Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 540 iA käy huonosti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kamu
    Bimmer Rookie
    • Sep 2005
    • 182
    • Pori

    E34 540 iA käy huonosti

    Muutama viikko sitten alkoi käymään huonosti kylmänä (jakso just ja just pysyä käynnissä), lämmettyään oli ihan ok, sitten alko tyhjäkäynti kierrokset laskemaan ja kävi todella "väkisin", tänä aamuna alko pätkimään jo isoillakin kierroksilla = ei käy kaikilla ja vähän paukuttaa putkessa. Oisko joku puola/anturi vika ??. Vikakoodit luetutan vielä tänään, jos olis jotain jäänyt talteen. Viime viikolla kävin leimalla, päästöt tosi hyvät (tosin kävi silloin kunnolla). Onko ajatuksia ??.
  • Morkai
    BTCF Member
    • Sep 2005
    • 3197
    • Saarijärvi

    #2
    Kampiakselinasennontunnistin tms. kannattaa varmaan mitata jos alkaa oireet olemaan tuota luokkaa.
    sigpic
    E23 728iA V8-projekti
    E38 730D -projekti
    E39 540iA -projekti
    I01 i3 -projekti

    Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

    Comment

    • 2bar..ahhh
      BTCF Honorary Member
      • Nov 2004
      • 3351
      • haapavesi

      #3
      minkä ikäinen?

      kahteleppa jos on autodata ohjelma niin siela oli kaikki antureiden ohje arvot jotka voi mittailla! puolat kannataa mitata kylmänä ja kun kone on kuumana koska voi olla et toisin toimii mut toisin ei!
      ja kun antureita mittailet niin ota huomioon myös mittarin johtojen vastus.

      minä ainaskin samanlaisen vian syntyessä paikansin kampi anturin vialliseksi ja vaihdoin niin toimii mut nämä näkyy olevan meloko yksilöitä ja riipuen et onko aamulla muistanut sanoa huomenta vai ei
      €34 M5 pelastetaan museoinnilta

      Comment

      • Heguli 31
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 10045
        • KVLA

        #4
        Onko venttiilikoppien tiivisteitä koskaan vaihdettu?Eihän tulpat ui öljyssä?

        Comment

        • kamu
          Bimmer Rookie
          • Sep 2005
          • 182
          • Pori

          #5
          Jees, nyt on vikakoodit luettu ja anto nokka-akselin asento tunnistimen vialliseksi (taas kerran), olen sen joskus vaihtanut, mutta aina vaan vika näkyy.
          Tossa katselin scoopilla sytkä pulsseja, ovat ihan identtiset ja nyt kaikki taas toimii moitteetta. Tarvii mitata toi kammen anturi.. Ikävä vika kun menee/tulee Niin ja siis -94. Ei ui tulpat öljyssä, vaihdoin ne muutama päivä sitten...

          Nyt oon mittaillut kampiakselin asentotunnistimelta tulevaa käppyrää, eikä ollut kovin puhdasta (heiluu ja huljuu kokoajan), nokan tunnistimelta ei tuu mitään, siksi varmaan aina siitä herjaa, varmaan joku ylösveto vastus poikki boxilta tms. Ja tosiaan nyt
          toimii täpöllä, kokeillaan aamullla uusiks kun on jäähtynyt...

          Ai niin yks juttu vielä, kampuran tunnistin näytti mitattaessa n. 550 ohm, nokan anturi n. 1200 ohm (pitäis olla 800-2000 ohm), onko jollain
          hajua mitä ton kampuran anturin pitäis näyttää ??.
          Last edited by kamu; 05-01-2009, 21:30.

          Comment

          • pheno
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2006
            • 1996
            • Tampere

            #6
            Laittaisitko kuvaa tai selostusta tänne tai privaan millanen systeemi sulla oli kiinni puolissa, kun skoopilla mittailit ? PItäis vähän tutkia puoliakin vaihteeksi, kun pysyy nippanappa 2€ kolikko pystyssä.

            Comment

            • kamu
              Bimmer Rookie
              • Sep 2005
              • 182
              • Pori

              #7
              Originally posted by pheno View Post
              Laittaisitko kuvaa tai selostusta tänne tai privaan millanen systeemi sulla oli kiinni puolissa, kun skoopilla mittailit ? PItäis vähän tutkia puoliakin vaihteeksi, kun pysyy nippanappa 2€ kolikko pystyssä.
              Juu siis katoin puolien "tulo" linjat scoopilla, ajotuslampulla totesin et tulee isoo
              sähköö... Ei pysy edes kaljapullo pystyssä

              Comment

              • Radon
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2003
                • 463
                • Suomi-Finland

                #8
                Kokeile nyppiä lämpöantureista johtoja irti toinen on siellä koneen takaosassa ja toinen imuilmaanturi on siinä imusarjan etuosassa kiinni, ja muistaakseni kaasuläpänasennon tunnistinkin voi jotain vastaavaa ongelmaa tehdä.

