Announcement

Collapse
No announcement yet.

524td E34 käynnistyy huonosti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • poke
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 3112

    524td E34 käynnistyy huonosti

    alkuperäinen 524 TD vuosimalli -88. Hehkut vaihdettu, pa-suodin vaihdettu. Starttaus tosi pitkä sekä kylmänä että lämpimänä.

    Tuli itsellä mieleen, että olisko siirtopumppu mykkä? Miten tuon voisi testata?
    Kulkineet/projektit:

    M2 F87
    530iA E39
    635 CSi E24
    518i E28 M54B30+ G-power http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
    1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991
  • peto2
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2007
    • 8267
    • Järvikylä (Nakkila)

    #2
    ettei olisi ketju venynyt ja jakajapumpun ajoitus hivenen myöhässä.. saa muuten sahata hiukan että lähtee
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.

    Comment

    • poke
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 3112

      #3
      Originally posted by peto2 View Post
      ettei olisi ketju venynyt ja jakajapumpun ajoitus hivenen myöhässä.. saa muuten sahata hiukan että lähtee
      Hihnalla on tää motti. ja sähköohjatulla jakajapumpulla. Saako tuosta sähköohjatusta pumpun ajoitusta rukattua?
      Kulkineet/projektit:

      M2 F87
      530iA E39
      635 CSi E24
      518i E28 M54B30+ G-power http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
      1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

      Comment

      • peto2
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2007
        • 8267
        • Järvikylä (Nakkila)

        #4
        Originally posted by poke View Post
        Hihnalla on tää motti. ja sähköohjatulla jakajapumpulla. Saako tuosta sähköohjatusta pumpun ajoitusta rukattua?
        eiku niimpä onkin.. muisti pätkii.. mutta eikös m21:ssäkin sähköinen säätö tule mukaan vasta kun kone käy eli startissa vaikuttaa pelkästään mekaaninen säätö? näin ainakin muistaisin mutta muisti on ennenkin pätkinyt..
        käykö muuten hyvin kun saa käyntiin?
        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
        ex:
        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
        Nakkaa privaa jos tarvetta.

        Comment

        • T.K.
          Bimmer Rookie
          • Jul 2008
          • 111
          • Kajaani

          #5
          Pumpun ajotus muuttuu kyllä normaalisti sitä kääntämällä. Ja se perus ajotus vaikuttaa just vain käynnistäessä ja sen jälkeen jos ennakon säätö systeemissä on kaikki kunnossa niin se säätä itse ennakon.

          Tosin esim mulla oli ennakon säätö ohjainlaite rikki ja auto lähti huonosti käyntiin ja oli tehoton.

          Eli autossa on kaksi ohjainlaitetta määrälle ja ennakolle, ja auto toimii siis myös ilman sitä ennakko boksia eli kokeile onko sen irrottamisella vaikutusta kulkuun jos ei ole on siitä jotain rikki. Jos vaikuttaa niin lähtisin vikaa etsimään:

          -siitä perus ennakosta (saadaan mitattua tarkasti heittokellolla)
          Ohjeet tuolla: http://holysmoke.fi/pages/artikkelit...un-ajoitus.php

          -polttoaine järjestelmässä ilmaa?

          -suutinkärkien kunto? uusia löytyy edullisesti tuolta:


          -pyörittääkö startti tarpeeksi nopeaksi?
          e46 320i ex: e30 324td & e34 525i & e36 325i & e46 318iA & e90 316i & e38 750i

          Comment

          • poke
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 3112

            #6
            Originally posted by T.K. View Post
            Pumpun ajotus muuttuu kyllä normaalisti sitä kääntämällä. Ja se perus ajotus vaikuttaa just vain käynnistäessä ja sen jälkeen jos ennakon säätö systeemissä on kaikki kunnossa niin se säätä itse ennakon.

            Tosin esim mulla oli ennakon säätö ohjainlaite rikki ja auto lähti huonosti käyntiin ja oli tehoton.
            kyllä se mun mielestä käy ihan ok kun on käynnissä. Tehottomuudesta on huono sanoa mitään kun vertailukohtana on oma E60 530da ja siihen nähden se on tosi tehoton



            [/QUOTE] Eli autossa on kaksi ohjainlaitetta määrälle ja ennakolle, ja auto toimii siis myös ilman sitä ennakko boksia eli kokeile onko sen irrottamisella vaikutusta kulkuun jos ei ole on siitä jotain rikki. Jos vaikuttaa niin lähtisin vikaa etsimään: [/QUOTE]


            Mistä nuo ko. boksit löytyy?


            [/QUOTE] -siitä perus ennakosta (saadaan mitattua tarkasti heittokellolla)
            Ohjeet tuolla: http://holysmoke.fi/pages/artikkelit...un-ajoitus.php

            -polttoaine järjestelmässä ilmaa? [/QUOTE]

            ei vedä ilmaa järjestelmään, tsekkasin.

