Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 525tds käyttöautoksi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • joko
    Bimmer Enthusiast
    • May 2004
    • 1968
    • Seinäjoki

    #16
    Osta e39 tds? saa samalla hintahaarukalla ja on ainakin modernimpi kori ympärillä. Itellä on nyt 530d e60 ja tuota ennemmin oli n. vuoden ja 30tkm ajan e39 tds ja ei pienintäkään ongelmaa tekniikan kanssa. Öljyä meni n. puolisen litraa vaihtovälillä(10tkm) ja hehkut vaihdoin varmuuden vuoksi. Mutta osta manuaali jos haluat varmoja ja edullisia kilometrejä. Omani oli manuaali ja seka-ajossa mitattu kulutus pyöri 7-8 välillä aina. Kyseinen auto on myynnissä tälläkin hetkellä nettiautossa, pyynti vähän alle kympin mutta uskoisin että voi lähteä käteiskaupalla melko mukavasti. Kyseisestä autosta löytyy kuitenkin 19" alut, h&r jouset, uudet iskunvaimentimet, liki kaikki alustan tukivarret ja puslat uusittu lähiaikoina...
    Ite ei tuolla hintaerolla tarttis kahdesti miettiä e34 ja e39 välillä missä sama tekniikka. e34 on ihan asiallinen ja hiljainen auto mutta ne on auttamatta jo vanhoja sekä vaikeammin myytäviä kun hyvä e39.

    Edit: niin tuon nykyisen auton mainitsin siksi että noilla kahdella ei ihan mitään hätkähdyttävää eroa ole, toki tds on vanhaa tekniikka mutta ei juurikaan häviä ajettavuudessa/hiljaisuudessa. Varsinkin kun vertaa auton hintaa joka on 3-4 kertaa pienempi. Toki e60 on kaikinpuolin hieman modernimpi ja tietysti kulkupuoli on ihan jotain muuta mutta niin on hintakin.
    Last edited by joko; 17-11-2008, 20:45.
    F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
    W906 319 sprinter - 14

    Comment

    • eukko
      BTCF Member
      • Dec 2003
      • 127
      • Luoma, Kirkkonummi

      #17
      Itse ostin oman tdsA:n noin puolitoista kuukautta sitten, ihan tyytyväinen oon ollu.
      Sitten vähän speksejä:
      -Kulutus noin 8 litraa sekalaisessa ajossa, pienimillä päässy 7,5.
      -Korjattu ruiskupumppu, tiivistesarjalla makso huikeat 12€, ja vähän vaivaa.
      yleensä tiiviste sarjan vaihdot liikkeessä 600-> uusi pumppu taas 1000€.
      kannattaa siis kattoo et ei vuoda naftaa, sen haistaa kyllä heti.

      -Automaatin öljyt vaihdettu, ehkä manuaali on huolettomampi, manuaalin saa viellä muutettua niin että käyttää mekaanista ruiskupumppua.(tosin sillon ei toimi vakkari)
      -Alusta reaktitangot sun muita niveliä vaihtanut, osiin mennyt tähän asti noin 1000€ töyt tehty ite muuten ois hinta aivan eri.

      Mitä viel vois lisätä, entinen auto oli e46 320d-02 ja rupes syömaan ku hinta laskee 3000€ vuodes, sillä ostaa jo yhen tai useaamman e34:n per vuos.
      Ja e34 on mukavanmpi ajaa, jos e32 ois olemassa dieselinä niin ehdottomasti sellanen tulis ostettuu.
      Huollot, korjaukset ja rengastyot ym. Ota yhteytta privalla.

      E60 M5
      I3 120AH

      Comment

      • teropa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 3855
        • Oulu

        #18
        Moro,

        Suomessa näyttävät myyvän monenhintaisia E34:sia. Aina 2000 eurosta jonnekin 8000 euroon, ajomäärät välillä reipas satku ja "liikaa". Saksasta saisi bensamalleja "liebhaber" osastolta noin 3-4ke, plus max 1k veroja. Hakuineen, rekisteröinteineen jne niin jotain 5-6k luokkaa.

        Mikä on maksimi, mitä maksaisitte huippukuntoisesta E34:sta, esim nyt tuo 525tds (voi olla joku muukin), jossa max 100-110tkm todelliset ajokilometrit (tiedän, lähes mahdoton löytää), ja ruosteeton ja huippusiisti kunto?

        Onko 1/94 - x/95 välillä tullut mitään oleellisia tekniikkamuutoksia noihin dieseleihin? Automaattiin, turboon jne?

