E34 pyyhkijät

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ersoikou
    Newbiemmer
    • Sep 2004
    • 4

    E34 pyyhkijät

    Ongelma E34 pyyhkijöissä. Vain suurin nopeus pelittää. Onko tietoa aiheesta?
  • Leka
    BTCF Member
    • Sep 2003
    • 7701
    • Vilppula

    #2
    Re: E34 pyyhkijät

    Originally posted by ersoikou
    Ongelma E34 pyyhkijöissä. Vain suurin nopeus pelittää. Onko tietoa aiheesta?
    Vika voi olla viiksen kytkimessä, pyyhkikö silloin kun käyttää pissapoikaa?
    sigpic

    BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


    Comment

    • ersoikou
      Newbiemmer
      • Sep 2004
      • 4

      #3
      ei pyyhi.vettä ruikkii ja viiksi tarkistettu.

      Comment

      • Jeff
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2003
        • 202
        • Mämmilä

        #4
        Originally posted by ersoikou
        ei pyyhi.vettä ruikkii ja viiksi tarkistettu.
        Mikäli vain suurin nopeus toimii, on vika suurella todennäköisyydellä vastuspakassa.

        Pyyhkijäin nopeutta säädetään ohjaamalla moottorille menevää jännitettä eriarvoisten vastusten kautta. Suurimmalla nopeudella jännite menee ohi kaikkien vastusten, joten siksi se toimii.

        Vastuspakka sijaitsee E34:ssa kuskinpuolen jalkatilassa keskikonsolin puolella alhaalla edessä verhoilun takana. Maksoi vuosi sitten KL-varaosassa hataran muistin mukaan pari-kolme kymppiä.

        -Jeff

        Comment

        • hakilesa
          Bimmer Rookie
          • Jul 2003
          • 119
          • Lempäälä

          #5
          Voiskohan pyyhkijöiden pysähtyminen väärään paikkaan johtua samaisesta vastus tsydeemistä?
          Minkähän näkönen (kokonen) ko. vastuspakka on?
          --Non nimm poikamm--

          Comment

          • Masinol
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2003
            • 988
            • "Turku"

            #6
            Originally posted by Jeff
            Originally posted by ersoikou
            ei pyyhi.vettä ruikkii ja viiksi tarkistettu.
            Mikäli vain suurin nopeus toimii, on vika suurella todennäköisyydellä vastuspakassa.

            Pyyhkijäin nopeutta säädetään ohjaamalla moottorille menevää jännitettä eriarvoisten vastusten kautta. Suurimmalla nopeudella jännite menee ohi kaikkien vastusten, joten siksi se toimii.

            Vastuspakka sijaitsee E34:ssa kuskinpuolen jalkatilassa keskikonsolin puolella alhaalla edessä verhoilun takana. Maksoi vuosi sitten KL-varaosassa hataran muistin mukaan pari-kolme kymppiä.

            -Jeff
            VÄÄRIN :!: Eipäs nyt puhuta taas ihanmitäsattuu Pyyhkijänmoottorissa on pari/kolme eri käämitystä jolla nopeus säädetään :!: Eli pyyhkijöissä EI siis ole vastuspakkaa kuten puhaltimessa.
            Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring

            Comment

            • tihuovin
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2003
              • 1422
              • Oulu

              #7
              No ainakin niiden ETM:ien mukaan, jotka minulla on (E32 ja E34), siellä tuollainen "relemoduli" on. Ja moottorilla vain yhdet käämit, ei useampaa.

              Nämä linkit tuli Leka:lta.
              -87 735i
              -89 735i/735iL/750iL

              Katso vaikka toi alempi, sen sivu "6161-01" ja hämmästy :shock: :shock: :shock: . Pyyhkijän mootorille tulee vain 4 piuhaa, ja jos maata ei lasketa, niistäkin vain 2 menee itse moottorille.

              t: Timo

              Comment

              • Jeff
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2003
                • 202
                • Mämmilä

                #8
                [quote/]
                VÄÄRIN :!: Eipäs nyt puhuta taas ihanmitäsattuu Pyyhkijänmoottorissa on pari/kolme eri käämitystä jolla nopeus säädetään :!: Eli pyyhkijöissä EI siis ole vastuspakkaa kuten puhaltimessa.[/quote]

                Joo, olet aivan oikeassa. TAAS oli tullut joku ajatuskatko/humalatila tms juttuja lukiessani. :oops: Olen pahoillani.

                Pyyhkijöiden ongelmissa en osaa auttaa, kun ei ole niitä omissa autoissa ollut, mutta tuohon lämppärin puhallinmoottorin toimimattomuuteen muilla kuin suurimmalla nopeudella tuo ohjeeni kyllä pätee.