            [/QUOTE] -suutinkärkien kunto? uusia löytyy edullisesti tuolta:


            -pyörittääkö startti tarpeeksi nopeaksi?[/QUOTE]



            kyllä startti pyörittää ihan rivakasti.

            oliko tuohon siirtopumpun tarkastamiseen kättä pidempää kellään? tulis sekin nyt tsekattua samalla...
            Last edited by poke; 26-01-2009, 12:09.
            Kulkineet/projektit:

            M2 F87
            530iA E39
            635 CSi E24
            518i E28 M54B30+ G-power http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
            1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

            Comment

            • Velho
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2003
              • 267
              • Tampere

              #7
              Löydät nuo boksit konehuoneen oikealla puolella olevasta muovilaatikosta.

              Onko suuttimien paluuletkut ehjät ?

              Siirtopumpun saa tarkastettua siten, että avaa suodatinjalan päällä olevan ilmauspropun ja kääntää virtaa päälle jos nafta lentää niin toimii.
              Pumpun siirtopaine pitäis olla n. 0.4bar.

              Onko hehkuilta mitattu että tulee virtaa ?
              Onko venttiilit säädetty milloin ?
              Kun rakennat rakenna keralla kunnolla
              Vikakoodien luku/nollailu 050-5301659 BMW:t ja myös muut merkit

              Comment

              • T.K.
                Bimmer Rookie
                • Jul 2008
                • 111
                • Kajaani

                #8
                Siirtopumpun saa tarkastettua siten, että avaa suodatinjalan päällä olevan ilmauspropun ja kääntää virtaa päälle jos nafta lentää niin toimii.
                Pumpun siirtopaine pitäis olla n. 0.4bar.
                Ei kait 2,4 ole sähköistä siirtopumppua ollenkaan vaikka sähköpumppu onkin uudemmissa 2,5 litrasissahan on sähköinen siirtopumppu tankissa?

                Onko hehkuilta mitattu että tulee virtaa ?
                Niin ja tuo kannattaa mitata joka hehkulta erikseen koska releboksissa on jokaiselle hehkulle oma etu vastus joten voi olla rikki myös vain osan hehkujen virran syöttö!
                e46 320i ex: e30 324td & e34 525i & e36 325i & e46 318iA & e90 316i & e38 750i

                Comment

                • Velho
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2003
                  • 267
                  • Tampere

                  #9
                  Originally posted by T.K. View Post
                  Ei kait 2,4 ole sähköistä siirtopumppua ollenkaan vaikka sähköpumppu onkin uudemmissa 2,5 litrasissahan on sähköinen siirtopumppu tankissa?
                  Kyllä vaan e34 korisissa KAIKISSA diesel malleissa (524td, 525d ja 525tds) on siirtopumppu tankissa pois lukien räpeltämällä tehdyt dieselöinti kyhäelmät.
                  Kun rakennat rakenna keralla kunnolla
                  Vikakoodien luku/nollailu 050-5301659 BMW:t ja myös muut merkit

                  Comment

                  • poke
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 3112

                    #10
                    Originally posted by Velho View Post
                    Löydät nuo boksit konehuoneen oikealla puolella olevasta muovilaatikosta.

                    Onko suuttimien paluuletkut ehjät ?

                    Siirtopumpun saa tarkastettua siten, että avaa suodatinjalan päällä olevan ilmauspropun ja kääntää virtaa päälle jos nafta lentää niin toimii.
                    Pumpun siirtopaine pitäis olla n. 0.4bar.

                    Onko hehkuilta mitattu että tulee virtaa ?
                    Onko venttiilit säädetty milloin ?
                    Ok, pitää tsekata tuo ajoitusboxi

                    suuttimien paluuletkut on ehjät

                    hehkuilta en ole virtaa mitannu, mutta vaihdoin joku aika sitten kaikki hehkut uusiin ja nyt syttyy se vihreä "käynnistysvalmis" valokin hehkutuksen jälkeen. Ennen hehkujen vaihtoa ei syttynyt (yksi hehku oli pimeänä)

                    Tuntuis äkkiseltään että hehkut on kunnossa, koska käynnistyvyys on myös lämpimänä huono. Tuolloinhan hehkuja ei käytetä.

                    Venttiilejä ei ole ihan äsken säädetty. Paljonko venavälykset pitäis olla? imu/pako? kylmänä/lämpimänä?
                    Kulkineet/projektit:

                    M2 F87
                    530iA E39
                    635 CSi E24
                    518i E28 M54B30+ G-power http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                    1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                    Comment

                    • Defu^
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2007
                      • 35

                      #11
                      itsellä on sama ongelma 324td että joutuu sahaan lämpimänäkin.. tosin kun itsellä on tuo dieselöity myöhemmin niin hehkut kyllä hehkuttaa vaikka auto olis lämmin.. eli vaikka auto lämmin niin hehkuttelee niin lähtee kyllä hyvin käyntiin silloin..
                      Savu on voiman merkki!

                      Comment

                      • T.K.
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2008
                        • 111
                        • Kajaani

                        #12
                        Venttiilejä ei ole ihan äsken säädetty. Paljonko venavälykset pitäis olla? imu/pako? kylmänä/lämpimänä?
                        0,30 kylmänä molemmat.
                        e46 320i ex: e30 324td & e34 525i & e36 325i & e46 318iA & e90 316i & e38 750i

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