Announcement

Collapse
No announcement yet.

535 e34 kysymyksiä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Eki90
    BTCF Member
    • May 2008
    • 102
    • Kuopio

    535 e34 kysymyksiä

    juu eli pari kuukautta sitten oli semmosta probleemaa että kylmäkäynnistys oli melkosta tuskaa röpötteli helvetisti sellaset pari minuuttia kun oli lähtenyt ajamaan. no vein korjaamolle vikakoodin lukuun oli antanu lamda-anturin vikakoodin. no selitettyäni oireet asentaja oli sitten mitanna bensan paineet, olivat olleet seittemässä barissa no bensapumpun paluu linja oli tukossa. joku helvetin pieni kuminen pala ol tukkina.

    no vika pieneni huomattavasti mutta ei ole kokonaan hävinnyt eli mitä nuo kovat bensan paineet ois voinu aiheuttaa voiko suuttimet alkaa vuotamaan tuon seurauksena entä bensan paineen säädin voiko mennä ja aiheuttaa tuommosta, entäs lambda-anturi voiko siitä johtua tuo röpöttely. mitenkäs kun lambda-anturin piuhan ottaa irti mikä menee kone tilaan pitäskö vaikuttaa käyntiin.
    kylmänä edelleen kun putken päästä haistaa haisee melko voimakas bensan tuoksu
    vaihettuja osia on ohjainyksikölle lämpötilan antava anturi kaikki kumi letkut ilmansuodattimelta imusarjalle. lämpimänä ei ole minkäänlaista ongelmaa ollu kylmänä vain tahtoo olla hieman ongelmaa. sitten vielä kulutuksesta pääasiassa maantieajoa ja hetkellisen kulutuksen mittaria on vaikea saaha satasen vauhissa saaha alle kympin muuten kun alamäessä eli bensakin tuntuu maistuvan vaikka ei ihan nuin paljon pitäs viedä
    semmoset 12 litraa keskikulutus
    Ex:t
    E61 535d tuuring
    E36 318 IS, E34 525tds touring E39 530D touring
    E34 535i M-TECH
    E34 M5 S38B36
    E39 528i
    E34 535i
  • gubbe89
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2008
    • 315
    • Mouhijärvi

    #2
    Kulutus kuulostaa hyvin normaalilta. Ei se minullakaan mene alle kympin, vaikka kone käy hyvin - paitsi kylmänä. Lambdan johdon kun ottaa irti menee ECU open loop-tilaan, jolloin se käyttää oletuskarttoja ja muiden mittauslaitteiden antamia arvoja. Omassa ainakin kun lambdan johdon irrotti meni seokset pirun rikkaalle, lambda-arvo pyöri 0,6-0,7 tuntumassa. Korvakuulolla ei käynnissä huomannut eroa, eikä juuri kulutuksessakaan, ainakaan mittarin mukaan. Jos antoi lambdan vikakoodin on se jo syytä vaihtaakin. Omassa meni aikalailla 240tkm kohdalla lambda.

    NTK-merkkinen(sama valmistaja kuin NGK:n tulpillakin) lambda on ainakin suhteellisen laadukas ja toimiva sekä mukana tulee erittäin hyvät liitostarpeet. Mitään järkeä en tuohon kylmäkäyntiin ole itsekään löytänyt. Järkihän tässä alkaa loppua.

    Bensanpaineen säätimen kunnon näkee kun mittaa paineet. Paineen kuuluu hieman nousta kun alipaineletkun ottaa irti. Ohjepaine on muistaakseni 2,3-3bar.

