Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 takasivuikkunoiden rajakatkaisijat, missä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 525iiäxä
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2005
    • 1847
    • Lappeenranta, Finland

    E34 takasivuikkunoiden rajakatkaisijat, missä?

    Niin, missähän päin ovea nuo sijaitsee ja minkä näköisiä ovat?

    Volvo V70 2.4T -02
    E30 323i -84 (taas)

    Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84
  • jani73
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 4328
    • Turku

    #2
    Eipä siellä mitään rajakatkaisijoita ole. Siinä mekanismissa on kyllä yksi mikrokytkin, muttei se mitään varsinaista rajakatkaisijan virkaa toimita.

    Jollen ihan väärin muista, niin ikkunan sulkeutumiskohta säädetään sellaisella mekaanisella stopparilla.

    Comment

    • 525iiäxä
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2005
      • 1847
      • Lappeenranta, Finland

      #3
      Joo, näinhän se taitaa olla. Sähkökaavioista vain semmoiset katkaisijat löytyy mutta tuolta mekanismista ei, paitsi se yksi mikrokytkin. Eikä johtosarjassakaan ole mitään siihen viittaavaa.

      Mutta, millä ilveellä saa sen ison pistokkeen korin puolelta irti? Oven johtosarja on menossa vaihtoon. Sähköakkunoiden asennusprojekti taakse on aluillaan ja tuo näyttää nyt (ensimmäiseltä) aika hankalalta paikalta... :think

      Keskuslukon moottorin pistoke on erilainen, mutta johtojen värit on samat, niin se mennee ihan tinailemalla. Mites muuten noi johdot ylipäänsä käy keskenään jos (ja toivottavasti kun) saa johtosarjan vaihdettua? Toimiiko suoraan vai joutuuko johtohommiin?

      Volvo V70 2.4T -02
      E30 323i -84 (taas)

      Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

      Comment

      • zeneg
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2007
        • 1238
        • Oulu

        #4
        [quote=525iiäxä;1409437]Mutta, millä ilveellä saa sen ison pistokkeen korin puolelta irti? Oven johtosarja on menossa vaihtoon. Sähköakkunoiden asennusprojekti taakse on aluillaan ja tuo näyttää nyt (ensimmäiseltä) aika hankalalta paikalta... :thinkquote]

        Mä tein silleen että irroitin sen oven rajoittimen, sai hieman lisää tilaa siihen. Sitten liitin jotenki vetämällä/työntämällä ulos, klipsit auki, auton puoleinen liitin takas paikoilleen ja muljuttelemalla oven puoleinen liitin pois sieltä välistä. Joutui hieman voimaa käyttämään että suostui tulemaan.

        Comment

        • jani73
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 4328
          • Turku

          #5
          Originally posted by 525iiäxä View Post
          Joo, näinhän se taitaa olla. Sähkökaavioista vain semmoiset katkaisijat löytyy mutta tuolta mekanismista ei, paitsi se yksi mikrokytkin. Eikä johtosarjassakaan ole mitään siihen viittaavaa.
          Kyllä se mikrokytkin on se kytkentäkaaviossa mainittu rajakytkin. Sovitaan että siellä on rajakytkin, vaikka ekassa viestissä väitin muuta.

          Comment

          • Salakka
            Bimmer Fanatic
            • May 2006
            • 359
            • Lappeenranta, PARAS OLLA !

            #6
            Oppiipahan tässä itsekkin

            Aihiossa samaa paskasäätämistä, kun tuli toinen ovi laitettua.
            Ovi jo autossa kiinni ja sitten huomasin että perkules johtosarja pitääkin
            vaihtaa kun on jostain mopomallista jossa ei edes johtoja sähkönostimille.

            Jos se tulee välistä niin säästän monta kaljaa kun pitäisi taas ovi irroittaa...

            Testataan kunhan lumet viikonloppuna sulaa poeis...
            SoftRoader

            EX:iä USEITA niin bemareita kuin naisiakin...

            Comment

            • zeneg
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2007
              • 1238
              • Oulu

              #7
              Originally posted by Salakka View Post
              Aihiossa samaa paskasäätämistä, kun tuli toinen ovi laitettua.
              Ovi jo autossa kiinni ja sitten huomasin että perkules johtosarja pitääkin
              vaihtaa kun on jostain mopomallista jossa ei edes johtoja sähkönostimille.

              Jos se tulee välistä niin säästän monta kaljaa kun pitäisi taas ovi irroittaa...

              Testataan kunhan lumet viikonloppuna sulaa poeis...

              Kyllä se välistä tulee. tuli mullakin.

