juu eli kuinka sen lasin saa niistä umpioista irti? :think ku tarttis laittaa tollaset angel eyes valo renkaat sinne
Announcement
Collapse
No announcement yet.
bmw e34 ajovalojen umpioiden lasien irrotus?
Collapse
X
-
Originally posted by juhis785 View Postjuu eli kuinka sen lasin saa niistä umpioista irti? :think ku tarttis laittaa tollaset angel eyes valo renkaat sinne
-
-
mielummin mattoveitsellä veistät liimaa millinhalki kerrallaan ja pikku hiljaa ympäri kuin lähdet meisselillä vääntämään lasiasigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
Comment
-
-
Originally posted by Harri G View PostTuolla kanssa suositellaan ruuvimeisseliä, mutta lämpö uunissa 150 astetta.
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=35991
Comment
-
-
En ole tuota uuniin laittamista kokeillut, mutta aikoinaan laitoin E30 umpiot yön yli bensaan. Tilkka bensaa umpion sisälle ja umpio lasi alaspäin astiaan jossa hieman bensaa pohjalla. Tätä enne oli siis mattoveitsellä vedetty auki mitä oli saatu. Seuraavana päivänä aukesivat kohtuu helposti.E30
Comment
-
-
Availin juuri viime päivinä 6 E34:n umpiota. Työkaluina oli kuumailmapuhallin, mattoveitsi ja pieni meisseli. Jälki ei välttämättä ollut kaikkein kauneinta mutta onnistui. Parista hajosi lasi, eka meni harjoittelun piikkiin, toinen vitutuksen ja DEPOn umpioiden vammasen liiman piikkiin. Myös molemmissa hajonneissa laseissa huomasin että olin kuumentanut yhtä paikkaa liikaa, lasi ei ollut tasaisesti lämmin.
Mitään totuuspohjaa ei asialla varmaankaan ole, mutta jotain eroja huomasin umpioiden avaamisessa merkin perusteella. Hellat olivat helpoimpia, vanhemmasta lasi tipahti miltei itsestään irti kun vähän lämmitti. TYC oli kans ihan ok tosin huomattavasti jäykempää tavaraa. DEPOn uudet kaukovaloumpiot olivat kaikkein tiukimmassa. Liima ei meinannut pehmetä sitten millään. Tosin sitten kun liima irtosi se lähti mattona irti jälkiä jättämättä sekä lasista että peltiumpiosta, mikä herätti kysymyksiä "liiman" kestävyydestä pidemmän päälle.
DEPOt olivat muutenkin hyvällä aihio-asteella Motonetista ostettaessa. Valetussa kantaosassa oli niin paljon jämiä valusta että muovisen takakannen irrotus ja asennus oli vähän niin ja näin. Viilaa kehiin siis.
Umpiot kasasin Sikaflexin tyyppisellä mällillä, ja tiivistelin vielä varmuuden välttämiseksi silikonilla. Silikonia löin myös anneleitten johtojen läpivientireikiin.
Kuvia voin näyttää sitten kun valot on autossa ja jos toimivatE34 525
Comment
-
-
Muoviumpioissa paras tapa on tuo lämpö, kuumailmapuhaltimella tai uunissa. Uunin etu on lämmöntasaisuus. Ja muistaa ettei väkisin väännä auki koska se lasi hajoaa hyvin nopeesti.E34 525i Touring -96 "Iris"
E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
E46 328ia Sedan -98 "HOI"
E61 530d Touring -04
ex. E39 520ia Touring -98
ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
ex. E28 520i -82
Comment
-
-
Originally posted by Scitso View PostMuoviumpioissa paras tapa on tuo lämpö, kuumailmapuhaltimella tai uunissa. Uunin etu on lämmöntasaisuus. Ja muistaa ettei väkisin väännä auki koska se lasi hajoaa hyvin nopeesti.
Itsellänikin tuo projekti ehkä edessä, kun enkeli rinkulat olisi asennettava..yhdestä umpiosta veistin liimaa mattopuukolla ja sain lasin melkein kokonaan irti ja se oli yhdestä enään pikkuisen kiinni ja ajattelin vähän vääntää ja lasihan meni palasiksi yllättävän helposti. Toisen umpion laitoinkin sellaisen dieselkäyttöisen hallilämmittimen eteen ja vähän unohdin umpion siihen..lasi oikein hehkui ja lähti kyllä kivasti irti, mutta lasi oli sitten itekseen vähän halkeillut, kun oli niin kuumana ja lasi oli ihan keltainen..umpion sisältä se heijastus jutska suli mukavasti. Eli uunia kokeilen kyllä ensikerralla
Comment
-
Comment