        Tero
        E60 520dA M-sport
        ---Ex
        E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
        E90 330iA, 325iA, 320dA
        E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
        E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

        PPL(A)

        Comment

        • pmv
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 2032
          • tornio

          #19
          Hmm. Eihän 525tds tule olemaan koskaan mikään klassikkomalli ja jos se ostaessa olisi vielä todella huippukuntoinen, niin tokkopa se olisi sitä enää parin talven jälkeen. Käyttöruoskiahan nämä on. Diesel-kone tekee vielä sen, että kukaan ei viitsi ostaa edes vähäiseen ajoon huvin vuoksi. Mielestäni 535i ja 540i ovat sellaisia malleja, että ne ehjinä tulevat aina kiinnostamaan jotakuta. Niissä on huvi-puolikin kunnossa.

          Manuaalinahan tällainen on varmasti luotettava, automaattina ehkä vähemmän. Jos kohta ei ole mitään syytä hyljeksiä tomaattia sen itsensä vuoksi. Ei näistä kyllä mistään kovin paljoa yli 5000 euroa Suomessa kannata maksaa. Siihen ei paljoa tarvi laittaa lisää, niin lähtee jo e39:iä ja pian jopa 530d:täkin. Siinä on jo iso ero tds:ään. Saksasta hakemiseen menee tuontikuluihin ja talvivarusteluun jo likemmäs pari tonnia(reissut/haut+talvirenkaat vanteineen, lokilämppäri, katastus). Ei se verojen osuus ole edes suuri tuossa vaiheessa.

          Comment

          • Harri G
            BTCF Member
            • Jul 2005
            • 9041
            • Iisalmi

            #20
            Originally posted by pmv View Post
            Ei näistä kyllä mistään kovin paljoa yli 5000 euroa Suomessa kannata maksaa.
            Samaa meinasin sanoa. Ei ole toisinaan mitään järkeä niissä pyyntihinnoissa. Tosiaan kun nämä ovat AINA käyttöpelejä, niin hankala niistä on sitten myydessäkään saada 7k€. Varsinkin jos suomalaisittain varusteina on kääntyvät etupyörät ja heijastavat peilit.
            E39 ja E91

            Comment

            • Hene
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2002
              • 399
              • Joensuu

              #21
              n. 100 000km 525td -95 touringilla ajaneena totean, että on pomminkestävä laite. Ei ole tarvinnut korjata mitään muuta kuin vaihtaa tukivarret eteen 400 000km kohdalla. Täysin vakio, syö sen 7,5 litraa seka ajossa. 85kw versio. Öljyä ei tarvitse lisätä 10 000km vaihtovälillä.
              X5 E53 3.0d

              Comment

              • MasaTDS
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2006
                • 1606
                • Tampere

                #22
                Originally posted by uti View Post
                Lähettävät perkele ne paremmat koneet sieltä BMW:n tehtaalta Opelille. Hävettää tollainen.
                ei lähetä,ronkottaa tossakin jakoketju mutta taidan ne vaihtaa
                E24 635csi
                M-B W140
                Citroen c4 coupe
                H-D sportster chopper

                Kodin remontit kattavasti ammattitaidolla
                Myös autohuollot,remontit,lohko/säteilylämmitinasennukset tampereella.
                Yhteydet privalla tai allaolevien sivujen kautta
                www.mpanet.fi

                Comment

                • njassu
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2007
                  • 45
                  • Sotkamo

                  #23
                  Kakkosauton vaihtoa tässä mietin ja vanhasta kokemuksesta ajattelin 525tds:n (taas) ostaa. Ehkä hieman viisaampana kuin edellisen jossa oli vikoja toisensa perään, vittumaisimpana vikana ehkä syöttöpumppu. Lopulta möin osina pois kun olisi koko pumppu pitänyt vaihtaa. Merkin vaihto erääseen saksalaiseen kansanautoon lopetti huolet pääseekö perille vai pitääkö tehdä remonttia tien sivussa. Vaan kakkosautona tuollainen saattaisi mennäkkin.

                  Mitäs kaikkea tuommoisesta kannattaisi katella? Lähinnä moottoripuolen vikoja jos osaisi haistella etukäteen, korin kanssa aina pärjää. Mikä olisi esim. normaali kiihtyvyys 0-100 manuaalilootalla? Muita testausmenetelmiä? Vikakoodeja näistä ei tainnut moottorista kovin paljoa saada, ja oliko vikakoodien lukeminen muutenkaan niin helppoa kuin VW:n vag-comilla?