                Comment

                • kamu
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2005
                  • 182
                  • Pori

                  #9
                  Originally posted by Radon View Post
                  Kokeile nyppiä lämpöantureista johtoja irti toinen on siellä koneen takaosassa ja toinen imuilmaanturi on siinä imusarjan etuosassa kiinni, ja muistaakseni kaasuläpänasennon tunnistinkin voi jotain vastaavaa ongelmaa tehdä.
                  Mun mielestä noista pitäis tulla vikakoodit väärästä toiminta-alueesta tai jotain...

                  Comment

                  • Radon
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2003
                    • 463
                    • Suomi-Finland

                    #10
                    Originally posted by kamu View Post
                    Mun mielestä noista pitäis tulla vikakoodit väärästä toiminta-alueesta tai jotain...
                    Ei tule välttämättä jos on sopivasti arvot poskellaan, tyyliin luulee että on 30 astetta lämmintä vaikka todellisuudessa onkin 10 astetta pakkasta, sitten jos taas on täysin yhteys poikki antaa vikakoodia.

                    Comment

                    • Viirus
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2007
                      • 135
                      • Finland

                      #11
                      Mulla kävi 540 huonosti kun yksi puolista oli ehtoo puolella, toimi kun anto kierrosta, tyhjäkäynti oli katkonaista ja kone tärisi.
                      Ei oo pemaria enää...

                      Comment

                      • kamu
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2005
                        • 182
                        • Pori

                        #12
                        Originally posted by Viirus View Post
                        Mulla kävi 540 huonosti kun yksi puolista oli ehtoo puolella, toimi kun anto kierrosta, tyhjäkäynti oli katkonaista ja kone tärisi.
                        Tota puola hommaa kyllä oon miettinyt, mutta kun on "vika päällä" ja ottaa
                        yksitellen puolia irti niin aina käynti huononee siitä, tosiaan toimi taas päivän,
                        nyt ravistaa tyhjäkäynnillä, kaikki anturit yms. oon mitannut ja on "tehtaan"
                        arvoissa, kampiakselin asentotunnistimen pulssi on oudon näköstä (turhan pyöreetä ja taso heittelee), tilasin uuden ja katotaan miten käy. Jotain vikaa
                        on myös moottorin ohjain boxissa, kun ei tule mitään signaalia nokan asentotunnistimelta, johdot menee boxille ja siitä eteenpäin on vaikee tutkia.
                        Oisko kellään ylimäärästä ohjainboxia mitä vois kokeilla ??.

                        Comment

                        • Radon
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2003
                          • 463
                          • Suomi-Finland

                          #13
                          Originally posted by kamu View Post
                          Tota puola hommaa kyllä oon miettinyt, mutta kun on "vika päällä" ja ottaa
                          yksitellen puolia irti niin aina käynti huononee siitä, tosiaan toimi taas päivän,
                          nyt ravistaa tyhjäkäynnillä, kaikki anturit yms. oon mitannut ja on "tehtaan"
                          arvoissa, kampiakselin asentotunnistimen pulssi on oudon näköstä (turhan pyöreetä ja taso heittelee), tilasin uuden ja katotaan miten käy. Jotain vikaa
                          on myös moottorin ohjain boxissa, kun ei tule mitään signaalia nokan asentotunnistimelta, johdot menee boxille ja siitä eteenpäin on vaikee tutkia.
                          Oisko kellään ylimäärästä ohjainboxia mitä vois kokeilla ??.
                          Mistä päättelet että vika olisi ohjainboksissa nuo anturithan "tekee" itse sitä signaalia eli pitäisi kyllä olla ihan mitattavissa samalla tavalla kun kampiakselin tunnistinkin. Vai oletko jollain testerillä todennut että boksi ei saa signaalia vaikka anturilta sitä tuleekin?

                          Mulla kyllä olisi yksi ecu ylimääräsenä jos siinä nyt jotain vikaa sattuu olemaan.

                          Comment

                          • kamu
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2005
                            • 182
                            • Pori

                            #14
                            Originally posted by Radon View Post
                            Mistä päättelet että vika olisi ohjainboksissa nuo anturithan "tekee" itse sitä signaalia eli pitäisi kyllä olla ihan mitattavissa samalla tavalla kun kampiakselin tunnistinkin. Vai oletko jollain testerillä todennut että boksi ei saa signaalia vaikka anturilta sitä tuleekin?

                            Mulla kyllä olisi yksi ecu ylimääräsenä jos siinä nyt jotain vikaa sattuu olemaan.
                            Niinhän ne tekee, mutta ne tarvii pikkasen jännitettä avuksi, jotta saadaan "voimakas" pulssi ja kun mittaa kampuran liittimestä on vajaa 5v, nokan liittimessä ei oo mitään, ja scooppi ei myöskään näytä juuri mitään. Toi mun peli on herjannut tosta nokan anturista viimiset 3v, vaihdoin anturin pari vuotta sitten, ei parantunut. Siksi aattelin tota boxia. Minkälaista korvausta vastaan voisin sitä sun purkkia kokeilla ??.

                            Comment

                            • Radon
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2003
                              • 463
                              • Suomi-Finland

                              #15
                              Olisi pitänyt vähän tarkemmin luea nuo viestit, että tosiaan sulla tulee vikakoodia tuosta anturista ja olet sen vielä kokeillut vaihtaakin.

                              Pitän sulle yksityisviestiä tosta boksista.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