                -Jeff

                Comment

                • Leka
                  BTCF Member
                  • Sep 2003
                  • 7701
                  • Vilppula

                  #9
                  No en minäkään pyyhkijöiden vastuspakkaa sieltä jalkatilasta ole mistään kuvista ole löytänyt. Laitetaas vielä linkki E34:n pyyhkijöiden/pissapojan kytkikseen: http://www.autolib.diakom.ru:8001/CA...AGRAMS/340.pdf
                  sigpic

                  BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                  Comment

                  • _chris_
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2003
                    • 442
                    • Nokia

                    #10
                    Onhan sulakkeet tarkastettu?

                    Muistaakseni itselläni kävi juuri noin ja syylliseksi paljastui palanut sulake. Ei tullut heti arvattua, kun ei ollut täysin toimimaton...
                    BMW E31 850 CSi -93, BMW E38 735i -96
                    Ex: Land Rover D4 SDV6 HSE -12, VW Touareg Hybrid -10, Land Rover D4 3.0 TDV6 HSE -10, BMW E53 X5 3.0dA -04, BMW E39 530dAT -00, Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited -98, BMW E34 525i -91

                    Comment

                    • Masinol
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2003
                      • 988
                      • "Turku"

                      #11
                      Originally posted by tihuovin
                      No ainakin niiden ETM:ien mukaan, jotka minulla on (E32 ja E34), siellä tuollainen "relemoduli" on. Ja moottorilla vain yhdet käämit, ei useampaa.

                      Nämä linkit tuli Leka:lta.
                      -87 735i
                      -89 735i/735iL/750iL

                      Katso vaikka toi alempi, sen sivu "6161-01" ja hämmästy :shock: :shock: :shock: . Pyyhkijän mootorille tulee vain 4 piuhaa, ja jos maata ei lasketa, niistäkin vain 2 menee itse moottorille.

                      t: Timo


                      Kyllä tuolla tulee tuolle moottorille 3 piuhaa... katso vähän tarkemmin... :wink:
                      Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring

                      Comment

                      • ersoikou
                        Newbiemmer
                        • Sep 2004
                        • 4

                        #12
                        ei olisi kellään jotain kuvia sulakkeista ja releistä kun ei oo hajuakaan mikä rele tai sulake on mikäkin.ei oo ohjekirjaa ja saksakin taittuu melkoisen heikosti!nyt meni keskuslukkokin perkeles.kiitosta vain jo vastanneille,mutta apua kaivataan yhä.auto on 520i e34 -88

                        Comment

                        • Leka
                          BTCF Member
                          • Sep 2003
                          • 7701
                          • Vilppula

                          #13
                          Originally posted by ersoikou
                          ei olisi kellään jotain kuvia sulakkeista ja releistä kun ei oo hajuakaan mikä rele tai sulake on mikäkin.ei oo ohjekirjaa ja saksakin taittuu melkoisen heikosti!nyt meni keskuslukkokin perkeles.kiitosta vain jo vastanneille,mutta apua kaivataan yhä.auto on 520i e34 -88
                          E34 Käyttö-ohjekirja
                          sigpic

                          BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                          Comment

                          • ersoikou
                            Newbiemmer
                            • Sep 2004
                            • 4

                            #14
                            kiitos käyttiksestä.sulakkeet ehjiä,keskuslukko korjaantui itsestään,mutta pyyhkijävaiva on ja pysyy.oiskohan tuo vika siinä relemoduulissa?mitkähän muut releet on noille vinkkareille vai onko edes muita?

                            Comment

                            • Kinner
                              BTCF Member
                              • Nov 2009
                              • 99
                              • jyväskylä

                              #15
                              Originally posted by ersoikou View Post
                              kiitos käyttiksestä.sulakkeet ehjiä,keskuslukko korjaantui itsestään,mutta pyyhkijävaiva on ja pysyy.oiskohan tuo vika siinä relemoduulissa?mitkähän muut releet on noille vinkkareille vai onko edes muita?
                              tästä aiheesta olis kiva tietää enemmän kun veljen e34 sama ongelma
                              pyyhkiä toimii vain nopeimmalla kun auto on käynnissä,mutta jos auto ei ole käynnissä ja virta-avain on ykkös asennossa niin silloin toimii.
                              ideoita kuunnellaan!
                              käyttis e61 530Da Touring Lci -08
                              ex e39 530Da Touring M-Sport-02[/U]
                              PärräSuzuki gsx-r 750-00
                              ex e39 523i sedan-97
                              ex Kawasaki zzr600-93
                              ex e34 525tdsa Touring-92
                              ex e34 524td sedan-90
                              ex e30 324tdic sedan-88

                              Comment

                              Working...
                              X