                  Ja jossain vaiheessa taisi imusarja vaihtua muoviseksi, tapahtuiko tässä jotain muitakin muutoksia koneeseen? Onko uudemmat parempia tms.?
                  Last edited by njassu; 07-04-2011, 00:31.
                  E34 525tds -92 osina maailmalla...

                  Comment

                  • njassu
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2007
                    • 45
                    • Sotkamo

                    #24
                    Tietääkö kukaan? Lähinnä kiinnostaa muuttuuko tuossa 92-96 vuosien välillä moottorissa jotain, esim. onko syöttöpumpun lastentaudit uudemmissa karsittu pois?
                    E34 525tds -92 osina maailmalla...

                    Comment

                    • Alpina E34
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2005
                      • 1122
                      • Masku

                      #25
                      E34 Td/Tds on aina alumiinisella imusarjalla. Pumppu vaihtuu sähköiseen jossain vuosimallissa, mutta sähköisessäkin pumpussa samat vuoto-ongelmat. Tosin (kansien) tiivisteiden vaihto onnistuu kotioloissakin, jos ei ole peukalo ihan totaalisen väärässä paikassa.

                      Emännän 2/-96 Tds:llä on nyt ajettu meidän aikana 273000 - 416000 ja kulutusosia vaihdeltu:

                      - kaikki etupään nivelet kahteen kertaan
                      - iskarit ja jouset kerran ja etuiskarit 2x
                      - hehkut
                      - pa siirtopumppu
                      - syöttöpumpun tiivisteet
                      - vesipumppu, termari ja syyläri
                      - ilmastoinnin kenno kahdesti
                      - lämppärin puhallin ja kiertovesipumppu
                      - ym. pientä


                      Autosta EGR tulpattu heti ostaessa ja asennettu Vtech "tehoboksi".
                      E34 Lenz 536ds -89

                      E34 osille tarve:
                      https://www.btcf.fi/forum/showthread...14#post4283214

                      Ex: E46 316 Touring -04, E39 530DA Touring M-Sport -02, E34 535i M-Technic -90, E34 525 Tds Touring Executive -96, E28 518i "Bavaria" -87, E34 535i -89
                      Originally posted by T3
                      BMW ei ole valmistanut muita MOOTTOREITA, kuin M10 ja sen johdannaiset.
                      'Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer' (Walter Röhrl)

                      Comment

                      • peto2
                        BTCF Member
                        • Jan 2007
                        • 8264
                        • Järvikylä (Nakkila)

                        #26
                        Originally posted by Alpina E34 View Post
                        E34 Td/Tds on aina alumiinisella imusarjalla. Pumppu vaihtuu sähköiseen jossain vuosimallissa, mutta sähköisessäkin pumpussa samat vuoto-ongelmat. Tosin (kansien) tiivisteiden vaihto onnistuu kotioloissakin, jos ei ole peukalo ihan totaalisen väärässä paikassa.

                        Emännän 2/-96 Tds:llä on nyt ajettu meidän aikana 273000 - 416000 ja kulutusosia vaihdeltu:

                        - kaikki etupään nivelet kahteen kertaan
                        - iskarit ja jouset kerran ja etuiskarit 2x
                        - hehkut
                        - pa siirtopumppu
                        - syöttöpumpun tiivisteet
                        - vesipumppu, termari ja syyläri
                        - ilmastoinnin kenno kahdesti
                        - lämppärin puhallin ja kiertovesipumppu
                        - ym. pientä


                        Autosta EGR tulpattu heti ostaessa ja asennettu Vtech "tehoboksi".
                        onko muovinen imusarja sitten vain e36 juttuja? Ex 325tds -96:ssa oli muovinen.. :think
                        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                        ex:
                        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                        Nakkaa privaa jos tarvetta.

                        Comment

                        • Alpina E34
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2005
                          • 1122
                          • Masku

                          #27
                          Originally posted by peto2 View Post
                          onko muovinen imusarja sitten vain e36 juttuja? Ex 325tds -96:ssa oli muovinen.. :think
                          Joo ja E39. Tuo meidän 2/-96 Tds on kuitenkin jo aika loppupään vehkeitä ja siinä on köykämiiniä. Tuskin viimeisen 4kk ajalle vaihdettu muovista? Ainakin realoem:n mukaan on sama osanumero 11612243152 tuotannon loppuun asti.