    Entä oletko tarkistanut ilmamäärämittarin vastuksen jatkuvuuden?
    nyk. Mercedes-Benz S124 230TE -89
    nyk. Yamaha XJR 1200 -98
    nyk. E28 520i -87 a.k.a ikuisuusprojekti
    ex. E34 525 TDS Touring -93
    ex. Volvo 740 GLE B230F -90 x2
    ex. Yamaha YZF 1000R -02
    ex. Skoda Felicia 1.9D Lx -97
    ex. Volvo 245 D6 2.4 -89
    ex. E34 535i -88
    ex. Toyota Corolla 1.6 AE101 -94
    ex. Mazda 626 GE 1.8 -93

    Comment

    • Eki90
      BTCF Member
      • May 2008
      • 102
      • Kuopio

      #3
      asentaja sanoi sillon että antoi lambdan vikakoodin siksi että ne bensan paineet oli niin kovat mutta sen jälkeen eivät lukeneet vikakoodeja joten pittääpä käydä tilaamassa lambda. en ole vastusta vielä mittaillut mutta pitääpä nekin mitata. ärsyttävä tämä vika kun kesällä ostin auton pelas pari kuukautta moitteetta mutta sitten kun tukki tuon paluu linjan on alkanu tulla oireita kylmänä.
      Ex:t
      E61 535d tuuring
      E36 318 IS, E34 525tds touring E39 530D touring
      E34 535i M-TECH
      E34 M5 S38B36
      E39 528i
      E34 535i

      Comment

      • zener
        Moderator
        • Oct 2004
        • 14324
        • Oulu

        #4
        Originally posted by gubbe89 View Post
        Kulutus kuulostaa hyvin normaalilta. Ei se minullakaan mene alle kympin, vaikka kone käy hyvin - paitsi kylmänä.
        Eikö missään tilanteessa?
        E65 730dA '04 klick
        F10 520dA '11 klick
        E34 520iA '91 klick

        Instagram


        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

        Comment

        • gubbe89
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2008
          • 315
          • Mouhijärvi

          #5
          Korjataan sen verran että matkassa 80-90km/h pääsee 9-9,5l/100km. Sen alle ei pääse millään. Keskikulutus tässä seka-ajossa on 12-13l, sisältää sitä rihtausta. Kulutus on ollut ihan samaa alusta alkaenkin jo.
          Last edited by gubbe89; 25-01-2009, 11:16.
          nyk. Mercedes-Benz S124 230TE -89
          nyk. Yamaha XJR 1200 -98
          nyk. E28 520i -87 a.k.a ikuisuusprojekti
          ex. E34 525 TDS Touring -93
          ex. Volvo 740 GLE B230F -90 x2
          ex. Yamaha YZF 1000R -02
          ex. Skoda Felicia 1.9D Lx -97
          ex. Volvo 245 D6 2.4 -89
          ex. E34 535i -88
          ex. Toyota Corolla 1.6 AE101 -94
          ex. Mazda 626 GE 1.8 -93

          Comment

          • Säxä
            Bimmer Rookie
            • Jan 2009
            • 40

            #6
            Originally posted by gubbe89 View Post
            Korjataan sen verran että matkassa 80-90km/h pääsee 9-9,5l/100km. Sen alle ei pääse millään. Keskikulutus tässä seka-ajossa on 12-13l, sisältää sitä rihtausta. Kulutus on ollut ihan samaa alusta alkaenkin jo.


            sullahan on ihan asiallinen kulutus itellä kulutus seka ajossa 16-17tosin auto ollu vähän aikaa vasta joten leikkimiellellä ollaan usein liikenteessä

            Comment

            • gubbe89
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2008
              • 315
              • Mouhijärvi

              #7
              No harva mutka se itselläkään 100% pidolla menee. Nyt parhaina talvikeleinä kulutus on enintään siellä 14-15 tietämillä, mutta ei-niin-liukkailla keleillä peruskylärallissa 12-13 välillä. Kaveri tuolla vähän ajeli kylärallia niin keskikulutus sille 10km matkalle oli 28,9l/100km ajotietokoneen mukaan. Ikinä en ole yleisillä teillä yli 18l päässyt. Lienen rauhallinen kuski siis. Jäällä meneekin sitten se 30-40l sadalle.
              nyk. Mercedes-Benz S124 230TE -89
              nyk. Yamaha XJR 1200 -98
              nyk. E28 520i -87 a.k.a ikuisuusprojekti
              ex. E34 525 TDS Touring -93
              ex. Volvo 740 GLE B230F -90 x2
              ex. Yamaha YZF 1000R -02
              ex. Skoda Felicia 1.9D Lx -97
              ex. Volvo 245 D6 2.4 -89
              ex. E34 535i -88
              ex. Toyota Corolla 1.6 AE101 -94
              ex. Mazda 626 GE 1.8 -93

