Muutama viikko sitten alkoi käymään huonosti kylmänä (jakso just ja just pysyä käynnissä), lämmettyään oli ihan ok, sitten alko tyhjäkäynti kierrokset laskemaan ja kävi todella "väkisin", tänä aamuna alko pätkimään jo isoillakin kierroksilla = ei käy kaikilla ja vähän paukuttaa putkessa. Oisko joku puola/anturi vika ??. Vikakoodit luetutan vielä tänään, jos olis jotain jäänyt talteen. Viime viikolla kävin leimalla, päästöt tosi hyvät (tosin kävi silloin kunnolla). Onko ajatuksia ??.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E34 540 iA käy huonosti
Collapse
X
-
Kampiakselinasennontunnistin tms. kannattaa varmaan mitata jos alkaa oireet olemaan tuota luokkaa.sigpic
E23 728iA V8-projekti
E38 730D -projekti
E39 540iA -projekti
I01 i3 -projekti
Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)
-
-
minkä ikäinen?
kahteleppa jos on autodata ohjelma niin siela oli kaikki antureiden ohje arvot jotka voi mittailla! puolat kannataa mitata kylmänä ja kun kone on kuumana koska voi olla et toisin toimii mut toisin ei!
ja kun antureita mittailet niin ota huomioon myös mittarin johtojen vastus.
minä ainaskin samanlaisen vian syntyessä paikansin kampi anturin vialliseksi ja vaihdoin niin toimii mut nämä näkyy olevan meloko yksilöitä ja riipuen et onko aamulla muistanut sanoa huomenta vai ei€34 M5 pelastetaan museoinnilta
Comment
-
-
Jees, nyt on vikakoodit luettu ja anto nokka-akselin asento tunnistimen vialliseksi (taas kerran), olen sen joskus vaihtanut, mutta aina vaan vika näkyy.
Tossa katselin scoopilla sytkä pulsseja, ovat ihan identtiset ja nyt kaikki taas toimii moitteetta. Tarvii mitata toi kammen anturi.. Ikävä vika kun menee/tulee Niin ja siis -94. Ei ui tulpat öljyssä, vaihdoin ne muutama päivä sitten...
Nyt oon mittaillut kampiakselin asentotunnistimelta tulevaa käppyrää, eikä ollut kovin puhdasta (heiluu ja huljuu kokoajan), nokan tunnistimelta ei tuu mitään, siksi varmaan aina siitä herjaa, varmaan joku ylösveto vastus poikki boxilta tms. Ja tosiaan nyt
toimii täpöllä, kokeillaan aamullla uusiks kun on jäähtynyt...
Ai niin yks juttu vielä, kampuran tunnistin näytti mitattaessa n. 550 ohm, nokan anturi n. 1200 ohm (pitäis olla 800-2000 ohm), onko jollain
hajua mitä ton kampuran anturin pitäis näyttää ??.Last edited by kamu; 05-01-2009, 21:30.
Comment
-
-
Originally posted by pheno View PostLaittaisitko kuvaa tai selostusta tänne tai privaan millanen systeemi sulla oli kiinni puolissa, kun skoopilla mittailit ? PItäis vähän tutkia puoliakin vaihteeksi, kun pysyy nippanappa 2€ kolikko pystyssä.
sähköö... Ei pysy edes kaljapullo pystyssä
Comment
-
-
Originally posted by Radon View PostKokeile nyppiä lämpöantureista johtoja irti toinen on siellä koneen takaosassa ja toinen imuilmaanturi on siinä imusarjan etuosassa kiinni, ja muistaakseni kaasuläpänasennon tunnistinkin voi jotain vastaavaa ongelmaa tehdä.
Comment
-
-
Originally posted by kamu View PostMun mielestä noista pitäis tulla vikakoodit väärästä toiminta-alueesta tai jotain...
Comment
-
-
Originally posted by Viirus View PostMulla kävi 540 huonosti kun yksi puolista oli ehtoo puolella, toimi kun anto kierrosta, tyhjäkäynti oli katkonaista ja kone tärisi.
yksitellen puolia irti niin aina käynti huononee siitä, tosiaan toimi taas päivän,
nyt ravistaa tyhjäkäynnillä, kaikki anturit yms. oon mitannut ja on "tehtaan"
arvoissa, kampiakselin asentotunnistimen pulssi on oudon näköstä (turhan pyöreetä ja taso heittelee), tilasin uuden ja katotaan miten käy. Jotain vikaa
on myös moottorin ohjain boxissa, kun ei tule mitään signaalia nokan asentotunnistimelta, johdot menee boxille ja siitä eteenpäin on vaikee tutkia.
Oisko kellään ylimäärästä ohjainboxia mitä vois kokeilla ??.
Comment
-
-
Originally posted by kamu View PostTota puola hommaa kyllä oon miettinyt, mutta kun on "vika päällä" ja ottaa
yksitellen puolia irti niin aina käynti huononee siitä, tosiaan toimi taas päivän,
nyt ravistaa tyhjäkäynnillä, kaikki anturit yms. oon mitannut ja on "tehtaan"
arvoissa, kampiakselin asentotunnistimen pulssi on oudon näköstä (turhan pyöreetä ja taso heittelee), tilasin uuden ja katotaan miten käy. Jotain vikaa
on myös moottorin ohjain boxissa, kun ei tule mitään signaalia nokan asentotunnistimelta, johdot menee boxille ja siitä eteenpäin on vaikee tutkia.
Oisko kellään ylimäärästä ohjainboxia mitä vois kokeilla ??.
Mulla kyllä olisi yksi ecu ylimääräsenä jos siinä nyt jotain vikaa sattuu olemaan.
Comment
-
-
Originally posted by Radon View PostMistä päättelet että vika olisi ohjainboksissa nuo anturithan "tekee" itse sitä signaalia eli pitäisi kyllä olla ihan mitattavissa samalla tavalla kun kampiakselin tunnistinkin. Vai oletko jollain testerillä todennut että boksi ei saa signaalia vaikka anturilta sitä tuleekin?
Mulla kyllä olisi yksi ecu ylimääräsenä jos siinä nyt jotain vikaa sattuu olemaan.
Comment
-
Comment