memebuy23buy

E34, 520i -95, Bensatankki ei huohota

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Henkka520i
    Newbiemmer
    • Mar 2008
    • 15
    • Hyvinkää

    E34, 520i -95, Bensatankki ei huohota

    Ajelin just n.300km ja 50km välein piti päästää alipaine pois tankista. Meinas ruveta kyrsimään. Viimeinen 20km ajoin sitten korkki irti, eikä nykiny ollenkaan. Alipainetta syntyi niin palljon, että kone sammui jos kytkimen painoi pohjaan. Eka kerran kun tämmöinen vika ilmeni, meni myös bensamittari sekaisin. Oisko tuo alipaine särkeny sen anturin sieltä tankista..:think

    Mutta se tärkein kysymys, eli miten tuo tankin huohotus toimii? Missä se huohotin letku tai suodatin sijaitsee fyysisesti? Onko helppo vaihtaa/korjata?
    E39, 520i
    Ex:E39, 525i
    Ex:E34, 520i
  • mulletti
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 2587
    • Jyväskylä - Bra | bar base beach

    #2
    Originally posted by Henkka520i View Post
    Mutta se tärkein kysymys, eli miten tuo tankin huohotus toimii? Missä se huohotin letku tai suodatin sijaitsee fyysisesti? Onko helppo vaihtaa/korjata?
    En osaa vastata kuin muovitankin osalta. Huohotinputket/letkut löytyy sekä tankin etu- sekä takapuolelta ja tankin päältä lähtevät. Tässä vielä kuva selventämään, eli putket 2 & 3. Ja suodatin löytyy myös sieltä tankin läheisyydestä...
    E28 - E30

    HUNAJATA HUNAJATA

    Comment

    • jarzap
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2004
      • 319
      • Sodankylä/Pyhäsalmi

      #3
      Tuossa kans nuita huohotus letkuja --> http://www.realoem.com/bmw/partgrp.d...70&hg=16&fg=10
      "Paska analyysi!"

      Comment

      • Henkka520i
        Newbiemmer
        • Mar 2008
        • 15
        • Hyvinkää

        #4
        Kiitoksia, tässä on nimenomaan tuo muovitankki. Eli ilmeisesti huohotinputket on auton alla, eikä konehuoneessa ole erillistä suodatinta...
        E39, 520i
        Ex:E39, 525i
        Ex:E34, 520i

        Comment

        • goldenm
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2005
          • 544

          #5
          Korkki viallinen?
          Kun on korviaan myöden kusessa niin silloin on parasta pitää suu kiinni..

          Comment

          • Henkka520i
            Newbiemmer
            • Mar 2008
            • 15
            • Hyvinkää

            #6
            Pitääkö tankin korkista mennä ilma läpi? Luulin kyllä, että tankki saa korvausilmansa muualta.
            E39, 520i
            Ex:E39, 525i
            Ex:E34, 520i

            Comment

            • uti
              Bimmer Rookie
              • Sep 2005
              • 195

              #7
              Korkista

              Originally posted by Henkka520i View Post
              Pitääkö tankin korkista mennä ilma läpi? Luulin kyllä, että tankki saa korvausilmansa muualta.
              Eiköhän se kuitenkin siitä korkin läpi mene. Olisko jäätynyt. Vie kuivumaan ja kokeile.

              Comment

              • Henkka520i
                Newbiemmer
                • Mar 2008
                • 15
                • Hyvinkää

                #8
                Originally posted by uti View Post
                Eiköhän se kuitenkin siitä korkin läpi mene. Olisko jäätynyt. Vie kuivumaan ja kokeile.
                Bensatankin korvausilma menee tässä mallissa konehuoneessa olevan venttiilin kautta jota säätää solenoidi. Omassa kiesissäni tämä solenoidi oli kyrvähtänyt ja aiheutti tankiin helvetillisen alipaineen. Tankissa oleva bensamittarin anturin kotelo/putki oli kuulemma palasina, korjaamolla sanottiin. Tämä lienee alipaineen tekosia.

                Tämmönen vika muuten aiheuttaa ajossa voimakasta nykimistä ja lopulta alipaine on niin suuri, että auto sammuu.

