja osittain varmaan sen takia niin siististi toteutettu. itse suosin vaan edelleen silti sitä aitoa oikeaa ///M:ää
              Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
              e36 325i coupé R.I.P
              e30 316 2d
              e36 318is coupé
              e36 323i 4d ac schnitzer replica


              Käyttis: e39 523i 4d
              Originally posted by rizzo
              Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
              |Sotkamo Connection|

              Comment

              • K.S.
                Bimmer Fanatic
                • May 2006
                • 649
                • Espoo

                #8
                Ehdottomasti aito peli alle niin saa rahoillensa enemmän vastinetta, mutta jokatapauksessa kyseinen auto on varmastikkin kallis pitää ja kallis ajaa. Hyväkuntoiseen jos ei ole varaa, kannattaa jättää ostamatta.

                Comment

                • joni88
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2008
                  • 308

                  #9
                  kylläpä tuli vastauksia ja vinkkejä, kiitos ja kumarrus...

                  Ei oo mikään kiire autoa ostaa, ja hyvä yksilö hakusessa... tietysti joku budjetti oltava, mutta vaihtoehtoja katselen yksilöllisesti... eli paremmista maksan mielellään sen muutaman kilon enempi ja niin pois päin... tekniikan vaihto kiinnostaa siinä määrin että tuttavapiiristä löytyy yksi, ja maksoin siitä noin vuosi sitten todella pilkkahinnan verrattuna aitoon... eli jos halvalla löytää hyvän tv m5:sen niin ei ole mikään maailman suurin riski sitä ostaa...
                  G11 740e

                  Ex: Ford Probe, Vw Golf, Mitsubishi Galant, Vw Golf, Peugeot 205, Honda CRX, Volvo 360, Ford Taunus, Dodge Aspen, Ford Taunus, Ford Probe, Audi S4, Volvo 850, Audi A6, Toyota Aristo, Seat Leon, 540 e39, Fiat Coupé, Alfa Romeo 156, 750 e38, MB CLK, MB SLK, VW Jetta, Seat Ibiza, 118d e87, Z4 e85, Audi A5, Alfa Romeo Mito, 530da e60, MB CLS, Porsche Cayenne, Audi A6, Maserati QP, Range Rover, M3 e93, M6 e64, MB S600L, 750iL xDrive F02, Maserati QP, MB CLS, F13 640d, Tesla Model S 85d

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