Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 520 lämpöongelmia!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • McBeast
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2007
    • 2998
    • Tallinn

    e34 520 lämpöongelmia!

    Löysin monta topiccia searchilla, mutta ei varsinaisesti juuri tämmöiseen tilanteeseen löytynyt vastausta, eli ongelma on liian korkeat lämmöt.
    Auto on aikasemmin keittänyt, ilmeisesti rikkoutuneen pumpun takia. Kansi työstettiin, kannentiiviste vaihdettiin, pumppu ja termari vaihdettiin. Auto on kuitenkin kärsinyt lämpöongelmista senkin jälkeen. Kansi suoristettiin Hämeen Dieselissä. Olisiko mahdollisesti kyseessä vain huolimaton ilmaus, vai olisiko kansi edelleen paskana? Pikaisia vastauksia!
    Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38
  • aksu_j
    Bimmer Rookie
    • Jan 2007
    • 196

    #2
    Kävihän kansi koeponnistuksessa? Ettei ole halki mistään.
    Nouseeko lämmöt vain sillon kun auto seisoo käynnissä paikallaan vai nostaako ajonkin aikana?

    Comment

    • McBeast
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2007
      • 2998
      • Tallinn

      #3
      Myös ajonkin aikana.
      Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

      Comment

      • aksu_j
        Bimmer Rookie
        • Jan 2007
        • 196

        #4
        joo mietin vaan että oisko visko tiensä päässä mutta jos se lämpö kerran ajossakin nousee. koeponnistettiinko kansi sillon kun oli työstettävänä? niin ja onko kyse m20 vai m50 moottorista?

        Comment

        • McBeast
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2007
          • 2998
          • Tallinn

          #5
          En tiedä koeponnistuksesta, täytyy tiedustella siitä. m20.

          EDIT: ja lämmöt on kerran noussut melkein tappiin ton huollon jälkeen, mutta ei ainakaan tullut tavarat ulos.
          Last edited by McBeast; 02-12-2008, 11:48. Reason: edit
          Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

          Comment

          • aksu_j
            Bimmer Rookie
            • Jan 2007
            • 196

            #6
            Onko siinä öljyt harmaat tai savuttaako auto sellaista vaaleaa usvaa? Ei kannata ainakaan ajaa sillä ennenkun selviää missä vika ettei mene pahemmaksi.

            Comment

            • McBeast
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2007
              • 2998
              • Tallinn

              #7
              Pistin yv:tä sulle, kun tuntuu aika turhalta jauhaa tässäkin.
              Last edited by McBeast; 01-12-2008, 16:18. Reason: edit
              Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

              Comment

              • Betrunken
                Bimmer Fanatic
                • May 2007
                • 458
                • Vantaa

                #8
                Originally posted by McBeast View Post
                Pistin yv:tä sulle, kun tuntuu aika turhalta jauhaa tässäkin.
                Muistahan sitten kertoa jos vika löytyy, niin toisetkin mahdollisesti hyötyy
                Citroen ZX "Sacrebleu" edition
                EX:
                -Bmw E28 518i
                -Saab 9000
                -Lada 2105
                Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.

                Comment

                • Peltsii
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2007
                  • 7060
                  • Turenki

                  #9
                  Lue E36 FAQ:sta M50 ilmaus, pätee tosin myös M20. Todella tarkka ilmauksesta, muuten ei neste kierrä. Tuleeko lämppäristä kuumaa, myös tyhjäkäynnillä? Lämpeneekö kaikki letkut? Kun otat syylärinkorkin pois ja puristat ylävesiletkua, tuleeko paisuntasäiliöön nestettä ylhäällä olevasta reijästä? Tosin onhan se hiukan ihmeellistä jos on lämmennyt liikaa ennen ja sentakia kansiremontti, eikä ole ponnistettu..
                  DUCATI 1098 RACING EVO

                  Comment

                  • McBeast
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2007
                    • 2998
                    • Tallinn

