memebuy23buy

e34 520 vm 88 VESI EI KIERRÄ JA KERÄÄ PAINETTA.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • PAAAAAA
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2005
    • 437
    • lohja

    #16
    Originally posted by Eepo View Post
    A: et ole saanut ilmattua sitä
    B: jäähdytysjärjestelmä vetää ilmaa jostain
    c:vesipumppupaskana <--toimivuutta ei voi testata paikoillaan ollessa (paitsi laakerin) kun kuitenki sitä seuraaksi kysyt.
    vesipumppu on vaihdettu
    termari vaihdettu
    ilmausta yritetty kyseisin konstein...

    voisiko olla kannessa vikaa?
    kansipahvi vaihdettu edellisen omistajan toimesta jonka jälkeen ei ole ajettu , yritetty vaan ilmata.mitään vuotoja ei ainakaan näy ulkoisesti.

    Comment

    • Eepo
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 5388
      • Tampere

      #17
      no jos ne lämmöt nousee sen viisarin verran yli keskirajan ja pysyy siinä niin anna mennä vaan ja kovaa ajoa.
      -Harley Davidson Sportster - 89-
      -Harley Davidson softail -89-
      -Suzuki PV50 -86-

      Comment

      • PAAAAAA
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2005
        • 437
        • lohja

        #18
        no taisi tohon lämmön nousu ongelmaan löytyä vika. mittaristo näytti melkein punaista ja suutuspäissäni täräytin koelautaan jolloin viisari tipahti normiin... jos vika kokoajan ollut mittarissa niin voi p......
        Last edited by PAAAAAA; 16-01-2009, 02:22.

        Comment

        • julli75
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2008
          • 302
          • lpr

          #19
          sulla saattaa alkaa sen mittariston patterit vetää viimeisiään jos alkaa noin temppuilemaan...
          käy sähkö liikkeestä ostamassa uudet patterit...:think

          Comment

          • PAAAAAA
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2005
            • 437
            • lohja

            #20
            Originally posted by julli75 View Post
            sulla saattaa alkaa sen mittariston patterit vetää viimeisiään jos alkaa noin temppuilemaan...
            käy sähkö liikkeestä ostamassa uudet patterit...:think
            no mittaristo vaihdettu , ei se siinäkään se vika ollu.

            kerrataan nyt vielä.
            eli koneeseen tehty kansiremppa edellisen omistajan toimesta, nyt kuitenkin jostain syystä kerää ilmaa järjestelmään. lämmöt pysyy jotenkin kurissa kun autolla ajaa ja silloin myös puhaltaa lämmintä. mutta heti kun auto käy tyhjäkäyntiä niin lämmöt alkaa nousta ja tulee vain haaleaa ilmaa lämppäristä.
            kun syylärin korkin avaa kuumana pulppuaa nesteet pihalle!!

            yritetty ilmata kaikin keinoin. . .

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16577
              • Asikkala

              #21
              Kansi halki ?

              Comment

              • Erska
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2005
                • 439
                • Tuusula

                #22
                Niin ei se pelkkä pahvin vaihto auta, jos ei ole kantta koeponnistettu silloin kun se pahvi on vaihdettu...

                Tietty kannattaa kokeilla vesiventtiilien / kierovesipumpun toiminta.., mullakin yritti aina ampua nesteet ulos kun avasi korkin kuumana, korkin vaihdolla ehjään loppui sekin...
                Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

                Nyt: VOLVO S60 D5 -03

                EX: 523iA -99, 530DA touring -03, 520i -03 E60, 528iA -96 518i -90, 518i -85, 518i -86, 525i -88 ,730iA -88, 525i -89 ,518i -90, 518i -87, 518i -86, 528i -84

                Comment

                • PAAAAAA
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2005
                  • 437
                  • lohja

                  #23
                  Originally posted by Erska View Post
                  Niin ei se pelkkä pahvin vaihto auta, jos ei ole kantta koeponnistettu silloin kun se pahvi on vaihdettu...

                  Tietty kannattaa kokeilla vesiventtiilien / kierovesipumpun toiminta.., mullakin yritti aina ampua nesteet ulos kun avasi korkin kuumana, korkin vaihdolla ehjään loppui sekin...
                  eli ottaa periaatteessa ilmaa korkista ja vesi ei kierrä!?

                  mistä nämä vesiventtiilit löytyy?

                  Comment

                  • julli75
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2008
                    • 302
                    • lpr

                    #24
                    tossa yks linkki mistä näet ne vesiventtiilit.