              Comment

              • Eki90
                BTCF Member
                • May 2008
                • 102
                • Kuopio

                #8
                juu lueskelin searchilla nuita 535:sten alakerran laakerien ääntämisiä kun huomasin joku aika sitten että omastakin kuuluu outoa ääntä. sitä kuuluu kun kaasuvaijerista antaa kierroksia ja kierrosten laskiessa tasolle 1600-1200 rpm kuuluu semmosta rallatusta 2-3 pyttyjen kohalta yläkerrasta. tyhjäkäynnillä sitä ei kuulu eikä millonkaan kun tasasesti kierrättää melkein rajottajalle asti. että voiko laakereissa olla häikkää vai onko nokka-akseli menossa kone i kyllä säkätä muuten kuin suutinten normaali säkätys. eli mistä vikaa etsiä
                Ex:t
                E61 535d tuuring
                E36 318 IS, E34 525tds touring E39 530D touring
                E34 535i M-TECH
                E34 M5 S38B36
                E39 528i
                E34 535i

                Comment

                • Behemoth
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2006
                  • 562

                  #9
                  Ei näillä 535:lla pääse alle kympin ku alamäkeen myötätuulessa - aivan uskomattoman janoinen kone.
                  E66 730Ld LCI

                  ex: E36 316, E34 535, E36 328, E38 740iA, E36 325tdsA, E39 525tdsA Touring, E39 530d, E60 530dA

                  Comment

                  • Cell
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7037
                    • Uusikaupunki

                    #10
                    Originally posted by Behemoth View Post
                    Ei näillä 535:lla pääse alle kympin ku alamäkeen myötätuulessa - aivan uskomattoman janoinen kone.
                    8,4l/100km niin kauan kun rajoitukset pysyi 80km/h, koko 600km reissulta pitkät motarisiirtymät mukaanlukien 9,2l/100km. Manuaali ja nokka oli hieman kulunut, chipattu. Ja piti paikkaansa, muutama kesä sitten tuli ajettua kun oli vielä vakiopata.

                    Se on ajotyylistä paljon kiinni.

                    Ja siitä kolinasta, näissä on aika väljät käyntivälykset männällä, metelöi kuluneena aika hyvin. Kangenlaakeritkin kyllä on aika loppu jo siellä 300-400tkm ja matalemmilla öljynpaineilla, eli tyhjäkäynnillä, voi hieman naputella.
                    325i -08
                    i3 REx -17
                    M5 -98 Imolarot
                    535i -90 N/A project (maatumassa)

                    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                    Comment

                    • gubbe89
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2008
                      • 315
                      • Mouhijärvi

                      #11
                      Osaatko Cell, tai kuka vaan muukin, sanoa merkittävimpiä tekijöitä kulutukseen? Itsellä tuntuisi kone olevan ihan hyvässä tikissä, ei puhalla ohi, syö öljyä tai pölläyttele. Suuttimet vaan vuotavat melko paljon, eivät kuitenkaan ajossa sentään. Venttiilivälykset aika lailla kohdillaan, pientä naputusta kuuluu, kun korva on liki kiinni venttiilikopassa. Nokka on täydessä iskussa. Kilometrejä siis 252000. Olisiko lastulla oikeasti vaikutusta tuohon kulutuspuoleen? Ilmamäärämittarinkin olen jälleen saanut aika mojovaan tikkiin. Jarrutkaan eivät laahaa eikä muitakaan ylimääräisiä kulutusta nostavia mekaanisia tekijöitä pitäisi olla, edes ilmastointia.