                          E:

                          Ja E38:ssa myös esiintyy muovisena, kuten TFV mainitsi.
                          Last edited by Alpina E34; 11-04-2011, 14:43.
                          E34 Lenz 536ds -89

                          E34 osille tarve:
                          https://www.btcf.fi/forum/showthread...14#post4283214

                          Ex: E46 316 Touring -04, E39 530DA Touring M-Sport -02, E34 535i M-Technic -90, E34 525 Tds Touring Executive -96, E28 518i "Bavaria" -87, E34 535i -89
                          Originally posted by T3
                          BMW ei ole valmistanut muita MOOTTOREITA, kuin M10 ja sen johdannaiset.
                          'Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer' (Walter Röhrl)

                          Comment

                          • TFV
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2006
                            • 3080
                            • Nurmijärvi

                            #28
                            -97 E38:ssa muovinen
                            E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

                            Comment

                            • njassu
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2007
                              • 45
                              • Sotkamo

                              #29
                              Originally posted by Alpina E34 View Post
                              E34 Td/Tds on aina alumiinisella imusarjalla. Pumppu vaihtuu sähköiseen jossain vuosimallissa, mutta sähköisessäkin pumpussa samat vuoto-ongelmat. Tosin (kansien) tiivisteiden vaihto onnistuu kotioloissakin, jos ei ole peukalo ihan totaalisen väärässä paikassa.
                              Vuoto-ongelmat sain korjattua edellisestäkin 92-vuoden tds:stä mutta syöttöpumpun sisällä tuntui olevan jotain häikkää kun sammuili miten sattui ja lopulta lopetti toimintansa tykkänään. Jotain määränsäädin ongelmia muistelen siinä olleen kun esim. valot laittoi päälle niin kierrokset tipahti tai sammui koko kone, tai vauhdista kytkin pohjaan -> sammuu. Onkohan juuri näitä ongelmia korjattu uudempiin syöttöpumppuihin? Tai onko edes luotettavampia?

                              Realoem.com kertoo että 1/94 asti on jotain versiota pumpusta, ja 1/95 muuttuu taas pumppu eli kolmea eri versiota ainakin löytyy näistä. Tosiaan kiinnostaisi tietää onko nämä uusimmat merkittävästi vanhoja parempia?

                              E: Tuota 1/95 eteenpäi käytettyä pumppua on käytetty näköjään sitten myös E36/E38/E39 joten se lienee lopulta ollut onnistunut versio...liekkö näin.
                              Last edited by njassu; 11-04-2011, 20:06.
                              E34 525tds -92 osina maailmalla...

                              Comment

                              • Alpina E34
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2005
                                • 1122
                                • Masku

                                #30
                                Originally posted by njassu View Post
                                Vuoto-ongelmat sain korjattua edellisestäkin 92-vuoden tds:stä mutta syöttöpumpun sisällä tuntui olevan jotain häikkää kun sammuili miten sattui ja lopulta lopetti toimintansa tykkänään. Jotain määränsäädin ongelmia muistelen siinä olleen kun esim. valot laittoi päälle niin kierrokset tipahti tai sammui koko kone, tai vauhdista kytkin pohjaan -> sammuu. Onkohan juuri näitä ongelmia korjattu uudempiin syöttöpumppuihin? Tai onko edes luotettavampia?

                                Realoem.com kertoo että 1/94 asti on jotain versiota pumpusta, ja 1/95 muuttuu taas pumppu eli kolmea eri versiota ainakin löytyy näistä. Tosiaan kiinnostaisi tietää onko nämä uusimmat merkittävästi vanhoja parempia?

                                E: Tuota 1/95 eteenpäi käytettyä pumppua on käytetty näköjään sitten myös E36/E38/E39 joten se lienee lopulta ollut onnistunut versio...liekkö näin.
                                Tuossa meillä ei ole ollut mitään ongelmia, kop kop... Voihan se olla että vanhemmat on sitten vikaherkempiä :think

                                Monesta paikkaa lukenut, että määränsäädin on purettaessa ollut täynnä moskaa, mutta meidän tapauksessa oli täysin puhdas.
                                E34 Lenz 536ds -89

                                E34 osille tarve:
                                https://www.btcf.fi/forum/showthread...14#post4283214

                                Ex: E46 316 Touring -04, E39 530DA Touring M-Sport -02, E34 535i M-Technic -90, E34 525 Tds Touring Executive -96, E28 518i "Bavaria" -87, E34 535i -89
                                Originally posted by T3
                                BMW ei ole valmistanut muita MOOTTOREITA, kuin M10 ja sen johdannaiset.
                                'Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer' (Walter Röhrl)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