                Niin, ja tällä vialla on näköjään myös vaikutusta auton käyntiin kymänä. Nyt kun huohotusletku on irti rikkinäisestä venttiilistä, niin auto käy kylmänä todella paljon paremmin kuin ennen, suorastaan kehrää.
                Last edited by Henkka520i; 30-01-2009, 07:46.
                E39, 520i
                Ex:E39, 525i
                Ex:E34, 520i

                Comment

                • JN
                  Newbiemmer
                  • Jul 2004
                  • 3

                  #9
                  Minkäs näkönen osa/missä se sijaitsee konehuoneessa? Noi oireet on aikas samanlaiset ,ja lakkas kans toi bensamittari toimimasta.
                  Last edited by JN; 01-03-2009, 22:11.
                  E 34

                  Comment

                  • toniros78
                    Newbiemmer
                    • Oct 2010
                    • 23
                    • Nakkila

                    #10
                    mites mahtaa e32:ssa olla tuo tankin huohotus.. 3 ja puol litrasen imusarjan alla on kiinni pienen pieni venttiili mihin menee, hmm, oisko 3 johtoa, niin mahtaako tuo säädellä sitä tankissa vellovaa painetta jollakin tapaa? on kanssa sitä ongelmaa että tuppaa sammuilemaan eikä meinaa korkkia saaha auki kun imasee sen niin tiukasti kiinni tankin täyttöputkeen.. ja onpahan siinä muutama tankkikin mennyt lommolle juurikin tuon alipaineen vuoksi!

                    Comment

                    • atte.o
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2009
                      • 894
                      • haukipudas

                      #11
                      Originally posted by toniros78 View Post
                      mites mahtaa e32:ssa olla tuo tankin huohotus.. 3 ja puol litrasen imusarjan alla on kiinni pienen pieni venttiili mihin menee, hmm, oisko 3 johtoa, niin mahtaako tuo säädellä sitä tankissa vellovaa painetta jollakin tapaa? on kanssa sitä ongelmaa että tuppaa sammuilemaan eikä meinaa korkkia saaha auki kun imasee sen niin tiukasti kiinni tankin täyttöputkeen.. ja onpahan siinä muutama tankkikin mennyt lommolle juurikin tuon alipaineen vuoksi!
                      Juurikin se on tankin huohotinventtiili.
                      E61 M-sport

                      Comment

                      • toniros78
                        Newbiemmer
                        • Oct 2010
                        • 23
                        • Nakkila

                        #12
                        osaatko kertoo saako sitä vanhaa venttiilii elvytettyä vai pitääkö laittaa uus tilaukseen? tai jotain muuta poppakonstia tuon vian ratkamiseks?

                        Comment

                        • M. Luuri
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2008
                          • 268
                          • SJK

                          #13
                          Originally posted by toniros78 View Post
                          osaatko kertoo saako sitä vanhaa venttiilii elvytettyä vai pitääkö laittaa uus tilaukseen? tai jotain muuta poppakonstia tuon vian ratkamiseks?

                          Itellä tos pari talvea sitten rajähti kaksi tollaista anturaputkea pirstaleiksi kun solenoidi ei toiminut tai putket jäätyi mahdillisesti umpeen. Otat vaan huohotuksen alusta letkun irti niin päästää höyryt suoraan pihalle eikä imusarjaan. Ja tämä alkuhan löytyy apparin puolelta takalokarin välistä.
                          e34 540i (5 speed) "Teddy" projekti http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=268557


                          http://mluuri.kuvat.fi/kuvat/e34+v-power/

                          Comment

                          • Hamppu80
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2012
                            • 88
                            • Liminka

                            #14
                            Tähän pittää antaa pieni kommentti minunki.

                            Eli tankiin korvausilma tulee ihan oikeasti korkin kautta. Se magneettiventtiili ja aktiivihiilisäiliö on vaan sitä varten että kerää tankista tulevat höyryt talteen ja moottoriohjainlaite käskyttää venttiiliä sopivalla hetkellä jolloin höyryt imetään hallitusti imusarjaan.

                            Jos venttiili viottuu eli jää auki asentoon, silloin alipaine pääsee liiaksi vaikuttamaan tankkiin ja imee sen ruttuun. Tankinkorkki ei välttämättä ehdi päästää tarpeeksi korvaus ilmaa tankkiin vaikka oliski kunnossa, koska sen tarkotus on vaan korvata poistuvan bensiinin määrä ilmalla, eikä mitään monen sadan millibaarin alipaineita.

                            Mielipiteitä on monia, mutta tämä on valitettavasti se ainoa oikea

                            Comment

                            • toniros78
                              Newbiemmer
                              • Oct 2010
                              • 23
                              • Nakkila

                              #15
                              asiaa hieman tuossa tutkailin ja näin se taitaa kyllä mennä.. ja olipahan taas tankkikin kasassa, noh, ehtihän tää "uus" tankki siinä paikallaan ollakin miltei kaks viikkoa ni saahan se jo kasaankin mennä, perskeles.. eli nyt kahteleen sitä venttiiliä jostain, jos maksaa maltaita ni sitten letku auki sieltä "paisuntasäiliöltä" apparin takarenkaan päältä! mutta mistä helvekosta mä sen tankin kehitän ku meinas olla kiven alla tää edellinenkin..?? :think

                              Comment

                              Working...
                              X