                      Olen kerran 80 rajoituksilla 40km matkan ajanut 8,7l/100km keskikulutuksella, sen jälkeen nousikin puolella litralla sataa kilometriä kohden tulevien viidensadan kilometrin matkalla. Kesällä 100km/h rajoitusalueella matkat taittuivat 9,8-10,5l keskikulutuksella ajotietokoneen mukaan, joka kyllä tuntuisi näyttävän hieman liikaa.

                      Oliko muuten tuossa moottorinohjaussysteemissä ryyppysuutinta? Nimittäin yritän yhä edelleen selvittää sen röpöttelyn syytä kylmänä. Voisiko nakutusanturi aiheuttaa tätä?
                      nyk. Mercedes-Benz S124 230TE -89
                      nyk. Yamaha XJR 1200 -98
                      nyk. E28 520i -87 a.k.a ikuisuusprojekti
                      ex. E34 525 TDS Touring -93
                      ex. Volvo 740 GLE B230F -90 x2
                      ex. Yamaha YZF 1000R -02
                      ex. Skoda Felicia 1.9D Lx -97
                      ex. Volvo 245 D6 2.4 -89
                      ex. E34 535i -88
                      ex. Toyota Corolla 1.6 AE101 -94
                      ex. Mazda 626 GE 1.8 -93

                      Comment

                      • zener
                        Moderator
                        • Oct 2004
                        • 14324
                        • Oulu

                        #12
                        Originally posted by Behemoth View Post
                        Ei näillä 535:lla pääse alle kympin ku alamäkeen myötätuulessa - aivan uskomattoman janoinen kone.
                        Höpöhöpö. 9l matkassa helposti, vaikka ei edes kaasujalka ole kevein ja ohituksia riittä. Näin nykysellä ja edellisellä 535:lla. Ja molemmat ollu 360tkm+ ajettuja.
                        E65 730dA '04 klick
                        F10 520dA '11 klick
                        E34 520iA '91 klick

                        Instagram


                        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                        Comment

                        • Eki90
                          BTCF Member
                          • May 2008
                          • 102
                          • Kuopio

                          #13
                          kun ei kuitenkaan tyhjäkäynnillä kuuluu ylimääräsiä ääniä vaan sillon kun kierrokset rupee putoamaan alle 2000 tuhannen auton sisälle ei kuulu ääni. pitää aukasta venakoppa ja kahtoo että onko siellä jotain häikkää. minkälaiset puristukset näissä 535:sissa kuuluu olla
                          Ex:t
                          E61 535d tuuring
                          E36 318 IS, E34 525tds touring E39 530D touring
                          E34 535i M-TECH
                          E34 M5 S38B36
                          E39 528i
                          E34 535i

                          Comment

                          • Haju69
                            Administrator
                            • Nov 2005
                            • 16330
                            • Leppävirta

                            #14
                            Mulla meni E34 535i manuaali matka ajossa jopa alle 9l/100km n.8,8-8,9 talvi renkailla 80-90 vauhdissa(195/65/15). Sitten kun laittoi kesärenkaat 235 etuset ja 255 takaset 17" niin kulutus ei meinannut pudota alle kympin millään, mutta heruttelemalla erittäin nätillä ajolla meni. keskikulutus 13-16litran välillä yleensä oli ja auto oli 4 vuotta...

                            Minä veikkaisin ainakin sitä lambdaa että olisi paskana. Itsekkin sen vaihtaneena ja oireet kokeneena...
                            LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                            E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                            B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                            Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                            Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                            Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                            Comment

                            • h3ba
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2007
                              • 334
                              • Oulu

                              #15
                              Eikös se lambdakin vaikuttanu kulutukseen jotenkin ?
                              MB S210 320CDI Avantgarde -00
                              xXx:
                              MB S124 300TDT -92

                              MB C124 300CE 24V Sportline -91
                              MB W124 300D -93
                              BMW E34 525tdsA Touring 147hk++ -92
                              MB W201 190D -84
                              BMW E32 735iA -89

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