Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 540ia perä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jii.veivo
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2005
    • 564
    • Haapavesi

    #16
    Originally posted by Tomba87 View Post
    Onkos esim. -93 vuotisissa e34:ssa yleensä asc? Voiko olettaa että jos sitä ei löydy niin tällöin autossa olisi lukkoperä? Kyseessä 540ia..
    Mulla tuo ämmä on 93 eikä oo asc.
    e38 750ial
    Husaberg 650 fs -05
    http://www.btcf.fi/forum/showthread....51#post2483951

    Comment

    • r.w.
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2007
      • 2510
      • Länsirannikko

      #17
      Originally posted by antti.h83 View Post
      onkohan nyt joku joka voi 100% varmuudella sanoa että e34 m5:sen perä menee suoraan paikalleen myös takakannen kiiinnityksien osalta?
      Menee. 530i V8, 535i, ja 540i-malleissa sekä M-sarjalaisissa on kaikissa typ210 perä, eli ns. isoperä, kutoskoneisesta 530i:stä en ole aivan varma, enkä jaksa nyt tarkistaa. Huhu kertoo, että kutoskoneisia olisi tavattu myös pikkuperällä, mutta jos on, niin se koskee varmasti vain ensimmäisen tuotantovuoden autoja, jos kaikkia niitäkään.

      Perän kiinnityksessä ei pitäisi olla eroa edes E32 verrattuna, typ210 perän takakannella on ainakin sama varaosanumero sekä E34, että E32-mallisarjassa kautta linjan. 7-sarjaa ei ole tehty lainkaan pikkuperällä, joten minkä tahansa E32:n perä sopii, jos vain välitykset kelpaa.

      E34:n perävälityksiä voi selata vaikka täältä:
      bmw e34 5er 518i 520i 524td 525tds 525i 530i 535i 540i M5 tuning technik


      Originally posted by superb View Post
      Esim 535i M30-motilla on saanut vain pelkästään ASC:llä, sen takia noissa on sähköinen kaasuläppä, sähköinen kaasupoljin ym.
      Aika ihmeellinen väite, en nimittäin muista tavanneeni vielä yhtäkään ASC:llä varustettua yksilöä. Edes M60-koneisessa 530i:ssä ei ASC ole vakiona, tiedän siitä, että mulla on tallilla ABS-yksikkö tuollaisesta autosta.
      Last edited by r.w.; 26-01-2009, 01:23.
      1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

      Comment

      • superb
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2005
        • 2827

        #18
        Joo tarkoitan siis sitä, että lisävarusteena saatava luistonesto ollut 535:ssa mallia ASC, ei ASC+T.

        Comment

        • Muurahainen
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 9194
          • Nurmijärvi

          #19
          Onko muuten ihan varma kanssa että ASC:n kanssa ei voi olla lukkoperää?

          Comment

          • superb
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2005
            • 2827

            #20
            Esim. -90 saanut ASC:n pelkästään 535-malliin ja ASC+T ollut saatavilla 750 ja 850 malleihin.
            Ainakin ASC+T:n osalta aina maininta ettei saa samaan pakettiin lukkoperän kanssa.

            Pelkän ASC:n kanssa ilmeisesti voi olla lukkoperä (ainoastaan 535-mallit -90 alkaen).
            Last edited by superb; 26-01-2009, 13:14.

            Comment

            • Muurahainen
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 9194
              • Nurmijärvi

              #21
              Mitäs eroa sitten asc ja asc+t sisältää?

              asc+t ilmeisesti on traction control mutta päästääkö asc sitten auton sutimaan aivan vapaasti?

              Liian hienoja elektronisia vimpaimia minulle

              Ei ilmeisesti päästä, mutta mistä erottaa e34 malissa kumpi asc sinulla on?
              Last edited by Muurahainen; 26-01-2009, 15:15.

              Comment

              • superb
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2005
                • 2827

                #22
                Moottorista. 535-malleissa ASC (moottorissa sähköinen kaasuläppä, EML, 750-tyyliin), muissa E34:ssa ASC+T.
                ASC+T:n saloihin voi tutustua täällä:

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