              Comment

              • 525iiäxä
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2005
                • 1847
                • Lappeenranta, Finland

                #8
                Originally posted by Salakka View Post
                Jos se tulee välistä niin säästän monta kaljaa kun pitäisi taas ovi irroittaa...
                Tulee se sieltä. Oven rajoittajan löysääminen oven sisältä helpottaa hieman jos sattuu olemaan verhoilut irti. Pilarin puolen johtosarjassakin saattaa olla sen verran löysää, että koko paketin saa käännettyä sieltä paremmin esiin, vastakappale pilarista ulos kokonaan. Sitten vasta irrottaa liittimen puoliskot toisistaan. Tämänkin äkkäsin vasta paikoilleen laittaessa (tai yrittäessä).

                Volvo V70 2.4T -02
                E30 323i -84 (taas)

                Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

                Comment

                • 525iiäxä
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2005
                  • 1847
                  • Lappeenranta, Finland

                  #9
                  Originally posted by jani73 View Post
                  Kyllä se mikrokytkin on se kytkentäkaaviossa mainittu rajakytkin. Sovitaan että siellä on rajakytkin, vaikka ekassa viestissä väitin muuta.
                  Sovittu Mites nyt näiden johtosarjojen kanssa kun "uusi" johtosarja on vanhempaa mallia ja pistoke (harmaa) ei käy suoraan pilarin vastakappaleeseen. Auton johtosarjan töpseli (musta) pitää siirtää "uuteen" johtosarjaan. Meneekö pinnit ihan samalla tavalla? Ainakin keskuslukon kolme johtoa ovat just presiis samoissa paikoissa ja saman värisiä. Ovatko ikkunoiden johdot tässä uudemmassa vastakappaleessa samoissa paikoissa kuin vanhemmassa töpselissä? Eli, kun siirtää vanhasta töpselistä (harmaa) johdot auton töpseliin (musta), niin vastaaviin reikiinkö? Tämä tietysti selviää mittarin ja apumiehen kanssa jos ei muuten.

                  Se osa liittimestä, jossa on pari riviä niitä pieniä reikiä menee ilmeisesti ihan vaan vaihtamalla liittimestä toiseen, ainakin se helpolla meni.

                  Volvo V70 2.4T -02
                  E30 323i -84 (taas)

                  Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

                  Comment

                  • jani73
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2004
                    • 4328
                    • Turku

                    #10
                    Helpoiten ne johtojen paikat ehkä löytyy kytkentäkaavioista kaivamalla ja vertaamalla sitä vanhempaa ja uudempaa mallia.

                    Comment

                    • 525iiäxä
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2005
                      • 1847
                      • Lappeenranta, Finland

                      #11
                      Ongelma on vaan siinä, kun kaaviot ei pidä aina paikkaansa. Ainakin tässä tapauksessa kaavioiden mukaan kaikki sähköt menee sen isomman liittimen (X273) kautta. Tosielämässä ainakin viisi karvaa menee sen pienemmän osan kautta, sekä uudemmassa että vanhemmassa versiossa. Sitä liitintä taas kaaviot ei tunne ollenkaan.

                      Mutta, eiköhän nuo selviä kun kaivelee Teen nyt homman juurta jaksaen, eli käyn kaikki rungon puolen johdot läpi ja otan selvää, minne mikäkin menee ja pistän johonkin dokuun muistiin. Keskuslukko toimii ja on ihan selvä, niin ei siihen jää kuin joku about 10 johtoa, joista vissiin suurin osa menee takapenkin alle. Ottaa aikansa, mutta pitäis selvitä.

                      Johtojen värit ovat samat oven puolella ja rungon puolella, joten melko todennäköisesti kaikki toimii kun vaan saa kytkennän tehtyä, mutta otetaan varman päälle. Jos vaikka seuraavalle rakentelijalle olis jotain hyötyä.

                      Volvo V70 2.4T -02
                      E30 323i -84 (taas)

                      Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

                      Comment

                      • jani73
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2004
                        • 4328
                        • Turku

                        #12
                        Jos X273 on vasemmalle ovelle, se pieni liitin vasemmalle ovelle on tod näk X277 ja oikealle X274 ja X278. Niistä pienistä taitaa mennä ainakin sen rajakytkimen ja ikkunan kytkimen piuhat, isommat virrat sitten isomman liittimen kautta.

                        Comment

                        • 525iiäxä
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2005
                          • 1847
                          • Lappeenranta, Finland

                          #13
                          Nonii, voi jumaleisson!!

                          Löytyyhän ne oikeat liittimet kun ottaa oikean vuosimallin kaaviot... Tietokoneella oli -94 kaaviot sähköisenä, joista asiaa olin penkonut tuntikaupalla. Mapeissa taasen oli paperilla -92 kaaviot, joista löytyi oikeat liittimet sun muut. Ja vielä autossakin johdot menevät general moduleen ja relay moduleen just niinkuin kaavioissa, eli siltä osin asia on kunnossa.

                          Nyt vain liittimen vaihto ja kokeilemaan...

                          Volvo V70 2.4T -02
                          E30 323i -84 (taas)

                          Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