                    Comment

                    • JTJ
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2007
                      • 83
                      • Kitee

                      #25
                      Omassa m20 koneessa oli kanssa ilmaus ongelma ja siinä oli vain tukossa paisarin sisältä putki johon tulee kierto syyläristä.
                      Otin letkun irti paisarista ja laitoin vain korkin reiästä sisään ja vain käyttelin keula ylhäällä ni tuli ilmat pois.

                      Comment

                      • PAAAAAA
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2005
                        • 437
                        • lohja

                        #26
                        Originally posted by JTJ View Post
                        Omassa m20 koneessa oli kanssa ilmaus ongelma ja siinä oli vain tukossa paisarin sisältä putki johon tulee kierto syyläristä.
                        Otin letkun irti paisarista ja laitoin vain korkin reiästä sisään ja vain käyttelin keula ylhäällä ni tuli ilmat pois.
                        mahtaiskohan jostain löytyö kuvaa noista e34 520 12valve jäähdytin letku kytkennöistä? yritin etsiä mut enpä tietenkään löytänyt.

                        Comment

                        • jarzap
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2004
                          • 319
                          • Sodankylä/Pyhäsalmi

                          #27
                          Originally posted by PAAAAAA View Post
                          mahtaiskohan jostain löytyö kuvaa noista e34 520 12valve jäähdytin letku kytkennöistä? yritin etsiä mut enpä tietenkään löytänyt.
                          Auttaako? --> http://www.realoem.com/bmw/showparts...93&hg=11&fg=35
                          "Paska analyysi!"

                          Comment

                          • john_anthony
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2008
                            • 55
                            • Kuopio

                            #28
                            Omassa M20 koneisessa 520i:ssä vuos sitten vaihettiin kannentiiviste. Ongelma oli samanlainen tuon ilmaamisen kanssa, ei tullu ilmat ulos ei millään. Ongelmaksi paljastui rikkinäiset vesiventtiilit. Väliaikaisratkaisuksi tehtiin alumiiniputkesta kolmihaarainen blokki jolla ohitettiin tuo vesiventtiili järjestelmä, näin tehtäessä lämmönsäätimet on poissa pelistä, eli sisälle puhaltaa joko kuumaa tai kylmää. Lämpöä voi säätää näin siitä keskimmäisestä namikasta joka on vasemalla lämmönsäätimistä katsottuna(hankalasti selitetty ku en muista nimeä). Näinkin auto toimii ihan normaalisti, toki ne vesiventtiilit kannattaa vaihtaa siihen, ovat vaan uutena aika suolaisen hintaiset
                            E34 520i -90 Bronzitbeige metallic

                            Se on heikko mikä ei kestä! Mut miks se viimenen mutteri on aina jumissa?:think

                            Comment

                            • PAAAAAA
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2005
                              • 437
                              • lohja

                              #29
                              Originally posted by john_anthony View Post
                              Omassa M20 koneisessa 520i:ssä vuos sitten vaihettiin kannentiiviste. Ongelma oli samanlainen tuon ilmaamisen kanssa, ei tullu ilmat ulos ei millään. Ongelmaksi paljastui rikkinäiset vesiventtiilit. Väliaikaisratkaisuksi tehtiin alumiiniputkesta kolmihaarainen blokki jolla ohitettiin tuo vesiventtiili järjestelmä, näin tehtäessä lämmönsäätimet on poissa pelistä, eli sisälle puhaltaa joko kuumaa tai kylmää. Lämpöä voi säätää näin siitä keskimmäisestä namikasta joka on vasemalla lämmönsäätimistä katsottuna(hankalasti selitetty ku en muista nimeä). Näinkin auto toimii ihan normaalisti, toki ne vesiventtiilit kannattaa vaihtaa siihen, ovat vaan uutena aika suolaisen hintaiset
                              kiitokset. eli kaikki 3 letkua vaan yhteen?

                              Comment

                              • john_anthony
                                Bimmer Rookie
                                • Dec 2008
                                • 55
                                • Kuopio

                                #30
                                Originally posted by PAAAAAA View Post
                                kiitokset. eli kaikki 3 letkua vaan yhteen?
                                Kyllä juurikin näin, mutta tämä väliaikaispatentti sitten täysin omalla vastuulla Mut itelläni toimi ainakin oikein hyvin.
                                E34 520i -90 Bronzitbeige metallic

                                Se on heikko mikä ei kestä! Mut miks se viimenen mutteri on aina jumissa?:think

                                Comment

                                Working...
                                X