                    #10
                    Noniin, auto ei siis ole minun tallissani vaan tuo on hankinnan alla alhaisen hintansa takia, käytettiin tyhjäkäynnillä kunnes kone lämpesi kunnolla, letkuissa ei kiertäny vesi, ilmeisesti jäänyt apparan autokorjaamon pojilla ilmaamatta kun ovat vaihtanut uuden pumpun, termarin ja kannen. Ilmeisesti myös mylly on ottanut itseensä aika mukavasti kun ei ole nesteet kiertänyt koneessa ja on menny lämmöt ihan tappiin asti, kuulemma teki maantieajossa semmosta että välillä nous lämmöt ihan tappiin sitten taas laski ja sitten taas välillä nousi uudestaan tappiin. Mulla on pieni videopätkä, missä kuulee ainakin tuote koneen käyntiä ja näkee kuinka tavaraa putken täydeltä. Koneena olikin m20, muistin vuosiluvun väärin vain. Laitan kohta linkkiä videoon, kun saan sen johonkin upittua, kiitos vastauksista!

                    EDIT: Ja sitten tuosta koeponnistuksesta, eli kaveri ei tiennyt onko sitä tehty, mutta luulisin, kun koko hoito oli tullut maksamaan kannelle noin 500e?
                    Last edited by McBeast; 01-12-2008, 19:40. Reason: edit.
                    Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

                    Comment

                    • julli75
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2008
                      • 302
                      • lpr

                      #11
                      Originally posted by McBeast View Post
                      Noniin, auto ei siis ole minun tallissani vaan tuo on hankinnan alla alhaisen hintansa takia, käytettiin tyhjäkäynnillä kunnes kone lämpesi kunnolla, letkuissa ei kiertäny vesi, ilmeisesti jäänyt apparan autokorjaamon pojilla ilmaamatta kun ovat vaihtanut uuden pumpun, termarin ja kannen. Ilmeisesti myös mylly on ottanut itseensä aika mukavasti kun ei ole nesteet kiertänyt koneessa ja on menny lämmöt ihan tappiin asti, kuulemma teki maantieajossa semmosta että välillä nous lämmöt ihan tappiin sitten taas laski ja sitten taas välillä nousi uudestaan tappiin. Mulla on pieni videopätkä, missä kuulee ainakin tuote koneen käyntiä ja näkee kuinka tavaraa putken täydeltä. Koneena olikin m20, muistin vuosiluvun väärin vain. Laitan kohta linkkiä videoon, kun saan sen johonkin upittua, kiitos vastauksista!

                      EDIT: Ja sitten tuosta koeponnistuksesta, eli kaveri ei tiennyt onko sitä tehty, mutta luulisin, kun koko hoito oli tullut maksamaan kannelle noin 500e?
                      mun mieli pide on se et on vaan huonosti ilmattu ja siel ei sen takia kierrä vesi...
                      ei muuta kuin ilmaus ruuvi auki ja lisää nestettä...

                      Comment

                      • McBeast
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2007
                        • 2998
                        • Tallinn

                        #12
                        Eli tässä videolinkki:



                        Niinkun joku näppäränä varmaan huomaa niin vielä kylmällä koneella, mutta savutti aika reippaasti sitten lämpimänäkin. Toivottavasti joku saa jotain käsitystä.

                        EDIT: Ja tosiaan puski harmaata savua jostain koneen etupäästä, kun anto kakkua siis kuljettajaan nähden etupäästä. En sitten tiedä mistä se tuli? Tuossa videolla sitä ei nää huomaa kun toi kamerakännykkä ei ole ihan niin tarkka. :F
                        Last edited by McBeast; 01-12-2008, 19:49. Reason: taas ujnohtu
                        Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

                        Comment

                        • Peltsii
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2007
                          • 7060
                          • Turenki

                          #13
                          Kansiremontti tehty ja venttiilit laulaa noin?

                          Haiseeko pakokaasu makealle/maistuuko makealle? Puskeeko painetta jäähytysjärjestelmään? Onko öljyn seassa nestettä?

                          Ilmaus tohon pataan tapahtuu näin: teipataan tiiviisti 1.5 litran limupullosta tehty suppilo paisarinkorkkiin kiinni, avataan paisarin vieressä oleva muovinen ilmausruuvi ja aletaan kaatamaan nestettä sisään. Kun ruuvista pulppuaa vain nestettä, laitetaan ruuvi kiinni, auton keula ylös, auto käyntiin, lämppäri täysille kuumalle ja letkuista lypsämään ja nestettä masiinaan
                          DUCATI 1098 RACING EVO

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